internetové volání - české číslo v zahraničí

Chcete probrat nezařaditelné téma ?
Odpovědět
future130
Příspěvky: 2
Registrován: ned 25. pro 2016 23:52:31

internetové volání - české číslo v zahraničí

Příspěvek od future130 »

Dobrý den,

omlouvám se za nevýstižný nadpis tématu, ale lepší jsem nevymyslel. Prosím o radu, zda je níže popsaný problém řešitelný bez enormních technických problémů a za nějaké rozumné peníze (tj. bez velkých nákladů).

Tj. dá se toto řešit například IP telefonováním?

1) potřebuji zřídit české telefonní číslo - zda to bude číslo pevné linky nebo mobilní není důležité. Jedná se o číslo pro zákazníky malého eshopu

2) vzhledem k dlouhodobému plánovanému pobytu v zahraničí chci telefonáty zákazníky, kteří budou na toto číslo volat, vyřizovat ze zahraničí. Klasické přesměrování na mobil není možné, jelikož by s tímto souviseli obrovské náklady na roaming

3) má představa je, že by se zřídila některá ze služeb IP telefonování (pokud toto funguje, jak se domnívám) a tedy zákazník by volal na české číslo za normální cenu, dle jeho tarifu a já bych mohl tyto hovory vyřizovat přes volání přes internet ze zahraničí za podstatně nižší ceny

Dále se dotazuji, zda k provozování volání přes Vaše služby je potřeba telefonáty vyřizovat přes počítač nebo je na toto aplikace pro mobilní telefon?

Je možno toto vyřešit a hradit pouze paušál? Tj. aby nebyla tarifikována každá minuta hovoru?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: internetové volání - české číslo v zahraničí

Příspěvek od xsouku04 »

Vše, co potřebujete, možné je. Abyste získal geografické číslo (tedy třeba pražské číslo), je potřeba zadat adresu v ČR, kde bude číslo provozováno.
Je to kvůli tomu, že kdybyste z čísla dělal odchozí hovory na tísňové linky, abychom je správně spojili a záchranka viděla Vaši udanou adresu. Vy ale z této linky volat vůbec nemusíte, abyste neporušoval místní podmínky.
Příchozí hovory si můžete nasměrovat na jinou VoIP linku s nomadickým číslem, tedy bude vše v pořádku. Nomadické číslo je možné dočasně (podle mého názoru vždy maximálně sto let :)) používat i v zahraničí. Na lince s nomadickým číslem lze nastavit CLIP tak, aby bylo při odchozích číslech vidět Vaše pražské číslo. Tedy docílíte toho, co potřebujete a formálně přitom bude vše v pořádku.

Vše lze vyřizovat z počítače, nebo si příchozí hovory nasměrovat třeba i na místní mobilní telefon - podle toho, kde se zrovna nacházíte.
Příchozí hovory Vám mohou zvonit zároveň na více různých telefonech i číslech. Tedy když jste v kanceláři, zdvihnete to na počítači nebo VoIP telefonu, když jste mimo kancelář, nezbývá, než to zdvihnout na mobilním telefonu. Vždy tak, aby to bylo nejlevnější a nejpohodlnější zároveň.

Odchozí hovory lze také dělat různými způsoby. Z počítače, speciálního VoIP telefonu ( přenosný nebo stolní ), z android nebo iPhone telefonu.
Pokud zrovna nejste na kvalitním internetu (např. někam cestujete autem), můžete volat i aplikací odorik callback2 přes zpětné volání. Kdy Odorik zavolám vám na běžné číslo v zemi, kde jste, a spojí s číslem, které chcete volat.

Pokud máte kvalitní internet a vyhnete se některým možným potížím (např.u počítače je třeba mít sluchátka s mikrofonem a rozumně kvalitní zvukovou kartu) nikdo nepozná, že voláte nebo přijímáte hovory přes internet.

Paušální "neomezený" tarif u nás nemáme. Příchozí hovory jsou ale zdarma a odchozí nejsou drahé.

Pokud si to chcete vyzkoušet, zaregistrujte se, vložte adresu a dobijte třeba 100 Kč. Poté můžete přidat druhou linku a přiřadit čísla. Pokud by to byl problém, můžeme tu udělat za vás, nicméně je dobré mít už hotovou registraci a první platbu a mít rozmyšlenou adresu v ČR.
future130
Příspěvky: 2
Registrován: ned 25. pro 2016 23:52:31

Re: internetové volání - české číslo v zahraničí

Příspěvek od future130 »

Dobrý den,

děkuji za rychlou a kvalitní odpověď.

Prosím ještě o upřesnění těchto bodů:

1) je možno z jednoho přístroje (například iphone) obsluhovat více čísel? Máme 2 čísla od klasických operátorů, je možno přijímat přes Vaši síť na 1 přístroji čísel více a to tak, abych viděl na které číslo zákazník volá?

2) je možno čísla od klasických operátorů převést k Vám?

3) bude fungovat správně zobrazování čísel příchozích tak i odchozích hovorů? Zde srovnávám například s roamingem, kdy při běžném gsm roamingu se velmi často běžný hovor ukazuje jako "skryté číslo"

4) máte zkušenosti s kvalitou hovorů z Asie? Zejména Singapur, Vietnam, Malajsie. Řekněme, že v těchto zemích budu mít k dispozici rychlý internet, ale všeobecně z těchto zemí je konektivita do Evropy značně pomalejší než lokální nebo do USA

5) cena přes wifi z těchto zemí do ČR je tedy 0,59 Kč / min?

6) je možno nastavit celou službu tak, že ji jsem schopen "vypnout" na mém přístroji v Asii a zapnout na jiném v ČR, aby například v případě nemoci hovory na všechna čísla fungovala na přístroji kolegy v ČR?

Děkuji
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: internetové volání - české číslo v zahraničí

Příspěvek od xsouku04 »

future130 píše: 1) je možno z jednoho přístroje (například iphone) obsluhovat více čísel? Máme 2 čísla od klasických operátorů, je možno přijímat přes Vaši síť na 1 přístroji čísel více a to tak, abych viděl na které číslo zákazník volá?
Ano, je to možné. Nevím přesně, co umožňují programy pro iPhone (lze použít libovolný program, co bude vyhovovat a podporuje protokol SIP), ale kdyby s tím měly problém, je možné využít rovnou funkcionalitu naší ústředny. U každého příchozího hovoru jsou vidět poslední tři číslice čísla, na které se volá. Ty vložíme na místo jména volajícího, které jinak neznáme. Linku pro odchozí hovory je možné vybírat i podle suffixu za číslem. *1 *2 atd.

Bude dotyčný většinu času kanceláři nebo na cestách? Pokud v kanceláři, doporučoval bych se vyhnout používání telefonů iPhone nebo Android a řešil bych to pomocí počítače případně speciálního telefonu. Pokud na cestách, může být zásadní problém s kvalitou internetu třeba při jízdě autem. Přecijen hlavní funkce chytrých telefonů je něco jiného a volání přes internet je jen doplněk pomocí jakési přidané aplikace, tedy není to vždy úplně ideální. Je třeba to zkusit. Liší se to telefon od telefonu (hlavně u androidu).
future130 píše: 2) je možno čísla od klasických operátorů převést k Vám?
Ano i mobilní. Problém s mobilním číslem ale je ten, že příchozí hovory nejdou přes naši ústřednu. Tedy pokud chcete hovory přijímat "na internetu", je třeba jej přesměrovat na naše nomadické nebo geografické číslo. Což můžete udělat, i když číslo k nám neportujete pomocí přesměrování hovoru.

V každém případě bych doporučil si spíše pořídit geografické číslo. Tam tyto problémy úplně odpadají.
future130 píše: 3) bude fungovat správně zobrazování čísel příchozích tak i odchozích hovorů? Zde srovnávám například s roamingem, kdy při běžném gsm roamingu se velmi často běžný hovor ukazuje jako "skryté číslo"
Ano, tohle bude vždy fungovat správně.
future130 píše: 4) máte zkušenosti s kvalitou hovorů z Asie? Zejména Singapur, Vietnam, Malajsie. Řekněme, že v těchto zemích budu mít k dispozici rychlý internet, ale všeobecně z těchto zemí je konektivita do Evropy značně pomalejší než lokální nebo do USA
Na rychlost internetu jsou nároky minimální. Co je důležité, je kvalita. Tedy aby se některé datové pakety velmi nezpožďovaly nebo dokonce neztrácely. Více zde http://www.odorik.cz/w/internet Osobně vím, že problémy mohou být s připojením internetu třeba v Barmě, kde slušně volat přes internet lze jen mimo místní internetovou špičku. V jiných asijských zemích neřešitelné problémy nepředpokládám. Problém může být s mobilním připojením na místech se špatným pokrytím, nebo pokud během VoIP hovoru jedete třeba autem. Pak bude problém i v ČR.
Kdyby se vyskytl dočasný problém s kvalitou internetu, lze to dočasně obejít tak, že hovor budete směrovat přímo na číslo v Asii. Číslo volajícího by se mělo přenést korektně.
future130 píše: 5) cena přes wifi z těchto zemí do ČR je tedy 0,59 Kč / min?
Ano. Pokud budete volat přes internet, cena je vždy stejná, nezáleží, odkud voláte. Příchozí hovory jsou zdarma.
future130 píše: 6) je možno nastavit celou službu tak, že ji jsem schopen "vypnout" na mém přístroji v Asii a zapnout na jiném v ČR, aby například v případě nemoci hovory na všechna čísla fungovala na přístroji kolegy v ČR?
Ano a nejen to. Dokonce si můžete nastavit, aby hovor vyzváněl zároveň jak v ČR tak v Asii. Když někdo hovor zdvihne v Asii, přestane zvonit i v ČR. Nebo si můžete nastavit, aby nejdříve zvonil jen v Asii a když to třeba 20 vteřin nikdo nezdvihne, aby začal zvonit i v ČR. Budete tedy něco jako automatický náhradník. Pokud byste přecijen nějaké hovory zmeškali, můžete si nastavit, aby vám o tom přišel email. Nebo máme funkce jako hlasovou schránku či hlasové menu. Možné je též nahrávání hovorů - hovor přijde na email, aby se lidé, co ty telefonáty vyřizují, mohli zdokonalovat. (všichni potřebují zpětnou vazbu) Všechny tyto služby jsou zdarma a můžete si je sám nastavovat. Platí se jen odchozí hovory. Ty je možné také nahrávat.

Kdyby byl nějaký problém s hovorem, jsem schopni zpětně určit příčinu, jestli je např. problém s internetem nebo něčím jiným. Kdyby se např. hovor předčasně přerušil, také dovedeme zpětně říci proč a kde se tak stalo. Tedy těchto potíží se není třeba bát. viz http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu
Odpovědět