Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Chcete probrat nezařaditelné téma ?
Uživatelský avatar
kovik
Příspěvky: 505
Registrován: stř 16. lis 2011 11:07:52

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od kovik »

Dobry den,
tak jsem testoval stejnou situaci,provedl jsem nekolik pokusu a pokazde se hovor zavesil, pote sem si vsiml, ze nezaveseny hovor ma nastaveny jitterbuffer *089 a se zaplym jitterem se hovor neukonci.
Pokusim se najit reseni.
Prislibene vraceni castky necham na p. Soukupovi.
Diky za nahlaseni.
Uživatelský avatar
kovik
Příspěvky: 505
Registrován: stř 16. lis 2011 11:07:52

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od kovik »

Dobry den,
problem s nezavesim hovoru po 15s pri neproudicim rtp a s jitterbufferem je vyresen.
V ostrem provozu bude od zitrejsiho rana.
Budu vdecny za otestovani.
Jeste jednou dekuji za nahlaseni a trpelivost.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od xsouku04 »

Vrátil jsem 105 Kč.
jirbar
Příspěvky: 24
Registrován: úte 23. říj 2012 15:14:54

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od jirbar »

Majitelka postiženého účtu děkuje za to vstřícné gesto.
Neznám přesně funkci toho jitter bufferu, ale protože na mé straně i na straně postiženého účtu je dosti mizerný internet a hovor často koktal, zdá se, že po zapnutí tohoto bufferu je hovor srozumitelnější. Nevím jak se to chová u majitelky postiženého účtu, ale já svoji vyslovenou větu slyším jako v ozvěně a teprve na tuto "ozvěnu" slyším reakci z druhé strany.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od xsouku04 »

jirbar píše:Majitelka postiženého účtu děkuje za to vstřícné gesto.
Neznám přesně funkci toho jitter bufferu, ale protože na mé straně i na straně postiženého účtu je dosti mizerný internet a hovor často koktal, zdá se, že po zapnutí tohoto bufferu je hovor srozumitelnější. Nevím jak se to chová u majitelky postiženého účtu, ale já svoji vyslovenou větu slyším jako v ozvěně a teprve na tuto "ozvěnu" slyším reakci z druhé strany.
Ozvěna by s jitter bufferem neměla souviset. Pokud někdo slyší ozvěnu, problém bývá obvykle v telefonu nebo spíše programu druhé strany.
Příklad. Volám z notebooku a nemám sluchátka s mikrofonem, ale využívám zabudovaný mikrofon a reproduktory. Člověk, s kterým volám, pak slyší svoji ozvěnu, tedy problém se projeví vždy na druhé straně, která jej nezpůsobuje. Je to proto, že mikrofon "slyší" zvuk z reproduktoru a pošle jej zpět druhé straně, která to pak slyší sama sebe se zpožděním jako ozvěna.
jirbar
Příspěvky: 24
Registrován: úte 23. říj 2012 15:14:54

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od jirbar »

xsouku04 píše:
jirbar píše:Majitelka postiženého účtu děkuje za to vstřícné gesto.
Neznám přesně funkci toho jitter bufferu, ale protože na mé straně i na straně postiženého účtu je dosti mizerný internet a hovor často koktal, zdá se, že po zapnutí tohoto bufferu je hovor srozumitelnější. Nevím jak se to chová u majitelky postiženého účtu, ale já svoji vyslovenou větu slyším jako v ozvěně a teprve na tuto "ozvěnu" slyším reakci z druhé strany.
Ozvěna by s jitter bufferem neměla souviset. Pokud někdo slyší ozvěnu, problém bývá obvykle v telefonu nebo spíše programu druhé strany.
Příklad. Volám z notebooku a nemám sluchátka s mikrofonem, ale využívám zabudovaný mikrofon a reproduktory. Člověk s kterým volám pak slyší svoji ozvěnu, tedy problém se projeví vždy na druhé straně, která jej nezpůsobuje. Je to proto, že mikrofon "slyší" zvuk z reproduktoru a pošle jej zpět druhé straně, která to pak slyší sama sebe se zpožděním jako ozvěna.
Vyzkouším. Protistrana má sluchátko Gigaset se zesíleným zvukem. Zkusíme vypnout. Nevím zda ovšem je to věc toho bufferu, že ta "ozvěna" má několika vteřinové zpoždění.
Vyzkoušíme taky funkčnost odpojení se od internetu, zda se hovor přeruší, na žádost od "kovik"
Uživatelský avatar
kovik
Příspěvky: 505
Registrován: stř 16. lis 2011 11:07:52

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od kovik »

jirbar píše:
xsouku04 píše:
jirbar píše:Majitelka postiženého účtu děkuje za to vstřícné gesto.
Neznám přesně funkci toho jitter bufferu, ale protože na mé straně i na straně postiženého účtu je dosti mizerný internet a hovor často koktal, zdá se, že po zapnutí tohoto bufferu je hovor srozumitelnější. Nevím jak se to chová u majitelky postiženého účtu, ale já svoji vyslovenou větu slyším jako v ozvěně a teprve na tuto "ozvěnu" slyším reakci z druhé strany.
Ozvěna by s jitter bufferem neměla souviset. Pokud někdo slyší ozvěnu, problém bývá obvykle v telefonu nebo spíše programu druhé strany.
Příklad. Volám z notebooku a nemám sluchátka s mikrofonem, ale využívám zabudovaný mikrofon a reproduktory. Člověk s kterým volám pak slyší svoji ozvěnu, tedy problém se projeví vždy na druhé straně, která jej nezpůsobuje. Je to proto, že mikrofon "slyší" zvuk z reproduktoru a pošle jej zpět druhé straně, která to pak slyší sama sebe se zpožděním jako ozvěna.
Vyzkouším. Protistrana má sluchátko Gigaset se zesíleným zvukem. Zkusíme vypnout. Nevím zda ovšem je to věc toho bufferu, že ta "ozvěna" má několika vteřinové zpoždění.
Vyzkoušíme taky funkčnost odpojení se od internetu, zda se hovor přeruší, na žádost od "kovik"
Dobry den,
po nocnim nasezeni zacal byt problem, ze nekterym uzivatelum ustredna ukoncovala dobre hovory. Rano jsem vratil vcerejsi zmeny, takze s jitterem se hovor neukonci.

Prosim vypnete u linky jitterbuffer.

Problemu se budeme nadale venovat a informovat v tomto vlaknu.
helmut.niederman
Příspěvky: 1012
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od helmut.niederman »

Možná to s tím trochu souvisí, ale chtěl bych všechny upozornit, pokud byste uvažovali o Odorik Callback na telefonní automat při použití IVR.. Například SMS zpráva v tomto tvaru : PIN mezera VTA mezera TARGETNUMBER kde VTA je číslo telefonní budky odkud chcete volat a TARGETNUMBER je cílové číslo - cílová destinace volaného kde je IVR.

Zkoušel jsem to a jakmile byl příchozí hovor na telefonní budku hovor se spojil s IVR konverzantem, jakmile jsem na telefonní budce zavěsil, jako že chci ukončit hovor. Tak při zvednutí sluchátka jsem ve sluchátku pořád slyšel volanou destinaci IVR avšak na displeji budky už to chtělo vložit mince nebo kartu a vytočit telefonní číslo. Když jsem jen tak vytočil 800 a nic a čekal, tak chvíli byla pomlka a pak opět jsem slyšel IVR.

Nakonec tedy dobrá zpráva, hovor po zavěšení sluchátka netrval dlouho než 5 minut, při opakovaných pokusech to i po minutě a půl se ukončilo i na straně Odoriku. A tedy doporučuji, na IVR volání nevyužívat callback na VTA. :idea:
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od xsouku04 »

helmut.niederman píše:Možná to s tím trochu souvisí, ale chtěl bych všechny upozornit, pokud byste uvažovali o Odorik Callback na telefonní automat při použití IVR.. Například SMS zpráva v tomto tvaru : PIN mezera VTA mezera TARGETNUMBER kde VTA je číslo telefonní budky odkud chcete volat a TARGETNUMBER je cílové číslo - cílová destinace volaného kde je IVR.

Zkoušel jsem to a jakmile byl příchozí hovor na telefonní budku hovor se spojil s IVR konverzantem, jakmile jsem na telefonní budce zavěsil, jako že chci ukončit hovor. Tak při zvednutí sluchátka jsem ve sluchátku pořád slyšel volanou destinaci IVR avšak na displeji budky už to chtělo vložit mince nebo kartu a vytočit telefonní číslo. Když jsem jen tak vytočil 800 a nic a čekal, tak chvíli byla pomlka a pak opět jsem slyšel IVR.

Nakonec tedy dobrá zpráva, hovor po zavěšení sluchátka netrval dlouho než 5 minut, při opakovaných pokusech to i po minutě a půl se ukončilo i na straně Odoriku. A tedy doporučuji, na IVR volání nevyužívat callback na VTA. :idea:
Myslím, že zde jsou problémem pevné linky, kdy ono zavěšení chvíli trvá. Prostě pevné linka zavěšuje velmi líně. Ale měl jsem za to, že je to tak do minuty. Ale musíte to nechat opravdu zavěšené a ne každou chvíli zkoušet, jestli tam hovor stále je.
jirbar
Příspěvky: 24
Registrován: úte 23. říj 2012 15:14:54

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od jirbar »

kovik píše:Dobry den,
po nocnim nasezeni zacal byt problem, ze nekterym uzivatelum ustredna ukoncovala dobre hovory. Rano jsem vratil vcerejsi zmeny, takze s jitterem se hovor neukonci.

Prosim vypnete u linky jitterbuffer.

Problemu se budeme nadale venovat a informovat v tomto vlaknu.
Zdálo si mi, že s tím bufferem je hovor srozumitelnější. Špatný internet. Uživatelka teď poctivě ukončuje hovor před odpojením od internetu. V popisovaném případě, ale volaná strana s mobilem taky nejspíš neukončila hovor. Snad by mělo stačit ukončení hovoru na volané straně. V tomto případě se jednalo o souhrn náhod. Neukončení na obou stranách, odpojení od internetu a k tomu ten buffer.
Odpovědět