Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy
Napsal: pon 02. říj 2017 11:06:22
Přesně tak. Proto jste první takový případ, tedy není to časté. Je ale pravda, že právě jitter buffer používají lidi s méně kvalitním internetem a tam nemusí být vůbec překvapivé, pokud by internet spadnul úplně a oni pak neměli možnost zavěsit. Pak už stačí, aby na druhé strany byl někdo, kdo zapomněl zavěsit nebo nesmyslně nekonečně udělané IVR a problém je tu. Pokusíme se to tedy vyřešit.jirbar píše: Zdálo si mi, že s tím bufferem je hovor srozumitelnější. Špatný internet. Uživatelka teď poctivě ukončuje hovor před odpojením od internetu. V popisovaném případě, ale volaná strana s mobilem taky nejspíš neukončila hovor. Snad by mělo stačit ukončení hovoru na volané straně. V tomto případě se jednalo o souhrn náhod. Neukončení na obou stranách, odpojení od internetu a k tomu ten buffer.
Přijde mi hrozná škoda, že, zdá se, neexistuje implementace jitter buffer na rtp proxy, na ústřednách typu Asterisk lze sice jitter buffer vynutit, ale je to různě zabagováno. Část VoIP zařízení se jitter bufferem neobtěžuje vůbec, jako např. Siemens Gigaset, nebo výrobci různých velkoobchdních bran předvádí také často mizérii. Přitom kvalita jitter bufferu a způsob, jakým se zařízení dovedou vyrovnat ze ztrátou hlasových paketů, má často zásadní význam na použitelnost VoIP v ne úplně ideálních podmínkách, které jsou bohužel běžné.
Nám nezbývá, než tyto nedodělky nějak neideálně obcházet, nebo si snad naprogramovat vlastní jitter buffer přímo v hardcore jazyce C tak, aby byl součást RTP proxy, kam by měl z logiky věci patřit. Ano porušuje to koncept SIPu, který počítá s jitter bufferem na koncových zařízeních. Ale celá specifikace SIP je ve spoustě ohledů nedomyšlená. Nedomyšlená je třeba i v tom, jak poznat, že jedné volajících stran úplně spadl internet.