Migrace od operátora XPHONE

Chcete probrat nezařaditelné téma ?

Migrace od operátora XPHONE

Příspěvekod LubosD » úte 20. bře 2018 12:43:32

Povím vám svou zkušenost s VoIP operátorem XPHONE.

Mám (měl) jsem u nich 10 let pěkné telefonní číslo ("stříbrné") a až do minulého týdne jsem ho používal pro příchozí hovory. Minulý týden začaly být s hovory nějaké problémy, tak jsem si řekl, že číslo konečně přeportuju k Odoriku.

Na žádosti o referenční číslo nereagovali, ani po výzvě ze strany Odorika, tak jsem jim zavolal. Po telefonu mi řekli, že mi smlouva vypršela v roce 2011 (!) a že to od té doby jen "dobíhá", že už to číslo vlastně dávno není moje a jestli ho pořád chci, tak jim mám zaplatit nějakých 4-5 tisíc Kč za přidělení čísla na přání. Argumenoval jsem, že jsem o ničem nebyl informován, nikde v uživatelské sekci nebylo žádné varování a že ještě před pár dny tam byly příchozí hovory. Marné.

Prostě někde bylo kdysi v online smlouvě (kterou už nejde ani přečíst nebo dohledat), že se má ročně dobíjet minimální částka, ale vlastně to ani nevynucovali, nijak nevarovali a 7 let mě nechali v blažené nevědomosti :shock:

Na VoIP operátora, který byl kdysi špičkou v nabízených službách, docela síla.
LubosD
 
Příspěvky: 171
Registrován: pát 06. úno 2015 11:41:27

Re: Migrace od operátora XPHONE

Příspěvekod Kristovec » úte 20. bře 2018 16:39:10

V naší svobodné tržní ekonomice mne toto nepřekvapuje.
Já platím 6000 Kč za nedodržení výpovědní lhúty , kdy ale puvodní dodavatel elektřiny dohodl s novým jiné datum přechodu. Předpokládám , že se o mých 6000 podělí spravedlivě.
Kristovec
 
Příspěvky: 1284
Registrován: ned 07. srp 2011 18:03:28

Re: Migrace od operátora XPHONE

Příspěvekod EuroTEL *11 » úte 20. bře 2018 19:17:03

LubosD píše:Povím vám svou zkušenost s VoIP operátorem XPHONE.

Mám (měl) jsem u nich 10 let pěkné telefonní číslo ("stříbrné") a až do minulého týdne jsem ho používal pro příchozí hovory. Minulý týden začaly být s hovory nějaké problémy, tak jsem si řekl, že číslo konečně přeportuju k Odoriku.

Na žádosti o referenční číslo nereagovali, ani po výzvě ze strany Odorika, tak jsem jim zavolal. Po telefonu mi řekli, že mi smlouva vypršela v roce 2011 (!) a že to od té doby jen "dobíhá", že už to číslo vlastně dávno není moje a jestli ho pořád chci, tak jim mám zaplatit nějakých 4-5 tisíc Kč za přidělení čísla na přání. Argumenoval jsem, že jsem o ničem nebyl informován, nikde v uživatelské sekci nebylo žádné varování a že ještě před pár dny tam byly příchozí hovory. Marné.

Prostě někde bylo kdysi v online smlouvě (kterou už nejde ani přečíst nebo dohledat), že se má ročně dobíjet minimální částka, ale vlastně to ani nevynucovali, nijak nevarovali a 7 let mě nechali v blažené nevědomosti :shock:

Na VoIP operátora, který byl kdysi špičkou v nabízených službách, docela síla.


Tohle znám a je to typické u Pojišťoven, jednou mému bratranci poslali za 10 let předžalobní upomínku na 47 tisíc korun, firma neodváděla pojištění a přitom celou dobu pojišťovna klienta neinformovala, že peníze nedostává, a pak bům prásk a desítky tísíc korun. TAKHLE SE V ČESKU PODNIKÁ S EXEKUCEMI, TAKHLE SE PAŘÍ A PODNIKÁ. ZÁMĚRNĚ VÁS NEINFORMUJÍ A PAK JDETE DO EXEKUCÍ INU BLAŽENÁ NEVĚDOMOST Jsem bytostně přesvědčen, že tu záměrně podnikají firmy, které se živí tím, že spoustu dobrých lidí posílají do exekucí a pak šup jsi bezdomovec. Nejhorší je to, když platíte někomu přes prostředníka a ten peníze neodvádí, a pak vám za pár let řeknou, dlužíte nám majlant - nezaplatíš, skončíš pod mostem. Tohle je typické jen v Česku. Nedivím se a nesoudím lidi za to, že se k vůli BLAŽENÉ NEVĚDOMOSTI dostali do dluhové pasti. Pro jistotu radši ani nesoudím a neodsuzuji lidi i ty, kteří se tam dostali svou vlastní vinnou neboť nikdy nevíte, na koho je zlý OSUD připraven. A dnes opravdu stačí málo a jste BEZDOMOVEC. :roll:
Uživatelský avatar
EuroTEL *11
 
Příspěvky: 65
Registrován: pon 05. úno 2018 21:15:11

Re: Migrace od operátora XPHONE

Příspěvekod Pitomec » úte 20. bře 2018 19:39:32

LubosD píše:Povím vám svou zkušenost s VoIP operátorem XPHONE.

Mám (měl) jsem u nich 10 let pěkné telefonní číslo ("stříbrné") a až do minulého týdne jsem ho používal pro příchozí hovory. Minulý týden začaly být s hovory nějaké problémy, tak jsem si řekl, že číslo konečně přeportuju k Odoriku.

Na žádosti o referenční číslo nereagovali, ani po výzvě ze strany Odorika, tak jsem jim zavolal. Po telefonu mi řekli, že mi smlouva vypršela v roce 2011 (!) a že to od té doby jen "dobíhá", že už to číslo vlastně dávno není moje a jestli ho pořád chci, tak jim mám zaplatit nějakých 4-5 tisíc Kč za přidělení čísla na přání. Argumenoval jsem, že jsem o ničem nebyl informován, nikde v uživatelské sekci nebylo žádné varování a že ještě před pár dny tam byly příchozí hovory. Marné.

Prostě někde bylo kdysi v online smlouvě (kterou už nejde ani přečíst nebo dohledat), že se má ročně dobíjet minimální částka, ale vlastně to ani nevynucovali, nijak nevarovali a 7 let mě nechali v blažené nevědomosti :shock:

Na VoIP operátora, který byl kdysi špičkou v nabízených službách, docela síla.

Nějaký právník to asi vysvětlí fundovaněji, ale měl bych za to, že to měl být poskytovatel služeb, který dá výpověď ze smluvního vztahu, pokud dojde k porušení nějakých povinností ze strany účastníka. Takže bych je slušně, leč důrazně upozornil, že to hodlám řešit přes ČTÚ.

Špička v nabízených službách? To už musí být hodně dávno, protože v roce 2006 nic moc hodnocení: https://www.zive.cz/poradna/varovani-pr ... tanswers=1
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 1996
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Migrace od operátora XPHONE

Příspěvekod LubosD » úte 20. bře 2018 19:53:05

Pitomec píše:Nějaký právník to asi vysvětlí fundovaněji, ale měl bych za to, že to měl být poskytovatel služeb, který dá výpověď ze smluvního vztahu, pokud dojde k porušení nějakých povinností ze strany účastníka. Takže bych je slušně, leč důrazně upozornil, že to hodlám řešit přes ČTÚ.

Špička v nabízených službách? To už musí být hodně dávno, protože v roce 2006 nic moc hodnocení: https://www.zive.cz/poradna/varovani-pr ... tanswers=1

Tehdy moc dobrých VoIP operátorů nebylo. Nabízeli fíčury jako odesílání faxů nebo nahrávání hovorů, což bylo fajn. Fíčury se ale postupem času rozbily.

Teď jsem dohledal, že jsem u nich dokonce už od roku 2006.

Já už to přes ČTÚ řeším, dnes jsem podal stížnost. Dokonce jsem zjistil, že jeden známý má u nich účet taky už dlouhou dobu, dokonce má záporný kredit a stále mu účet funguje. Já jsem udělal tu chybu, že jsem na sebe upozornil, a tak přišlo na řadu "výpalné" a deaktivace.
LubosD
 
Příspěvky: 171
Registrován: pát 06. úno 2015 11:41:27

Re: Migrace od operátora XPHONE

Příspěvekod LubosD » stř 21. bře 2018 13:12:02

Dnes jsem to s nimi řešil po telefonu. Věc se má prý tak, že smlouva byla uzavřená na dobu určitou, prodlouženou vždy při dobití kreditu. No a jakmile jsem rok nedobil, tak smlouva vypršela a číslo není moje.

Že mi ho nechali ještě nějakých 7 let v provozu na tom prý nic nemění.
LubosD
 
Příspěvky: 171
Registrován: pát 06. úno 2015 11:41:27

Re: Migrace od operátora XPHONE

Příspěvekod Reisigl » stř 21. bře 2018 14:54:57

LubosD píše:Dnes jsem to s nimi řešil po telefonu. Věc se má prý tak, že smlouva byla uzavřená na dobu určitou, prodlouženou vždy při dobití kreditu. No a jakmile jsem rok nedobil, tak smlouva vypršela a číslo není moje.

Že mi ho nechali ještě nějakých 7 let v provozu na tom prý nic nemění.


Tak to je asi odpověď na tvojí původní otázku.

Takhle jsem to našel na jejich www v podmínkách:
15.3. V případě Předplacených Služeb se Smlouva uzavírá na dobu určitou, a to na 12 měsíců. Pokud Účastník
dobije Kredit do 12 měsíců od uzavření Smlouvy, Smlouva se prodlouží na dobu dalších 12 měsíců ode
dne dobití Kreditu.


Tedy pokud si opravdu rok nedobil, tak smlouva skončila. Jestli služba fungovala nebo nefungovala dál na tom nic nemění. Souhlasím, že určitě není jejich povinností jí následující den odpojit, dokonce je to jejich věc, kdy (a jestli vůbec) tak učiní.

Osobně by mě tedy nenapadlo za něco neplatit a ještě si pak stěžovat. Tedy pokud bych ze sebe nechtěl veřejně dělat hlupáka :roll:

Fr.
Reisigl
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř 21. bře 2018 14:46:16

Re: Migrace od operátora XPHONE

Příspěvekod LubosD » stř 21. bře 2018 16:13:55

Reisigl píše:Tak to je asi odpověď na tvojí původní otázku.

Takhle jsem to našel na jejich www v podmínkách:
15.3. V případě Předplacených Služeb se Smlouva uzavírá na dobu určitou, a to na 12 měsíců. Pokud Účastník
dobije Kredit do 12 měsíců od uzavření Smlouvy, Smlouva se prodlouží na dobu dalších 12 měsíců ode
dne dobití Kreditu.



Kde jste to tam našel? Tenhle text mi Google nachází na různých webech, ale na tom jejich podmínky prostě nevidím. Dokonce jsem dohledal registrační maily a nikde žádný odkaz na podmínky nebyl. Hledal jsem i na historické podobě webu přes archive.org.

Reisigl píše:Osobně by mě tedy nenapadlo za něco neplatit a ještě si pak stěžovat. Tedy pokud bych ze sebe nechtěl veřejně dělat hlupáka :roll:

Já jsem nebyl nikdy vyzván k tomu, abych něco platil, tak proč bych něco platil? Normálně jsem jejich služby používal, a to včetně odchozích hovorů. A všechno chodilo do té doby, než jsem se rozhodl číslo přeportovat, pak najednou služby utnuli a číslo zabavili. Sorry, ale tohle je chování pěkných hajzlů.
LubosD
 
Příspěvky: 171
Registrován: pát 06. úno 2015 11:41:27

Re: Migrace od operátora XPHONE

Příspěvekod xsouku04 » stř 21. bře 2018 17:37:36

Zrušit službu jako reakce na žádost o odporatci je fakt podivné, myslím že to by nemělo být tolerováno. Řekl bych že to patří do kategorie nekalých praktik.
Každý operátor musí mít na webu nejen aktuální všeobecné podmínky, ale i historii podmínek z minulosti. Jeden čas (2013) to na ČTÚ kontrolovali. A spousty další drobností co prý musí být součástí všeobecných podmínek nebo uvedeno na webu. Včetně informací o portaci, ale možná byl v té době Xphone už tak malý a nevýrazný, že na něj nedošlo a tak Xphone považuje za platné ty původní nikde neuvedené.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6858
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Migrace od operátora XPHONE

Příspěvekod EuroTEL *11 » stř 21. bře 2018 19:00:25

No vidíte, já mám polskou SIM kartu T-mobile, kredit a platnost karty mi vypršela někdy v říjnu a ještě dnes mi ji neodpojili ze sítě, asi čekají, že do půl roku od doby, kdy kredit a platnost karty vypršeli dobiji :D Mám tám záporný zůstatek 2 Zl. Přesto dovolat se dá ikdyž platnost karty skončila. To třeba u O2 vás definitivně pohřbí jakmile si nedobijete, máte smůlu. :P
Uživatelský avatar
EuroTEL *11
 
Příspěvky: 65
Registrován: pon 05. úno 2018 21:15:11

Další

Zpět na Co se jinam nehodí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků