Migrace od operátora XPHONE

Chcete probrat nezařaditelné téma ?
Reisigl
Příspěvky: 5
Registrován: stř 21. bře 2018 13:46:16

Re: Migrace od operátora XPHONE

Příspěvek od Reisigl »

LubosD píše:
Kde jste to tam našel? Tenhle text mi Google nachází na různých webech, ale na tom jejich podmínky prostě nevidím. Dokonce jsem dohledal registrační maily a nikde žádný odkaz na podmínky nebyl. Hledal jsem i na historické podobě webu přes archive.org.

Já jsem nebyl nikdy vyzván k tomu, abych něco platil, tak proč bych něco platil? Normálně jsem jejich služby používal, a to včetně odchozích hovorů. A všechno chodilo do té doby, než jsem se rozhodl číslo přeportovat, pak najednou služby utnuli a číslo zabavili. Sorry, ale tohle je chování pěkných hajzlů.
Našel jsem to během minuty na https://www.xphone.cz/zone_public_about_services.php pod odkazem Všeobecné podmínky pro poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací (od 01.11.2017).
Navíc dost pochybuji o tom že to má souvislost, nechápu k čemu by jim to bylo. A nemyslím si, že pokud máš smlouvu na rok, má tě někdo po roce o čemkoliv informovat. Je to tam docela srozumitelně napsáno a předpokládám že Tvá smlouva se řídíla obchodními podmínkami, které oni určitě postupně aktualizovali, protože to vyžadovaly i změny zákonů?
Mě přijde chování zákazníka, který nikdy nic nezaplatí protože k tomu nikdy nebyl vyzván obdobně. Ty snad chodíš do práce zadarmo? Na to najít tu nelogičnost stačí elementární uvažování.
Spíše bych čekal že jim poděkuješ, že Ti umožnili používat to bez zaplacení.
Reisigl
Příspěvky: 5
Registrován: stř 21. bře 2018 13:46:16

Re: Migrace od operátora XPHONE

Příspěvek od Reisigl »

xsouku04 píše:Zrušit službu jako reakce na žádost o odporatci je fakt podivné, myslím že to by nemělo být tolerováno. Řekl bych že to patří do kategorie nekalých praktik.
Každý operátor musí mít na webu nejen aktuální všeobecné podmínky, ale i historii podmínek z minulosti. Jeden čas (2013) to na ČTÚ kontrolovali. A spousty další drobností co prý musí být součástí všeobecných podmínek nebo uvedeno na webu. Včetně informací o portaci, ale možná byl v té době Xphone už tak malý a nevýrazný, že na něj nedošlo a tak Xphone považuje za platné ty původní nikde neuvedené.
To rozhodně ano, ale kdo ví jak to bylo. On píš že jim nikdy nezaplatil neboť ho nevyzvali, už to je podivné, myslím to očekávání "já nic nezaplatím a vy mi poskytujte volání".

Z čeho vycházíte, že by tam museli mít historii podmínek z minulosti?
§ 63 Náležitosti smlouvy o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací a připojení k veřejné komunikační síti a uveřejňování informací
...
(2) Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující veřejnou komunikační síť uveřejní v každé své provozovně návrh smlouvy podle odstavce 1 a současně ji zpřístupní způsobem umožňujícím dálkový přístup.
...
(6) Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti je povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění. Pokud se jedná o změnu náležitostí smlouvy uvedených v odstavci 1 písm. c) až p) a r), je podnikatel povinen informovat účastníka způsobem sjednaným ve smlouvě rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování. Právo ukončit smlouvu podle tohoto ustanovení nevzniká, pokud dojde ke změně smlouvy na základě změny právní úpravy nebo v případě změny smlouvy podle odstavce 5.
...
Z toho mi povinnost uveřejnit celou historii neplyne a není ani logická - jak by ten web vypadal za 20, 50 nebo 100 let? :roll:

Jejich podmínky jsou platné od 1.11.2017 a to není tak dlouhá doba, tak předpokládám, že je mají aktualizované?
LubosD
Příspěvky: 171
Registrován: pát 06. úno 2015 10:41:27

Re: Migrace od operátora XPHONE

Příspěvek od LubosD »

Mě přijde chování zákazníka, který nikdy nic nezaplatí protože k tomu nikdy nebyl vyzván obdobně. Ty snad chodíš do práce zadarmo? Na to najít tu nelogičnost stačí elementární uvažování.
Já jsem žádné další platby od určité doby neposílal, protože jsem u nich měl stále neprovolaný kredit, který jsem občas používal. Nevím, proč bych měl posílat další kredit za využívání služeb, které jsou podle ceníku neplacené.

Přijde mi naopak dost zvláštní, že by měl zákazník cosi platit, i když mu to není vyfakturováno/účtováno.
Z čeho vycházíte, že by tam museli mít historii podmínek z minulosti?
Protože sami přiznali, že se podmínky v tomto ohledu měnily. Sami přiznali, že nějakou dobu bylo v podmínkách, že smlouva je na dobu neurčitou. O změně podmínek zákazníky neinformují, nikdy mi žádná taková zpráva nepřišla.
LubosD
Příspěvky: 171
Registrován: pát 06. úno 2015 10:41:27

Re: Migrace od operátora XPHONE

Příspěvek od LubosD »

Jinak ani na Odorik jsem několik let neposlal kredit. Dobil jsem jednou (5000 Kč) a pak jsem ten kredit prostě využíval dle potřeby.

Byl jsem podle vaší logiky taky někdo, kdo za služby neplatí?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Migrace od operátora XPHONE

Příspěvek od xsouku04 »

LubosD píše:
Z čeho vycházíte, že by tam museli mít historii podmínek z minulosti?
Protože sami přiznali, že se podmínky v tomto ohledu měnily. Sami přiznali, že nějakou dobu bylo v podmínkách, že smlouva je na dobu neurčitou. O změně podmínek zákazníky neinformují, nikdy mi žádná taková zpráva nepřišla.
Tak tímto to projeli. Když měníte podmínky, musíte dát vědět, jinak nic neměníte. Tedy platí ta původní smlouva na dobu neurčitou. Opravdu je nutné mít historii podmínek na stránkách, není to z mé hlavy, vyžaduje to ČTÚ jako spoustu dalších věcí, které ne vždy lze logicky dovodit, je třeba to konzultovat. V roce 2013 se na to zaměřili a kontrolovali větší část VoIP operátorů a virtuálů a přinutili ke změnám v podstatě všechny, co kontrolovali. I my jsme dostali pokutu cca 5000 tisíc za jakousi úplnou nelogickou blbost, už si nevzpomínám. Většinu toho, co se jim nelíbilo, ale nepokutovali, jen dohlídli na nápravu. Jednou kontrolovali dokumenty ohledně přenositelnosti čísel, které také musí být povinně na webu. Zjevně je tlačila EU.
Pravda ale je, že právník by si asi vzal více jak 5000 Kč za pomoc s vypracováním všeobecných podmínek a výsledek dlouhé nepřehledné nic.

Nechat propadnout kredit i číslo bez varování ze dne na den je docela drsný způsob, jak se připravit o zákazníky. Myslím, že lepší je si začít účtovat nějaký poplatek za neaktivitu (nebo též nízkou útratu, nebo minimální plnění či podobně), zákazník má tak více času na to reagovat. Čísla nemohou být přidělena do nekonečna, je třeba nepoužívaná čísla nějak uvolnit. Tedy na neurčito bez paušálu rozhodně zní podezřele.
Reisigl
Příspěvky: 5
Registrován: stř 21. bře 2018 13:46:16

Re: Migrace od operátora XPHONE

Příspěvek od Reisigl »

LubosD píše: Protože sami přiznali, že se podmínky v tomto ohledu měnily. Sami přiznali, že nějakou dobu bylo v podmínkách, že smlouva je na dobu neurčitou. O změně podmínek zákazníky neinformují, nikdy mi žádná taková zpráva nepřišla.
Tak se jich dotaž na to, jak Ti změnu podmínek oznámili. Já jsem jejich služby využíval až do roku 2016 u jednoho zákazníka kde jsem měl uvedený kontakt na sebe a v emailu jsem oznámení o změně našel jak jako samostatný email, tak to bylo přilepeno k faktuře (podle všeho asi 2 měsíce předem).

ČTÚ může vyžadovat jen to, pro co má oporu v zákoně. Zveřejnění historie všeobecných podmínek "od dob evy a adama" tam nikde nevidím. Podstatné pro Tvoji stížnost u ČTÚ bude jestli existuje smluvní vztah. A jak píše moderátor, pochybuji, že by kdy měli v podmínkách smlouvu na dobu neurčitou bez minimálního plnění.
Na internetu jsou navíc k dohledání (?zřejmě?) jejich první podmínky:
1.8 Všeobecné podmínky jsou vypracovány v českém jazyce a jsou účinné od 1.9.2005. Od tohoto data pozbývají účinnost veškeré předchozí Všeobecné podmínky.
...
6.1 Služba je poskytována zásadně jako předplacená.
...
6.29 Smlouva je uzavřena na dobu určitou v délce 1 roku a prodlužuje se automaticky dobitím kreditu částkou vyšší než 100 Kč.
...
8.3 Smlouvu lze dále změnit vydáním nových Všeobecných podmínek.
...
13.3 Poskytovatel si vyhrazuje právo změny těchto všeobecných podmínek. Změnu všeobecných podmínek je Poskytovatel povinen ohlásit Účastníkovi písemně alespoň 45 kalendářních dnů před prvním dnem měsíce, kdy změna nabude účinnosti, a to formou emailové zprávy.
Dnes již zákon upravuje jaká práva a povinnosti má operátor a zákazník při změně obchodních podmínek, ale před 13 lety to asi žádný zákon přímo neřešil.
LubosD
Příspěvky: 171
Registrován: pát 06. úno 2015 10:41:27

Re: Migrace od operátora XPHONE

Příspěvek od LubosD »

Reisigl píše: Tak se jich dotaž na to, jak Ti změnu podmínek oznámili. Já jsem jejich služby využíval až do roku 2016 u jednoho zákazníka kde jsem měl uvedený kontakt na sebe a v emailu jsem oznámení o změně našel jak jako samostatný email, tak to bylo přilepeno k faktuře (podle všeho asi 2 měsíce předem).
To nemá ani cenu zkoušet. Oni nepochybně prohlásí, že ten e-mail odeslali. Já mám od nich cca. stovku mailů v inboxu za celou dobu od roku 2006, ale není mezi nimi žádné oznámení o změně podmínek, jen upozornění na nepřijaté hovory, omluvy za výpadky a maily, když jsem něco řešil s podporou. Oni nemají jak dokázat, že ho poslali, a já, že jsem ho nedostal.
Reisigl píše: ČTÚ může vyžadovat jen to, pro co má oporu v zákoně. Zveřejnění historie všeobecných podmínek "od dob evy a adama" tam nikde nevidím. Podstatné pro Tvoji stížnost u ČTÚ bude jestli existuje smluvní vztah. A jak píše moderátor, pochybuji, že by kdy měli v podmínkách smlouvu na dobu neurčitou bez minimálního plnění.
Byla to slova přímo jejich operátora, kdy podle jakési zvláštní logiky se na mě prý nevztahují aktuální podmínky, ale jen podmínky z doby založení účtu. A že někdy od druhé poloviny roku 2008 tam byla smlouva na dobu neurčitou a kdybych si účet založil tehdy, tak by nebyl problém, protože smlouva by mi dnes stále platila. Osobně bych řekl, že tam mají pěkný bordel.

Mě hlavně fascinuje ta naprostá neochota. Kdyby si stanovili podmínku, že musím dobít stanovený kredit, třeba 100 Kč za každý rok, abych "obnovil" smlouvu, tak bych to chápal. Upřímně, i z té portace čísla mají pravděpodobně nějaký podíl z poplatku.

Namísto toho jsem se dočkal přístupu a la "je to celé mimo naši kontrolu, no a vidíte, já to číslo teď úplně uvolním, takže o něj přijdete, beztak se na něj teď nejde dovolat, protože jsme vám to (včera) zablokovali".

Je to drsné hlavně z toho důvodu, že údajně vyexpirované účty nechávají aktivní zcela běžně (našel jsem kamaráda, kterému účet funguje, i když jej nepoužívá mnoho a mnoho let a má dokonce záporný zůstatek) a zarazí vám to až v moment, kdy na sebe nějak upozorníte. Takový přístup bych čekal možná od českého úředníka, ale ne od firmy. I když je otázka, co čekat od firmy s obratem malého květinářství...
Reisigl
Příspěvky: 5
Registrován: stř 21. bře 2018 13:46:16

Re: Migrace od operátora XPHONE

Příspěvek od Reisigl »

LubosD píše: Mě hlavně fascinuje ta naprostá neochota. Kdyby si stanovili podmínku, že musím dobít stanovený kredit, třeba 100 Kč za každý rok, abych "obnovil" smlouvu, tak bych to chápal. Upřímně, i z té portace čísla mají pravděpodobně nějaký podíl z poplatku.

Namísto toho jsem se dočkal přístupu a la "je to celé mimo naši kontrolu, no a vidíte, já to číslo teď úplně uvolním, takže o něj přijdete, beztak se na něj teď nejde dovolat, protože jsme vám to (včera) zablokovali".

Je to drsné hlavně z toho důvodu, že údajně vyexpirované účty nechávají aktivní zcela běžně (našel jsem kamaráda, kterému účet funguje, i když jej nepoužívá mnoho a mnoho let a má dokonce záporný zůstatek) a zarazí vám to až v moment, kdy na sebe nějak upozorníte. Takový přístup bych čekal možná od českého úředníka, ale ne od firmy. I když je otázka, co čekat od firmy s obratem malého květinářství...
Nevím, zkus jim něco nabídnout i Ty sám a třeba najdete řešení. Ze zkušenosti z mého oboru (online kurzy a vzdělávání) Ti mohu říct jen to, že když zákazník na webu klikne na souhlas s podmínkami, čte je obvykle asi 5 sekund. Začne je řešit, až když věci nejsou podle něj a začíná argumentaci stylem "já nic nepodepsal". A to je samozřejmě špatně. Dokud vše funguje, jsou nějaké podmínky jen právnickým popisem běžného života kdy student platí a vyučující učí. Legislativec na to reaguje jen tak, že novelizuje zákoník a stanovuje co vše dnes musíme studentovi dát k dispozici před uzavřením smlouvy - v domnění, že čím více toho bude mít, tím se situace zlepší. Změna je jen taková, že kdysi za těch 5 sekund přečetl podmínky o třech stranách, dnes za stejnou dobu přečte a odsouhlasí podmínky o 12 stranách. Ale na ten Tvůj problém bych zpočátku použil trochu více logiky a možná i taktiky a mohlo nebo může to dopadnout jinak.
Odpovědět