IVR a přesměrování na tísňovou linku

Chcete probrat nezařaditelné téma ?
Odpovědět
tomshon
Příspěvky: 4
Registrován: úte 24. lis 2020 10:55:38

IVR a přesměrování na tísňovou linku

Příspěvek od tomshon »

Dobrý den,
rozjíždím pro kamarádovu firmu IVR "plechovou hubu" a jedna z voleb je přesměrování na tísňovou linku hasičů. Hasiči ve městě nabízejí zdarma otevření dveří, pokud si někdo zabouchne klíče. Bohužel, v IVR menu mi to nedovoluje uložit jako číslo k přesměrování "150". Je to blokované úmyslně, nebo z legálních důvodů? Je nějaká cesta okolo, kterou můžu "150" vytočit? Zkoušel jsem zpožděné zvonění, ale tam to odbyde nastavený čas zpoždění a hovor padne na zavěšovací tón.

Druhou možností je změna hlášky na "zavěste a vytočte 150", ale tomu se chceme vyhnout.

Díky za radu.
Dan
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: IVR a přesměrování na tísňovou linku

Příspěvek od xsouku04 »

U hovorů na tísňovou linku je rozumné přesměrování blokovat, protože u hovorů na tísňovou linku se volanému předávají informace o poloze volaného. To by se přesměrováním ztratilo. Pro otevření dveří to nemusí být až tak podstatné (ale někdy může, protože volající může být hodně zmaten nebo volat z úplně jiného kraje), ale obecně si myslím, že je lepší, když se na tísňové linky volá napřímo. Také snad proto, aby volaný věděl, kam přesně zrovna volá.
Další možný problém by mohl být v tom, že by přesměrování na tísňovou linku mohli provádět různí vtipálci. A bylo by pak mnohem komplikovanější najít toho, kdo je za tyto nevhodné hovory zodpovědný.

Možná by stálo za to se hasičů zeptat, jestli nemají nějaké jiné netísňové číslo, na které by bylo možné hovor přepojit.
tomshon
Příspěvky: 4
Registrován: úte 24. lis 2020 10:55:38

Re: IVR a přesměrování na tísňovou linku

Příspěvek od tomshon »

Dobrý den,
Díky za odpověď, právě, že jsem to řešil s někým z vašich lidí a ten říkal, že se identifikace volajícího předává, proto by to neměl být problém. Firma má zákazníky pouze v jednom městě, tedy to směrování nehrozí tak jako tak.
Stejně tak je tam upozornění, že se přepojí na hasiče a hasiči mají hned při spojení upozornění, že jsou na tísňové lince.

Blokujete to na vaší straně, nebo je to blokace ze strany IZS?

Kdyztak na to mrkněte, je to linka 749152, ivr volba 7.

Děkuji!
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: IVR a přesměrování na tísňovou linku

Příspěvek od xsouku04 »

tomshon píše:Dobrý den,
Díky za odpověď, právě, že jsem to řešil s někým z vašich lidí a ten říkal, že se identifikace volajícího předává, proto by to neměl být problém. Firma má zákazníky pouze v jednom městě, tedy to směrování nehrozí tak jako tak.
Stejně tak je tam upozornění, že se přepojí na hasiče a hasiči mají hned při spojení upozornění, že jsou na tísňové lince.

Blokujete to na vaší straně, nebo je to blokace ze strany IZS?

Kdyztak na to mrkněte, je to linka 749152, ivr volba 7.

Děkuji!
Identifikace se předá, ale v případě, že se volá z mobilního telefonu, nepředá se místo volajícího a to je špatně. Podle mobilního čísla volajícího se nedá poznat, do kterého kraje hovor správně spojit.
Opravdu bude mnohem lepší lidem říci, ať hasiče volají přímo vytočením 150. Klidně to pomalu zřetelně zopakujte třikrát.
jlo
Příspěvky: 147
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: IVR a přesměrování na tísňovou linku

Příspěvek od jlo »

xsouku04 píše: Identifikace se předá, ale v případě že se volá z mobilního telefonu, nepředá se místo volajícího a to je špatně. Podle mobilního čísla volajícího se nedá poznat do kterého kraje hovor správně spojit.
Ještě pro dovysvětlení: Pokud se něco nezměnilo, tak hovory na 150 (i 112) se fyzicky spojují na jednu, nebo max. několik málo ústředen v rámci ČR a ta podle lokalizace volajícího vybere, na který dispečink to má předat. Když by se to přesměrovávalo z ústředny Odoriku, tak je docela možné, že by to hasičská ústředna posílala na dispečink do Brna (myslím, že tam je centrála Odoriku). To by se asi ti volající dost divili :)
xsouku04 píše: Možná by stálo za to se hasičů zeptat, jestli nemají nějaké jiné netísňové číslo na které by bylo možné hovor přepojit.
To by bylo určitě nejlepší řešení. Příslušný dispečink určitě běžnou telefonní linku bude mít (a když by se jim vysvětlilo, proč se to požaduje, tak by to číslo mohli být ochotní sdělit), půjde jen o to, jestli lze ev. hovory přicházející na danou linku obsloužit ve stejném režimu jako na tísňovou (tj. jednoduše zpracovat a předat výjezdu...)
Odpovědět