Stránka 1 z 1

IVR a přesměrování na tísňovou linku

Napsal: úte 24. lis 2020 11:01:47
od tomshon
Dobrý den,
rozjíždím pro kamarádovu firmu IVR "plechovou hubu" a jedna z voleb je přesměrování na tísňovou linku hasičů. Hasiči ve městě nabízejí zdarma otevření dveří, pokud si někdo zabouchne klíče. Bohužel, v IVR menu mi to nedovoluje uložit jako číslo k přesměrování "150". Je to blokované úmyslně, nebo z legálních důvodů? Je nějaká cesta okolo, kterou můžu "150" vytočit? Zkoušel jsem zpožděné zvonění, ale tam to odbyde nastavený čas zpoždění a hovor padne na zavěšovací tón.

Druhou možností je změna hlášky na "zavěste a vytočte 150", ale tomu se chceme vyhnout.

Díky za radu.
Dan

Re: IVR a přesměrování na tísňovou linku

Napsal: stř 25. lis 2020 11:08:22
od xsouku04
U hovorů na tísňovou linku je rozumné přesměrování blokovat, protože u hovorů na tísňovou linku se volanému předávají informace o poloze volaného. To by se přesměrováním ztratilo. Pro otevření dveří to nemusí být až tak podstatné (ale někdy může, protože volající může být hodně zmaten nebo volat z úplně jiného kraje), ale obecně si myslím, že je lepší, když se na tísňové linky volá napřímo. Také snad proto, aby volaný věděl, kam přesně zrovna volá.
Další možný problém by mohl být v tom, že by přesměrování na tísňovou linku mohli provádět různí vtipálci. A bylo by pak mnohem komplikovanější najít toho, kdo je za tyto nevhodné hovory zodpovědný.

Možná by stálo za to se hasičů zeptat, jestli nemají nějaké jiné netísňové číslo, na které by bylo možné hovor přepojit.

Re: IVR a přesměrování na tísňovou linku

Napsal: stř 25. lis 2020 21:35:46
od tomshon
Dobrý den,
Díky za odpověď, právě, že jsem to řešil s někým z vašich lidí a ten říkal, že se identifikace volajícího předává, proto by to neměl být problém. Firma má zákazníky pouze v jednom městě, tedy to směrování nehrozí tak jako tak.
Stejně tak je tam upozornění, že se přepojí na hasiče a hasiči mají hned při spojení upozornění, že jsou na tísňové lince.

Blokujete to na vaší straně, nebo je to blokace ze strany IZS?

Kdyztak na to mrkněte, je to linka 749152, ivr volba 7.

Děkuji!

Re: IVR a přesměrování na tísňovou linku

Napsal: čtv 26. lis 2020 14:54:40
od xsouku04
tomshon píše:Dobrý den,
Díky za odpověď, právě, že jsem to řešil s někým z vašich lidí a ten říkal, že se identifikace volajícího předává, proto by to neměl být problém. Firma má zákazníky pouze v jednom městě, tedy to směrování nehrozí tak jako tak.
Stejně tak je tam upozornění, že se přepojí na hasiče a hasiči mají hned při spojení upozornění, že jsou na tísňové lince.

Blokujete to na vaší straně, nebo je to blokace ze strany IZS?

Kdyztak na to mrkněte, je to linka 749152, ivr volba 7.

Děkuji!
Identifikace se předá, ale v případě, že se volá z mobilního telefonu, nepředá se místo volajícího a to je špatně. Podle mobilního čísla volajícího se nedá poznat, do kterého kraje hovor správně spojit.
Opravdu bude mnohem lepší lidem říci, ať hasiče volají přímo vytočením 150. Klidně to pomalu zřetelně zopakujte třikrát.

Re: IVR a přesměrování na tísňovou linku

Napsal: pon 30. lis 2020 22:36:27
od jlo
xsouku04 píše: Identifikace se předá, ale v případě že se volá z mobilního telefonu, nepředá se místo volajícího a to je špatně. Podle mobilního čísla volajícího se nedá poznat do kterého kraje hovor správně spojit.
Ještě pro dovysvětlení: Pokud se něco nezměnilo, tak hovory na 150 (i 112) se fyzicky spojují na jednu, nebo max. několik málo ústředen v rámci ČR a ta podle lokalizace volajícího vybere, na který dispečink to má předat. Když by se to přesměrovávalo z ústředny Odoriku, tak je docela možné, že by to hasičská ústředna posílala na dispečink do Brna (myslím, že tam je centrála Odoriku). To by se asi ti volající dost divili :)
xsouku04 píše: Možná by stálo za to se hasičů zeptat, jestli nemají nějaké jiné netísňové číslo na které by bylo možné hovor přepojit.
To by bylo určitě nejlepší řešení. Příslušný dispečink určitě běžnou telefonní linku bude mít (a když by se jim vysvětlilo, proč se to požaduje, tak by to číslo mohli být ochotní sdělit), půjde jen o to, jestli lze ev. hovory přicházející na danou linku obsloužit ve stejném režimu jako na tísňovou (tj. jednoduše zpracovat a předat výjezdu...)