Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Nikdo nemůže vyhovět všem, ale můžeme mít alespoň přehled a mít tak možnost se zaměřit na to nejpodstatnější.
neználek
Příspěvky: 3
Registrován: ned 09. pro 2012 0:31:51

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od neználek »

xsouku04 píše:Pokud má mít uživatel přístup do svého rozhraní, nechť si vytvoří vlastní registraci. Nic špatného ani extra pracného na tom nevidím.
Ano, nelze nesouhlasit.

Snažím se vám lehce naznačit pouze moje spotřebitelské chování. Upřímně říkám, že mě ani nenapadlo vytvořit další nové registrace u Odoriku. Že lze převádět kredit sem si všiml, ale jaksi mi unikal smysl (chápal jsem to více jako krizovou možnost, nikoli jako systémovou záležitost). Když nešlo přidělovat kredit konkrétním linkám na hlavním účtu, už jsem to neřešil.

Peníze z banky posílám automaticky. Každý týden platba 50,-/účet. Co tím chci říct. Že je to z mé strany v podstatě bezúdržbové. Všichni vědí, kdy jim dojde kredit, dokáží se přizpůsobit. A já hlavně NEMUSÍM převádět (stále dokola jako oslík) požadovaný kredit. Osobně řeším už jenom výjimky.

Rozumím, že to jde udělat i zde, ale tehdejší rozhodnutí bylo o jednoduchosti pro uživatele. Utrácím u vás slabé tisíce korun, ale bohužel další 2/3 peněz jinde.

----------------------
pozn.: zběžně jsem tady koukal callback. Asi jsem opět nepochopil proč se musí zadávat PIN, když objednávám callback pomocí SMS. Přeci identifikace telefonu, ze kterého je poslána SMS je jasná - Caller ID. První hovor jde na číslo, ze kterého byla poslána SMS a druhý hovor jde na číslo uvedené v SMS. Jednoduché. Naopak si myslím, že PIN uložený v každé odeslané zprávě je docela velká bezpečnostní hrozba.
Použití PINu chápu, když si objednám hovor z cizího telefonu nebo na různá čísla. Tam je ale potřeba zdůraznit, že iniciační zprávu obsahující PIN je nutné okamžitě smazat z odeslaných zpráv! To je ale jiné téma ...
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2581
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od Pitomec »

Zrovna u Vodafone smazání zprávy v telefonu nic neřeší, protože ve Vodafoneparku si odeslané SMS v pohodě dohledám. To jenom tak na okraj.
Obrázek
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od luky »

jsem jako ta přeskakující gramodeska v kurzu asertivity, ale opět musím říct, že mi přijde manipulace (zadávání, volání, odesílání sms) s klíčovým PINem jako rizikové. Hlavně když má člověk pod jedním účtem více linek s mobilním CLI a ještě pro více lidí. Pokud to bude, Odoriku, možné, prosím o změnu.

jinak musím dodat, že jsem se službami Odoriku velice spokojen. Když to srovnám s jinými společnostmi a jejich službami, tak je Odorik #1
neználek
Příspěvky: 3
Registrován: ned 09. pro 2012 0:31:51

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od neználek »

luky píše: ... se službami Odoriku jsem velice spokojen. Když to srovnám s jinými společnostmi a jejich službami, tak je Odorik #1
Přesně tak. Nechci kritizovat ve smyslu hanit, ba právě naopak.

Odorik je oproti jiným univerzální služba. Používání PINu je bez přiřazeného CLIP nutnost. Takže zrovna při používání callbacku způsobuje (řekněme tomu) bariéru, přes kterou jsem nepřešel a zvolil jsem jiné "přímočařejší" řešení. Linka spojená (navázaná) přímo s mobilem a bez PINů.
Desmodus
Příspěvky: 11
Registrován: sob 08. pro 2012 9:46:45

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od Desmodus »

Tak jsem si další účty zaregistroval. V mém případě není problém si těch pár loginů někde poznačit a vytisknout dotyčným ten kód pro sazku a že se dobíjí na poště a že bába za přepážkou už bude vědět jak, jen říct za kolik, ale i tak se přimlouvám někdy v budoucnu pro zmiňovanou fci superadministrátorského účtu. Třeba v mém případě při pokusu správce odoriku kontaktovat nějaký "podúčet" velmi pochybuji ve vzájemné porozumění :)

resp. nikde v nastavení mnou spravovaných účtů jsem nenašel kolonku pro zadání kontaktního telefonu nebo něco v tom smyslu. SIMky, jenž jsem použil při registraci, jsou takové co jsem našel poblíž, jedna permanentně strčená v 3G modemu, druhá dříve či později bude operátorem zrušena, protože ji už nevyužívám. S emaily si také nedělám iluze, že bych je periodicky donekonečna vybíral.
xjedlins
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 12. pro 2013 12:46:28

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od xjedlins »

Dovolil bych si po roce oživit toto vlákno. Dostal jsem se do podobného "problému" jako původní tazatel na začátku.

Mám: jednu registraci u odorik.cz, několik linek s přidělenými čísly.
Chci: mít možnost dobíjet kredit skupinám linek, jinými slovy oddělit stávající linky od sebe a vzniklé skupiny financovat separátně.

Z předchozí diskuze vyplývá, že více separátních kreditů pod jednou registrací (stále) nejde. Ok. Udělám více registrací. JENŽE nelze udělat druhou registraci na e-mail použitý u stávající registrace s nezadáním mobilního čísla. Já sice mám více e-mailů, ale hlavní je opravdu jen jeden a nemám tušení, jak na tom za čas ty další budou. Nemám sílu evidovat miliontý první login a password do milionté první služby na netu. Dále i kdybych se nově zaregistroval pod jiným e-mailem, patrně nelze naklikat převod linky na jinou registraci, alespoň to nikde nevidím. Řešili byste asi ručně, což mě nijak nevadí. Každopádně se též přimlouvám za to, aby pod jednou registrací (jedno jméno:heslo) bylo v budoucnu možné spravovat více účtů (např osobní, podnikatelský (živnost), rodiče, prarodiče), které budou oddělené. Aby si rodiče, prarodiče či někdo další mohl dobíjet kredit sám a přitom se nemusel starat o administraci, někam se hlásit či registrovat.

V této souvislosti bych také já zmínil, že způsob přihlášení přes pin, tj. celkem relativně známé mobilní číslo + 4 cifry nepovažuji za příliš bezpečný. Funkce převodu na jiný účet je fajn věc, dokud vám to někdo nevysaje. Jistě, je dohledatelné např. komu částka směřuje, ale škodič nemusí poslat sobě, ale někomu úplně nevinnému a ten bude těžko vysvětlovat. Jeden převod jsem uskutečnil, ale nezdá se, že by takový pokyn byl nějak jištěn. Jak také, když škodič má kompletní přístup k účtu a může změnit e-mail nebo mobil pro sms potvrzení. Škodič může také založit novou linku, na tu se napojit a provolat kredit na různá drahá čísla. Škodič může změnit hesla k linkám a mnou spravovaní rodiče, prarodiče se nedovolají a co s tím, když já zrovna šlapu poslední metr na Everestu bez spojení s netem? A takový škodič se na můj účet může dostat celkem lehko. Myslím, že číselný pin je výborná věc pro jeho zadávání v rámci nějaké konzumované služby ťukané v podobě tel. čísla jako je třeba callback, tam to celkem dostačuje nebo to jinak nejde a škodu lze způsobit jen drahým telefonátem, což by šlo ošetřit. Ale na ovládání účtu s osobními daty, adresami, výpisy volání, převody kreditu nee. Mně by se např. líbilo rozhraní mojeID nebo alespoň klasika v podobě jména:silného_hesla (hashovaného v db, pochopitelně), přinejhořším s původní funkcionalitou přes pin, která by šla ale trvale vypnout a nahradit způsoby uvedenými. A pochopitelně s možností ovládání více separátních účtů (něco jako v bance). Samostatným problémem je také to, že ztráta čtyř číslic pinu je sice příjemně řešena prozvoněním na zadané číslo a jejich zasláním ve formě sms. To ale znamená, že ve vaší databázi je čtyřčíslí uloženo v čitelné formě, protože mně chodí shodné. Jak pak čelit útoku škodiče na vaši databázi, který vykrade pro něho čitelné piny?
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2581
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od Pitomec »

4 číselný PIN je i u platebních karet a tam se dá event. vysát obvykle víc, než pár stovek někde u telefonního operátora, takže bych to tak tragicky neviděl :-)
Obrázek
lifdo69
Příspěvky: 153
Registrován: úte 28. kvě 2013 11:55:12
Bydliště: Jižní Morava

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od lifdo69 »

Nehledě na to.. že pin muže byt u všech učtů stejný, proč komplikovat zaběhnutý system, to si radši založím ty učty. Není problem to mět někde na papírku abych si to nemusel pamatovat...
Pub.lbc
Příspěvky: 69
Registrován: ned 01. zář 2013 23:14:51
Bydliště: Liberec

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od Pub.lbc »

Pitomec píše:4 číselný PIN je i u platebních karet a tam se dá event. vysát obvykle víc, než pár stovek někde u telefonního operátora, takže bych to tak tragicky neviděl :-)
PIN je možné zadat 3x, pak ji bankomat sežere :-), u obchodníka to záleží na nastavení a pokladní (příp vyžádání OP a podobně). Na nákup přes NET je možné nastavit limit, případně NULU. Takže u platební karty je otázka složitosti hesla a možnost nastavení opakování....
Pub.lbc
Příspěvky: 69
Registrován: ned 01. zář 2013 23:14:51
Bydliště: Liberec

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od Pub.lbc »

lifdo69 píše:Nehledě na to.. že pin muže byt u všech učtů stejný, proč komplikovat zaběhnutý system, to si radši založím ty učty. Není problem to mět někde na papírku abych si to nemusel pamatovat...
To jsem řešil, je možný pouze jedinečný email a zároveň jedinečný mob. tel v rámci celého systému a někomu se teda nemusí chtít jen kvůli tomu zřizovat více mailů.
Odpovědět