Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity
Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity
Dobrý den,
řeším situaci, kdy budu zavádět voip prarodičům a rodičům, kdy nikdo z nich není technicky schopen řešit internetové záležitosti a tak celou věc budu mít po patronací já a abych nemusel zřizovat další dva odorik účty (další hesla a loginy k zapamatování, tj. správa navíc), napadlo mě, zda je možné mít v rámci jednoho odorik účtu (mého) více linek avšak každá z linek bude mít samostatný kredit.
řeším situaci, kdy budu zavádět voip prarodičům a rodičům, kdy nikdo z nich není technicky schopen řešit internetové záležitosti a tak celou věc budu mít po patronací já a abych nemusel zřizovat další dva odorik účty (další hesla a loginy k zapamatování, tj. správa navíc), napadlo mě, zda je možné mít v rámci jednoho odorik účtu (mého) více linek avšak každá z linek bude mít samostatný kredit.
Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity
Zřídit další 2 účty...
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8157
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity
Opravdu tohle možné není. Další účet = další kredit.
Jediná možnost by byla nechat je volat ze svého kreditu a pak se s nimi zpětně vyrovnat podle toho kolik provolali.
Prostě si někam ty přihlašovací údaje napiště a je po problému. Převádění kreditu z účtu na účet je možné, takže ani s platbami není problém.
Jediná možnost by byla nechat je volat ze svého kreditu a pak se s nimi zpětně vyrovnat podle toho kolik provolali.
Prostě si někam ty přihlašovací údaje napiště a je po problému. Převádění kreditu z účtu na účet je možné, takže ani s platbami není problém.
Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity
dovolím si malou polemiku:
Úplně chápu jaký uživatelský problém Desmodus řeší. Taky mám v rodině "tuhletu telekomunikaci na starosti". Hned na začátku uvedu, že bych rád posílal všechny peníze na Voip Odoriku, ale z níže uvedených důvodů tomu tak není.
Mám jeden účet a tam 6 čísel. Používá je cca 8 lidí. Rodiče, já, manželka, děti. Nicméně ze všech možných i nemožných, pochopitelných i nepochopitelných vychytávek se používá volání pouze přes Skype a adaptéry. Proč? Protože je to jednoduché.
Veškeré další útraty, zpravidla jde o callback, jsou uskutečňovány jinde. Proč? Protože je použití komplikované!
---------------------------------
Tím se oklikou vracím k problému Desmoduse. Řízení účtu, kredit, PINy ...
PIN - každý kdo zná PIN se přihlásí do administrace celého účtu. Díky tomu nemají děti PIN ... díky tomu dnes tady nepoužívají callback. Jako superadmin účtu nepotřebuji, aby mohl kdokoli se přihlásí cokoli měnit. Bylo to v dávné době a tehdy jsem administrátorské řízení účtu asi nepochopil. Pokud je tomu nyní jinak, výtku beru zpět.
Kredit - nyní čerpají všechna čísla kredit z jedné hromady, jak se jim zachce. Nic proti, ale díky tomu, že nejsou uživatelé stejní (např. děti) potřebuji tomu jako superadmin dát nějaký řád. Hodilo by se omezení denní, týdenní, měsíční nebo vyhrazené provolávky apod. ... A jelikož to nejde, otevřel jsem dětem nové účty (jak bylo doporučeno!), ale u jiného poskytovatele. Neřeší tam PINy, vše je primitivně jednoduché, každá linka (jejich mobil) má svůj callback seznam a používání pochopí dítě základní školy. Rozdělení kreditu řeším automatickou platbou na úrovní banky. Děti z mobilů provolají pouze co jim pošlu a nemají "přístup" k neomezenému kreditu celého účtu. Toto jsou jasně daná pravidla.
Hele, nic proti. Nechci žádné násilné změny. Jsem se situací smířený a jen jsem popsal, proč u Odorika neutrácíme všechny Voip peníze (třeba za takový legrácky jako je retro-volání z budky, či SMS-callback se spojením dvou různých tlf.čísel atd.)
My si tady řešíme takové to malé domácí volání, ale nechtěl bych být v roli správce třeba v nějaké firmičce, co všech 20 účtů kontroluje a přeposílá mezi nimi kredit ...
Pro Desmoduse je asi opravdu nejlepší založit nový účet, nastavit hlášku (oznamovat maximální délku hovoru: _jen když hrozí přerušení_), vytisknout čárové kódy superCASH a pokaždé, když rodiče hlášku uslyší doběhnou na poštu/do sazky dobít kredit.
Úplně chápu jaký uživatelský problém Desmodus řeší. Taky mám v rodině "tuhletu telekomunikaci na starosti". Hned na začátku uvedu, že bych rád posílal všechny peníze na Voip Odoriku, ale z níže uvedených důvodů tomu tak není.
Mám jeden účet a tam 6 čísel. Používá je cca 8 lidí. Rodiče, já, manželka, děti. Nicméně ze všech možných i nemožných, pochopitelných i nepochopitelných vychytávek se používá volání pouze přes Skype a adaptéry. Proč? Protože je to jednoduché.
Veškeré další útraty, zpravidla jde o callback, jsou uskutečňovány jinde. Proč? Protože je použití komplikované!
---------------------------------
Tím se oklikou vracím k problému Desmoduse. Řízení účtu, kredit, PINy ...
PIN - každý kdo zná PIN se přihlásí do administrace celého účtu. Díky tomu nemají děti PIN ... díky tomu dnes tady nepoužívají callback. Jako superadmin účtu nepotřebuji, aby mohl kdokoli se přihlásí cokoli měnit. Bylo to v dávné době a tehdy jsem administrátorské řízení účtu asi nepochopil. Pokud je tomu nyní jinak, výtku beru zpět.
Kredit - nyní čerpají všechna čísla kredit z jedné hromady, jak se jim zachce. Nic proti, ale díky tomu, že nejsou uživatelé stejní (např. děti) potřebuji tomu jako superadmin dát nějaký řád. Hodilo by se omezení denní, týdenní, měsíční nebo vyhrazené provolávky apod. ... A jelikož to nejde, otevřel jsem dětem nové účty (jak bylo doporučeno!), ale u jiného poskytovatele. Neřeší tam PINy, vše je primitivně jednoduché, každá linka (jejich mobil) má svůj callback seznam a používání pochopí dítě základní školy. Rozdělení kreditu řeším automatickou platbou na úrovní banky. Děti z mobilů provolají pouze co jim pošlu a nemají "přístup" k neomezenému kreditu celého účtu. Toto jsou jasně daná pravidla.
Hele, nic proti. Nechci žádné násilné změny. Jsem se situací smířený a jen jsem popsal, proč u Odorika neutrácíme všechny Voip peníze (třeba za takový legrácky jako je retro-volání z budky, či SMS-callback se spojením dvou různých tlf.čísel atd.)
My si tady řešíme takové to malé domácí volání, ale nechtěl bych být v roli správce třeba v nějaké firmičce, co všech 20 účtů kontroluje a přeposílá mezi nimi kredit ...
Pro Desmoduse je asi opravdu nejlepší založit nový účet, nastavit hlášku (oznamovat maximální délku hovoru: _jen když hrozí přerušení_), vytisknout čárové kódy superCASH a pokaždé, když rodiče hlášku uslyší doběhnou na poštu/do sazky dobít kredit.
Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity
Ve firmě se to dá řešit ústřednou, takže to bych sem netahal. A Odorik, resp. naprostá většina VoIP providerů, je přece jenom víc pro běžné uživatele, než pro dětské volání I když musím přiznat, že systém jednoho hlavního a více pod-účtů (802.cz) není úplně špatný. Ona by možná stačila jedna jediná vychytávka, a to, aby šlo mezí účty Odoriku převádět kredit automaticky nebo ještě líp ten kredit dorovnávat automaticky na požadovanou výši. Pak by nikdo nemusel řešit opakované přehlašování mezi účty...
Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity
už jsem to psal x-krát, že systém pinu, který používám na volání a současně na administraci celého účtu mi nepřijde bezpečný. Proto souhlasím s předchozími uživateli výše. Už lepší by byl 1 supervisor pin a pro vlastní volání další piny. A ten supervisor pin (6 číslic) by neměl nic společného s mým mobilním číslem. A není to o paranoi...
(Rád bych pro neobchodní organizaci vytvořil linky a "rozdal" čísla, ale pro fluktuaci lidí, si netroufnu rozdat piny)
Vodafone to tak má. Jedno admin.heslo a ke každému číslu další uživatelské heslo. Je to praktické, bezpečné, jednoduché. Tož tak
...možnou volbou je zrušit přihlášení pomocí PIN a nechat si aktivovat přihlášení heslem. Tato funkce ale není standardní. Heslo si člověk nemůže sám nastavit a měnit
(Rád bych pro neobchodní organizaci vytvořil linky a "rozdal" čísla, ale pro fluktuaci lidí, si netroufnu rozdat piny)
Vodafone to tak má. Jedno admin.heslo a ke každému číslu další uživatelské heslo. Je to praktické, bezpečné, jednoduché. Tož tak
...možnou volbou je zrušit přihlášení pomocí PIN a nechat si aktivovat přihlášení heslem. Tato funkce ale není standardní. Heslo si člověk nemůže sám nastavit a měnit
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8157
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity
No tak zle to zase není. Piny k dalším linkám defaultně nejsou aktivní, takže se přes ně nelze přihlašovat.luky píše:už jsem to psal x-krát, že systém pinu, který používám na volání a současně na administraci celého účtu mi nepřijde bezpečný. Proto souhlasím s předchozími uživateli výše. Už lepší by byl 1 supervisor pin a pro vlastní volání další piny. A ten supervisor pin (6 číslic) by neměl nic společného s mým mobilním číslem. A není to o paranoi...
(Rád bych pro neobchodní organizaci vytvořil linky a "rozdal" čísla, ale pro fluktuaci lidí, si netroufnu rozdat piny)
Vodafone to tak má. Jedno admin.heslo a ke každému číslu další uživatelské heslo. Je to praktické, bezpečné, jednoduché. Tož tak
...možnou volbou je zrušit přihlášení pomocí PIN a nechat si aktivovat přihlášení heslem. Tato funkce ale není standardní. Heslo si člověk nemůže sám nastavit a měnit
Nepředpokládáme, že by někdo jiný než ten kdo účet spravuje potřeboval mít přístup na náš web. Pravda hodit se to může. Firemních zákazníků máme už více, a je to obvykle mnohem lepší než mít vlastní pobočkovou ústřednu, která je opravdovým velkým bezpečnostním rizikem. http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=10&t=671
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8157
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity
Pokud má mít uživatel přístup do svého rozhraní, nechť si vytvoří vlastní registraci. Nic špatného ani extra pracného na tom nevidím. Vy jako šéf/rodič můžete znát jeho heslo kontrolovat útratu. (po domluvě) Nechť si pak hospodaří s vlastním kreditem. Vy mu můžete nějaké peníze z hlavního účtu převést. Ano naše stránky nejsou úplně super jednoduché, je to ale dáno tím, že zde máme obrovské množství možností. Vše co jde udělat kdekoli jinde, jde i u nás. Jen těch prozváněcích čísel máme zatím jen 10, to ale pro rodinu obvykle bohatě stačí. (najdete to pod položkou přednastavené zpětné volání)neználek píše:dovolím si malou polemiku:
Úplně chápu jaký uživatelský problém Desmodus řeší. Taky mám v rodině "tuhletu telekomunikaci na starosti". Hned na začátku uvedu, že bych rád posílal všechny peníze na Voip Odoriku, ale z níže uvedených důvodů tomu tak není.
Mám jeden účet a tam 6 čísel. Používá je cca 8 lidí. Rodiče, já, manželka, děti. Nicméně ze všech možných i nemožných, pochopitelných i nepochopitelných vychytávek se používá volání pouze přes Skype a adaptéry. Proč? Protože je to jednoduché.
Veškeré další útraty, zpravidla jde o callback, jsou uskutečňovány jinde. Proč? Protože je použití komplikované!
Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity
Callbak a posílání SMS pomocí Odoriku je možné řešit pomocí externích aplikací: Python skript a eSMSka já to tak používám, protože je to pohodlné - není třeba zapisovat hesla.
Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity
Já taky adminuju víc lidem volání. Problém byl hlavně s kreditem - starší lidi nechtějí nic dobíjet a hlídat takže mám u každýho nastaveno že přijde na můj mail upozornění když někomu z nich dochází kredit a já jim ho bez poplatku ze svýho hlavního účtu převedu. Nějaký pokročilý funkce je nezajímají, prostě jen chcou svoji "pevnou linku" s levným volání a občas mrknout na výpis hovorů. Bodlo by hodně zjednodušený přehledný rozhraní do kterýho by se dalo přepnout aby je nemátly blbosti okolo.
Stačilo by mi i Api jako má konkurence - bych si na něm postavil nějaký jednoúčelový stránky třeba jen s výpisem hovorů a nějakýma dalšíma blbinkama co by bylo potřeba. Kdyby k tomu api třeba byly i nějaký kusy kódu pro php, to by bylo naprotsto ideální. Bude to někdy?
Stačilo by mi i Api jako má konkurence - bych si na něm postavil nějaký jednoúčelový stránky třeba jen s výpisem hovorů a nějakýma dalšíma blbinkama co by bylo potřeba. Kdyby k tomu api třeba byly i nějaký kusy kódu pro php, to by bylo naprotsto ideální. Bude to někdy?