Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Nikdo nemůže vyhovět všem, ale můžeme mít alespoň přehled a mít tak možnost se zaměřit na to nejpodstatnější.
Desmodus
Příspěvky: 11
Registrován: sob 08. pro 2012 9:46:45

Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od Desmodus »

Dobrý den,

řeším situaci, kdy budu zavádět voip prarodičům a rodičům, kdy nikdo z nich není technicky schopen řešit internetové záležitosti a tak celou věc budu mít po patronací já a abych nemusel zřizovat další dva odorik účty (další hesla a loginy k zapamatování, tj. správa navíc), napadlo mě, zda je možné mít v rámci jednoho odorik účtu (mého) více linek avšak každá z linek bude mít samostatný kredit.
Hooonza
Příspěvky: 256
Registrován: úte 03. led 2012 18:09:05

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od Hooonza »

Zřídit další 2 účty...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od xsouku04 »

Opravdu tohle možné není. Další účet = další kredit.
Jediná možnost by byla nechat je volat ze svého kreditu a pak se s nimi zpětně vyrovnat podle toho kolik provolali.

Prostě si někam ty přihlašovací údaje napiště a je po problému. Převádění kreditu z účtu na účet je možné, takže ani s platbami není problém.
neználek
Příspěvky: 3
Registrován: ned 09. pro 2012 0:31:51

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od neználek »

dovolím si malou polemiku:

Úplně chápu jaký uživatelský problém Desmodus řeší. Taky mám v rodině "tuhletu telekomunikaci na starosti". Hned na začátku uvedu, že bych rád posílal všechny peníze na Voip Odoriku, ale z níže uvedených důvodů tomu tak není.
Mám jeden účet a tam 6 čísel. Používá je cca 8 lidí. Rodiče, já, manželka, děti. Nicméně ze všech možných i nemožných, pochopitelných i nepochopitelných vychytávek se používá volání pouze přes Skype a adaptéry. Proč? Protože je to jednoduché.

Veškeré další útraty, zpravidla jde o callback, jsou uskutečňovány jinde. Proč? Protože je použití komplikované!

---------------------------------
Tím se oklikou vracím k problému Desmoduse. Řízení účtu, kredit, PINy ...
PIN - každý kdo zná PIN se přihlásí do administrace celého účtu. Díky tomu nemají děti PIN ... díky tomu dnes tady nepoužívají callback. Jako superadmin účtu nepotřebuji, aby mohl kdokoli se přihlásí cokoli měnit. Bylo to v dávné době a tehdy jsem administrátorské řízení účtu asi nepochopil. Pokud je tomu nyní jinak, výtku beru zpět.
Kredit - nyní čerpají všechna čísla kredit z jedné hromady, jak se jim zachce. Nic proti, ale díky tomu, že nejsou uživatelé stejní (např. děti) potřebuji tomu jako superadmin dát nějaký řád. Hodilo by se omezení denní, týdenní, měsíční nebo vyhrazené provolávky apod. ... A jelikož to nejde, otevřel jsem dětem nové účty (jak bylo doporučeno!), ale u jiného poskytovatele. Neřeší tam PINy, vše je primitivně jednoduché, každá linka (jejich mobil) má svůj callback seznam a používání pochopí dítě základní školy. Rozdělení kreditu řeším automatickou platbou na úrovní banky. Děti z mobilů provolají pouze co jim pošlu a nemají "přístup" k neomezenému kreditu celého účtu. Toto jsou jasně daná pravidla.

Hele, nic proti. Nechci žádné násilné změny. Jsem se situací smířený a jen jsem popsal, proč u Odorika neutrácíme všechny Voip peníze (třeba za takový legrácky jako je retro-volání z budky, či SMS-callback se spojením dvou různých tlf.čísel atd.)

My si tady řešíme takové to malé domácí volání, ale nechtěl bych být v roli správce třeba v nějaké firmičce, co všech 20 účtů kontroluje a přeposílá mezi nimi kredit ...

Pro Desmoduse je asi opravdu nejlepší založit nový účet, nastavit hlášku (oznamovat maximální délku hovoru: _jen když hrozí přerušení_), vytisknout čárové kódy superCASH a pokaždé, když rodiče hlášku uslyší doběhnou na poštu/do sazky dobít kredit.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2581
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od Pitomec »

Ve firmě se to dá řešit ústřednou, takže to bych sem netahal. A Odorik, resp. naprostá většina VoIP providerů, je přece jenom víc pro běžné uživatele, než pro dětské volání :-) I když musím přiznat, že systém jednoho hlavního a více pod-účtů (802.cz) není úplně špatný. Ona by možná stačila jedna jediná vychytávka, a to, aby šlo mezí účty Odoriku převádět kredit automaticky nebo ještě líp ten kredit dorovnávat automaticky na požadovanou výši. Pak by nikdo nemusel řešit opakované přehlašování mezi účty...
Obrázek
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od luky »

už jsem to psal x-krát, že systém pinu, který používám na volání a současně na administraci celého účtu mi nepřijde bezpečný. Proto souhlasím s předchozími uživateli výše. Už lepší by byl 1 supervisor pin a pro vlastní volání další piny. A ten supervisor pin (6 číslic) by neměl nic společného s mým mobilním číslem. A není to o paranoi...

(Rád bych pro neobchodní organizaci vytvořil linky a "rozdal" čísla, ale pro fluktuaci lidí, si netroufnu rozdat piny)

Vodafone to tak má. Jedno admin.heslo a ke každému číslu další uživatelské heslo. Je to praktické, bezpečné, jednoduché. Tož tak

...možnou volbou je zrušit přihlášení pomocí PIN a nechat si aktivovat přihlášení heslem. Tato funkce ale není standardní. Heslo si člověk nemůže sám nastavit a měnit
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od xsouku04 »

luky píše:už jsem to psal x-krát, že systém pinu, který používám na volání a současně na administraci celého účtu mi nepřijde bezpečný. Proto souhlasím s předchozími uživateli výše. Už lepší by byl 1 supervisor pin a pro vlastní volání další piny. A ten supervisor pin (6 číslic) by neměl nic společného s mým mobilním číslem. A není to o paranoi...

(Rád bych pro neobchodní organizaci vytvořil linky a "rozdal" čísla, ale pro fluktuaci lidí, si netroufnu rozdat piny)

Vodafone to tak má. Jedno admin.heslo a ke každému číslu další uživatelské heslo. Je to praktické, bezpečné, jednoduché. Tož tak

...možnou volbou je zrušit přihlášení pomocí PIN a nechat si aktivovat přihlášení heslem. Tato funkce ale není standardní. Heslo si člověk nemůže sám nastavit a měnit
No tak zle to zase není. Piny k dalším linkám defaultně nejsou aktivní, takže se přes ně nelze přihlašovat.
Nepředpokládáme, že by někdo jiný než ten kdo účet spravuje potřeboval mít přístup na náš web. Pravda hodit se to může. Firemních zákazníků máme už více, a je to obvykle mnohem lepší než mít vlastní pobočkovou ústřednu, která je opravdovým velkým bezpečnostním rizikem. http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=10&t=671
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od xsouku04 »

neználek píše:dovolím si malou polemiku:

Úplně chápu jaký uživatelský problém Desmodus řeší. Taky mám v rodině "tuhletu telekomunikaci na starosti". Hned na začátku uvedu, že bych rád posílal všechny peníze na Voip Odoriku, ale z níže uvedených důvodů tomu tak není.
Mám jeden účet a tam 6 čísel. Používá je cca 8 lidí. Rodiče, já, manželka, děti. Nicméně ze všech možných i nemožných, pochopitelných i nepochopitelných vychytávek se používá volání pouze přes Skype a adaptéry. Proč? Protože je to jednoduché.

Veškeré další útraty, zpravidla jde o callback, jsou uskutečňovány jinde. Proč? Protože je použití komplikované!
Pokud má mít uživatel přístup do svého rozhraní, nechť si vytvoří vlastní registraci. Nic špatného ani extra pracného na tom nevidím. Vy jako šéf/rodič můžete znát jeho heslo kontrolovat útratu. (po domluvě) Nechť si pak hospodaří s vlastním kreditem. Vy mu můžete nějaké peníze z hlavního účtu převést. Ano naše stránky nejsou úplně super jednoduché, je to ale dáno tím, že zde máme obrovské množství možností. Vše co jde udělat kdekoli jinde, jde i u nás. Jen těch prozváněcích čísel máme zatím jen 10, to ale pro rodinu obvykle bohatě stačí. (najdete to pod položkou přednastavené zpětné volání)
GeBu
Příspěvky: 553
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od GeBu »

Callbak a posílání SMS pomocí Odoriku je možné řešit pomocí externích aplikací: Python skript a eSMSka já to tak používám, protože je to pohodlné - není třeba zapisovat hesla.
Uživatelský avatar
srsen
Příspěvky: 59
Registrován: čtv 11. říj 2012 16:15:59

Re: Jeden účet s více linkami se samostatnými kredity

Příspěvek od srsen »

Já taky adminuju víc lidem volání. Problém byl hlavně s kreditem - starší lidi nechtějí nic dobíjet a hlídat takže mám u každýho nastaveno že přijde na můj mail upozornění když někomu z nich dochází kredit a já jim ho bez poplatku ze svýho hlavního účtu převedu. Nějaký pokročilý funkce je nezajímají, prostě jen chcou svoji "pevnou linku" s levným volání a občas mrknout na výpis hovorů. Bodlo by hodně zjednodušený přehledný rozhraní do kterýho by se dalo přepnout aby je nemátly blbosti okolo.
Stačilo by mi i Api jako má konkurence - bych si na něm postavil nějaký jednoúčelový stránky třeba jen s výpisem hovorů a nějakýma dalšíma blbinkama co by bylo potřeba. Kdyby k tomu api třeba byly i nějaký kusy kódu pro php, to by bylo naprotsto ideální. Bude to někdy?
Odpovědět