Rychle kontakty - vic nez 99?

Nikdo nemůže vyhovět všem, ale můžeme mít alespoň přehled a mít tak možnost se zaměřit na to nejpodstatnější.
forum-user-UDFENS2
Příspěvky: 59
Registrován: stř 23. črc 2014 15:13:24

Re: Rychle kontakty - vic nez 99?

Příspěvek od forum-user-UDFENS2 »

xsouku04 píše:
Michal píše:Ještě mne napadla možnost 01-0999. tzn 0112,0155 atp
Funkci rychlé volby nabízí též kdejaké telefony. Je to spíše pomůcka pro snadné vytáčení než nějaký číslovací plán.

Tísňové linky snad všude na světě jsou alespoň trojmístné. Kratší čísla než trojmístná nejsou, protože by bylo hodně omylů a vytáčení z kapes. Tedy že by se objevilo např. číslo 11 považuji za naprosto nereálné.

Nicméně rozsah 100-200 je dobré už pro snížení počtu omylů stejně dobré vynechat. Ona by totiž stejně spousta lidí na tu extra nulu na začátku zapomínala, navíc je to další komplikace.
To si nemyslím. Vaše ústředna už s tímto dokáže pracovat pomocí tzv. speciálních čísel. Jen by se mohlo přidat pravidlo pro nové číslo, to co by mělo nulu na začátku a kontrolovalo aby nebylo delší než třeba 4 místa, protože by to jinak mohlo kolidovat s mezinárodními předvolbami. Případně co se týká jiného způsobu tak kontrol formátu, druhu, aj. čísel je na vaší ústředně více než požehnaně, tak další funkce/script pro rozlišení i tohoto by neměl být asi až takový problém. Pokud mám hodnotit s čím by bylo více problémů, spíše mi přijde méně problematické dát před rychlé číslo nulu, než brát v potaz rozsahy a vysvětlovat novým uživatelům proč je tam dán rozsah.
Naposledy upravil(a) forum-user-UDFENS2 dne ned 31. srp 2014 14:50:59, celkem upraveno 1 x.
forum-user-UDFENS2
Příspěvky: 59
Registrován: stř 23. črc 2014 15:13:24

Re: Rychle kontakty - vic nez 99?

Příspěvek od forum-user-UDFENS2 »

xsouku04 píše:Pokud bychom dovolili vytáčet 0155 jako rychlý kontakt, občas se někdo splete a zavolá 155 místo 0155. A proto to není vůbec rozumné tohle dovolit. Lepší je prostě 100-199 vynechat.

Telefonní číslo 1 i 1x nebude nikdy veřejně použito. A to z toho důvodu, že by bylo moc omylů.

Kdo by totiž chtěl mít číslo 1 nebo 11? To byste pak měli tisíce omylů denně.

Pokud si ale pod 1 uložíte svého kamaráda a jednou za rok mu zavoláte omylem třeba z kapsy, celkem nic se nestane.
Pokud by na číslo 1omylem zavolalo jednou za rok deset miliónů lidí, číslo to činí nepoužitelné.

Jinak argumentoval bych tak, že rychlý kontakt není číslo, ale je to volitelná nepovinná pomůcka, která usnadní vytáčení čísel. Ostatně nabízí to kdejaký telefon. Jiná možnost, jak mít speed dial, je pomocí speciálního tlačítka.
Jo, to už tu jednou bylo. A kvůli prevenci proti omylům zrušíme celý Odorik? Myslím že právě různá omezení tlačí ostatní operátory tam kde jsou a vy jste lepší, protože toho prostě nabízíte víc za menší peníz. Pokud někdo vytočí omyl, jistě se dokáže omluvit, případně zavěsí. Ale proč by se měl operátor bát rizika že je někdo hnup a neumí či nezná rozdíl mezi tísňovou linkou a rychlou zkratkou. Myslím, že každý má dostatečně zafixováno, že tísňové linky jsou tísňové linky. Pokud bych se měl ohánět zákonem, ani velká trojka nevyšla z omylů. Třeba když začala nabízet datové simkarty ze kterých bylo blokováné volání jaksi pozapomněla dát výjimku na tísňové linky a tak nějak to v tichosti přešlo, dnes už to snad jde. Nevím nic o tom, že by z toho byly problémy ačkoliv telekomunikační zákon mluví jasně. Problém jsem měl snad jen já, když byla autonehoda, po resetu jsem ještě neměl nastavený Android na volání přes SIP a potřeboval jsem zavolat pomoc a napadlo mne to tedy vytočit přímo. Nakonec se osvědčila stará dobrá metoda, najít poštu a zavolat z ní.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Rychle kontakty - vic nez 99?

Příspěvek od ViR »

forum-user-UDFENS2 píše:Problém jsem měl snad jen já, když byla autonehoda, po resetu jsem ještě neměl nastavený Android na volání přes SIP a potřeboval jsem zavolat pomoc a napadlo mne to tedy vytočit přímo. Nakonec se osvědčila stará dobrá metoda, najít poštu a zavolat z ní.
Hmm, pokud to opravdu ta datová SIMka blokovala, což samozřejmě nevylučuji (dokážu si ale i představit argument, že se jednalo o "Subscriber Identity Module" pro přístup k datové a nikoli telefonní síti, kde povinnost tísňových volání není uložena), stačilo ji z telefonu vyndat.

Tísňové linky lze ze všech mobilů schválených pro provoz v ČR/EU vytočit i bez SIM, samozřejmě bezplatně. Je to podmínka povolení mobilu do provozu. Jinak za porušení číslovacího plánu i velká trojka v minulosti dostala opakovaně pokuty. To je (pokuty) ze strany ČTÚ naprosto běžná věc. A pokud nejsou v řádech stovek tisíc, ani se o nich nemluví.

(Ostatně pokutu 5 tis. Kč + 1 tis. Kč správního poplatku za řízení o uložení pokuty, a to jen za neodevzdaný výkaz v termínu, jsem dostal i já :-).)

Jinak to blokování tísňového volání u datvé SIM by samozřejmě byla ze strany operátora "logická chyba" v úsudku, protože nelze rozumně předpokládat, že otřeseného člověka v tísni, i třeba poučeného, napadne vyndat SIMku a volat bez ní. Otázkou je, zda postižitelná.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Rychle kontakty - vic nez 99?

Příspěvek od Pitomec »

To má fakt někdo tolik kontaktů, že nutně potřebuje i těch 100 čísel v rozsahu 100-199? :shock:
Obrázek
forum-user-UDFENS2
Příspěvky: 59
Registrován: stř 23. črc 2014 15:13:24

Re: Rychle kontakty - vic nez 99?

Příspěvek od forum-user-UDFENS2 »

Ono volat tísňová čísla bez SIM možné je, ale drtivá většina telefonů podporuje jen dvě čísla a to 112 a 911. Je to už nějaká doba a netuším jak je to nyní ale poslední zkušenost mimo tu nehodu byla taková. Nevím kolik lidí napadne v krizové situaci kolaborovat s telefonem když je v nouzi ale bude jich asi menšina.
Navíc u těch datových SIM je to sporadické, protože jsou normálně přihlášeny na GSM jen po vytočení čísla se ve sluchátku ozve, že volání do tohoto směru není možné. Nevím to jistě ale předpokládám že tím došlo k navázání vytáčeného spojení jen to ústředna zablokovala a poslala mi tuto hlášku.
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Rychle kontakty - vic nez 99?

Příspěvek od Zedna »

Pitomec píše:To má fakt někdo tolik kontaktů, že nutně potřebuje i těch 100 čísel v rozsahu 100-199? :shock:
1) v mobilu mam vic nez 100 kontaktu
2) u Odorika mam zatim mene, ale postupne doplnuji, ted kdyz je kam
3) pri vetsim prostoru lze vytvaret "cislovaci skupiny", napriklad cisla jedne desitky nebo padestaky spolu souvisejici, coz je prehlednejsi
GeBu
Příspěvky: 553
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Rychle kontakty - vic nez 99?

Příspěvek od GeBu »

Jsem to myslel trochu jinak, jestli se neuvažuje o tom, že by v "Rychlých kontaktech" přibyla možnost volby linky např. tak, že by se rychlý kontakt uložil přímo ve formátu číslo*linka, tak jak se vytáčí z VoIP telefonu. V tuto chvíli to nejde. Zahlásí to: " Vámi zadané číslo je ve špatném tvaru."
Vysvětluji to zde: http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?p=19651#p19651
xsouku04 píše:
GeBu píše:O přidání volby linky se zatím neuvažuje?
Linku to používá podle toho, od jaké linky jste zadali pin při startu.
Tedy na jednom účtu je možné mít více linek a u více linek aktivní pin.
GeBu
Příspěvky: 553
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Rychle kontakty - vic nez 99?

Příspěvek od GeBu »

Naplnil bych to naprosto bez problémů - už nějaký ten rok čísla přepisuji tj. když potřebuji volat na číslo, které v "Rychlých kontaktech" nemám, tak to, které jsem už dlouho nevolal umažu. Nevýhodou je, že je to zdržovačka. Výhodou je, že mne to nutí udržet tam pořádek. Takže já na tuto vlastnost netlačím (mne trochu více pálí možnost do "Rychlých kontaktů" doplnit číslo linky).
Důvodů pro tak velký počet čísel je více:
1) "Číslovací plán" jak píše Zedna, kdy po desítkách mám čísla, která spolu souvisí - občas nějaká poloha nevyužitá.
2) SIPA tj. volání přes jiného operátora - to prostě nejde vyťukávat na telefonu. Kdysi jsem používal VOX 802 a přivedl k nim celou řadu mých známých. Já jsem pružnější a od 802 k Odoriku jsem přemigroval docela brzo po té, co jsem Odorik objevil (jim to trvalo roky - mají žel blokovaná zařízení, já ještě ne). A tak mi čísla k nim obsazovala dvě pozice: jedna volání přes SIPA VOX 802 (zdarma) třeba řada 30 a druhá normální přes Odorik (placené, kdyby SIPA nešlo nebo byla špatná kvalita) třeba řada 5x - proto jsou ty "číslovací plány" tak užitečné - dobře se to pamatuje, protože konkrétní číslo volám buď 33 nebo 53. Mám také několik (3) zahraničních VoIP čísel a tak mohu jedno číslo volat několika způsoby (Odorik, 802 a ta tři čísla) a obsazuje tedy několik pozic (5). To se pak pozice vyčerpají velmi rychle.
3) Volání na Skype - také nejde vyťukávat do telefonu.

Kdo volá na obyčejná telefonní čísla, která má uložená např. v mobilu tak věřím, že toto neřeší a z mobilu číslo opíše, ale kdo používá SIPA nebo volání na Skype, která se nedají zadávat na klávesnici telefonu je v jiné situaci.
Pitomec píše:To má fakt někdo tolik kontaktů, že nutně potřebuje i těch 100 čísel v rozsahu 100-199? :shock:
zdohnal
Příspěvky: 1
Registrován: úte 11. lis 2014 18:14:58

Re: Rychle kontakty - vic nez 99?

Příspěvek od zdohnal »

Uvítal bych, kdyby "Zkrácená volba" byla nepovinná (při zadání by se jenom kontrolovala duplicita a povolený rozsah) a kontakty by se automaticky řadily abecedně podle jména.
Forrrest
Příspěvky: 98
Registrován: ned 17. úno 2013 9:41:42

Re: Rychle kontakty - vic nez 99?

Příspěvek od Forrrest »

GeBu píše:Jsem to myslel trochu jinak, jestli se neuvažuje o tom, že by v "Rychlých kontaktech" přibyla možnost volby linky např. tak, že by se rychlý kontakt uložil přímo ve formátu číslo*linka, tak jak se vytáčí z VoIP telefonu. V tuto chvíli to nejde. Zahlásí to: " Vámi zadané číslo je ve špatném tvaru."
Podle mě je ta kontrola kontraproduktivní a bylo by vhodné ji, když ne zrušit, aspoň volitelně vypnout (třeba v nastavení účtu) - minimálně při ukládání přes API. Nedávno jsem si do OdorikDialeru dodělal hromadný upload kontaktů z CSV do web. rozhraní (díky dostatečnému množství rychlých kontaktů si konečně můžu "synchronizovat" tel. čísla v mobilu a v odoričím účtu)... ale nebyl jsem schopen tam uložit např. 5místné číslo pro SMS jízdenku - ani přes API, ani ručně. Plus i to, co zmínil GeBu, by se dost hodilo...
Nechal bych to prostě na lidech (možná kromě odstranění mezer a doplnění 00420, to je celkem užitečné a pohodlné :) ) - nechal jim zodpovědnost za to, že si tam uloží případně i nesmysly. Přece když si uloží špatné číslo např. do mobilu, taky se nedovolají. A operační systémy mobilů to taktéž neřeší za ně.
Odpovědět