Buzení telefonem

Nikdo nemůže vyhovět všem, ale můžeme mít alespoň přehled a mít tak možnost se zaměřit na to nejpodstatnější.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Buzení telefonem

Příspěvek od xsouku04 »

ViR píše:
Pitomec píše:A u těch pár lidí, co ani mobil ani budík nemají, snad není problém, aby buzení provedl ručně recepční přes interní telefon v hotelu. Ostatně to tak bylo odjakživa, co se telefony na pokojích hostů objevily :)
Otázka není co je a co není problém.... To bychom také mohli říci, k čemu telefon, když mohou poslat posla či poštovního holuba...

Z obchodní logiky plyne, že jestliže stávající ústředna z devadesátých let má nějakou funkci a ta funkce se v praxi využívá (neb snižuje možnost konfliktu hotelového personálu/hotelu s hostem v případě "selhání lidského faktoru"), tak celkem chápu, že ji provozovatel hotelu poptává a považuje za žádoucí...
Teprve nyní jsem si přečetl celé vlákno, mám nyní dovolenou. Myslel jsem, že to buzení má být přímo pro koncové uživatele a tam to lze opravdu nedoporučit. Pro hotel je to ale něco jiného.
Již nyní máme funkci, kdy je možné vyvolat zpětné volání se zpožděním. To pokud si objednáte zpětné volání u nás na webu.
Velmi nerad bych ale měl na svědomí, že někdo možná i naší vinou zaspí. Pravděpodobnější než lidská chyba na odoriku, je výpadek internetu či VoIP telefonu a pod.
Jinak to ale samozřejmě lze udělat. Buď to přidat jako službu pro všechny, a nebo jen pro ten daný hotel přesně na míru. Třeba i zvláštní virtuální ústřednou.

Co se týče použití pevných linek v hotelu. Myslím, že je to samozřejmě věc dobrá. Recepční někdy může potřebovat kontaktovat člověka na pokoji (ať je to kdokoli) či obráceně host se chce zeptat něco recepčního bez toho, aby musel chodit na recepci. Dobrý bonus je možnost dělat i jiné než lokální hovory. Přeci jen pro mimoevropské hosty je roaming pořád docela pálka a ocení to i hotel jako možnost dalšího přivýdělku. A hlavně hotel tohle moc nestojí a je to pohodlné a přitom jej to posouvá do vyšší kategorie. Jen bych asi místo Grandstream GXP 1160 doporučil obyčejné analogové telefony (ideálně ty stávající) a využil stávající vedení.
A na místo, kde je dnes ústředna, dal něco jako http://www.odorik.cz/obchod/kategorie/t ... am-gxw4224

Analogové telefony totiž základní funkcionalitu pro BFU a dlouhodobou spolehlivost splňují lépe než VoIP telefony. Tedy alespoň podle mého názoru. Bohužel. Jinak by totiž mohlo občas dojít k záhadnému neprobuzení třeba jen proto, že se kousnul Grandstream VoIP telefon a pod.
U GXP 1160 jsem se s tím nesetkal - nepoužívám jej. Ale u třeba takový GXP21X0 se opravdu někdy záhadně kousne. Bohužel.

Také jsem toho názoru, že v případě takového hotelu, by nemuselo být špatné mít vlastní nevirtuální pobočkovou ústřednu přímo na místě. Má to své pro a proti, je třeba to probrat. Klidně založenou na Asterisku. Asterisk dovede běžet klidně i na něčem jako je banana pi s jedním SSD diskem, nebo na stávajícím serveru či počítači či dedikovaném počítači s nízkou spotřebou elektřiny. Výhoda - hovory v rámci budovy, buzení a jiné speciální funkce by nebyly závisle na funkčnosti internetu a okolního světa. A pokud by adaptéry i ústředna měly zálohovaný elektrický zdroj, běžely by i při výpadku elektřiny a co se spolehlivosti buzení, byly by na tom už skoro tak dobře jako stará ústředna nebo průměrný budík za pár stovek.
A také je zde možnost vše přizpůsobit přesně podle potřeb zákazníka.

Tedy je zde velké množství pro a proti, které je třeba probrat. Přidat do API možnost objednat callback dopředu na přesný čas, je jednoduché. Bude to ale stačit? Co dělat, když to dotyční nezdvihá? Kolikrát to nechat opakovat? Nebo nechat hovor spadnout na recepci, aby to recepční ručně prověřil? Možná prostě host už na pokoji není... Je toho třeba promyslet více.

Možný je i hybridní způsob, kdy by celý systém zůstal běžet přes odorik, ale jen buzení by se řešilo lokálně voláním na lokální SIP URI, aby tak nebylo závislé na funkci internetu a Odoriku. Takový budič by vlastně mohl být obyčejný SIP klient, který by prostě v daný čas zavolal na lokální SIP URI a přečetl namluvenou hlášku.
Uživatelský avatar
Largon
Příspěvky: 448
Registrován: pon 07. lis 2011 10:14:09

Re: Buzení telefonem

Příspěvek od Largon »

xsouku04 píše:Přidat do API možnost objednat callback dopředu na přesný čas, je jednoduché.
Jen upřesním, že je to tak jednoduché, že už to tam přes 3,5 roku máme. :-)
Odpovědět