Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nastavení

Nikdo nemůže vyhovět všem, ale můžeme mít alespoň přehled a mít tak možnost se zaměřit na to nejpodstatnější.
Uživatelský avatar
megacruiser
Administrátor
Příspěvky: 244
Registrován: stř 13. říj 2010 15:09:09
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od megacruiser »

Zdravím, chtěl bych jen doplnit: nejen pokud je od nás odportováno číslo, ale také když dojde u čísla k výměně SIM karty, původní SIM se dostane do stavu "destroyed" a již ji nelze znovu použít ani obnovit.
DuckDaffy
Příspěvky: 28
Registrován: pát 05. srp 2011 18:09:46

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od DuckDaffy »

Pitomec píše:Na výši kreditu stačí zavolat 0# a hlas ho oznámí.
Však jsem uvedl, že mě hlas neuspokojuje, je to pomalé a otravné.
Navíc hlas neuvádí proserfovaná data, což mě zajímalo ještě víc.
Proto jsem požádal o ty USSD a SMS na displej a zeptal se v čem je problém.

Ocenil bych i Android app a kredit + data info widget na plochu, snad časem.
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od Zedna »

@DuckDaffy

Silne doporucuji mrknout na Odorik Wiki (Index)

Na hlavni webove strance Odorika zcela dole nenapadne tlacitko Wiki a pak opet zcela dole nenapadne tlacitko Index ...

http://www.odorik.cz/w/start?do=index
DuckDaffy
Příspěvky: 28
Registrován: pát 05. srp 2011 18:09:46

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od DuckDaffy »

Zedna píše:@DuckDaffy

Silne doporucuji mrknout na Odorik Wiki (Index)

Na hlavni webove strance Odorika zcela dole nenapadne tlacitko Wiki a pak opet zcela dole nenapadne tlacitko Index ...

http://www.odorik.cz/w/start?do=index
Pokud to má být alternativní řešení mnou navrhované flat page, tak takto jsem si to nepředstavoval.
Například klíčové slovo roaming nebo FUP tam vůbec není.
Zkusím to popsat lépe - představte si menu, které je složeno z 10 různých podstránek. Z toho 3 podstránky ještě z dalšíh 3 podpodstránek, tj. celkem 19 stránek.
Ta flat page by všech těch 19 podstránek zobrazila najednou pod sebou, na jediné stránce = nehledám marným klikáním, ale už jen CTRL+F.
Ano, je to zhůvěřilost z pohledu zátěže serveru, ale mít záchranné řešení s totální jistotou objevitelnosti v jinak komplexně členěném menu se fakt hodí.
Kolikrát já se už takhle i ve známých vodách ztratil... :)

Nutno říct, že obyčejné vyhledávání na webu tento problém obvykle efektivně neřeší, protože třeba v případě uživatelských nastavení může být obsah generován dynamicky.
Nebýt Vodafone samoobsluha tak pomalá, tak tam to vyhledávání v nastavení kupodivu funguje, roaming i FUP to našlo, jen jsem si pár (desítek) sekund počkal. :)
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od Pitomec »

DuckDaffy píše:Kolikrát já se už takhle i ve známých vodách ztratil... :)
No tak hlavně, že se člověk neztratí v jiných vodách, např. ve Všeobecných podmínkách, které určují práva a povinnosti smluvních stran. Vodafone = 6 stran, Odorik = 1 strana :)

http://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorag ... 2_2014.pdf

https://www.odorik.cz/Vseobecne_podmink ... EL_sro.pdf
Obrázek
vlk
Příspěvky: 179
Registrován: ned 29. pro 2013 19:04:40

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od vlk »

DuckDaffy píše:Samoobsluha Vodafone pravda neoplývá rychlostí (a není to ani linkou ani počítačem), ale její struktura, přehlednost a dostupné nápovědy u většiny položek z ní činí nástroj velmi účinný.
Oproti Odoriku bych řekl, že tam mají řadu jiných nastavení, které zase nemá Odorik, například varovací SMS v roamingu o dosažení nějakých limitů, SMS e-mail, info SMS o ceně hovoru/SMS a řada dalších drobností, které však na možnosti přesměrovávání linek a paralelní zvonění u Odorika nemají, o tom žádná. Celkovým rozsahem jsou však dle mého soudu obě služby ekvivalentní.
Vadilo mi tam jen to, že jsem si těch cca 8 změn v nastavení musel aktivovat takřka po jednom (a vždy přišla potvrzovací SMS), protože změny vzájemně kolidovaly a nešlo jich udělat více najednou.
Mají tam také své mouchy, například v přehledovém menu selský součet cen tarifu, služeb a slev nedává výslednou částku, protože zapomněli započíst slevu za internet, což jsme už řešili s infolinkou a podnět pro nápravu byl zadán. Jsem teď zvědav na jejich reakční dobu nápravy, protože bych se vsadil skoro o cokoliv, že vy byste to spravili do druhého dne, ale oni to tam asi nebudou mít snad ani za měsíc... ;)
Mimochodem, na jejich Android aplikaci mě dostalo to, že jsem se dozvěděl, když jsem kdysi vyjednával o lepším internetovém tarifu, že "Žádost o ukončení služeb - Consumer Plánuje", a poslední bylo "Consumer MNP s ČVOP". :D Na toto jsem ve webové verzi nenarazil, zajímavé.

Jako inspiraci pro vás bych určitě doporučil vizuál jako takový, ten je opravdu moderní, lehký a přehledný, strukturu už třeba úplně ne, ale i nápovědu (nejen kontextovou) tam mají fakt parádní. Moje orientace 95 %, pochopení nápověd 100 %, dosažení cílů 100 %, potřeba operátora 5 %, vnímané bezpečí 95 %, spolehlivost všech informací a nastavení účtu 98 % (viz info o slevách výše plus ještě jedna drobnost).
Rozhodně se mi líbilo rozklikávání jednotlivých položek pro jejich změnu, hodně to přidává na zpřehlednění.

Jinak samozřejmě chápu, že porovnávat Odorik a Vodafone je troufalé, ale nemyslím si, že množství zaměstnanců, poboček nebo zákazníků musí nutně určovat kvalitu vizuální komunikace.
Vzhledem k tomu, že jsem nedávno (v srpnu) přecházel právě od Vodafonu k Odorikovi a stále tam mám aktivní jedno číslo, dovoluji si komentovat toto srovnání.
Mohu souhlasit s negativním hodnocením Vodafonu. Cokoliv hledat a nastavovat je šíleně pomalé. K rychlosti nepřispívá ani to rozklikávání, i když řádově rychlejší než samotné načítání. Nicméně o nějakém ovládání klávesnicí si mohu jen zdát, což pokládám za důležité, pokud je rozklikávání použito. Myslím si, že design je na tolik subjektivní záležitost, že asi nemá smysl říkat, že mám poněkud jiný názor na moderní design. Design je navíc pro mě jen sekundární, nejdůležitější je rychlost ovládání a logika struktury. K přihlédnutí k tomu jak málo informací a nastavování, zvláště v porovnání Odorika, Vodafone obsahuje, hodnotím struktura negativně. Např. „Nastavení Vyúčtování a limitů“ je v sekci „Nastavení služeb“, osobně bych ho především hledal v sekci „Útrata a Vyúčtování“. A když jsem tento příklad dokumentoval nemohu dostatečně zdůraznit pomalost přístupu.
Co se týká portace od Vodafone, u mě to probíhalo tak, že jsem pak čekal na zavolání operátora, který teprve když mě nemněl co nabídnout (účtování po kB) vytvořil požadavek na generování ČVOP.
Zminované upozornovácí SMS jsem kdysi použil, naslepo, protože jsem nenašel vysvětlivky. Při nastavení mě řeklo, že to bude platné od příštího období. Nicméně to zablokovalo volání už v daném měsíci, překročen limit byl, to byl důvod vyzkoušet nedokumentovanou funkci. Následně jsem číslo zrušil a mamce pořídil nové od Odoriku. Limity na volání bohužel taky nejsou, ale čísla pod jednou správou a výrazně rychlejší ovládání ano.

I když netvrdím, že není co zlepšovat u Odorika. Zvláště mi chybí nějaká vize, co má jakou prioritu, abych dle toho přizpůsobil svá očekávání a dělání workaroundů. Chybí možnost jednoduchým způsobem nějak podpořit námět na zlepšení, jak jsem popisoval zde: http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f= ... =50#p26611
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od Zedna »

DuckDaffy píše: Pokud to má být alternativní řešení mnou navrhované flat page, tak takto jsem si to nepředstavoval.
Chapu, ze si predstavujete neco ve smyslu about:config v prohlizeci FireFox.
Zadejte to do adresniho radku prohlizece FireFox a mate na jedine strance prehledne k dispozici VSECHNY parametry
vcetne moznosti rychleho filtrovani.

Muj odkaz na Wiki byl jen jako napoveda a studna mnoha uzitecnych informaci, o ktere mnoho lidi vubec nevi, ze existuje.
Uživatelský avatar
Largon
Příspěvky: 448
Registrován: pon 07. lis 2011 10:14:09

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od Largon »

DuckDaffy píše:
xsouku04 píše:
DuckDaffy píše: Neberte to prosím ale tak, že se mi to jako anonymnímu diskutérovi dobře kecá a kritizuje, mám i nějakou praxi v marketingu a konzultace GUI pro medicínu a vím, kolik úsilí znamená atraktivní A4 leták na mezinárodní medicínský veletrh, natož pěkný web. Takže když mi řeknete, ať tedy nekecám a dělám, tak se rád zapojím (protože s Odorikem sympatizuji a stále jej doporučuji), minimálně jako tester či konzultant (na což mám talent). ;)

Android app - hmm, těším se a jsem zvědav. Já byl dosti zklamaný z toho, že sice existuje několik fanouškovských Odorik app, ale žádná není snadno použitelná a nikde nebylo info o prosurfovaných datech, natož jako widget.
Další funkce váznou na u nás zatím nekompletním API (to dělá Largon). Prosurfovaná data budou stejně s cca hodinovým zpožděním.
Měla by to ale nyní být otázka maximálně týdnů.
Děkuji, držím palce.
Mám zpoždění se čtením fóra, tak info doplňuju až teď. Historie použití mobilních dat je v API dostupná (a na wiki řádně zdokumentovaná) od června 2014.
DuckDaffy
Příspěvky: 28
Registrován: pát 05. srp 2011 18:09:46

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od DuckDaffy »

Pitomec píše:Na výši kreditu stačí zavolat 0# a hlas ho oznámí.
Osobně nemám rád poslouchání kreditu z automatu, radši to vidím černě na bílém na displeji telefonu, a to tak dlouho, dokud potřebuji, což při poslechu někde v MHD prostě přeslechnu a volám znova, otravné...
*22# a *101# od jiných operátorů si pamatuji dodnes. ;)
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od Pitomec »

Je to sice už starší téma, ale sám za sebe můžu říct, že jsem výši kreditu někde v terénu nepotřeboval vědět ani jednou :) A když jsem měl ještě Android, tak to šlo lehce zjistit v aplikaci Odorik.
Obrázek
Odpovědět