Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nastavení

Nikdo nemůže vyhovět všem, ale můžeme mít alespoň přehled a mít tak možnost se zaměřit na to nejpodstatnější.
DuckDaffy
Příspěvky: 28
Registrován: pát 05. srp 2011 18:09:46

Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nastavení

Příspěvek od DuckDaffy »

Před pár dny jsem odnesl (své přenesené číslo) od Odorik.cz a rád bych se zde podělil s několika postřehy.

1. Asi 2x jsem kompletně prošel všechna menu v "Uživatelské nastavení", abych zjistil, že tam nikde není ani náznak toho, že bych mohl chtít odejít a chtěl k tomu nějaké informace. :)
Ocenil bych v menu "Vlastní telefonní číslo" buď vysloveně tlačítko "Vyžádat ČVOP", nebo alespoň popsat cestu kam pro něj.
U mě to vyřešil "Jiný dotaz", kde jsem zadal požadavek a pak mi ČVOP přišlo 2x SMSkou na mobil (3 minuty po sobě) a také přišel informativní e-mail, že mi ČVOP bylo SMSkou zasláno.

2. Mé číslo se v menu "Vlastní telefonní číslo" stále jeví jako existující a aktivní. A to i když jsem už 2x zkusil SIM/číslo "Uspat".
Očekával jsem, že už tam nastavení balíčků a dalších služeb neuvidím, je to tedy záměr nebo nějaká chyba?

3. Rád bych si u Odorik.cz pořídil číslo z jejich rozsahu na SIMku, která mi od nich zůstala, ale má původní linka je stále obsazena starým odneseným číslem a nemohu to tedy provést.
Zatím předpokládám, že uvolněná SIMka je nadále použitelná i pro další čísla a mohl bych ji tedy dále používat, nebo ne?

4. Kdo/kde mi pomůžou s bodem 3, potažmo 2?

5. Důkladně jsem teď procházel samoobsluhu Můj Vodafone a teda musím říct, že Odorik.cz a jeho "Uživatelské nastavení" má co dohánět... ;)
Vím, je to projekt na dlouhé lokte, ale aspoň mírné vylepšení GUI a přehlednější pozicování by pro začátek stačilo.
Rád bych viděl jako dlouhodobý cíl kompletní překopání struktury nastavení a mít to vše i v Andorid/iPhone/WP app. ;)
Jsem co do znalostí a štelování něco jako geek a nakonec jsem se v tom "Uživatelském nastavení" docela dobře vyznal. Hlavně ty možnosti detailní konfigurace takřka čehokoliv mě od začátky nadchly (oproti jiným VoIP). Ale pro "normální lidi" je to jak designově, tak hloubkou/strukturou větví dosti nezvyklé.

6. Tak nějak mě mrzí, že mi Odorik.cz neposlal ani SMS na rozloučenou, zato Vodafone se s opečovávacíma SMSkama může přetrhnout, v tomto kontextu je ten kontrast přístupu velmi znát.
Naštěstí jsem 2x měl možnost napsat na rozloučenou já a poděkovat Odorik.cz za skvělé služby a péči, takže je tento povzdech určen spíše pro zajímavost než k praktickému řešení.

Budu rád za odpověď někoho z insiderů Odorik.cz, zda jsou mé postřehy pro ně relevantní a bude-li z toho třeba i nějaká změna? ;)
Děkuji a pěkné dny přeji!
Naposledy upravil(a) DuckDaffy dne sob 10. říj 2015 13:38:56, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od xsouku04 »

Odportování čísel jinam je naštěstí operace poměrně vzácná, takže se zatím nevyplatí ji plně automatizovat.
Je tedy nutný ruční zásah jak u generování ČVOP, tak u vypnutí SIM u nás v systému. Datum portace vybírá nový operátor po dohodě s vámi, my se to dozvíme zatím jen emailem.
Bohužel SIM, která vám zůstane po odportovaném čísle, je nenávratně zničena a nelze na ni umístit jiné číslo. Linku v síti Odorik je možné dále využít. Pokud chcete na linku jiné mobilní číslo, bohužel je nutné si koupit novou simkartu.

Na našem webu je stále co vylepšovat. Naše vnořované menu je opravdu netradiční a nezvyklé, což často u nových zákazníků může budit rozpaky. Vymyslet ale, jak to udělat jinak a lépe a nenaštvat přitom zákazníky, kteří si na to už zvykli a o větší změny nestojí, není triviální.
V plánu je vylepšit menu "Linky", které by se mělo stát takovým přirozeným rozcestníkem pro běžné úkony.

Nemám nyní čerstvou zkušenost s webem Vodafone, ale když jsem měl, byla to docela katastrofa. Pomalé, nespolehlivé, nepřehledné. Možnosti u Vodafonu a jiných velkých jsou v některých ohledech mnohem chudší než u Odorik.cz, tedy co se týče přehlednosti, to mají jednodušší. Jako dobrá inspirace mi to rozhodně nepřišlo. Další věc je, že Vodafone má tisíce zaměstnanců a desítky poboček na světě, tedy není moc překvapující, že mohou mít některé věci prostě lepší. Které to jsou konkrétně?

Je v plánu přidat nakupování balíčků do aplikace Odorik pro android.

SMS na rozloučenou bychom poslat mohli a měli. Např. můžeme informovat o tom, že přihlašovací údaje na Odorik.cz nezanikají, historie hovorů zůstává a je možné dále využívat jiné naše služby.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od Pitomec »

Chvalozpěvy na Vodafone jsou vskutku dojemné. Když jsem od nich odcházel, tak jsem musel nechat notářsky ověřit podpis na písemné výpovědi, zaslat to s dodejkou na sídlo firmy a až pak se teprve uráčili přes SMS poslat ČVOP :x A taky si dobře vzpomínám, jak ta jejich povedená samoobsluha nebyla schopná ani půl roku po uvedení Internet Exploreru 10 začít s ním fungovat a člověk tam musel jít buď s IE9 nebo jiným prohlížečem :roll:
Obrázek
DuckDaffy
Příspěvky: 28
Registrován: pát 05. srp 2011 18:09:46

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od DuckDaffy »

Děkuji za odpovědi.

Co se týče odnosu čísla, tak snad jsem to nepřehlédl, ale nějaký souhrn potřebných kroků by někde v Uživat. nastavení mohl být, i když to (zatím) nebude nijak automatizované.
Např. o potřebě zažádat o deaktivaci SIMky u mé linky jsem vůbec netušil a pokládal jsem to za samozřejmost.
Ruční uspání nějak selhalo, stále ji vidím aktivní. Číslo SIM končí ????????8753, pokud se na to chcete podívat.

Mrzí mě, že je SIM zničena a moc to nechápu.
Jde o právní/smluvní zničení, fyzické zničení nebo technické omezení systému?
Co konkrétně brání jejímu znovupoužití?

Chápu, že ohledně webu a nastavení jste v prekérní situaci. Situaci by částečně řešilo dvojí GUI, pro staré a zvyklé geeky a pak nové pro BFU, přehledněji strukturované, modernějšího vzhledu.
Cest jak k tomu přistoupit je řada, od vize "potřebuji změnit to a to" a GUI mě tam intuitivně dovede, až po "kažou položku někam zařadíme, on si to tam najde", což je možná nynější stav.
Z mého pohledu bych uvítal klidně jednu jedinou stránku, kde bude absolutně všechno, a půjde na ní vyhledávat přes CTRL+F. Zde je zaručeno, že kdo hledá, najde, a nebude muset marně proklikávat desítky submenu. Tato "flat page" stránka může paralelně existovat k jakékoliv struktuře a GUI, jako jistota pro všechny. A věřte, že už teď bych ji několikrát bral, když jsem hledal to ČVOP a postup odportování. ;)

Je mi jasné, že předělat web a nastavení je úkol nelehký. Svým způsobem je to třídící faktor budoucích zákazníků a nezlákáte k vám BFU, což je asi nakonec výhoda.
Je však otázkou nakolik bude přehlednost a vizuál GUI korelovat s obratem/profitem (nejen) GSM virtuála a zda je to pro vás vůbec zajímavé, protože na sexy weby zákazníci letí, ale jací...
Má pro vás takovýto boj o zákazníka smysl anebo si nechcete přidělávat práci a nynější stav, z řad spíše !TMOU zákazníků, je pro vás vyhovující? ;)
Anebo se držíte vyčkávací taktiky, než se trh s GSM virtuály provětrá, a do té doby ti chytří stále přijdou a na ty BFU pak budete připravenější?

Samoobsluha Vodafone pravda neoplývá rychlostí (a není to ani linkou ani počítačem), ale její struktura, přehlednost a dostupné nápovědy u většiny položek z ní činí nástroj velmi účinný.
Oproti Odoriku bych řekl, že tam mají řadu jiných nastavení, které zase nemá Odorik, například varovací SMS v roamingu o dosažení nějakých limitů, SMS e-mail, info SMS o ceně hovoru/SMS a řada dalších drobností, které však na možnosti přesměrovávání linek a paralelní zvonění u Odorika nemají, o tom žádná. Celkovým rozsahem jsou však dle mého soudu obě služby ekvivalentní.
Vadilo mi tam jen to, že jsem si těch cca 8 změn v nastavení musel aktivovat takřka po jednom (a vždy přišla potvrzovací SMS), protože změny vzájemně kolidovaly a nešlo jich udělat více najednou.
Mají tam také své mouchy, například v přehledovém menu selský součet cen tarifu, služeb a slev nedává výslednou částku, protože zapomněli započíst slevu za internet, což jsme už řešili s infolinkou a podnět pro nápravu byl zadán. Jsem teď zvědav na jejich reakční dobu nápravy, protože bych se vsadil skoro o cokoliv, že vy byste to spravili do druhého dne, ale oni to tam asi nebudou mít snad ani za měsíc... ;)
Mimochodem, na jejich Android aplikaci mě dostalo to, že jsem se dozvěděl, když jsem kdysi vyjednával o lepším internetovém tarifu, že "Žádost o ukončení služeb - Consumer Plánuje", a poslední bylo "Consumer MNP s ČVOP". :D Na toto jsem ve webové verzi nenarazil, zajímavé.

Jako inspiraci pro vás bych určitě doporučil vizuál jako takový, ten je opravdu moderní, lehký a přehledný, strukturu už třeba úplně ne, ale i nápovědu (nejen kontextovou) tam mají fakt parádní. Moje orientace 95 %, pochopení nápověd 100 %, dosažení cílů 100 %, potřeba operátora 5 %, vnímané bezpečí 95 %, spolehlivost všech informací a nastavení účtu 98 % (viz info o slevách výše plus ještě jedna drobnost).
Rozhodně se mi líbilo rozklikávání jednotlivých položek pro jejich změnu, hodně to přidává na zpřehlednění.

Jinak samozřejmě chápu, že porovnávat Odorik a Vodafone je troufalé, ale nemyslím si, že množství zaměstnanců, poboček nebo zákazníků musí nutně určovat kvalitu vizuální komunikace. Vezměme si např. to, že jsou v ČR i menší GSM virtuálové než vy a jaký mají web? Například plus4u.net, lamamobile.cz nebo emtecko.cz. Váš web je v tomto ohledu skutečně výjimečný, ne-li jediný... Ale aspoň je vidět, jak dlouho už na trhu jste. ;)
Neberte to prosím ale tak, že se mi to jako anonymnímu diskutérovi dobře kecá a kritizuje, mám i nějakou praxi v marketingu a konzultace GUI pro medicínu a vím, kolik úsilí znamená atraktivní A4 leták na mezinárodní medicínský veletrh, natož pěkný web. Takže když mi řeknete, ať tedy nekecám a dělám, tak se rád zapojím (protože s Odorikem sympatizuji a stále jej doporučuji), minimálně jako tester či konzultant (na což mám talent). ;)

Android app - hmm, těším se a jsem zvědav. Já byl dosti zklamaný z toho, že sice existuje několik fanouškovských Odorik app, ale žádná není snadno použitelná a nikde nebylo info o prosurfovaných datech, natož jako widget.
Kaktus má moc pěknou Android app, včetně widgetů, inspirujte se. ;)

SMS na rozloučenou - jsem rád, že to padlo na úrodnou půdu. Jistě objevíte ještě další myšlenky, které by tam patřily a byly prospěšné.

...Ops, to jsem se rozepsal...
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od Pitomec »

Sám za sebe mohu říct, že jsem se současným "menu" Odoriku spokojený a nic měnit nechci. A rozhodně ne ke stylu Vodafone. Další se jistě vyjádří též.
Obrázek
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od xsouku04 »

DuckDaffy píše:Děkuji za odpovědi.

Co se týče odnosu čísla, tak snad jsem to nepřehlédl, ale nějaký souhrn potřebných kroků by někde v Uživat. nastavení mohl být, i když to (zatím) nebude nijak automatizované.
Např. o potřebě zažádat o deaktivaci SIMky u mé linky jsem vůbec netušil a pokládal jsem to za samozřejmost.
Ruční uspání nějak selhalo, stále ji vidím aktivní. Číslo SIM končí ????????8753, pokud se na to chcete podívat.
Jak se postupuje při portacích je zde http://www.odorik.cz/p Tato adresa je uvedena ve všeobecných podmínkách.
DuckDaffy píše: Mrzí mě, že je SIM zničena a moc to nechápu.
Jde o právní/smluvní zničení, fyzické zničení nebo technické omezení systému?
Co konkrétně brání jejímu znovupoužití?
Je to politika T-mobile směrem k jeho virtuálům.
DuckDaffy píše: Chápu, že ohledně webu a nastavení jste v prekérní situaci. Situaci by částečně řešilo dvojí GUI, pro staré a zvyklé geeky a pak nové pro BFU, přehledněji strukturované, modernějšího vzhledu.
Cest jak k tomu přistoupit je řada, od vize "potřebuji změnit to a to" a GUI mě tam intuitivně dovede, až po "kažou položku někam zařadíme, on si to tam najde", což je možná nynější stav.
Z mého pohledu bych uvítal klidně jednu jedinou stránku, kde bude absolutně všechno, a půjde na ní vyhledávat přes CTRL+F. Zde je zaručeno, že kdo hledá, najde, a nebude muset marně proklikávat desítky submenu. Tato "flat page" stránka může paralelně existovat k jakékoliv struktuře a GUI, jako jistota pro všechny. A věřte, že už teď bych ji několikrát bral, když jsem hledal to ČVOP a postup odportování. ;)
První položka menu je rozcestník. To bych si prošel jako první. Kdybych stále nenašel, co potřebuji ani v menu "linky", tak bych se ozval na technickou podporu.
DuckDaffy píše: Je mi jasné, že předělat web a nastavení je úkol nelehký. Svým způsobem je to třídící faktor budoucích zákazníků a nezlákáte k vám BFU, což je asi nakonec výhoda.
Je však otázkou nakolik bude přehlednost a vizuál GUI korelovat s obratem/profitem (nejen) GSM virtuála a zda je to pro vás vůbec zajímavé, protože na sexy weby zákazníci letí, ale jací...
Má pro vás takovýto boj o zákazníka smysl anebo si nechcete přidělávat práci a nynější stav, z řad spíše !TMOU zákazníků, je pro vás vyhovující? ;)
Anebo se držíte vyčkávací taktiky, než se trh s GSM virtuály provětrá, a do té doby ti chytří stále přijdou a na ty BFU pak budete připravenější?
Jde také o to, že nám stále nějaké položky v menu přibývají a rozhodit v tomto smyslu strukturu nablýskaně vypadajících stránek je mnohem snazší než u těchto více jednodušších. BFU je více typů. Pro větší část (pokud si nemohou dojít osobně na pobočku) by bylo ideální objednávat novou SIM na dobírku poštou a web se spoléhat jen jako doplněk. Co potřebují vědět, tak se zeptají. Části BFU naše stránky vyhovují. To samozřejmě neznamená, že není co vylepšovat.
DuckDaffy píše: Samoobsluha Vodafone pravda neoplývá rychlostí (a není to ani linkou ani počítačem), ale její struktura, přehlednost a dostupné nápovědy u většiny položek z ní činí nástroj velmi účinný.
Oproti Odoriku bych řekl, že tam mají řadu jiných nastavení, které zase nemá Odorik, například varovací SMS v roamingu o dosažení nějakých limitů, SMS e-mail, info SMS o ceně hovoru/SMS a řada dalších drobností, které však na možnosti přesměrovávání linek a paralelní zvonění u Odorika nemají, o tom žádná.
SMS o spotřebování dat v roamingu vyžaduje tuším regulace EU, proto ji mají, tuším, všichni. Nastavit si SMS nebo email o poklesu kreditu lze u nás též. Problém v roamingu ale je se zpožděním. Pokud nemáte předplacenku, je to účtováno s různým zpožděním většinou do tří dnů, tedy varování může přijít ve chvíli, kdy už je dávno pozdě. Co se týče dat, tam by tento "třídenní" problém být neměl, nicméně i zpoždění 15 minut může znamenat nehorázně vysoký účet. V každém případě je mnohem jistější se na podobné SMS nespoléhat. Předpokládám, že právě tohle do té užitečné nápovědy opomněli připsat ...
SMS email nelze u nás poskytnout.
DuckDaffy píše: Celkovým rozsahem jsou však dle mého soudu obě služby ekvivalentní.
Vadilo mi tam jen to, že jsem si těch cca 8 změn v nastavení musel aktivovat takřka po jednom (a vždy přišla potvrzovací SMS), protože změny vzájemně kolidovaly a nešlo jich udělat více najednou.
Mají tam také své mouchy, například v přehledovém menu selský součet cen tarifu, služeb a slev nedává výslednou částku, protože zapomněli započíst slevu za internet, což jsme už řešili s infolinkou a podnět pro nápravu byl zadán. Jsem teď zvědav na jejich reakční dobu nápravy, protože bych se vsadil skoro o cokoliv, že vy byste to spravili do druhého dne, ale oni to tam asi nebudou mít snad ani za měsíc... ;)
Mimochodem, na jejich Android aplikaci mě dostalo to, že jsem se dozvěděl, když jsem kdysi vyjednával o lepším internetovém tarifu, že "Žádost o ukončení služeb - Consumer Plánuje", a poslední bylo "Consumer MNP s ČVOP". :D Na toto jsem ve webové verzi nenarazil, zajímavé.

Jako inspiraci pro vás bych určitě doporučil vizuál jako takový, ten je opravdu moderní, lehký a přehledný, strukturu už třeba úplně ne, ale i nápovědu (nejen kontextovou) tam mají fakt parádní. Moje orientace 95 %, pochopení nápověd 100 %, dosažení cílů 100 %, potřeba operátora 5 %, vnímané bezpečí 95 %, spolehlivost všech informací a nastavení účtu 98 % (viz info o slevách výše plus ještě jedna drobnost).
Rozhodně se mi líbilo rozklikávání jednotlivých položek pro jejich změnu, hodně to přidává na zpřehlednění.

Jinak samozřejmě chápu, že porovnávat Odorik a Vodafone je troufalé, ale nemyslím si, že množství zaměstnanců, poboček nebo zákazníků musí nutně určovat kvalitu vizuální komunikace. Vezměme si např. to, že jsou v ČR i menší GSM virtuálové než vy a jaký mají web? Například plus4u.net, lamamobile.cz nebo emtecko.cz. Váš web je v tomto ohledu skutečně výjimečný, ne-li jediný... Ale aspoň je vidět, jak dlouho už na trhu jste. ;)
Procházel jsem si tyto weby, trochu sympatické je mi jedině emtecko.cz. Weby sice vypadají, ale jinak podle mého názoru za moc nestojí. Když jsem se ale třeba pokusil najít více informací o jednotlivých tarifech, jako třeba způsob účtování, moc snadné to nebylo.
A ještě je zde jeden rozdíl. Odorik.cz je hlavně VoIP operátor.
DuckDaffy píše: Neberte to prosím ale tak, že se mi to jako anonymnímu diskutérovi dobře kecá a kritizuje, mám i nějakou praxi v marketingu a konzultace GUI pro medicínu a vím, kolik úsilí znamená atraktivní A4 leták na mezinárodní medicínský veletrh, natož pěkný web. Takže když mi řeknete, ať tedy nekecám a dělám, tak se rád zapojím (protože s Odorikem sympatizuji a stále jej doporučuji), minimálně jako tester či konzultant (na což mám talent). ;)

Android app - hmm, těším se a jsem zvědav. Já byl dosti zklamaný z toho, že sice existuje několik fanouškovských Odorik app, ale žádná není snadno použitelná a nikde nebylo info o prosurfovaných datech, natož jako widget.
Další funkce váznou na u nás zatím nekompletním API (to dělá Largon). Prosurfovaná data budou stejně s cca hodinovým zpožděním.
Měla by to ale nyní být otázka maximálně týdnů.

Je to vždy věc kompromisů, pokud se někdo zaměřuje příliš na "Vizuál", obvykle to pak skřípe pod kapotou.
DuckDaffy
Příspěvky: 28
Registrován: pát 05. srp 2011 18:09:46

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od DuckDaffy »

Pitomec píše:Sám za sebe mohu říct, že jsem se současným "menu" Odoriku spokojený a nic měnit nechci. A rozhodně ne ke stylu Vodafone. Další se jistě vyjádří též.
Sám za sebe jsem vlastně taky spokojený, nejspíše proto, že jsem technik a vím přesně co chci, nebo jak to principiálně funguje.
BFU však principy zpravidla nezajímají.

Přesto, ten retro web a všechno prostě na důvěryhodnosti u nemálo potenciálních zákazníků nepřidá, na tom se shodneme? ;)

PS:
Toto vlákno a mé zkušenosti sdílím především pro budoucí odcházející od Odoriku, protože sám jsem ty informace marně hledal, musel jsem se cíleně ptát, dávat si to dohromady a narazil jsem na několik překvapení.
Myslím si, že bude rozumnější zpětnou vazbu ohledně webu a nastavení Odoriku namířit do vhodnějšího vlákna, je-li tu nějaké.
DuckDaffy
Příspěvky: 28
Registrován: pát 05. srp 2011 18:09:46

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od DuckDaffy »

xsouku04 píše:
DuckDaffy píše:Děkuji za odpovědi.

Co se týče odnosu čísla, tak snad jsem to nepřehlédl, ale nějaký souhrn potřebných kroků by někde v Uživat. nastavení mohl být, i když to (zatím) nebude nijak automatizované.
Např. o potřebě zažádat o deaktivaci SIMky u mé linky jsem vůbec netušil a pokládal jsem to za samozřejmost.
Ruční uspání nějak selhalo, stále ji vidím aktivní. Číslo SIM končí ????????8753, pokud se na to chcete podívat.
Jak se postupuje při portacích je zde http://www.odorik.cz/p Tato adresa je uvedena ve všeobecných podmínkách.
Tak to se teď omlouvám a stydím, toto jsem opravdu neobjevil. Taktéž zajímavá zpětná vazba pro vás.
xsouku04 píše:
DuckDaffy píše: Mrzí mě, že je SIM zničena a moc to nechápu.
Jde o právní/smluvní zničení, fyzické zničení nebo technické omezení systému?
Co konkrétně brání jejímu znovupoužití?
Je to politika T-mobile směrem k jeho virtuálům.
Ok, škoda, tak půjde do vitrínky. :)
xsouku04 píše:
DuckDaffy píše: Chápu, že ohledně webu a nastavení jste v prekérní situaci. Situaci by částečně řešilo dvojí GUI, pro staré a zvyklé geeky a pak nové pro BFU, přehledněji strukturované, modernějšího vzhledu.
Cest jak k tomu přistoupit je řada, od vize "potřebuji změnit to a to" a GUI mě tam intuitivně dovede, až po "kažou položku někam zařadíme, on si to tam najde", což je možná nynější stav.
Z mého pohledu bych uvítal klidně jednu jedinou stránku, kde bude absolutně všechno, a půjde na ní vyhledávat přes CTRL+F. Zde je zaručeno, že kdo hledá, najde, a nebude muset marně proklikávat desítky submenu. Tato "flat page" stránka může paralelně existovat k jakékoliv struktuře a GUI, jako jistota pro všechny. A věřte, že už teď bych ji několikrát bral, když jsem hledal to ČVOP a postup odportování. ;)
První položka menu je rozcestník. To bych si prošel jako první. Kdybych stále nenašel co potřebuji ani v menu "linky", tak bych se ozval na technickou podporu.
S vaší tel. tech. podporou bohužel/naštěstí (jak se to vezme) zkušenost nemám. Většinou mám potřebu se s tím porvat sám a nikoho neotravovat.
xsouku04 píše:
DuckDaffy píše: Je mi jasné, že předělat web a nastavení je úkol nelehký. Svým způsobem je to třídící faktor budoucích zákazníků a nezlákáte k vám BFU, což je asi nakonec výhoda.
Je však otázkou nakolik bude přehlednost a vizuál GUI korelovat s obratem/profitem (nejen) GSM virtuála a zda je to pro vás vůbec zajímavé, protože na sexy weby zákazníci letí, ale jací...
Má pro vás takovýto boj o zákazníka smysl anebo si nechcete přidělávat práci a nynější stav, z řad spíše !TMOU zákazníků, je pro vás vyhovující? ;)
Anebo se držíte vyčkávací taktiky, než se trh s GSM virtuály provětrá, a do té doby ti chytří stále přijdou a na ty BFU pak budete připravenější?
Jde také o to, že nám stále nějaké položky v menu přibývají a rozhodit v tomto smyslu strukturu nablýskaně vypadajících stránek je mnohem snazší než u těchto více jednodušších. BFU je více typů. Pro větší část (pokud si nemohou dojít osobně na pobočku) by bylo ideální objednávat novou SIM na dobírku poštou a web se spoléhat jen jako doplněk. Co potřebují vědět tak se zeptají. Části BFU naše stránky vyhovují. To samozřejmě neznamená, že není co vylepšovat.
Souhlasím, navrhnout strukturu dostatečně připravenou na budoucí změny je práce hodná geniálního architekta. Možná je to nedosažitelné, ale stojí za to o to usilovat, jinak je něco špatně.
Rád vidím, že máte přehled o chování vašich zákazníků. Překvapuje mě však zmínka o pouze doplňkové funkci webu, pokládáte jej tedy za minoritní cestu získání zákazníka a propagace?
Anebo vnímáte uživatelské nastavení na webu jako jen doplňkovou službu a že si BFU radši vše zařídí přes podporu? Já měl za to, že poměr zákaznických požadavků směrujete 95 % web, 5 % podpora, a ne naopak.
xsouku04 píše:
DuckDaffy píše: Samoobsluha Vodafone pravda neoplývá rychlostí (a není to ani linkou ani počítačem), ale její struktura, přehlednost a dostupné nápovědy u většiny položek z ní činí nástroj velmi účinný.
Oproti Odoriku bych řekl, že tam mají řadu jiných nastavení, které zase nemá Odorik, například varovací SMS v roamingu o dosažení nějakých limitů, SMS e-mail, info SMS o ceně hovoru/SMS a řada dalších drobností, které však na možnosti přesměrovávání linek a paralelní zvonění u Odorika nemají, o tom žádná.
SMS o spotřebování dat v roamingu vyžaduje tuším regulace EU, proto ji mají tuším všichni. Nastavit si SMS nebo email o poklesu kreditu lze u nás též. Problém v roamingu ale je zpožděním. Pokud nemáte předplacenku, je to účtováno s různým zpožděním většinou do tří dnů, tedy varování může přijít ve chvíli kdy už je dávno pozdě. Co se týče dat, tam by tento "třídenní" problém být neměl, nicméně i zpoždění 15 minut může znamenat nehorázně vysoký účet. V každém případě je mnohem jistější se na podobné SMS nespoléhat. Předpokládám, že právě tohle do té užitečné nápovědy opomněli připsat ...
SMS email nelze u nás poskytnou.
SMS o čerpání roamingu s těmito vlastnostmi je vskutku k pláči a neplní svou funkci. Jde o problém v nereálné regulaci EU, operátorech (smlouvách) nebo technický?
Toto skutečně v nápovědě není a jsem tím poněkud zaskočen, děkuji za info.
xsouku04 píše:
DuckDaffy píše: Celkovým rozsahem jsou však dle mého soudu obě služby ekvivalentní.
Vadilo mi tam jen to, že jsem si těch cca 8 změn v nastavení musel aktivovat takřka po jednom (a vždy přišla potvrzovací SMS), protože změny vzájemně kolidovaly a nešlo jich udělat více najednou.
Mají tam také své mouchy, například v přehledovém menu selský součet cen tarifu, služeb a slev nedává výslednou částku, protože zapomněli započíst slevu za internet, což jsme už řešili s infolinkou a podnět pro nápravu byl zadán. Jsem teď zvědav na jejich reakční dobu nápravy, protože bych se vsadil skoro o cokoliv, že vy byste to spravili do druhého dne, ale oni to tam asi nebudou mít snad ani za měsíc... ;)
Mimochodem, na jejich Android aplikaci mě dostalo to, že jsem se dozvěděl, když jsem kdysi vyjednával o lepším internetovém tarifu, že "Žádost o ukončení služeb - Consumer Plánuje", a poslední bylo "Consumer MNP s ČVOP". :D Na toto jsem ve webové verzi nenarazil, zajímavé.

Jako inspiraci pro vás bych určitě doporučil vizuál jako takový, ten je opravdu moderní, lehký a přehledný, strukturu už třeba úplně ne, ale i nápovědu (nejen kontextovou) tam mají fakt parádní. Moje orientace 95 %, pochopení nápověd 100 %, dosažení cílů 100 %, potřeba operátora 5 %, vnímané bezpečí 95 %, spolehlivost všech informací a nastavení účtu 98 % (viz info o slevách výše plus ještě jedna drobnost).
Rozhodně se mi líbilo rozklikávání jednotlivých položek pro jejich změnu, hodně to přidává na zpřehlednění.

Jinak samozřejmě chápu, že porovnávat Odorik a Vodafone je troufalé, ale nemyslím si, že množství zaměstnanců, poboček nebo zákazníků musí nutně určovat kvalitu vizuální komunikace. Vezměme si např. to, že jsou v ČR i menší GSM virtuálové než vy a jaký mají web? Například plus4u.net, lamamobile.cz nebo emtecko.cz. Váš web je v tomto ohledu skutečně výjimečný, ne-li jediný... Ale aspoň je vidět, jak dlouho už na trhu jste. ;)
Procházel jsem si tyto weby, trochu sympatický je mi jedině emtecko.cz . Weby sice vypadají, ale jinak podle mého názoru za moc nestojí. Když jsem se ale třeba pokusil najít více informací o jednotlivých tarifech, jako třeba způsob účtování, moc snadné to nebylo.
A ještě je zde jeden rozdíl. Odorik.cz je hlavně VoIP operátor.
Pravda, příkladoval jsem především vizuál/grafiku, nikoliv obsah, to jsem si poněkud naběhnul. :)
Vizuál emtecka.cz považuji za méně emočně fungující, i proto je na konci. Ohledně obsahu s vámi souhlasím, taky mají rezervy, a možná i nedostatek zpětné vazby.
Samozřejmě obsah webu je neméně důležitá složka, ale první emoční dojem a "navázaný vztah" vnímaný z estetiky webu je prostě rámcově definující (wow anebo eh?) a nelehko se zlepšuje... Zhoršování dojmu jde poměrně lehce.
xsouku04 píše:
DuckDaffy píše: Neberte to prosím ale tak, že se mi to jako anonymnímu diskutérovi dobře kecá a kritizuje, mám i nějakou praxi v marketingu a konzultace GUI pro medicínu a vím, kolik úsilí znamená atraktivní A4 leták na mezinárodní medicínský veletrh, natož pěkný web. Takže když mi řeknete, ať tedy nekecám a dělám, tak se rád zapojím (protože s Odorikem sympatizuji a stále jej doporučuji), minimálně jako tester či konzultant (na což mám talent). ;)

Android app - hmm, těším se a jsem zvědav. Já byl dosti zklamaný z toho, že sice existuje několik fanouškovských Odorik app, ale žádná není snadno použitelná a nikde nebylo info o prosurfovaných datech, natož jako widget.
Další funkce váznou na u nás zatím nekompletním API (to dělá Largon). Prosurfovaná data budou stejně s cca hodinovým zpožděním.
Měla by to ale nyní být otázka maximálně týdnů.
Děkuji, držím palce.
xsouku04 píše: Je to vždy věc kompromisů, pokud se někdo zaměřuje příliš na "Vizuál", obvykle to pak skřípe pod kapotou.
Ano, přesně, a právě proto je mé osobní přesvědčení o vašem "pod kapotou" neochvějně silné. ;)

BTW, dial kód s SMS na displej o výši kreditu a proserfovaných datech neplánujete (jako *101# u TM nebo *22# u Vodafone)? Chce TM za ty SMS poplatek?
Mě totiž to hlasové předčítání kreditu moc nenadchlo... Jinde jsem se dotazoval na výši kreditu skoro denně, tady jsem plaval v nevědomosti.

P.S.: Překvapuje mě, že jste vlastně v práci i o víkendu, nesmírně si toho cením, ale mám trochu obavy, zda to nemá negativní dopad (vztahy, fyzička, klid). Já nebýt marod, tak dnes u PC nesedím = Moravské hvozdy. ;)
helmut.niederman
Příspěvky: 1012
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od helmut.niederman »

Taky bych se přimlouval za nějaký USSD kód jak to má TMO a VF. Mimochodem 3Ton to má tak, že zadáte 333# a jakmile se ozve ženský hlas tak do minuty vám příjde SMS, kolik máte kreditu.

Za mne to má nejlíp vyšperkovaný rakouský T-mobile a jeho wertkarta. :P
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Odnos čísla od Odorik.cz a související věci v Uživ.nasta

Příspěvek od Pitomec »

Na výši kreditu stačí zavolat 0# a hlas ho oznámí.
Obrázek
Odpovědět