Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Nikdo nemůže vyhovět všem, ale můžeme mít alespoň přehled a mít tak možnost se zaměřit na to nejpodstatnější.

Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Příspěvekod popescu » stř 29. bře 2017 16:08:38

Dobrý den,

Rád bych upozornil na naprosto nevyhovující způsob, jakým jsou v současnosti prováděny platby kartou.

V poslední době jsem u vás registroval několik cizinců, kterým všem doporučuju Odorik jako nejlepšího operátora s předplacenou kartou, protože jste obecně nejlevnější a máte skvělé ceny volání do zahraničí, což je pro ně obzvlášť důležité. Ale ten proces, který musím pokaždé podstoupit, když u vás chci někoho registrovat, to je porod! Většinou to trvá minimálně hodinu, než jsem schopen někomu zprovoznit mu SIMku.

Poté, co projdeme registrací, je potřeba aktivovat SIM, koupit číslo a dobít kredit, aby šel koupit datový balíček. A teď si představte, že někdo chce datový balíček za 390 či více korun, potřebuje z něčeho zaplatit onu 50Kč zálohu, potřebuje si za něco koupit číslo a potřebuje, aby mu z toho kreditu taky něco zbylo. Jak to asi tak máme udělat, když si můžeme dobít maximálně 500 Kč? Naposledy jsem strávil registrací DVĚ HODINY a OSMKRÁT jsem přitom dobíjel po pětistovce dva uživatelské účty, abych na oba z nich dostal 2000 Kč. OSMKRÁT jsem musel zadávat šestnásctimístne číslo platební karty, dobu vypršení a bezpečností kód (protože uložení platební karty nefunguje). OSMRKÁT jsem musel zadávat telefonní číslo - pochopitelně svoje vlastní, protože celá pointa aktivace vaší SIM je, že oni české číslo ještě nemají - a vkládat bezpečností kód.

Jsem vašim zákazníkem už mnoho let a už jsem si zvykl, že je Odorik poněkud zvláštní operátor, občas paranoidní (například když přijde na Adndroid a neustálé přehnané upozorňování na to, jak může způsobit zkázu vesmíru konzumací dat na pozadí). Zvykl jsem si na to přecházet to s úsměvem, stejně tak jsem si zvykl na mnoho jiných věcí jako hrozně nepřehledný web nebo pět let nekonečné čekání na mobilní aplikaci, která umožní přes API spravovat datové balíčky a jiné věci. Všechno to beru jako daň za to, že jste malý operátor, kde prostě není kapacita na to vyvíjet některé nové funkce, nebo že se jedná o překážky mimo vaši kontrolu. A všechno mi za to, co nabízíte a jak přistupujete k zákazníkům, stojí.

Toto omezení platby kartou na 500 Korun a všechny komplikace s ním spojení však dodnes nepochopím dodnes mi hýbou žlučí pokaždé, když se s nimi setkám.

Můžete mi prosím říct, jaký je důvod pro to, že si nemůžu dobít víc než 500 korun najednou? Proč proboha musím v případě, že si chci dobít 1500, třikrát dokola opisovat číslo karty a podstupovat ten naprosto uživatelsky nepřívětivý proces s GoPay? Jsou za tím poplatky, které musíte GoPay či bance za platbu kartou odvádět? Pokud ano, proč je proboha nemůžete zahrnout do té částky jako fixní procenta z částky? V čem je rozdíl, jestli zaplatím 3x(500+5) korun nebo 1500+15 korun? Chce se zakřičet "Proč nechcete moje peníze?"

A proč musím zadávat telefonní číslo a potvrzovat kód? V čem je to prosímvás bezpečnostní prvek, když tam můžu zadat naprosto libovolné číslo a jakýkoliv email? Pokud je to kvůli GoPay, existuje přece plno jiných platbních bran. Mohli byste prosím přejít na něco uživatelsky přívětivějšího?


Pro shrnutí:
1) Prosím, ODSTRAŇTE LIMIT 500 Kč pro platbu kartou. Pokud vyžadujete limit, zvyšte ho aspoň na 5000.
2) Prosím, přejděte na nějakou jinou bránu než GoPay, která vyžaduje harakiri se zadáváním telefonních čísel a emailů a lidem bez jejich vědomí zakládá GoPay profily. Neznám žádnou jinou platební bránu, která by toto po lidech vyžadovala. Všude jinde stačí jenom údaje z karty.
popescu
 
Příspěvky: 65
Registrován: stř 05. úno 2014 17:35:34

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Příspěvekod Pitomec » stř 29. bře 2017 16:26:54

Že by 3D Secure? Jinak já dobíjím přes online bankovní převod nebo PaySec, limit u obou je tuším 9999Kč.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 2001
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Příspěvekod popescu » stř 29. bře 2017 16:41:13

Ne, 3D Secure je něco jiného. Výzva k zadání 3D Secure kódu následuje až po zadání údajů platební karty, kdy následuje přesměrování z GoPay na web banky nebo karetní asociace, která 3D secure zajišťuje, a jedná se vždy o předem nastavené číslo pevně spojené s danou platební kartou. Proto je to bezpečnostní prvek. Pokud mi někdo ukradne kartu, nemůže ji použít bez přístupu k mému telefonu. Co však vyžaduje Odorik / GoPay je zadání ještě jednoho čísla - zcela libovolného, avšak MUSÍ BÝT ČESKÉ. Jedná se o krok uvozný slovy Při platbě prostřednictvím platební karty si navíc ověřujeme identitu uživatele pomocí potvrzovací sms zprávy., ještě předtím, než se vůbec dostanu na GoPay.

Není v tom nic bezpečného. Může se tam zadat jakékoliv číslo a jakýkoliv email. Je to opravdu jenom opruz, který se navíc ještě projevil tím, že GoPay zakládá bez vědomí uživatelů jejich profily a když si dneska chtěla majitelka karty, které jsem poskytl svoje číslo, zaplatit něco jiného přes internet, moje číslo bylo v GoPay systému pevně spojené s její kartou a museli jsme tam volat a nechat její účet odstranit. Resp. GoPay tvrdili, že moje číslo smazali, ale stejně to nefungovalo, takže jsme to vyřešili zadáním jiné neexistující emailové adresy a najednou to šlo - opravdu "bezpečnostní" prvek. Tak nějak bych si tipl, že si GoPay tímhle neopodstatněným vyžadováním telefonu a mailové adresy buduje databázi kontaktů. A kdo ví, co s ní potom dělá.

PaySec je k ničemu, pokud nemáte účet u ČSOB, Poštovní spořitelny nebo PaySec peněženku. To všechno popírá samotnou podstatu platby kartou, což je situace, kdy nemám žádný účet u žádné banky, žadnou online peněženku, žádný účet, a chci jako všude jinde prostě zaplatit kartou a mít okamžitě připsaný kredit.
popescu
 
Příspěvky: 65
Registrován: stř 05. úno 2014 17:35:34

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Příspěvekod Pitomec » stř 29. bře 2017 16:55:08

Měl jsem za to, že právě platby do 500Kč se přes 3D Secure neověřují, podobně jako při nákupu zboží v obchodech je taky hranice 500Kč pro přímou platbu bez PIN. Jinak mít kartu přece znamená mít taky účet u banky, ne? I ta Blesk peněženka je v podstatě pod účtem ČS. A pak ještě zbývá SAZKA.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 2001
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Příspěvekod popescu » stř 29. bře 2017 17:07:58

1) Ne, na některé platební karty není potřeba mít účet v bance.
2) Účet v bance mi nezaručí možnost okamžitě rychle převést peníze na účet, jelikož ne všechny banky toto umožňují a ne všechny banky Odorik podporuje, o zahraničních bankách nemluvě.

A hlavně nic z toho nemá souvislost s problémem, který se snažím vyřešit:

Chci si dobít víc než 500 najednou a nechci k tomu nic jiného než svoji platební kartu s povolenými platbami přes internet. Je to naprosto standardní, běžně používaný a hlavně nejjednodušší, nejrychlejší, nejpohodlnější a univerzální způsob platby.

Chci mít jako všude jinde možnost prostě zadat údaje ze své karty, maximálně potom zadat 3D secure kód, který mi přijde na číslo, který jsem si specifikoval já sám u své karty a o jehož zpracování se stará moje banka sama.
Nechci platit částku nad 500 korun nadvakrát, natřikrát, navíckrát. Nechci překážku v podobě nutnosti vlastnit české číslo a dávat GoPay svůj email. Nechci/nemůžu použít rychlý převod z banky, platbu přes talčítko, nechci si zakládat žádnou online peněženku, nechci jít do ulic a hledat terminál sazky.
popescu
 
Příspěvky: 65
Registrován: stř 05. úno 2014 17:35:34

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Příspěvekod xsouku04 » stř 29. bře 2017 19:10:25

Již delší dobu je v plánu se GoPay u plateb kartami vyhnout a mít přímou smlouvu s bankou. GoPay jsou zbytečné kroky navíc, nehledě na to, že by mohli osobní údaje našich zákazníků zneužít, jak to již v minulosti udělali - opakovaně rozesílali lidem, co přes ně zaplatili, nabídku na Gomobil, i když podle vlastních podmínek zacházení s osobními údaji právě tohle dělat nesměli. Přestali s tím až po několikanásobném upozornění. Reagoval jsem, až když poněkolikáté poslali email plný vyložené reklamštiny.

Než se tak stane, předpokládám, že bychom onen limit mohli zdvihnout na 1000 Kč.

Ideální by bylo, kdyby jsme mohli rozlišit platby 3D secure a ostatní. Karty s platbou se systémem 3D secure bychom pak nemuseli vůbec nijak omezovat - tedy spíše limit by byl hodně vysoký jako několik tisíc Kč. Karet schopných 3D secure je, předpokládám, v ČR většina.
Nejsem si ale jist, jestli to půjde z pohledu obchodníka rozlišit, mám pocit, že celý průmysl platebních karet totiž moc selského rozumu nepobral.

To české číslo není buzerace, ale ochrana před mezinárodními VoIP podvodníky. Koupit na černém trhu platné číslo platební karty stojí cca 1 USD. Pak si stačí dobít VoIP kredit a provolat je na drahá čísla kde dostanete provizi. Banky samotné proto považují VoIP za problematickou branži a dříve odmítali spolupracovat. My jsme ale měli díky našemu opatření jen jedinou reklamovanou platbu.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6869
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Příspěvekod popescu » stř 29. bře 2017 19:24:40

Zvýšení limitu by bylo skvělé!

Opět ale nechápu, proč je potřeba rozlišovat karty na ty, které používají 3D secure a ty, které nikoliv, a proč uvažovat o zvednutí / zrušení limitu jen na ty, které 3D secure podporují?
popescu
 
Příspěvky: 65
Registrován: stř 05. úno 2014 17:35:34

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Příspěvekod xsouku04 » stř 29. bře 2017 19:28:13

popescu píše:Zvýšení limitu by bylo skvělé!

Opět ale nechápu, proč je potřeba rozlišovat karty na ty, které používají 3D secure a ty, které nikoliv, a proč uvažovat o zvednutí / zrušení limitu jen na ty, které 3D secure podporují?


Dopsal jsem to do textu dodatečně. Je to kvůli VoIP podvodníkům, co z peněz na kradených kartách volají drahá čísla, z kterých pak mají provizi. Potřebujeme minimalizovat pravděpodobnost, aby nějaký podvodník z druhého konce světa, kterého není možné vypátrat, dělal nějaké potíže. Podvodník dělá potíže všem. Původnímu majiteli platební karty i všem ostatním, co mají něco společného s transakcí, protože pak musí řešit oprávněné reklamace a platby stornovat.

To, že požadujeme české číslo, je vlastně naše částečná náhražka za 3D secure, u níž nemáme jistotu, že bude použita.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6869
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Příspěvekod popescu » stř 29. bře 2017 19:40:37

Díky za vysvělení. Zařazuju tenhle problém na seznam věcí, za které Odorik nemůže :)

To zvýšení aspoň na tisícovku by bylo fajn.

Máte představu, v jakém časovém horizontu by mohla být zavedena klasická platební brána od banky?
popescu
 
Příspěvky: 65
Registrován: stř 05. úno 2014 17:35:34

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Příspěvekod popescu » stř 29. bře 2017 22:09:56

A ještě mě napadá - co takhle zavést PayPal?
popescu
 
Příspěvky: 65
Registrován: stř 05. úno 2014 17:35:34

Další

Zpět na Náměty a připomínky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník