Stránka 2 z 3

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Napsal: stř 29. bře 2017 22:27:09
od xsouku04
popescu píše:A ještě mě napadá - co takhle zavést PayPal?
Paypal je moc drahý a arogantní, i když pravda bezpečnost z hlediska obchodníka řeší dobře, jen ji moc neřeší z hlediska uživatele. Ukrást někomu paypal účet je relativně snadné a nás to trápit nemusí. Podvodník má pak jen problém jak peníze na ukradeném účtu převést na hotovost.

Paypal má nesmyslně vysoký poplatek za transakci + nechutná procenta. Je to cca 10 Kč + 3,4% . Tedy kdyby si někdo dobil 1000 Kč, paypal by vydělal 44 zřejmě, ještě navíc bez DPH, což je prostě příliš. Věřím tomu, že u platebních karet se můžeme vejít pod 2% poplatku bez jednorázového poplatku za transakci. Proto i zde to není moc vhodné pro velké firemní útraty několik tisíc Kč a více. Platební karty v ČR stále, zdá se, neumí strhávat automaticky každý měsíc.
Nová platební brána by mohla být nejdříve v rámci měsíců.

Co ale mohu doporučit, je nastavit si inkaso. Tam je pro nás nulový poplatek a pro zákazníka obvykle jen běžný poplatek za převod z účtu na účet, tedy často také nula. A hlavně se o to člověk nemusí starat. Jen si nastaví u nás na webu, na jakou částku se má dorovnávat kredit každý měsíc. A minimální a maximální částku, o kterou máme žádat. Pak to ještě povolí ve své bance. A dále se už o to nemusí starat.
http://www.odorik.cz/w/inkaso:povoleni_ ... ovnim_uctu http://www.odorik.cz/w/inkaso:jak_probiha_inkaso

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Napsal: stř 29. bře 2017 22:32:58
od popescu
Inkaso už na svém osobním účtu dávno nastavené mám. Problém s rychlým dobíjením větších částek opakovaně řeším při registraci cizinců, kterým pořizuju vaše SIMky. Výjimečně ho řeším i u sebe, když jedeme třeba celá rodina do zahraničí a potřebujeme si dobít jednorázově vyšší částku, protože čekáme poplatky za roamingová data (což snad brzy skončí).

Tak jako se vším nezbývá než zatnout zuby a přenést se přes to s tím, že Odorik za to nemůže :(

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Napsal: čtv 30. bře 2017 19:15:21
od helmut.niederman
popescu píše:čekáme poplatky za roamingová data (což snad brzy skončí).
Tak to se hodně načekáte, operátoři vymyslí vždy nějakou obezličku. :x

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Napsal: ned 02. dub 2017 21:13:02
od MaT
Někdy před pár měsíci jsem narazil na nějakou novou platební bránu, která mě zaujala hlavně tím, že přímo na webu i uváděli cenu - a ta mi tehdy nepřišla vysoká. Teď už nevím, jestli to bylo 1,5 %, nebo dokonce ještě méně... A žádné měsíční poplatky a tak. Ale nemůžu to teď najít. Možná to mohlo být toto: https://www.thepay.cz/platebni-brana/ - ale možná to bylo něco jiného, protože tady už provizi také nějak skrývají a člověk si musí zažádat o nabídku...

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Napsal: pon 03. dub 2017 23:33:51
od xsouku04
Tak jsme navýšili Gopay limit při platbě kartou na 1000 Kč. Co vybrat jako náhradu Gopay musíme ještě probrat. Ony poplatky za příjem platebních karet by měly docela klesat díky regulaci EU, nejsem si ale jist, na jakou úroveň to může až jít. Thepay.cz vypadá zajímavě, i když nemají veřejný ceník poplatků. Pro někoho s menším eshopem lze určitě doporučit. Odorik je ale už přecijen větší, tedy možná se vyplatí mít přímo smlouvu s bankou.

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Napsal: stř 05. dub 2017 0:02:49
od MaT
No jak píšu, pár měsíců zpátky jsem byl na nějakém webu, kde se chlubili poplatkem snad 1,5 %. Jestli to byla ta služba The Pay, nebo ještě něco jiného, to si bohužel nejsem jistý... Sice by se mohlo zdát logičtější, že banka bude levnější - ale ve skutečnosti to pak tak být nemusí. Dovedu si představit, že někdo bude provozovat takovouhle bránu, jako velký "odběratel" si vyboxuje slušné podmínky právě u nějaké banky a spokojí se s relativně malou marží a nabídne pak i malým eshopům výhodnější podmínky, než ty banky. No zkuste se jich zeptat... Případně když bych náhodou na něco dalšího levného narazil, tak to sem zkusím dát. A kdyby náhodou někdo jiný na nějakou další zajímavou možnost narazil, podělte se...

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Napsal: pát 07. dub 2017 14:32:46
od xsouku04
Tak ThePay má, zdá se, z našich zákazníků strach. Když jsem vylíčil teoretické možnosti zneužití, omezit povolit jen platby 3D secure neumí. Obávám se, že 3D secure je jen nástroj pro banky, bezpečnost obchodníků se tím nezvyšuje, a pokud je dotyčná banka hloupá, tak se nezvyšuje ani bezpečnost uživatelů platebních karet. Zdá se, že 3D secure je vymyšleno jen takové polovičaté nepovinné řešení s možnostní podstatných bezpečnostních děr, kdy ona SMS není povinná a za webové stránky banky se může vydávat kdejaký podvodník. V ČR, zdá se, banky chápou, že SMS je nutná, nechápu ale proč při platbě v zahraniční se 3D secure většinou neuplatní. Možná je to tím, že opakujících plateb se to netýká?
O tom, jestli se a jak se 3D secure použije, rozhoduje mimo jiné banka vydávající kartu. Pokud se 3D secure nerozhodne použít, nebo místo SMS jen požádá o zadání hesla na webu, stejně jako to může udělat každý pishingový podvodník, nikdo s tím nic nenadělá. Použití 3D secure totiž, zdá se, není vynutitelné ani ze strany majitele karty ani ze strany obchodníka, tudíž je celkem k ničemu. Jestli je vynutitelné ze strany banky, nevím. Možné ne jen pro opakující se platby, které ale nejsou tolik nebezpečné.


Vypadá to, že jediné polovičaté a nepříjemné řešení, které snad v ČR někdo umí, je povolit jen platby z karet vydaných v ČR.

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Napsal: stř 12. dub 2017 19:57:25
od MaT
No řeší se teď pořád něco ohledně 3D secure na Facebooku Fio banky - ta totiž začala pro své platební karty nabízet 3D secure snad někdy na podzim, nabídla to tehdy zatím nepovinně, ale asi od 1. 3. nebo od 1. 4. to snad zapnula povinně všem a od té doby se ozývá každou chvíli někdo, že mu nejde platit přes internet vůbec - většinou to mají být nějaké zahraniční platby, kde bych právě čekal, že 3D secure třeba ani nebude. Tak jsou dvě možnosti - buď to Fio nějak umí, že 3D secure je u internetových plateb povinné a transakce z bran, které 3D secure neumí jsou prostě blokovány, nebo jen ti lidé, kteří hlásí problémy, prostě nemají u Fio banky nahlášené číslo svého mobilu...

Jinak nedávno už jsem musel zadávat 3D secure kód i u nějaké platby v zahraničí, tak jsem se docela divil - jinak to totiž vypadalo, že je to jen nějaký český truc standard, nebo že zrovna ČR je nějaká superinovativní země, které je v tomto napřed před zbytkem světa... Asi když by se to pak začalo víc šířit právě i v zahraničí, tak by to třeba do budoucna šlo, že by si člověk mohl vybrat, že internetové transakce by byly povolené jen s 3D secure. Jako třeba někteří lidé si vyškrábali magnetický proužek, aby karta fungovala pouze v terminálech, co umí pracovat s čipem. :-)

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Napsal: stř 12. dub 2017 20:25:32
od xsouku04
MaT píše:No řeší se teď pořád něco ohledně 3D secure na Facebooku Fio banky - ta totiž začala pro své platební karty nabízet 3D secure snad někdy na podzim, nabídla to tehdy zatím nepovinně, ale asi od 1. 3. nebo od 1. 4. to snad zapnula povinně všem a od té doby se ozývá každou chvíli někdo, že mu nejde platit přes internet vůbec - většinou to mají být nějaké zahraniční platby, kde bych právě čekal, že 3D secure třeba ani nebude. Tak jsou dvě možnosti - buď to Fio nějak umí, že 3D secure je u internetových plateb povinné a transakce z bran, které 3D secure neumí jsou prostě blokovány, nebo jen ti lidé, kteří hlásí problémy, prostě nemají u Fio banky nahlášené číslo svého mobilu...

Jinak nedávno už jsem musel zadávat 3D secure kód i u nějaké platby v zahraničí, tak jsem se docela divil - jinak to totiž vypadalo, že je to jen nějaký český truc standard, nebo že zrovna ČR je nějaká superinovativní země, které je v tomto napřed před zbytkem světa... Asi když by se to pak začalo víc šířit právě i v zahraničí, tak by to třeba do budoucna šlo, že by si člověk mohl vybrat, že internetové transakce by byly povolené jen s 3D secure. Jako třeba někteří lidé si vyškrábali magnetický proužek, aby karta fungovala pouze v terminálech, co umí pracovat s čipem. :-)
Tak ten facebook s touhle novinkou je zde:



Je tam i jeden příspěvek:
Platit na Ebay i Aliexpressu pujde aniz by doslo na ochranu 3D sec, protoze jak i FIO nenapadne pise, 3D sec se aktivuje jen u eshopu a portalu, ktere 3D sec PODPORUJI :-D proto je to ochrana na 2 veci, jenom to obtezuje. Kdyz kartu ztratis, zlodej si na aliexpresu objedna co chce... jedina ochrana jsou vyple internetove platby a druha karta pro platby na internetu, doma v supleti!
A pracovník FIO to nijak nekomentuje, tedy asi to bude pravda. Samozřejmě mít kartu doma v šupleti také není ochrana, protože ji může někdo odposlechnout na Vašem počítači. Tedy chce to ještě ten extra bankovní účet, kde bude jen tolik peněz, kolik hodláte právě utratit platbou na internetu.

Cituji k tomu vyjádření banky.
Jedná se o regulaci ze strany kartových asociací a postupně tuto službu zavedou všechny banky.
Další vyjádření:
Služba 3D Secure funguje ve všech e-shopech, které ji podporují. Stále jich přibývá a v rámci nové regulace karetních asociací ji musí podporovat každý nový e-shop.
Další, co se týká nás:
V případě reklamačního řízení je právo na straně toho, kdo má vyšší zabezpečení. Jestliže provozovatel platební brány má zavedeno 3D Secure a platební karta nebyla vydána pod protokolem 3D Secure, nemůže být transakce od protistrany reklamována i přes to, že se jedná o podvodnou transakci.
Což je snad forma nátlaku jak na 3D secure dostat postupně všechny. Nechce se mi ale moc věřit, že by tohle pravidlo platilo i pro banky v USA, které jsou, co se týče, bezpečnosti na tom asi nejhůře. Tam je, co jsem slyšel, možné stornovat kdeco zpětně jen na žádost zákazníka.

Tedy tak jak 3D secure funguje nyní, znemožňuje podvodníkovi platit jen v některých případech, což ale případnému podvodníkovi vůbec problém nedělá. Zatím je tedy 3D secure v podstatě k ničemu. Ale lze doufat, že je to jen dočasně.

Re: Frustrující platba kartou a vytváření účtů

Napsal: čtv 13. dub 2017 0:41:48
od xsouku04
Co mne ale napadlo, že ono omezování v podobě kódu v SMS by mohlo stačit dělat jen u nových účtů bez historie dobíjení a utrácení. Což je naprostá menšina plateb. A když už tak jen ta první platba.