Stránka 1 z 1

Náhlé odstranění linek

Napsal: pát 24. čer 2022 11:53:45
od forum-user-UDFENS2
Dobrý den,

mám několik náhlých problémů.

1.:
mám u Odoriku registrované linky, které mi dnes z nějakého neznámého důvodu zmizely, asi byly odstraněny a sice se k nim zařízení registruje ale nelze přes ně volat z důvodu nízkého kreditu, který oznamuje jako "Nula korun". Když jsem se přihlásil do webové konzole účtem tak jsem zjistil, že zmizelo několik linek z používaných linek a kredit je v nemalé výši tedy dostatečný na to, aby se všechny linky mohli používat.
Konkrétně se jedná o pět linek, kde jedna z nich je 689128. Další teď hned nevím, protože je komplikované zjistit jejich ID.
Tento problém je odedneška 24. 6. 2022 od 11:24 hodin. do té doby se dalo z linek volat a nyní již ne - funguje pouze volání na linky zdarma "800" a tísňové jsem nezkoušel.

2.:
Další problém je, že po přilášení k účtu mi systém oznamuje ve velkém červeném rámečku, "Žádáme Vás o uložení tísňových adres pro nomadická čísla. Více o této nové zákonné povinnosti najdete na wiki." kde když se přes ten odkaz dostanu k zadávání/přidávání adres pro tísňové adresy tak máme k nomadickým číslům adresu vyplněnou a také uloženou.

Z toho o čem vím na straně u nás tak před měsícem bylo z jedné z linek jedním z účastníků voláno častěji na tísňovou linku, kde v komunikaci s Policií České Republiky byla situace dořešena.

Proč byly linky odstraněny?

Re: Náhlé odstranění linek

Napsal: pon 27. čer 2022 8:27:58
od Hafi
řekl bych, že tohle není téma na fórum, ale na využití některého z kontaktů zde https://www.odorik.cz/kontakt.html
(nicméně mě taky zajímá, jak k tomu dojde :-) )

Re: Náhlé odstranění linek

Napsal: pon 27. čer 2022 10:31:28
od xsouku04
Ad. 1) Byli jsme požádání policií o znemožnění provozu telefonní čísla z důvodu neodůvodněného volání na tísňové linky. Hovorů bylo opravdu ohromné množství.
Odejmuta ale byla myslím jen jediná linka.
Ad 2 - proberu to z kolegou.

Re: Náhlé odstranění linek

Napsal: pon 27. čer 2022 10:39:45
od forum-user-UDFENS2
Tak jsem byl v kontaktu s několika lidmi z Odoriku a nakonec jsem zjistil, že to bylo způsobeno tím, že jeden z účastníků linek se snažil dovolat na tísňovou linku kde přes technickou chybu se volání duplovala. Tedy v jednu chvíli Policii v operátorském centru zvonil hovor několikrát v jednu chvíli ve kterých se nikdo neozýval. Policie usoudila, že by se mohlo jednat o nějaký vtip a tak nařídila Odoriku, aby linky úplně odstranil.

Po nějaké době se volajícímu podařilo s Policí navázat komunikaci kde došlo k vysvětlení nouzové situace ale linky Policie už neobnovila.
Policie nařídila zablokovat všechny linky, kde byl aktivní CLIP, protože vyhodnotila, že ačkoliv vše byla platná čísla účastníků mohlo by se jednat o podvod: Dle vyjádření Policie na služebně Policie neumí pracovat s CLIP parametrem čísel ale pracuje pouze s těmi, které jsou v tom základu jako nomadické nebo geografické a když má člověk nějakou nadstavbu na tom čísle, které mohlo identifikaci měnit tak to považuje za možnost kdy by se mohl někdo za někoho vydávat. Problém je asi také v tom, že policii se při volání na jejich tísňovou linku nezobrazuje hovor jako CLIP číslo ale právě jako nomadické nebo geografické a tak nemůže kontaktovat účastníka, který jí volá. Tedy řeší to pak přes Odorik. Ponechala jen ta čísla, kde nebyl linkám přidružen CLIP. Berou to paušalizovaně než případ od případu - protože často je CLIP zneužívaný a tak se snaží proti tomu bojovat automaticky.

Voláno na tísňovou linku Policie bylo voláno pouze z jednoho tel. čísla.

Když jsem si nechal od Policie zobrazit výpis volání a porovnali jsme ho s technickým výpisem volání z Odoriku tak k zduplování hovorů pravděpodobně docházelo tak, že účastník volal z mobilního připojení k internetu z aplikace připojené na SIP protokol Odoriku kde účastník neměl stabilní připojení k internetu a při odeslání požadavku o navázání hovoru se tento požadavek odeslal vícekrát během jednoho navázání telefoního hovoru. Jeden hovor pak byl vidět jako několik dalších navázaných v rozdílu několika milisekund až sekund. U běžných hovorů se to nestává, protože při navázání hovoru se další pokusy o spojení odmítnou.

Tato informace byla předána i některému z pánů z Odoriku, který mi pak nazpět volal v pátek ale dle jeho vyjádření se k věci nestaví tak, že by to měli zájem nějak na ústředně omezit ale reakce byla spíše ve směru, že se tohle nestává nějak často a tak to asi nemá význam řešit.

Paradoxní bylo, že když jsem zkoumal výpis hovorů tak Policie jakkoliv nekontaktuje zpátky volajícího ať na CLIP číslo nebo to nomadické nebo geografické - prostě na to, které se jim zobrazí ale rovnou to řeší s operátorem.

Re: Náhlé odstranění linek

Napsal: pon 27. čer 2022 10:51:35
od xsouku04
Samozřejmě je logické, aby když někdo zneužívá nějakou linku, tak se mu snažit dovolat a domluvit se po dobrém by bylo určitě efektivnější, i kdyby byla úspěšnost třeba jen 20%. Ale těch hovorů bylo opravdu obrovské množství po hodně dlouhou dobu, takže věřit tomu, že to bylo nějakou chybou je těžké.

Re: Náhlé odstranění linek

Napsal: pon 27. čer 2022 11:22:15
od forum-user-UDFENS2
Ke zneužívání linky nedošlo. To z čeho určujete, že došlo ke zneužití linky je Váš předpoklad.
Opakované hovory byly prováděny, protože se toho řešilo víc a často v nouzových situacích. K nějakému dalšímu způsobu řešení se dostalo, když se s Policií zkontaktovalo další formou - osobně.

To samé mohu tvrdit o tom, že zneužíváte chodník, když ho používáte, že zneužíváte kliku od dvěří když ji používáte, apod. Dané služby jsou součástí nějakého celku a zajišťují nějakou potřebu lidí. To, že je využívána v nějaké větší míře, než je obvyklé neznamená, že dochází k jejímu zneužívání ale maximálně k jejímu užívání ve zvýšené míře - oproti tomu jaký je trend, což se dá asi předpokládat, když se na tísňovou linku nevolá a najednou se volá. Každá změna hodnotu toho jaký je trend ovlivňuje.
Stejně tak můžete mít problém s tím, že někdo z vašich klientů někam volá a najednou volat přestane, například přestane být Vašim klentem - například skončí provoz nějakého Call centra. Z logiky věci stejně tak můžete tedy označovat, že dochází ke zneužívání služby tím, že ji nabízíte k dispozici ale najednou ji nikdo nechce nepoužívat.

A za další: V zákoně ani ve Vašich podmínkách nemáte definováno kolik hovorů smí člověk provést. Například od kterého počtu hovorů to považujete za "normální", od jakého počtu hovorů to považujete za zneužívání, od jakého počtu to považujete za přestupek nebo od jakého počtu to považujete za trestný čin. A stejně tak DO jakého počtu hovorů tedy jejím menším používáním to považujete za zneužívání linky, DO jakého počtu to považujete za přestupek a DO jakého počtu to považujete za třestný čin což nejsem si úplně jist z toho jak zde co označujete zda považujete za nesmysl nebo to myslíte opravdu vážně?

Z mého pohledu byste si měl od Policie vyžádat nejprve na základě čeho linku máte mazat než je slepě smazat, protože tak Policie rozhodla.
Policie neměla na základě čeho rozhodnout, protože v době kdy vám Policie dala příkaz ke smazání linek ani ona sama nevěděla o co se vůbec tím, že se jim volá jedná. A sama se nijak nezajímala o co se jedná (například, že by na to číslo zavolali zpět). Usoudila ze stejného "předpokladu", že by to mohl být nějaký šprýmař.
Mimochodem zajímalo by mne proč když Policii vadilo, že ji někdo volá v tak hojném počtu a řeší věci tak, že lidem blokuje službu tak si volajícího sama nezablokovala. Na callcentru Policie prý tuto možnost mají. A k volání docházelo pouze z jednoho tel. čísla (tedy by se to nějak obejít nedalo).
Proč tedy Policie přistoupila k tomu oslovit Odorik s tím, abyste linky úplně smazali ??? Ty linky se používaly k běžné práci a komunikaci s lidmi. Nikdo z těchto lidí ani jinde nehlásil jakýkoliv problém, že by ho nějak linka obtěžovala nebo by tou linkou a dalšími linkami byl páchán nějaký jiný problém.

Re: Náhlé odstranění linek

Napsal: pon 27. čer 2022 20:11:06
od xsouku04
Oni citovali zákon, podle čehož na to mají právo. Mně to přijde přehnané, ale zjevně na to právo mají.