Návrh nových všeobecných podmínek - léto 2013

A jiné formálnosti.

Návrh nových všeobecných podmínek - léto 2013

Příspěvekod xsouku04 » čtv 18. črc 2013 19:11:40

Naše původní všeobecné podmínky z roku 2007 již plně nevyhovují všem novým službám, které jsme od té doby představili. Nyní, když má přibýt i služba virtuálního mobilního operátora, je načase je aktualizovat.

Jedná se především o zpřesnění podmínek.
Změnila se expirace kreditu ze 2 let na 3 roky.

Návrh nových všeobecných podmínek je zde.
https://docs.google.com/document/d/1A6B ... NkGaSk/pub

Sepsat vše výstižně, přesně a jednoduše není nic snadného, proto jsem vděčný za všechny připomínky.

Nový je též ceník doplňkových služeb, což je shrnutím toho, co se dá najít jinde na našich stránkách. (Ceny se nemění)
http://www.odorik.cz/w/cenik_doplnkovych_sluzeb

Vše, co v ceníku není uvedeno (tedy kromě ceníku hovorného), by mělo být zdarma.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6654
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvekod tom_speedy » čtv 18. črc 2013 20:27:38

Fajn, zní to rozumě a hlavně je to psáno jasným jazykem

Jen bych měl jedno doporučení. Přidat pod o tom, že může být změněno uživatelské číslo (především mobilní).
Může to být hned ze 2 důvodů:

a) Předpokládám, že když budu chtít přenos čísla, tak nejprve dostanu SIM kartu s číslem A a to se při přenosu změní na číslo B (fyzicky SIM karta zůstane stejná.
b) Může to být z právních důvodů např. se ČTÚ rozhodne, že šísla s 6 nahradí čísla 70 atd.
tom_speedy
 
Příspěvky: 71
Registrován: stř 10. říj 2012 17:02:51

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvekod Pitomec » čtv 18. črc 2013 21:50:54

Event. změnu z popudu státních orgánů nemusí VOP řešit.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 1943
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvekod JPT » pát 19. črc 2013 7:25:21

Já jsem to četl už předtím a připadalo mi to myslim vpohodě. Nevím jestli se to teďkom změnilo už jsem to celé nečetl, jen nakoukl a co mi nějak problesklo tak je tam:
6) Firma miniTEL s.r.o.
9) Společnost miniTEL s.r.o.
jednatel společnosti miniTEL s.r.o.

tak bych tu šestku taky změnil na Společnost.
Jen takový detail, ale ať je to jednotné. vypadá to líp.
JPT
 
Příspěvky: 315
Registrován: sob 03. lis 2012 23:21:05

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvekod Zdenek Henek » pát 19. črc 2013 8:06:41

Jedine co neni uplne jasne popsane je, co se stane s kreditem, ktery tam mam 3 roky.

Priklad:

Predpokladam hodne telefonovani, tak si nabiju 5000 kc, to se pak nekona a po trech letech tam mam porad 1000 kc.
Myslim, ze by tam melo byt zduraznene, ze pri stalem pouzivani sluzby kredit nepropadne. Je to trochu zasmodrchane
a clovek z toho muze ziskat pocit, ze ten kredit propadne.

Jedna se o prvni VP, ktere jsem docetl do konce a bez preskakovani :)
Zdenek Henek
 

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvekod xsouku04 » pát 19. črc 2013 11:14:43

Zdenek Henek píše:Jedine co neni uplne jasne popsane je, co se stane s kreditem, ktery tam mam 3 roky.

Priklad:

Predpokladam hodne telefonovani, tak si nabiju 5000 kc, to se pak nekona a po trech letech tam mam porad 1000 kc.
Myslim, ze by tam melo byt zduraznene, ze pri stalem pouzivani sluzby kredit nepropadne. Je to trochu zasmodrchane
a clovek z toho muze ziskat pocit, ze ten kredit propadne.

Jedna se o prvni VP, ktere jsem docetl do konce a bez preskakovani :)


Pravda, přidal jsem tam ještě větu. Ke garanci nezrušení účtu též postačí samostatná podmínka, že za poslední dva roky bylo utraceno 100 Kč a více.
Jinak nejhorší co se vám může stát bude to, že vám přijde email, s žádostí, abyste dobili 100 Kč, pokud máte o účet zájem. Rušit účty aktivním zákazníkům by byla z naší strany myslím hloupost. Na druhé straně garantovat všem nekonečnost bez rozdílu je nereálné.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6654
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvekod xsouku04 » pát 19. črc 2013 11:21:57

tom_speedy píše:Fajn, zní to rozumě a hlavně je to psáno jasným jazykem

Jen bych měl jedno doporučení. Přidat pod o tom, že může být změněno uživatelské číslo (především mobilní).
Může to být hned ze 2 důvodů:

a) Předpokládám, že když budu chtít přenos čísla, tak nejprve dostanu SIM kartu s číslem A a to se při přenosu změní na číslo B (fyzicky SIM karta zůstane stejná.
b) Může to být z právních důvodů např. se ČTÚ rozhodne, že šísla s 6 nahradí čísla 70 atd.


Díky za připomínku. Pokud provedeme změnu čísla na žádost zákazníka, myslím že to nemusíme ve VOP řešit. A jinak mi není známo, proč bychom to měli dělat. add a) možné bude oboje. V každém případě to číslo ale budeme měnit na výslovnou žádost zákazníka.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6654
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvekod JFK » pát 19. črc 2013 13:10:20

Dobré odpoledne,

v bodě 4) popisujete podmínky využití doplňkových služeb a odkazujete se na ně jako "služba A", "služby B, C, D", ale v namísto písmenného označení služeb (odstavců je popisujících) jsou očíslovány jako "1.", "2.", "3.", "4.". Zde je malý prostor pro přesnost :-)
JFK
 

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvekod last7 » sob 20. črc 2013 14:28:58

C) Nomadické číslo, bezplatná linka 800 nebo jiné “barevné” číslo - toto číslo je možné používat v celé ČR a dočasně i v zahraničí.

Provozovatel je schopen detekovat geografickou polohu uzivatele?
Pokud ne, nemel by pridavat zbytecna(nejasna) ustanoveni.

5) Aktuální ceny služeb jsou uvedeny na stránkách provozovatele http://www.odorik.cz. Výše koncové ceny se odvíjí především od velkoobchodních nákupních cen, a proto pokud dojde k podstatné změně nákupních cen především zahraničních destinací, je možné změnit cenu bez předchozího upozornění i během dne. Na podstatné změny cen upozorňujeme na našich webových stránkách v sekci novinky. Účastník má možnost si kdykoli zjistit výši kreditu, aktuální cenu pro volanou destinaci nebo službu. Je možné aktivovat automatické hlášení maximálního počtu minut před začátkem hovoru podle aktuální výše kreditu. Pokud by zákazník se změnou ceny nesouhlasil, může požádat o vrácení části nebo celého kreditu viz. bod 8. Aktuální technické i jiné novinky a změny se zobrazují po přihlášení uživatele do systému. Pokud jsou změny důležité, může být uživatel kontaktován.

Podle me je tento bod podle ceskeho i EU prava neplatny, protoze cena musi byt znama predem a ne neustalym verifikaci ceniku, jestli se neco nezmenilo. Tusim je povinnost na strane provozovatele oznamit zmedu s dostatecnym predstihem(ale nejsem pravnik).

7) Platnost kreditu je 3 roky od posledního dobití. Nový účet, na který nebylo nikdy dobito rovněž expiruje po třech letech od registrace. Po této době může být účet zrušen bez náhrady nebo může dojít k vynulování kreditu bez náhrady. Nejpozději měsíc před zrušením účtu nebo propadnutím kreditu bude zákazník kontaktován, aby měl možnost propadnutí/zrušení zabránit. Pokud zákazník neposkytl žádné, zastaralé či fiktivní kontaktní údaje, máme za to, že si kontaktování nepřeje. Při zrušení účtu, nebo vynulování kreditu budou uvolněna i všechna telefonní čísla, která se vážou k doplňkovým službám v bodě 4). Zrušení účtu je zde především kvůli uvolnění našich systémových prostředků a telefonních čísel. Při rozhodování, zda účet zrušit, jsou brány v potaz i údaje o jeho využívání. Účelem je rušit neužívané účty. Provedením platby alespoň jednou za tři roky 100 Kč zákazník projevuje zájem o službu, umožňuje nám tak efektivnější provoz a získává jistotu, že jeho účet nebude zrušen. Pokud majitel účtu použil funkci převodu kreditu mezi účty odorik (jako příjemce nebo i jako odesilatel), nutná podmínka pro garanci nezrušení účtu je v tomto případě útrata alespoň 100 Kč během posledních tří let. Ke garanci nezrušení účtu též postačí samostatná podmínka, že za poslední dva roky bylo utraceno 100 Kč a více.

Tenhle bod me vlastne donutil reagovat na vyzvu, ty ostatni mi prijdou ne az tak dulezite. Pokud se nepletu odorik vybira rocni poplatek za vedeni cisla(nebo by to bylo opravdu jen zrizeni?)
Jakekoliv snizeni kreditu je nemoralni, pokud neni spojeno s cerpani nejake sluzby. Je legitimni pri nepouzivani cisla zavest poplatek za nevyuzivani cisla treba 0,1 za den a nechat kredit pomalu(!) vyexpirovat. Po 3 letech necinnosti uvolnit cislo, ale porad muzete za vedeni "uctu - byvale cislo/pin" strhavat pomalu castku, ktera casem se vycerpa a zanikne, nez penize po 3 letech zkonfiskovat. Jak vlastne takove obohaceni chcete ucetne vykazat?

Do ted vas vnimam jako slusnou firmu, dokonce jednu z nejslusnejsich na trhu, a svym znamym vas "zdarma" doporucuji a nerad bych svuj pristup a nazor menil.

Urcite bych jeste misto opakovani spolecnost Minitel nahradil na zacatku necim jako. Firma Minitel ... dale jen provozovatel.
last7
 
Příspěvky: 8
Registrován: sob 20. črc 2013 13:27:49

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvekod Pitomec » sob 20. črc 2013 14:47:45

Měnit cenu samozřejmě ano, ale tak, jak to dělají i ostatní operátoři a je to v souladu se ZoEK, tj. v dostatečném předstihu uveřejnit na webu (a nejlépe poslat info klientům do mailu nebo SMS) a pokud jde u měnící se ceny o zhoršení podmínek pro uživatele, tak upozornění na možnost odstoupení od smlouvy bez sankcí. Skutečně nemá smysl vytvářet vlastní VOP (navíc bez právníka, který je napíše), je to zbytečné riziko pro samotného poskytovatele.

A co se týká paušálu, tak ten je běžný skoro všude. Když mám přípojku el. energie, tak mého dodavatele taky vůbec nezajímá, jestli něco odebírám nebo ne (když jsem třeba celé prázdniny na chalupě) a musím platit každý měsíc min. za jistič (sazba D02d, EON: 87,-Kč/měsíc, ČEZ: 96,80Kč/měsíc).
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 1943
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Všeobecné podmínky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník