Návrh nových všeobecných podmínek - léto 2013

A jiné formálnosti.
paty07
Příspěvky: 217
Registrován: úte 27. lis 2012 17:55:22

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od paty07 »

xsouku04 píše:
paty07 píše:U mě Gomobil oproti odoriku vyhrává s datama. Nejvíc vyhrává Mobil.cz, ale nechci přijít o číslo, nevím, co si T-mobile od toho nasírání slibuje. Provolám fakt minimum, sem tam hovor typu "Franto už jsem u hospody." Nejvíc u mě hrajou data tak kolem těch 100 - 200 MB. Jenom se mi u Go nelíbí post paid, ale to překousnu.
Tedy dat spotřebujete 100-200 MB, ale platit musíte 200 MB? To ale pak výhodněji nevyjde. Co udělá Gopay poté, co spotřebujete balíček? Internet úplně odstřihne? Kupovat balíček je vždy méně výhodné než samotnou službu, protože balíček nevyužijete ideálním způsobem.
Na "Franto už jsem u hospody" se hodí vteřinová tarifikace hned od začátku.
A ty vyšší tarify zase spoléhají na to, že většinu volných minut si člověk provolá v rámci Gomobil při volání svým blízkým, kde cena 1.66 popř. 1 Kč/min není vůbec výhodná. Při zneužití simkarty ručíte veškerým svým majetkem!!!

Zajímavé, že Gomobil má velice podobné logo jako gopay.cz https://www.gopay.cz/. A s Gopay máme nepříjemnou obchodní zkušenost. Např. nyní Gopay spamuje všechny lidi, kteří alespoň jednou zaplatili přes Gopay s nabídkou gomobil.cz (tedy i naše zákazníky). I když jediné, co mají podobné, je podobné logo a název. Vzhledem k prohlášení na jejich stránkách je to zjevně nezákonné, ale to jim nevadí... (Nyní slíbili, že našim zákazníkům už to dělat nebudou)
A naše zkušenost s Gopay ? Nepřehledné stránky, vše zbytečně překomplikované, jejich "zabezpečené" api nestandardně zbastlené v php, tváří se jako velká firma, ale že jejich systém vrací půl roku nesmyslnou hlášku, když si někdo vybere platbu paymayway, to je celkem nechává klidnými. Několikrát jsem to urgoval... Mám toho jejich přístupu už dost a uvažuji o přechodu na podobnou službu http://www.payu.cz/ .

Souhlasím, že pro toho, kdo volá hodně málo a občas využije internet, je nejvýhodnější mobil.cz. Těm, kterým se nelíbí paušál 1 Kč/den, protože volají opravdu málo, doporučuji.
No u těch dat mám zatím 100 MB/měsíc, ale je to pro mě žalostně málo, 200 MB bude optimum a nebudu se bát, že mě data dojdou. Když spotřebuju balíček, tak jedu jako u všech 16 kbps nebo si navýším balíček na vyšší. I kdybych spotřeboval 160 MB z balíčku, tak vychází Go výhodněji. Těch hovorů je opravdu málo. Většinu věcí vyřizuju přes FB, volám fakt vyjímečně. Kolem té půlhodinky za měsíc to bude, i když je to proměnlivé.

Ano ten postpaid mi hodně leží v žaludku, už jsem jim psal, jestli u nich půjde zavést nějaký limit, prý to předají jako podnět, ale zatím se ledy nehnuly. Mobil.cz mě zase hodně štve poruchovostí SIMek a neochotou vystavit novou se stejným číslem (dle mě schválnost T-mobilu). Nechcí zase všem posílat moje nové číslo. Asi budu muset počkat jak do konce prázdnin vychytají virtuálové své mouchy a pak se rozhodnu.

Co se týče praktik Gopay, tak o nich nic nevím, ale už jsem si na prodej e-mailu zvykl, takže spamový koš to jistí :D Každý den tam skončí strašné množství spamu.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od xsouku04 »

Pokud voláte opravdu málo a potřebujete tak 200 MB dat/ měsíc, nejvýhodněji vyjde mobil.cz.
Volání je sice trochu dražší, ale pokud odečtu těch 150 Kč, co byste dal za v podstatě stejný datový balíček u gopay, tak je to vlastně levnější. A bez závazku.

Odorik.cz je zase nejvýhodnější pro ty, co co volají středně a potřebují poměrně málo dat (nebo má spotřeba dat velké výkyvy).
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od xsouku04 »

last7 píše:
C) Nomadické číslo, bezplatná linka 800 nebo jiné “barevné” číslo - toto číslo je možné používat v celé ČR a dočasně i v zahraničí.
Provozovatel je schopen detekovat geografickou polohu uzivatele?
Pokud ne, nemel by pridavat zbytecna(nejasna) ustanoveni.
5) Aktuální ceny služeb jsou uvedeny na stránkách provozovatele http://www.odorik.cz. Výše koncové ceny se odvíjí především od velkoobchodních nákupních cen, a proto pokud dojde k podstatné změně nákupních cen především zahraničních destinací, je možné změnit cenu bez předchozího upozornění i během dne. Na podstatné změny cen upozorňujeme na našich webových stránkách v sekci novinky. Účastník má možnost si kdykoli zjistit výši kreditu, aktuální cenu pro volanou destinaci nebo službu. Je možné aktivovat automatické hlášení maximálního počtu minut před začátkem hovoru podle aktuální výše kreditu. Pokud by zákazník se změnou ceny nesouhlasil, může požádat o vrácení části nebo celého kreditu viz. bod 8. Aktuální technické i jiné novinky a změny se zobrazují po přihlášení uživatele do systému. Pokud jsou změny důležité, může být uživatel kontaktován.
Podle me je tento bod podle ceskeho i EU prava neplatny, protoze cena musi byt znama predem a ne neustalym verifikaci ceniku, jestli se neco nezmenilo. Tusim je povinnost na strane provozovatele oznamit zmedu s dostatecnym predstihem(ale nejsem pravnik).
7) Platnost kreditu je 3 roky od posledního dobití. Nový účet, na který nebylo nikdy dobito rovněž expiruje po třech letech od registrace. Po této době může být účet zrušen bez náhrady nebo může dojít k vynulování kreditu bez náhrady. Nejpozději měsíc před zrušením účtu nebo propadnutím kreditu bude zákazník kontaktován, aby měl možnost propadnutí/zrušení zabránit. Pokud zákazník neposkytl žádné, zastaralé či fiktivní kontaktní údaje, máme za to, že si kontaktování nepřeje. Při zrušení účtu, nebo vynulování kreditu budou uvolněna i všechna telefonní čísla, která se vážou k doplňkovým službám v bodě 4). Zrušení účtu je zde především kvůli uvolnění našich systémových prostředků a telefonních čísel. Při rozhodování, zda účet zrušit, jsou brány v potaz i údaje o jeho využívání. Účelem je rušit neužívané účty. Provedením platby alespoň jednou za tři roky 100 Kč zákazník projevuje zájem o službu, umožňuje nám tak efektivnější provoz a získává jistotu, že jeho účet nebude zrušen. Pokud majitel účtu použil funkci převodu kreditu mezi účty odorik (jako příjemce nebo i jako odesilatel), nutná podmínka pro garanci nezrušení účtu je v tomto případě útrata alespoň 100 Kč během posledních tří let. Ke garanci nezrušení účtu též postačí samostatná podmínka, že za poslední dva roky bylo utraceno 100 Kč a více.
Tenhle bod me vlastne donutil reagovat na vyzvu, ty ostatni mi prijdou ne az tak dulezite. Pokud se nepletu odorik vybira rocni poplatek za vedeni cisla(nebo by to bylo opravdu jen zrizeni?)
Jakekoliv snizeni kreditu je nemoralni, pokud neni spojeno s cerpani nejake sluzby. Je legitimni pri nepouzivani cisla zavest poplatek za nevyuzivani cisla treba 0,1 za den a nechat kredit pomalu(!) vyexpirovat. Po 3 letech necinnosti uvolnit cislo, ale porad muzete za vedeni "uctu - byvale cislo/pin" strhavat pomalu castku, ktera casem se vycerpa a zanikne, nez penize po 3 letech zkonfiskovat. Jak vlastne takove obohaceni chcete ucetne vykazat?
Koukám, že jsem zde jeden hodnotný příspěvek přehlédnul, takže se k němu vyjadřuji opožděně.

add C) jasná ustanovení v tomto bodě nejde dát, protože nejasný je zákon i směrnice. Takový je hold stav a nic s tím neuděláme. Nicméně pokud zadáte adresu, kde se nejčastěji vyskytujete, ve většině problémů to problém dostatečně řeší.

add 5) I když se to nezdá, tak možnost okamžitě upravit cenu je zde především pro dobro zákazníka. Představte si, že nějaká chunta např. v někde v Nigérii výrazně zdraží volání. A následek je ten, že se tam prostě nedá za původní cenu dovolat. Pro zákazníka je tedy nejlepší, pokud jsme okamžitě schopni zareagovat a hovor poslat cestou, kde je opravdu spojen. Pokud by zde byla nějaká lhůta, po tuhle dobu by se pravděpodobně nedalo dovolat. No a tohle se nestalo jednou, je to poměrně častý jev. Je to, skoro jako kdyby banka musela hlásit čtrnáct dní dopředu změnu kurzu. Ostatně na kurzech také ceny závisí. Bohužel většina lidí neuvažuje v mezinárodním kontextu, kde opravdu nic nelze garantovat. Šlo by to vyřešit tím, že by ve všeobecných podmínkách byla jiná pravidla pro změnu ceníku po ČR a jiná pravidla pro zahraniční destinace. S tím, že zvýšení cen v ČR by se dala nějaká lhůta a nutnost oznámení na stránkách. Lhůta by neplatila u snižování cen. Zavazovat se k tomu, že hlásit sebemenší změnu i u destinací, kam (téměř) nikdo nevolá, nedává moc smysl a snižuje pružnost jakýchkoli změn.


add 7) Problém je v tom, že my žádné paušální poplatky za čísla neúčtujeme, tedy čísla nemůžeme držet do nekonečna. Stejně tak počet vydaných karet je ve statisících. Je ale pravda, že místo toho, aby kredit po třech letech propadl, by se mohlo začít po dvou letech strhávat třeba 1 Kč/měsíc z účtu + třeba 1 Kč/měsíc za každé aktivní veřejné číslo. Zákazník by pak měl kdykoli možnost tohle účtování zatrhnout tím, že opět dobije alespoň 100 Kč. To mi přijde opravdu rozumné a snadněji uplatňovatelné, než naráz vše nechat propadnout.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od xsouku04 »

Pitomec píše:Měnit cenu samozřejmě ano, ale tak, jak to dělají i ostatní operátoři a je to v souladu se ZoEK, tj. v dostatečném předstihu uveřejnit na webu (a nejlépe poslat info klientům do mailu nebo SMS) a pokud jde u měnící se ceny o zhoršení podmínek pro uživatele, tak upozornění na možnost odstoupení od smlouvy bez sankcí. Skutečně nemá smysl vytvářet vlastní VOP (navíc bez právníka, který je napíše), je to zbytečné riziko pro samotného poskytovatele.

A co se týká paušálu, tak ten je běžný skoro všude. Když mám přípojku el. energie, tak mého dodavatele taky vůbec nezajímá, jestli něco odebírám nebo ne (když jsem třeba celé prázdniny na chalupě) a musím platit každý měsíc min. za jistič (sazba D02d, EON: 87,-Kč/měsíc, ČEZ: 96,80Kč/měsíc).
Běžně právníci vůbec nerozumí volání a tomu, jak Odorik funguje, a všechno jim to vyjasňovat, by bylo tak na týden času. Při jeho hodinové sazbě bychom se pak ale nedoplatili. Běžný právník je podle mého názoru opravdu neschopen tohle sepsat, maximálně to může zkontrolovat a doporučit změny.
Ostatně v podmínkách jiných velkých operátorů jsou často přímo paskvily a to psali zjevně specializovaní právníci.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od Pitomec »

Nepochybně ale existují právníci, kteří se v elektronických komunikacích (protože Odorik - miniTEL s.r.o. - je poskytovatelem služeb el. komunikací) vyznají a nějakých cca 5t.Kč, což si za VOP může právník vzít, se jistě vyplatí. Mně osobně je to tedy fuk a už jsem psal, že naprostá většina lidí VOP stejně nečte, ale běžně se to dělá u providerů tak, že se vezmou VOP nějakého velkého operátora, vizuálně předělají a obsahově ponechají (aby někdo nemohl namítnout nic o autorských právech), max. doplní o svoje potřeby a je to :) Ale psát to na koleně, to je riziko hlavně pro poskytovatele, protože tam může být (samozřejmě nemusí) něco, co se časem ukáže jako problém - laickým pohledem vidím jako velký problém ta změna ceny, protože na to je každý (vč. ČTÚ) dost alergický a běžně se vyžaduje avizování klienta dostatečně dopředu.
Obrázek
JPT
Příspěvky: 323
Registrován: sob 03. lis 2012 22:21:05

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od JPT »

Napadlo mě, že když některým lidem vadí, že se ceny mění denně a nejsou oznamované s předstihem a když má (rád) Odorik různé technické vychytávky, tak by pro takovéto lidi mohl vytvořit v nastavení možnost zapnout ohlašování ceny hovoru před každým hovorem. Něco jako je ohlašování kreditu.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od xsouku04 »

Pitomec píše:Nepochybně ale existují právníci, kteří se v elektronických komunikacích (protože Odorik - miniTEL s.r.o. - je poskytovatelem služeb el. komunikací) vyznají a nějakých cca 5t.Kč, což si za VOP může právník vzít, se jistě vyplatí. Mně osobně je to tedy fuk a už jsem psal, že naprostá většina lidí VOP stejně nečte, ale běžně se to dělá u providerů tak, že se vezmou VOP nějakého velkého operátora, vizuálně předělají a obsahově ponechají (aby někdo nemohl namítnout nic o autorských právech), max. doplní o svoje potřeby a je to :) Ale psát to na koleně, to je riziko hlavně pro poskytovatele, protože tam může být (samozřejmě nemusí) něco, co se časem ukáže jako problém - laickým pohledem vidím jako velký problém ta změna ceny, protože na to je každý (vč. ČTÚ) dost alergický a běžně se vyžaduje avizování klienta dostatečně dopředu.
Problém je, že právě ti velcí to mají dost zfušované. Jediná výjimka je snad Vodafone. Žádného odborníka neznám, snad leda Vira.
Jinak podle mého názoru všeobecné podmínky hlavně slouží jako právní nástroj, který může být použit proti zákazníkovi, když se zákazník nechová žádaným způsobem. Pokud tohle prostě neděláme, podmínky jaksi ztrácí tu původní důležitost.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od Pitomec »

Asi bych to neměl psát veřejně, ale musím - 90% zákazníků jsou vychcánci, kterým jde akorát o to, aby poskytovatele nějak ojebali, uhádali co nejmenší cenu a ještě čekají, že jim za pár korun bude někdo dělat kašpara s nonstop servisem, kdy o půlnoci bude řešit jejich technické problémy. Možná se u Odorika pletu a má zákazníky přesně opačné, ale spíš si myslím, že je to jak píšu...
Obrázek
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od xsouku04 »

Pitomec píše:Asi bych to neměl psát veřejně, ale musím - 90% zákazníků jsou vychcánci, kterým jde akorát o to, aby poskytovatele nějak ojebali, uhádali co nejmenší cenu a ještě čekají, že jim za pár korun bude někdo dělat kašpara s nonstop servisem, kdy o půlnoci bude řešit jejich technické problémy. Možná se u Odorika pletu a má zákazníky přesně opačné, ale spíš si myslím, že je to jak píšu...
Tak zle to určitě nevidím. Naprostá většina zákazníků se chová korektně. Ale je fakt, že je dobré mít dobře nastavená pravidla, tak aby byla předem jasná a nešla snadno zneužívat. A k tomu by asi ty všeobecné podmínky měly být.
Martian

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od Martian »

xsouku04 píše:add 5) I když se to nezdá, tak možnost okamžitě upravit cenu je zde především pro dobro zákazníka. Představte si, že nějaká chunta např. v někde v Nigérii výrazně zdraží volání. A následek je ten, že se tam prostě nedá za původní cenu dovolat. Pro
zákazníka je tedy nejlepší, pokud jsme okamžitě schopni zareagovat a hovor poslat cestou, kde je opravdu spojen.
Dobro zakaznika zrejme nemozno takto rozsirit na vsetkych zakaznikov. Moja zena robi casto 1/2 hodinove hovory do cudziny a bol by som neraz, keby prevolala majlant, namiesto nejakej rozumnej ciastky.

V takom pripade, by mozno bol lepsi automat: Cena pre toto telefonne cislo sa zmenila z povodnych 21,90 na 123,50. Ak chcete napriek tomu hovor uskutocnit stlacte 1, ak nie stlacte 9.
Zamčeno