Návrh nových všeobecných podmínek - léto 2013

A jiné formálnosti.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od xsouku04 »

Děkuji za všechny připomínky. Mám zde novou, doufám finální verzi všeobecných podmínek.

Co jsem změnil (podstatné):

Platnost kreditu je neomezená, u nepoužívaných účtu (nedobitý dva roky) se účtuje drobný měsíční poplatek za účet a každé veřejné číslo. Zapomenutému účtu, o který nikdo nejeví zájem, tak časem dojde kredit a číslo může být uvolněno.

U cen služeb rozlišuji mezinárodní ceny a ceny v ČR. Zdražení v ČR se zavazujeme hlásit týden předem.

Co jsem změnil (formální)
Každý bod má svůj nadpis (snad lepší přehlednost), změnil jsem pořadí bodů. Opustil jsem google doc a přešel na LibreOffice, který umí formátování do dvou sloupečků.
jimisoft
Příspěvky: 71
Registrován: pát 24. kvě 2013 18:40:12

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od jimisoft »

Ty nadpisy to celé obrovsky zpřehledňují a že se to celé takto vejde na jednu stránku je obrovské plus a unikát.

Odesláno z mého GT-I9505 pomocí Tapatalk 4 Beta
buml
Příspěvky: 37
Registrován: pát 19. črc 2013 12:35:42

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od buml »

VOP vypadaji dobre, kratke, jednoduche a jednoznacne. U me dobry :-D
Dalmacio

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od Dalmacio »

VOP jsou mnohem srozumitelnější než VOP u jiných operátorů. Asi bych to mohl přirovnat k ústavě USA zatímco všeobecné podmínky ostatních operátorů těch dominujících na trhu jsou podobné k evropské ústavě :lol:
Jinak dobrý.
jlo
Příspěvky: 147
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od jlo »

Obecně mi ty VOP přijdou, řekněme, dost zvláštní. Spíš než právní dokument mi připomínají nějaký text ze stránek zákaznické podpory, slova a věty sice z běžného jazyka, ale v řadě případů vágní a přesně interpretovatelné zcela jistě lecjak. (To ustanovení o cenách měněných fakticky kdykoliv mi přijde divné i obsahově - to by měl volající před každým hovorem zvlášť ověřovat, kolik to bude aktuálně stát?)
Nicméně, nejsem právník (a služby Odoriku využívám jen okrajově, takže mne to nijak moc nepálí).
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od xsouku04 »

jlo píše:Obecně mi ty VOP přijdou, řekněme, dost zvláštní. Spíš než právní dokument mi připomínají nějaký text ze stránek zákaznické podpory, slova a věty sice z běžného jazyka, ale v řadě případů vágní a přesně interpretovatelné zcela jistě lecjak. (To ustanovení o cenách měněných fakticky kdykoliv mi přijde divné i obsahově - to by měl volající před každým hovorem zvlášť ověřovat, kolik to bude aktuálně stát?)
Nicméně, nejsem právník (a služby Odoriku využívám jen okrajově, takže mne to nijak moc nepálí).
Dík za názor. No ono to trochu vágní být musí, protože úplně konkrétní to být taky nemůže. Podobně jako zákony.
Co se týče ceny mezinárodního volání, je to podobné, jako by jste chtěl po bance, aby vám hlásila svoje kurzy na celý měsíc dopředu .... A nebo taky benzinka ...

Země, o kterých vím, že se skokově zdražovalo v minulých pěti letech - Mongolsko, Vietnam (více než jednou), Rusko (je to trend posledních několika let), Ukrajina (je to trend posledních několika let), Pákistán, několik afrických zemí. Slyšel jsem, že i Rakousko pevná, ale tam jsme my nic neměnili. Problém je, že zdražovat v době, kdy nám ohlásí zdražení dodavatelé, je předčasné, protože stále je více dodavatelů, kteří destinaci nabízí za původní cenu. Ono se ale pak přijde často na to, že ti, co mají původní cenu, tak jim to náhle začne fungovat mizerně nebo skoro vůbec (typ tak trochu slibotechna - což je podle mého většina). A to je ten moment, kdy se musí skokově zdražit v zájmu zákazníka, jinak by se zákazník vůbec nedomluvil. Druhá možnost by byla nějakou dobu prodělávat. To ale moc nikomu nepomůže, protože zdražení přijde tak jako tak, a informace na webu skoro nikdo nečte. Jen to zvýší nechuť třeba k tomu cenu snížit. Jestli někdo někam volá za 4 Kč nebo za 5 Kč není pro něho až zas tak podstatné. Hlavně že je dobře slyšet. Pro nás ale to, jestli prodáme hovor za 4 Kč nebo za 5 Kč, je rozdíl mezi ziskem a ztrátou !!!

Jako příloha je nejnovější verze podmínek. Děkuji Virovi za jeho připomínky a opravy.
jlo
Příspěvky: 147
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od jlo »

xsouku04 píše: Co se týče ceny mezinárodního volání, je to podobné, jako by jste chtěl po bance, aby vám hlásila svoje kurzy na celý měsíc dopředu .... A nebo taky benzinka ...
No, to je právě to :-) Jak v bance, tak na benzínce přijdu k přepážce / ke stojanu a jasně, bez jakékoliv námahy vidím, kolik budu právě platit. Tady před vytočením čísla - bez citelné námahy, co když třeba volám z HW telefonu - nevidím naprosto nic. Maximálně tak můžu slyšet hlášku, kolik mi zbývá minut, ale z toho nic nepoznám, pokud mám na účtě několik stokorun a cena se nezměnila na dvacetinásobek. Takže s vaší paralelou skutečně nemůžu souhlasit.
Jednoho kolegu včera napadlo toto: pokud se cena změnila v uplynulém týdnu, uslyší zákazník volající do dané destinace před spojením hlášku: "Cena hovoru do dané destinace se dne ... změnila z ... Kč /min na ... Kč/min. Chcete-li hovor spojit, pokračujte, jinak zavěste." Tahle hláška by mohla jít z iniciativy zákazníka implicitně vypnout v uživatelském rozhraní, ale jen na jeho zodpovědnost. (Mně by se to takto taky líbilo.)
rejpal

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od rejpal »

Pouze bych doplnil, ze imho neni vhodne pouzivat cokoliv jineho nez infinitiv. Proto bych preformuloval relevantni odstavce (zacinajici nize uvedenymi slovnimi spojenimi) v sekcich:
2) C.
"Pokud voláte z ..." -> Pokud registrovany zakaznik vola ...
6)
"souhlasíte s jejich zpracováním" -> registrovany_uzivatel/zajemce souhlasi ...

Nove VOP na me sice pusobi mirne neucelenym dojmem, ale vzhledem k jejich zamyslenemu pouziti myslim, ze jsou dostacujici, a proto jsem nevenoval vice casu rozboru a vytvoreni navrhu preformulovani.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od xsouku04 »

rejpal píše:Pouze bych doplnil, ze imho neni vhodne pouzivat cokoliv jineho nez infinitiv. Proto bych preformuloval relevantni odstavce (zacinajici nize uvedenymi slovnimi spojenimi) v sekcich:
2) C.
"Pokud voláte z ..." -> Pokud registrovany zakaznik vola ...
6)
"souhlasíte s jejich zpracováním" -> registrovany_uzivatel/zajemce souhlasi ...

Nove VOP na me sice pusobi mirne neucelenym dojmem, ale vzhledem k jejich zamyslenemu pouziti myslim, ze jsou dostacujici, a proto jsem nevenoval vice casu rozboru a vytvoreni navrhu preformulovani.
Děkuji za připomínky, opravil jsem to.
Nyní jsem všeobecné podmínky vystavil jako finální. http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=14&t=1648
dako
Příspěvky: 71
Registrován: pon 12. srp 2013 21:32:41
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: Návrh nových všeobecných podmínek

Příspěvek od dako »

Je to skvele, kdyz firma takhle umoznuje verejne debatovat o VOP s uzivateli. Mam obavy, ze Odorik je v tomhle pripade unikatni.
Zamčeno