Dodatečné rozeslání faktur a dokladů o platbách

Poradna při řešení nejrůznějších problémů spojených s provozem virtuálních serverů.

Dodatečné rozeslání faktur a dokladů o platbách

Příspěvekod admin » čtv 13. črc 2017 10:11:40

Dobrý den,

V důsledku opravy chyby, která vznikla současně se zavedením funkcionality 'zvláštního emailu pro oddělené zasílání faktur a dokladů o platbách', odděleně od automatických systémových hlášení, jsme dnes
s opravou této chyby rozeslali doklady, které tak mohly některým zákazníkům chybět. Tedy doklady o platbách a faktury nebyly některým zákazníkům doručovány a tento problém byl dnes opraven.

V případě že postrádáte nějaký doklad,
dejte prosím vědět na podpora[zv.]4smart.cz.

J.M.
admin
Administrátor
 
Příspěvky: 1371
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11

Re: Dodatečné rozeslání faktur a dokladů o platbách

Příspěvekod alfi » sob 15. črc 2017 22:37:51

Není těch dokladů nějak moc? Ještě chápu potvrzení o platbě, ale k čemu je vyúčtování za služby? Vypadá jako měsíčně, ale není vidět nikde v textu za jaký měsíc (kromě data vystavení). Ještě bych jej chápal od Odoriku kvůli novému přepočítávání DPH za SMS platby, ale proč od neplátce? :-)
alfi
 
Příspěvky: 341
Registrován: čtv 03. led 2013 16:31:10

Re: Dodatečné rozeslání faktur a dokladů o platbách

Příspěvekod admin » ned 16. črc 2017 7:44:28

Dobrý den,

doklady byly 13.7. rozeslány přibližně za 2 měsíce nazpět.
Zálohové doklady se vystavují v okamžiku přijetí platby a konečné faktury vždy na konci měsíce. Příslušnost faktury ke konkrétnímu měsíci poznáte podle data vystavení, které je uvedeno na dokladu.
Vystavování dokladů na 4smart.cz se řídí zákonem elektronických komunikacích, zákonem o DPH a dalšími zákony ČR a nařízeními EU.

J.M.
admin
Administrátor
 
Příspěvky: 1371
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11

Re: Dodatečné rozeslání faktur a dokladů o platbách

Příspěvekod alfi » stř 19. črc 2017 23:15:27

Mít na čerstvě vystaveném dokladu 2 měsíce staré datum vystavení mi přijde trochu zvláštní. Měsíc by měl být uvedený i někde jinde, vystavovat doklady můžete kterýkoliv den :)

Jak přesně se jako neplátce řïdíte zákonem o DPH? Ten se vás přece vůbec netýká = s touhle daní vůbec nepracujete (ale ano, vypadá to právě tak, že se snažíte o přeúčtování DPH na konci měsíce. Zbytečně to komplikujete sobě i zákazníkům, i když nemusíte?)
alfi
 
Příspěvky: 341
Registrován: čtv 03. led 2013 16:31:10

Re: Dodatečné rozeslání faktur a dokladů o platbách

Příspěvekod admin » čtv 20. črc 2017 5:34:10

Dobrý den,

doklady byly pouze dodatečně znovu rozeslány, nikoliv vygenerovány. Možná máte pravdu, že by měsíc mohl být uveden i ještě dodatečně jinde.
Každopádně zálohový doklad máte od nás jako potvrzení platby o převodu prostředků. Konečný doklad se vystavuje za spotřebované systémové prostředky. Pokud žádné systémové prostředky za měsíc nespotřebujete (nevlastníte VPS),
nebude Vám vystavena žádná faktura. Kredit, který je vyfakturován již nelze při reklamaci služby vrátit. To že je firma neplátce DPH není tak úplně pravda, firma je tzv. identifikovanou osobou, tedy vystupuje podobně jako plátce pro podnikatele z EU.

Pokud máte prosím nějaké pochybnosti, obraťte se na finanční úřad ve svém okolí, ten Vám jistě potřebné informace poskytne z první ruky a rád Vám všechny náležitosti vysvětlí, nebo mě případně sám zkontaktuje a bude se mnou řešit případné nedostatky.

Děkuji,
J.M.
admin
Administrátor
 
Příspěvky: 1371
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11

Re: Dodatečné rozeslání faktur a dokladů o platbách

Příspěvekod alfi » čtv 20. črc 2017 22:34:07

Jasně, do EU to funguje jinak, ale to nás (v ČR) nemusí zajímat. IMHO to dodatečné vyúčtování může být pro českého zákazníka dost matoucí - do případných nákladů ve firmě patří jen "příchozí platba", nějaké další vyúčtování už nikoho nezajímá, přesto, že vypadají velmi podobně. A až teď se dívám, že obojí je dokonce nazváno "zjednodušený doklad" a je na něm DIČ, což u neplátce nedává smysl. Neplátce vystavuje max. potvrzení o platbě a DIČ by na něm být také nemělo, protože potom to vypadá, že plátce DPH jste (viz např. http://www.golan.cz/nalezitosti-dokladu-u-neplatce-dph). Ano, na účtence může být cokoliv navíc, ale tohle je nějaký podivný hybrid mezi plátcem a neplátcem :-)
alfi
 
Příspěvky: 341
Registrován: čtv 03. led 2013 16:31:10

Re: Dodatečné rozeslání faktur a dokladů o platbách

Příspěvekod admin » pát 21. črc 2017 6:05:35

Díky za comment, s tím DIČ máte zdá se pravdu.
Proberu to ještě se svým daňovým poradcem.

J.M.
admin
Administrátor
 
Příspěvky: 1371
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11

Re: Dodatečné rozeslání faktur a dokladů o platbách

Příspěvekod alfi » úte 01. srp 2017 22:19:02

Ale je pravda, že zrovna s tím DIČ v tom dělá dost guláš EET - kvůli finančáku je povinné na EET účtence, takže od příštího roku tam DIČ budou mít téměř všichni, i neplátci..

Mimochodem, za červenec mi přišly vyúčtování služeb dvě, jedno 28.7. a druhé 31.7. na cca 2/3 částku toho prvního, takže stejně moc nepoznám, co k čemu patří. A hrubým počtem by za červenec dávaly smysl max. v součtu, ale rozhodně ne za 28+3 dny.. :-)
alfi
 
Příspěvky: 341
Registrován: čtv 03. led 2013 16:31:10

Re: Dodatečné rozeslání faktur a dokladů o platbách

Příspěvekod admin » stř 02. srp 2017 6:31:19

Vážený uživateli,

dvě faktury se Vám za měsíc 07/17 vystavili proto, že Vám dne 28.7. v 03:55:46 došel kredit ve Vašem účtu. V takovém případě se faktura vystavuje na 4smart.cz okamžitě.
Váš kredit byl v této době tvořen sumou částek (odorik.cz - na který nemůžeme vystavit fakturu, kredit převedený na účty IT-TechCZ s.r.o - na jehož zbytek Vám byla vystavena faktura).
Dne 28.7. Vám tedy byla vystavena faktura na 156.52 CZK.

Dne 28.7. v 9:20 jste bezhotovostním převodem na náš FIO účet převedl částku 300.00 CZK

Dne 31.7., tedy na konci měsíce proběhlo standardní měsíční vyúčtování. Za měsíc 07/17 jste celkem spotřeboval kredit ve Výši 270.873 CZK,
28.7 Vám byla vystavena faktura na 156.52, systém 4smart.cz Vám proto vystavil fakturu na zbývajících 114.35.

Tedy žádné 28 + 3 jak píšete. Doporučuji, abyste si prostudoval všeobecné podmínky, které najdete ve spodní části na hlavní straně 4smart.cz.

Pokud jde o to co má být a co nemá být na fakturách neplátců DPH, laskavě mě odkažte na přesné znění zákona, který definuje tyto aspekty.
DIČ má přidělen i každý neplátce daně z přidané hodnoty. Jeho uvedení na faktuře není chybou a ani nijak nemění/nezkresluje význam faktury.
Tvrzení, že DIČ nesmí být na faktuře neplátce je nesmysl. Odkazujte na zákon, ne na weby typu golan.cz.
Podstatná je v tomto případě klauzule "Nejsem plátce DPH". Rovněž se v nadpise dokladů nevyskytuje sousloví "daňový doklad", které by působilo rušivě a zmatečně.
Takže myslím, že to pochopí každý. Správnost dokladů vystavovaných na 4smart.cz jsem si nechal dodatečně ověřit na finančním úřadě, který se současným stavem nemá problém.

J.M.
admin
Administrátor
 
Příspěvky: 1371
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11

Re: Dodatečné rozeslání faktur a dokladů o platbách

Příspěvekod alfi » čtv 03. srp 2017 15:03:54

admin píše:Váš kredit byl v této době tvořen sumou částek (odorik.cz - na který nemůžeme vystavit fakturu, kredit převedený na účty IT-TechCZ s.r.o - na jehož zbytek Vám byla vystavena faktura).

Při provedení platby na účet IT-TechCZ s.r.o., pokud máte ve svém 4smart.cz účtu současně i kredit převedený z odorik.cz, Vám budeme přednostně fakturovat spotřebovaný kredit převedený na účty společnosti IT-TechCZ s.r.o..


To je zajímavé - tj. kdo si pravidelně dobíjí, bude mu zbytek Odorik kreditu někde "strašit" ještě klidně za několik let? Neměl by se naopak spotřebovat co nejdříve a historické "kostlivce" tak vyčistit? :-)

admin píše:Dne 28.7. Vám tedy byla vystavena faktura na 156.52 CZK.
Dne 31.7., tedy na konci měsíce proběhlo standardní měsíční vyúčtování. Za měsíc 07/17 jste celkem spotřeboval kredit ve Výši 270.873 CZK,
28.7 Vám byla vystavena faktura na 156.52, systém 4smart.cz Vám proto vystavil fakturu na zbývajících 114.35.

Když už sem teda píšete i konkrétní částky. Do 28.7. to sedí, pokud je teda část ještě exOdorik. Útrata za 29.-31.7. potom je 17,80 Kč, proč je teda na druhé účtence zbytek do celého měsíce, tj. vč. exOdorik? Navíc výše píšete, že na to "doklad" vystavit ani nemůžete?

Neberte moje komentáře nijak ve zlém, jen se v tom snažím zorientovat. Taky provozuju služby jako neplátce DPH i tvořím různé fakturační systémy, ale v tom, co chodí od vás, jsem fakt ztracen - podle mně posíláte účtenky alá kočkopes, tj. mix plátce a neplátce DPH, s podivnými názvy i obsahem.

Při každém připsání kreditu na Váš 4smart.cz účet Vám vystavíme zálohovou fakturu.
...
Zálohový doklad o platbě je uživateli vystaven v okamžiku připsání platby na účet poskytovatele.

Např. tohle je taky nějak divně = zálohová faktura = výzva k platbě = ještě před samotnou platbou a do případného účetnictví ani na jedné straně vůbec nevstupuje. To, co automaticky po platbě posíláte, je opravdu "doklad o příchozí platbě", tj. účtenka od neplátce a nemá nic společného se zálohou. To, co chodí na konci měsíce je jaksi navíc. (Je u vás vůbec možné kredit ze zahraničí utratit za něco jiného než hosting, aby na něm byla jiná DPH až v okamžiku spotřeby? Umím si to představit u PremiumSMS, ale ne u hostingu. Jinak u stejné DPH pořád platí "Je-li před uskutečněním zdanitelného plnění přijata úplata, vzniká povinnost přiznat daň z přijaté částky ke dni přijetí úplaty. To neplatí, není-li zdanitelné plnění ke dni přijetí úplaty známo dostatečně určitě." :-) )

Pokud jde o to co má být a co nemá být na fakturách neplátců DPH, laskavě mě odkažte na přesné znění zákona, který definuje tyto aspekty.
DIČ má přidělen i každý neplátce daně z přidané hodnoty. Jeho uvedení na faktuře není chybou a ani nijak nemění/nezkresluje význam faktury.
Tady už se trochu cyklíme, ano, na účtence můžete mít navíc cokoliv, třeba číslo bot. Ale jsou nějaké zvyklosti, co tam dávat a co už ne. K DIČ máte popis třeba při registraci (doklady neplátce se žádné daně netýkají a - kromě EET - to žádný další zákon nepožaduje):
Daňové identifikační číslo je daňový subjekt povinen uvádět ve všech případech, které se týkají daně, ke které byl pod tímto daňovým identifikačním číslem registrován, při styku se správcem daně a dále
v případech stanovených zákonem (ust. § 130 odst. 2 daňového řádu).


V těch podmínkách při dobíjení je mj. taky
Účtenku EET Vám zašleme na email při každé platbě kartou.

Fakt evidujete dobrovolně, i když ještě nemusíte? :-)
alfi
 
Příspěvky: 341
Registrován: čtv 03. led 2013 16:31:10

Další

Zpět na Řešení problémů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník