Jak postupovat při ohlašování problémů

Poradna při řešení nejrůznějších problémů spojených s provozem virtuálních serverů.
Zamčeno
4smart.cz
Administrátor
Příspěvky: 1373
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11
Kontaktovat uživatele:

Jak postupovat při ohlašování problémů

Příspěvek od 4smart.cz »

Dobrý den.
Rád bych zde uvedl pár doporučení, která se vyplatí dodržovat při ohlašování technických problémů spojených s provozem virtuálních serverů.
Tato doporučení pomohou zkrátit čas při řešení problémů a při jejich analýze. Věnujte jim proto pozornost.

Jak problém ohlásit:
Máte na výběr ze dvou možností -

1) Prostrednictvim tohoto fora. Pokud problém spěchá napište upozornění i na náš email. Zveřejnění na fóru pravděpodobně přinese užitek nebo inspiraci i druhým.
2) Na email vpspodpora[zavinac]gmail.com - pokud problém a řešení nechcete zveřejnit

Definujte problém
Stručně popište problém, ke kterému dochází, případně uveďte chybová hlášení (výstupy). Obrázky (screenshoty) nejsou nutné.

Uveďte číslo kontejneru
Vždy uvádějte číslo ID svého kontejneru, kde k problému došlo. Zejména při individuálních problémech se jinak těžko dopátráme, kde problém vzniká.

Uvádějte datum a čas vzniku problému
Tahle drobnost nám pomůže při procházení nejrůznějších logů a zkrátí čas řešení problémů.

Uvádějte aktuální stav vašeho virtuálního serveru
Pomocí nástrojů

Kód: Vybrat vše

htop, top
uveďte:
1) aktuální využití RAM
2) Počet existujících procesů ve vašem virtuálním serveru

Pomocí příkazu

Kód: Vybrat vše

df -H
uveďte alespoň
1) Velikost využitého nebo volného diskového prostoru (nikoliv v procentech !!)

Po ohlášení problému:
1) Neměňte výkonovou konfiguraci vašeho virtuálního serveru
2) Je-li to možné, virtuální server nevypínejte, ani nerestartujte.
3) O výsledku řešení problému budete informování emailem (pokud byl problém ohlášen jeho prostřednictvím)

J. Marák
Zamčeno