Špatná reputace poštovního serveru uživatele

Poradna při řešení nejrůznějších problémů spojených s provozem virtuálních serverů.
Zamčeno
4smart.cz
Administrátor
Příspěvky: 1373
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11
Kontaktovat uživatele:

Špatná reputace poštovního serveru uživatele

Příspěvek od 4smart.cz »

V poslední době dostávám emaily tohoto typu od uživatelů, kteří chtějí provozovat poštovní server, ale mají s ním problémy:
Dobry den,

prirazene IP naseho VPS se nachazi na blacklistu, resp. má špatnou
reputaci -

Je mozne situaci nejak resit?

Dekuji.




Situaci lze vzdy nejak resit, postupujte takto:

1) Mate-li krome verejne IPv4 adresy jeste ve VPS pridelenou neverejnou IPv4 adresu, zkontrolujte defaultni routovani prikazem 'ip route show'.
Defaultni routa by mela byt skrze verejnou IPv4 adresu. V opacnem pripade to vede k problemum.

2) Aby postovni server fungoval korektne je nutne mit zaregistrovanou domenu a nastaveny zaznamy A, MX a PTR. PTR (reverzni) zaznam Vam musim nastavit ja na zaklade Vasi pripadne zadosti, zaznamy A a MX nastavujete Vy.

3) Dale jako postovni server doporucuji pouzivat Postfix, misto Sendmail. Jeho konfigurace i provoz je jednodussi a pruhlednejsi.

4) Podstatne je overit spravnost konfigurace Vaseho postovniho serveru -
je nutne zavezt formalni pravidla pro kontrolu prijemce, odesilatele a klienta, nastavit sitova rozhrani na kterych ma postovni server naslouchat, z jakych IP adres ma postu prijimat a z jakych emailovych adres, atd....

Po splneni vsech podminek bude Vas VPS z blacklistu do nekolika hodin, mozna i dni, automaticky odstranen.

Pokud je reseni problemu nad Vase sily, je zde moznost placene technicke podpory viz cenik na hlavni strance 4smart.cz.

J. Marák
rosomak

Re: Špatná reputace poštovního serveru uživatele

Příspěvek od rosomak »

Zdravím,

nevím, zda to náhodou nemůže souviset se špatným stavem postfixu, do kterého se (alespoň mně) co chvíli dostává (a já už z toho dostávám psotník). Součástí tohoto "špatného stavu" jsou hlášky v logu, kde si stěžuje na nedostatek paměti, třebaže příkaz top v takových situacích ukazuje většinu paměti volné (nastaveno mám 1024MB). Přikládám čerstvý příklad:

Mar 28 18:56:31 vps1 postfix/smtp[25612]: error: accept connection: Cannot allocate memory

Co s tím?

Předem díky za odpověď.

Petr Borský
4smart.cz
Administrátor
Příspěvky: 1373
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatná reputace poštovního serveru uživatele

Příspěvek od 4smart.cz »

Dobrý den,

pokud jde o hlášky v tomto smyslu, pak je něco špatně s VPS, nikoliv poštovním serverem.

Doporučuji se přihlásit do webového administračního rozhraní a ověřit, zda není hlášen problém s nedostatkem RAM.

V případě, že nedostatek RAM hlášen není, je nejlepší se obrátit přímo na mě podpora[zav]4smart.cz.
Ověřím stav systémových prostředků Vašeho VPS (zejména těch, které nemáte možnost ovlivnit Vy).

Obvykle, pokud se zvyšuje zátěž kladená na VPS, které je zpočátku provozu bez potíží,
dochází k nedostatkům v již zmíněných sys. prostředcích VPS. Je to přirozené chování.
V takovém případě je třeba hodnoty limitů sys. prostředků navýšit - samozřejmě zdarma.
Obvykle jde o problémy s limitem neodswapovatelné paměti jádra, problém maximálního počtu současně otevřených souborů,
nastavení velikosti bufferů pro TCP a jiný síťový provoz, apod. Mezi těmito sys. prostředky je určitá závislost,
tedy jeden ovlivňuje druhý, případě druhý ovlivňuje třetí. Obecně ale nelze nastavit všem VPS tyto limity sys. prostředků
příliž velké - to by způsobilo zbytečnou (nevyužitou) zátěž na HW stroj a vedlo by to až ke snížení počtu VPS, které lze
na HW uzlu provozovat. Proto je výchozím nastavením těchto limitů vždy jakýsi kompromis, který 80% uživatelů
dostačuje. U zbylých 20% uživatelů případné navýšení není problém.

J.M.
lisaa
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 11. pro 2014 8:05:06

Re: Špatná reputace poštovního serveru uživatele

Příspěvek od lisaa »

e to možné, protože nyní je již vše OK. Díky za info.
lisaa
MaT
Příspěvky: 364
Registrován: pát 29. bře 2013 14:35:14

Re: Špatná reputace poštovního serveru uživatele

Příspěvek od MaT »

Máte někdo v tomto ohledu zkušenost s Yahoo? Provozuji si svůj poštovní server také na VPS (ne u 4smart.cz, ale jinde, ale to pro můj dotaz snad není podstatné). Z nějakého důvodu ale z toho serveru nejsem schopný poslat nic na adresy yahoo.com a yahoo.co.uk - že prý jsem snad na nějakém jejich blacklistu či co. Už jsem si s nimi na toto téma i psal, ale nějak to k ničemu nevedlo. A při tom jsem nikdy žádný spam nerozesílal, s žádnými jinými servery problémy nejsou (třeba gmail.com), server mám myslím dost slušně zabezpečený - i mám nastavené věci jako třeba SPF a podobně...
alfi
Příspěvky: 718
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: Špatná reputace poštovního serveru uživatele

Příspěvek od alfi »

vrací yahoo něco konkrétního při odesílání? nebo ukazujou něco hlavičky, pokud mail skončí ve spamu? takhle naslepo těžko hádát. může to být i třeba to striktní SPF a přeposílání emailů některým uživatelem přes další server, který v SPF není (a obvykle ani být nemůže). viz třeba http://richweb.com/why_email_forwarding_is_broken
jinak někteří poskytovatelé (bohužel) dávají na blacklist/greylist celé rozsahy IP, o kterých ví, že jsou přidělovány např. DSL uživatelům nebo právě hostovaným serverům :-(

odesílat přes ipv6 jste nezkoušel? :-)
Zamčeno