Problemi s pripojenim

Poradna při řešení nejrůznějších problémů spojených s provozem virtuálních serverů.
Zamčeno
jeep18
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 09. srp 2012 15:47:55

Problemi s pripojenim

Příspěvek od jeep18 »

Dobry den,

Mame U vas nastavenu ustrednu Asterisk s freePBX v nasej sieti nam to fungoval v pohode medzi telefonmi sa dalo volat. Priniesli sme to do druhej siete a tam po volani na dane telefone cislo telefon nezvoni a rovno nam to padne ako keby tam telefon nebol. Pritom ked sa pozriem do nastaveni tak telefon je registrovany . Telefon pouzivame Siemens Gigaset A580. Druhy telefon je napojeny priamo na odorik a ten funguje ked sme na tej sieti skusali aj aplikaciu v mobile Zoiper tak nam to cez ich siet neslo ale akonahle sme sa pripojili cez inu siet (mobilny internet) tak to fungovalo. Komunikovali sme aj s poskytovatelom internetu ci tam nieco neblokuje a tu je jeho vyjadrenie:
"Podle me je problem v NATu ... u vas na siti byl naprimo, ale tady je za prekladem a Siemens nema nastaveni NET/neNAT, takze o to musi byt "chytrejsi" ustredna, ktera si s tim poradi (jako je ta Odoriku nebo ta nase resp. ERI) .. podle me je problem ve spojeni "hloupa" ustredna s "hloupym" telefonem, zjednodusene receno .. v ceste jsou 2 preklady: 1. na nasem centralnim routeru, 2. na routeru"

Viete mi prosim poradit ako dany problem vyriesit dakujem
4smart.cz
Administrátor
Příspěvky: 1373
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11
Kontaktovat uživatele:

Re: Problemi s pripojenim

Příspěvek od 4smart.cz »

Dobry den.

Doporucoval bych zkontrolovat nasledujici:
* povoleni NAT u jednotlivych extensions ve Vasi FreePBX ustredne
* povoleni NAT ve Vašich VOIP telefonech

Pokud problém přetrvává, prověřil bych nastavení Vaší lokální sítě, zejména bych se zaměřil na nastavení Firewallu Vašeho lokálního routeru (pokud nějaký je). Doporučil bych Firewall zkusit vypnout.
Také bych se zaměřil na nastavení MTU Vašeho lokálního routeru a MTU Vašeho poskytovatele konektivity. Případné nižší MTU na straně Vašeho poskytovatele konektivity by mohlo způsobovat problémy (fragmentace paketů). Pomocí příkazu ping bych ověřil bezproblémovou dostupnost směrem ku FreePBX ústředně na 4smart.cz. Pokud by toto problém nevyřešilo, pokusil bych se (je-li možnost) dočasně vyměnit lokální router (pokud nějaký je). Některé routery nebo jejich nastavení mohou dělat problémy.

Sám používám asi 2 roky osobní VoIP ústřenu na 4smart.cz na bázi Asterisku 1.8, coš je totéž jako ústředna s FreePBX, jen bez www rozhraní. Můj poskytovatel konektivity (Infos, Wifi) také NATuje.
Ve své domácí Wifi síťi mám navíc další dva NATy, používám 2 Wifi routery. Problémy Vašeho typu jsem nezaznamanal. Proto usuzuji, že problém bude někde ve Vašem blízkém okolí.
Telefon, který zmiňujete, mám také osobně vyzkoušený ve svých podmínkách - bez problému fungující.

Pokud by ani výše uvedené rady nepřispěly k odhalení příčiny problému, doporučil bych dál pátrat v konzoli astrisku,
pomocí příkazů "sip set debug on", apod. Takto lze vysledovat přesně co se děje.

J.Marák
Zamčeno