Arch 2012.03 - jak aktualizovat

Šablony, konfigurace - návrhy, připomínky a diskuze.
Ether
Příspěvky: 11
Registrován: úte 28. srp 2012 21:10:55

Arch 2012.03 - jak aktualizovat

Příspěvek od Ether »

Upozornění: S Linuxy obecně mám spíše letmé zkušenosti a v Arch Linuxu jsem úplný nováček.

Jelikož v Arch Linuxu v posledních měsících proběhlo pár problémových změn, update balíčků na aktuální šabloně arch-2012.03-x86_64 bohužel nejde provést úspěšně (a i když se něco podaří aktualizovat, pak bez dalších zásahů se k systému po restartu nejde přihlásit). Požádal jsem tedy o pomoc strýčka Googla a lidi v místnosti #archlinux na freenode a došel jsem k následující sekvenci příkazů, která by měla úspěšně systém ze šablony dovést do aktualizovaného stavu.

Kód: Vybrat vše

pacman -Sy
rm -rf /var/run /var/lock && pacman -Sf filesystem
reboot

pacman -S pacman
pacman-key --init
pacman-key --populate archlinux
pacman -S tzdata
pacman -Sd gcc-libs binutils
pacman -S acl attr bash bzip2 ca-certificates coreutils db dcron \
          dialog dirmngr e2fsprogs expat gawk glib2 gmp gnupg \
          gpgme gpm grep gzip hwids iana-etc inetutils initscripts \
          kbd keyutils kmod libarchive libcap libedit libffi \
          libgcrypt libgpg-error libldap libltdl libnl libpcap \
          libpipeline libssh2 libsystemd libusb-compat libusbx \
          linux-api-headers lsof man-db man-pages openssh openssl \
          pam pambase pciutils pinentry popt procps-ng psmisc \
          quota-tools readline run-parts shadow strace sudo \
          sysfsutils syslog-ng systemd-tools sysvinit usbutils \
          util-linux wget xz zlib

mv /etc/bash.bashrc.pacnew /etc/bash.bashrc
echo 'shm      /dev/shm      tmpfs     nodev,nosuid    0 0' >> /etc/fstab
pacman -S makedev
echo '/usr/sbin/MAKEDEV tty' >> /etc/rc.local
echo '/usr/sbin/MAKEDEV pty' >> /etc/rc.local
reboot

pacman -S glibc
echo "en_US.UTF-8 UTF-8" >> /etc/locale.gen
locale-gen
echo 'LANG="en_US.UTF-8"' > /etc/locale.conf