Výpadky
Výpadky
Dobrý den,
lze vypozorovat nějakou souvislost, proč vypadávají hovory na nějaká čísla? (volání Odorik > Odorik).
Stává se to po různé době, vetšinou okolo 90 sec, dnes bylo přes 20 výpadků.
Zde jsou příklady ID dnešních vypadlých hovorů:
103581179
103579818
103579498
103578313
103576105
103597286
Pokud ale na čísla která padají volám já, hovory od mne probíhají v pořádku (dnes hovor na jedno z předmětných čísel 14m17s, na druhé 4m55s).
Pokud lze v logu vyčíst nějaké jednoduché zdůvodnění, prosím od radu.
Díky
lze vypozorovat nějakou souvislost, proč vypadávají hovory na nějaká čísla? (volání Odorik > Odorik).
Stává se to po různé době, vetšinou okolo 90 sec, dnes bylo přes 20 výpadků.
Zde jsou příklady ID dnešních vypadlých hovorů:
103581179
103579818
103579498
103578313
103576105
103597286
Pokud ale na čísla která padají volám já, hovory od mne probíhají v pořádku (dnes hovor na jedno z předmětných čísel 14m17s, na druhé 4m55s).
Pokud lze v logu vyčíst nějaké jednoduché zdůvodnění, prosím od radu.
Díky
Re: Výpadky
Dobry den,
zkuste zmenit lokalni port na strane volajiciho,
tedy u cisca na lince (41X0X1) na ip adrese: 88.X0X.XX7.X41.
zkuste zmenit lokalni port na strane volajiciho,
tedy u cisca na lince (41X0X1) na ip adrese: 88.X0X.XX7.X41.
Re: Výpadky
Tím je myšleno např. z 5060 na 6688?
Díky
Díky
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výpadky
Bohužel také nechápu, co přesně kolega myslí. Ale nejlepší je změnit všechny porty na nestandardní.mik píše:Tím je myšleno např. z 5060 na 6688?
Díky
Viz obrázek zde http://www.odorik.cz/w/registrovana_sip_zarizeni
Změna lokálních portů zabraňuje útokům třetích stran na Vaše SIP zařízení a též snižuje pravděpodobnost, že bude dělat potíže Váš router, změna portu, na který se hlásíte u nás např. sip.dorik.cz:6688 odstavuje "kurvítko" SIP ALG, které se může projevovat všemožně záhadně včetně přerušování hovorů jen někdy.
Tedy pokud máte jakékoli záhadné chování, vždy změňte porty podle výše uvedeného návodu. Skoro vždy to zabere.
Nastavit si nestandardní porty a keep alive směrem ze zařízení k operátoru je naprostý základ. Až takový základ, že to někdy zapomeneme připomenout.
Re: Výpadky
Lokalni port muze byt libovolny v rozsahu 1025-65535 jen ne 5060.
Re: Výpadky
Nebyl dneska dopoledne taky nějaký výpadek? 4 linky se mně odhlásily a přihlásily...
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výpadky
Ano, byl. Byla ucpaná/rozbitá tabulka probíhajících hovorů. Proč přesně a jak tomu předejít zkoumáme.Pitomec píše:Nebyl dneska dopoledne taky nějaký výpadek? 4 linky se mně odhlásily a přihlásily...
To, že se Vám odhlásily telefony, byl až nepřímý důsledek.
Update 08.12.2014 12:38: Vypadá to na nějakou interní nedokonalost Mysql pod velkou zátěží. Tabulku probíhajících hovorů jsme přesunuli z disku do paměti. Tedy předpokládáme, že se závada nebude opakovat.
Re: Výpadky
Dobrý den,kovik píše:Lokalni port muze byt libovolny v rozsahu 1025-65535 jen ne 5060.
vracím se k svému původního postu, protože i po doporučované změně (nastaven je nyní nestandardní port) se stále potýkáme s výpadky.
ID hovorů např.
107862421
107861196
107862380
107860517
Na některá čísla (pevná i u Odoriku) to funguje, na některá to vypadává. Bohužel nedokážeme najít souvislost.
Dalo by se něco odhalit z uvedených ID?
Díky!
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výpadky
Vypadá to, že hovor 12.01.2015 11:36:11 s id 107861196
zavěsilo buď naše proxy, nebo Cisco-CP7960G/8.0 ze strany volajícího. Telefon Cisco-CP7960G/8.0 je neobvyklé a nemusí se chovat korektně.
Kvalita internetu nic moc.
Předávám to kolegovi. V okamžiku potíží telefon používal port 5060 (nedoporučujeme).
Registraci ale provádí z portu. 7676 . Možná to prostě cisco šmejd jinak neumí.
zavěsilo buď naše proxy, nebo Cisco-CP7960G/8.0 ze strany volajícího. Telefon Cisco-CP7960G/8.0 je neobvyklé a nemusí se chovat korektně.
Kvalita internetu nic moc.
Předávám to kolegovi. V okamžiku potíží telefon používal port 5060 (nedoporučujeme).
Registraci ale provádí z portu. 7676 . Možná to prostě cisco šmejd jinak neumí.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výpadky
Hovor zavěšovala naše SIP proxy z důvodů, které nám nejsou úplně zřejmé. Jakoby špatně zafungovala kontrola na maximální délku hovoru, která je 3 hodiny.
Týkalo se to jen minimálního počtu uživatelů zjevně jen s exotickým typem SIP klienta.
Provedli jsme změny, aby se to již nestávalo. Zapomenuté hovory zavěšujeme nyní jiným způsobem.
Od včerejška už k takovému zavěšení nedošlo.
Týkalo se to jen minimálního počtu uživatelů zjevně jen s exotickým typem SIP klienta.
Provedli jsme změny, aby se to již nestávalo. Zapomenuté hovory zavěšujeme nyní jiným způsobem.
Od včerejška už k takovému zavěšení nedošlo.