asterisk - CHANUNAVAIL

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
myso
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 23. čer 2011 15:31:02

asterisk - CHANUNAVAIL

Příspěvek od myso »

Zdravim,

snazim sa pripojit svojho experimentalneho asteriska (za NATom, port forward nastaveny pre UDP 5060 a 10000-20000) k vasej sluzbe sip.odorik.cz, Podla vasej stranky aj vypisu na konzole asterisku registracia prebehla uspesne:

Kód: Vybrat vše

sip.odorik.cz:5060                      N      40XXXX             105 Registered           Thu, 23 Jun 2011 15:25:27
sip.conf nastavenie:

Kód: Vybrat vše

[odorik]
type=peer
host=sip.odorik.cz
nat=yes
disallow=all
allow=alaw
allow=g729
canrenvite=no
context=incoming
extensions.conf:

Kód: Vybrat vše

[internal]
exten => _1X.,1,dial(SIP/${EXTEN}@odorik) 
exten => _[23456789]XXXXXXXX,1,dial(SIP/${EXTEN}@odorik) 
exten => _00XX.,1,dial(SIP/${EXTEN}@odorik) 
exten => _+XX.,1,dial(SIP/00${EXTEN:1}@odorik) 
Ked vytocim cislo smerujuce von, cez profil odorik, niekokokrat mi to u volajuceho zazvoni a skonci nasledujucou chybou:

Kód: Vybrat vše

-- Executing [00420721XXXXXX@internal:1] Dial("SIP/myso-00000006", "SIP/00420721XXXXXX@odorik") in new stack
    -- Called 00420721XXXXXX@odorik
  == Everyone is busy/congested at this time (1:0/0/1)
    -- Auto fallthrough, channel 'SIP/myso-00000006' status is 'CHANUNAVAIL'
na druhej strane, u volaneho, sa hovor vobec neobjavi.

Zrejme tam mam nejaku botu, ale neviem prist na to kde. Za pomoc vopred dakujem!

Myso
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: asterisk - CHANUNAVAIL

Příspěvek od xsouku04 »

Zdravím,
máte sice neveřejnou IP adresu (za natem), ale nastavení podle návodu s veřejnou IP adresou.
Zde je návod co potřebujete
http://wiki.4smart.cz/doku.php?id=odori ... rejenou_ip

Hovor se pak posílá ne na odorik ale na číslo linky pod kterou je to zaregistrováno.


s pozdravem Petr Soukup
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: asterisk - CHANUNAVAIL

Příspěvek od xsouku04 »

port forward nastaveny pre UDP 5060 a 10000-20000

Pokud máte asterisk za natem není třeba dělat port worward, funguje to i bez toho.
U SIPu totiž není řešením jen si přesměrovat porty, protože ip adresy se vyskytují i uvnitř SIP paketů samotných.
Takže je lepší se do toho nepouštět, funguje to spolehlivě i bez forwardování právě díky té registraci, která udržuje průchod přes
NAT otevřený.
myso
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 23. čer 2011 15:31:02

Re: asterisk - CHANUNAVAIL

Příspěvek od myso »

Takto si predstavujem fundovanu radu od odbornika - hned to funguje ako ma ;) Dakujem, dakujem, dakujem!

P.S.: ten port forward tam mam preto, aby som sa mohol na ustrednu pripojit z mobilu...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: asterisk - CHANUNAVAIL

Příspěvek od xsouku04 »

myso píše:Takto si predstavujem fundovanu radu od odbornika - hned to funguje ako ma ;) Dakujem, dakujem, dakujem!

P.S.: ten port forward tam mam preto, aby som sa mohol na ustrednu pripojit z mobilu...
Dík za pochvalu.
Jinak mít asterisk na veřejné adrese (nebo na neveřejné s forwardovanými porty) může být opravdu nebezpečné.

http://www.ct24.cz/domaci/71247-pozor-n ... ion-korun/

Pokud potřebujete se na ústřednu za NAtem hlásit z širého internetu může být dobré řešení, se nehlásit přímo.
Místo toho se hlásit na nějakou linku na sip.odorik.cz a hovor si dále přesměrovat jak libo přes svoji vlastní ústřednu - je-li potřeba. Asterisků běží na světě už mnoho a je to dobrý cíl pro lidi co si chtějí přivydělat.

Úplně nejhorší je pak tímto způsobem kombinovat VoIP a ISDN. Útočník pak může volat přes ISDN kde jsou ceny ještě mnohem vyšší.
Odpovědět