Pomoc s testováním aplikace pro technickou podporu služeb

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc s testováním aplikace pro technickou podporu služe

Příspěvek od xsouku04 »

Co je třeba udělat jako pomoc s testováním?
Stačí program spustit a počkat až naskenuje celou síť a pak zkontrolovat, jestli detekoval všechny VoIP zařízení v lokální síti.
Taky nám jde o to, jestli jej bylo možné bezproblému spustit. Měl by fungovat pod Windows XP, Windows 7 i Windows 8. Nutná podmínka pro úspěšný běh programu je mít nainstalovanou javu 1.6 nebo 1.7 což naprostá většina počítačů má.
Pokud je nějaký problém, popište jej zde na fóru. Např. pokud náš program nedetekoval konkrétní SIP zařízení. Napište nám zde lokální ip adresu toho zařízení. Má otevřen port 80 nebo 9999 pro web ?

Není třeba nám volat. To je dobré jen pokud potřebujete pomoci s nastavením některého zařízení ve vaší lokální síti. Tento program slouží hlavně k tomu, že se naše podpora dočasně může dostat na vaše VoIP zařízení ve vaší lokální síti. Což normálně možné není.
Petr-II
Příspěvky: 65
Registrován: ned 30. pro 2012 12:23:24

Re: Pomoc s testováním aplikace pro technickou podporu služe

Příspěvek od Petr-II »

Tak doplnuji. Spusteni bezproblemu, OS W7, VoIP Well 3130IF se statickou IP 192.168.1.2. na portu 9999. Program zobrazil vsechna zarizeni v siti ale tunel nastavil hned na prvni IP adresu.

Technikovi jsem volal, protoze to mate v tom programu napsane ;o). Jinak bych ho samozrejme v nedeli neobtezoval. Po rucnim nastaveni tunelu se technik na telefon jiz dostal.
GeBu
Příspěvky: 553
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Pomoc s testováním aplikace pro technickou podporu služe

Příspěvek od GeBu »

Windows XP, start bez problémů, zařízení to našlo.
Volal jsem, protože v popisu tady nebylo popsáno jak to vyzkoušet a protože kolega přede mnou tam volal a tak jsem myslel, že se to má :).
Jan Telefonista
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 24. led 2013 8:35:10

Re: Pomoc s testováním aplikace pro technickou podporu služe

Příspěvek od Jan Telefonista »

Aplikaci jsem netestoval, jenom jsem se Vami chtel podelit o svou zkusenost s firemnimi telefony well sip t20 a t22. Standartnim zpusobem je pravdepodobne nenajdete, protoze s novejsimi firmwary obvykle reaguji az na druhy http request, je to prave ochrana proti podobnym scanum 8-) Presneji receno, zareaguji i na ten prvni request, ale az po dost dlouhe dobe (20 sekund nebo tak), coz Vam asi vyprsi timeout, takze ja pro urychleni testu, ktery mi kontroluje vsecky telefony a v pripade potreby restartuje, udelam prvni blind request s timeoutem 1 sekunda a pak uz se telefon se mnou bavi normalne :geek:
4smart.cz
Administrátor
Příspěvky: 1373
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc s testováním aplikace pro technickou podporu služe

Příspěvek od 4smart.cz »

xsouku04:
...
Napište nám zde lokální ip adresu toho zařízení. Má otevřen port 80 nebo 9999 pro web ?
...
IP adresu psát nemusíte. Oznamujte sem případně univerzální identifikační kód. Stačí samozřejmě na fórum a především v případech, kdy máte dojem,
že něco nefunguje, jak má, plus tedy i popis problému - co program nenašel, nebo co nefunguje, apod.
I bez tohoto Vašeho oznámení si jsem schopen funkčnost ověřit prostřednictvím logů na serveru a problém pak opravit.

Nyní se již pracuje na páté beta verzi, která bude více spolehlivá při rozpoznávání VoIP zařízení.

J.M.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc s testováním aplikace pro technickou podporu služe

Příspěvek od xsouku04 »

Jan Telefonista píše:Aplikaci jsem netestoval, jenom jsem se Vami chtel podelit o svou zkusenost s firemnimi telefony well sip t20 a t22. Standartnim zpusobem je pravdepodobne nenajdete, protoze s novejsimi firmwary obvykle reaguji az na druhy http request, je to prave ochrana proti podobnym scanum 8-) Presneji receno, zareaguji i na ten prvni request, ale az po dost dlouhe dobe (20 sekund nebo tak), coz Vam asi vyprsi timeout, takze ja pro urychleni testu, ktery mi kontroluje vsecky telefony a v pripade potreby restartuje, udelam prvni blind request s timeoutem 1 sekunda a pak uz se telefon se mnou bavi normalne :geek:
Dík za info. Bránit se skenování je od telefonů velmi rozumné. Bohužel výrobcům to dochází velmi pomalu. Hlavní nebezpečí je, když je telefon na veřejné ip adrese a má nějakou bezpečnostní díru. Potom z něj útočník v některých případech je schopen získat SIP jméno a heslo a provolat všechen kredit. Více zde. http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=480

Předpoklad je, že to časem napadne i jiné výrobce, ale vzhledem k tomu, že neskenujeme celý internet ale jen lokání síť, snad to tedy půjde vždy půjde nějak obejít.
Uživatelský avatar
Eshop
Příspěvky: 31
Registrován: pon 20. úno 2012 13:50:51

Re: Pomoc s testováním aplikace pro technickou podporu služe

Příspěvek od Eshop »

Win XP SP3 bez Javy
Po stažení a spuštění odorikSTUNPlus.exe se objeví tabulka
Error
Běhové Prostředí jazyka Java nebylo nalezeno.
Nejprve proveďte jeho instalaci s pomocí tohoto odkazu:
http:www.java.com.....

Odkaz v okně není aktivní a ani nejde kopírovat. Proto byl velký problém navést zákazníka, aby si stáhl javu sám.
Bylo by dobré, aby i při testování tohoto programu měl zákazník odkazy pro stažení Javy a odorikSTUNPlus.exe přímo ve svém uživatelském rozhraní po přihlášení na svůj odorik účet na webu.Téměř každý druhý zákazník, kterého po telefonu navádíme na technickou podporu píše vše do vyhledávače seznamu místo do lišty navigace a tím se doba pomoci zákazníkovi prodlužuje i o několik minut. V některých případech je nutné poslat zákazníkovi odkaz přez skype nebo do e-mailu.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Pojmenování programu

Příspěvek od xsouku04 »

Zdá se, že program funguje dobře, zbývá pro něj připravit webovou stránku. Webovou stránku bych umístil dovnitř po přihlášení do menu dotazy.
Uvažuji též o přejmenování, protože OdorikSTUNPlus není název zrovna uživatelsky přívětiví, zvláště pro ty skupiny zákazníků, kteří jej budou nejvíce využívat.

Napadlo mne, že by se mohl jmenovat Sluníčko, prý je to ale až moc infantilní. (sun je ale i celá hitech firma)
Další návrhy jsou Svítilna, šmírák, opravář a pod.
Co mne ale přijde nyní nejlepší jen Tunel. Nevýhoda je, že už máme jeden program takto pojmenovaný, nicméně tento napsaný v Javě by jej měl do větší míry nahradit. Navíc je výhoda, že Tunel je jak české slovo tak anglické a v podstatě mezinárodní a dobře označuje k čemu je vlastně program určen. Že by tedy Tune.exe nebo Tunel.jar Co myslíte ? (Ten starý bychom nechali pod Odorik_tunel.exe)

Update 05.02.2013: Napdá mne pragmaticky pojmenovat program javaTunel . Asi to nejlépe vystihuje hlavní vlastnosti. Vyžaduje javu a dělá dočasný virtuální tunel od nás k vašemu VoIP zařízení, tak aby jsme jej mohli správně nastavit.
4smart.cz
Administrátor
Příspěvky: 1373
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc s testováním aplikace pro technickou podporu služe

Příspěvek od 4smart.cz »

Právě jsem uvolnil pátou beta-verzi aplikace odorikSTUN+.
Tentokrát je soubor rozšíření a změn větší.
Tato verze by měla být schopna rozpoznat mnohem větší množství VoIP zařízení, opravuje některé chyby, zkracuje univerzální číselný identifikátor, atd.


J.M.
4smart.cz
Administrátor
Příspěvky: 1373
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc s testováním aplikace pro technickou podporu služe

Příspěvek od 4smart.cz »

Byla zveřejněna další verze aplikace (beta 6) pro vzdálenou technickou podporu služeb odorik.cz.

Významnou novinkou je změna názvu aplikace, nově odorikTunnel, místo odorikSTUN+.
Došlo ke změnám v GUI aplikace, vnitřním optimalizacím a zlepšením.


J.M.
Odpovědět