Stránka 1 z 3

Ozvěna při volání na pevnou ?

Napsal: úte 02. srp 2011 22:33:11
od xsouku04
Dnes hlásili 2 lidi ozvěnu při volání na pevnou linku.
(ozvěnu slyší volající, kdyby ji slyšel volaný byla by to nejspíš chyba voip zařízení nebo zvukovky - takže hlaste jen pokud ozvěnu slyší volající)
Oba ale volali pomocí callback.

Mám podezření, že ozvěnu způsobuje špatná echo cancelace operátora, přes kterého hovor směřujeme do PSTN.
Pokud by se to mělo i nadále opakovat, můžeme jej vyměnit.
Týká se to jen pevných linek v ČR.
Pokud to budete hlásit prosím zkopírujte přesně čas a volané číslo.

Re: Ozvěna při volání na pevnou ?

Napsal: ned 25. zář 2011 22:27:05
od akubik
Zdravím,

Tak dnes opĕt ozvĕna volajícího při zpĕtném volání na pevnou :(

Kód: Vybrat vše

25-09-2011 - 21:39:46 - 00420517371332

Re: Ozvěna při volání na pevnou ?

Napsal: pon 10. říj 2011 19:33:22
od akubik
Můžu se zeptat, jestli se to nĕjak řešilo? Protože včera jsem mĕl stejný problém.

Kód: Vybrat vše

09-10-2011 - 21:06:34 - 00420517371332

Re: Ozvěna při volání na pevnou ?

Napsal: úte 11. říj 2011 19:42:08
od xsouku04
zatím se to nijak neřešili.
Pro jistotu chci upřesnit kdo vlastně slyší ozvěnu. Ozvěnu slyší vždy jen volající? Tedy Vy?
Pokud by ji slyšel volaný, tak je problém nejspíš na Vaší straně.
A ještě jakým způsobem voláte? Voláte z počítače nebo přes hardwarové zařízení?

Totiž pokud voláte z počítače, ozvěnu velmi snadno může vytvářet Vaše zvuková karta. Tu ozvěny by ale slyšel výhradně volaný.
Pokud slyšíte ozvěnu vy a ne volaný, bude to nejspíš chyba tranzitního operátora, kterého můžeme vyměnit.

Re: Ozvěna při volání na pevnou ?

Napsal: ned 16. říj 2011 18:13:57
od akubik
Ne ne, přes PC nevolám. Volám vždy z mobilu (Nokia 5530) přes zpĕtné volání. Ozvĕnu slyším já a v tomhle případĕ vám nemůžu říct, jestli ji mĕla i protistrana, protože jsem volal na hlasový záznamník.

Re: Ozvěna při volání na pevnou ?

Napsal: čtv 20. říj 2011 20:14:10
od Víťa
Ahoj,

já volal včera na pevnou 2x a pokaždé echo jako blázen, slyšel jsem se několikrát přičemž druhá strana mě prý slyšela čistě. Voláno z Nokia E51. Poté vyzkoušeno volání na mobil a naprosto bez problémů.
To je nějaká haluz na straně Odorik či v tom tranzitním operátorovi jak uvádíte výše ?

Díky za odpověď

V.

Re: Ozvěna při volání na pevnou ?

Napsal: pát 21. říj 2011 5:58:24
od xsouku04
Je to problém tranzitního operátora, bohužel se objevuje jen náhodně. Můžeme to řešit tím, že jej vyměníme za jiného.

Velmi důležité je že ozvěnu slyší volající ze sítě Odorik, nikoli volaný.
Pokud ozvěnu slyší volaný, je na vině zvuková karta nebo zařízení na straně volajícího.

Re: Ozvěna při volání na pevnou ?

Napsal: pát 21. říj 2011 11:46:56
od akubik
Neřekl bych, že je to jen náhodnĕ. Je to skoro pokaždé, když volám na pevnou, náhodnĕ tam ta ozvĕna spíše není. Včera zase:

Kód: Vybrat vše

20-10-2011 - 12:29:17 - 00420517370015

Re: Ozvěna při volání na pevnou ?

Napsal: sob 22. říj 2011 14:45:18
od Robert Nagy
To je docela legrace, o tomhle problému jsem se dozvěděl až teď, když to tady čtu. Volám na pevnou v ČR v průměru asi 1-2x denně a nestalo se mi to, pokud se pamatuji, nikdy za ty cca /odhadem/ 2,5 měsíce co Odorik používám. Byl to ale obvykle hovor z PC, SJphone (tuším 2.99) - Linux nebo Zoiper Communicator 2.05 - Windows. Hovorů z mobilu přes callback jen pár, ale nic takového si nevybavuju (bez záruky :) ).

Re: Ozvěna při volání na pevnou ?

Napsal: sob 22. říj 2011 17:02:36
od ViR
Robert Nagy píše: .....nic takového si nevybavuju........
To mne celkem nepřekvapuje. Důvody vzniku ozvěny jsou na jedné straně celkem jasné, na druhé straně její potlačení jinde než v místě vzniku (odrazu) není vůbec triviální. A její vnímání u různých účastníků může být velmi různé. U Vás to vypadá, že jste na kvalitním připojení s nízkou latencí, používáte dostatečně výkonné zařízení a kvalitní SW klienty a kodeky. Takže mnohdy i tam, kde jsou podmínky pro její vznik ji nemusíte slyšet.

Naproti tomu, mnohdy stačí datové připojení s větší latencí, slabší procesor v kombinaci s početně náročným kodekem (přidá další latenci), a SW či HW, který nezajistí správné "vyvážení" úrovně audiosignálu mezi mikrofonem a reproduktorem, a problém je na světě. Ona úplně jiná je situace, kdy se odraz (echo) vrátí třeba do 30 ms, je dostatečně potlačený a v podstatě splyne s vlastním hlasem, a jiná situace, kdy se vrací po 100 ms a má vysokou úroveň například proto, že je nastavena (ne vždy samotným uživatelem) příliš vysoká citlivost mikrofonu...