vlastní nastavení hlasitosti příchozího hovoru

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...

Re: vlastní nastavení hlasitosti příchozího hovoru

Příspěvekod xsouku04 » pát 21. lis 2014 14:46:24

Jsou připravené nové prefixy na zeslabení a zesílení hovoru.

*0818XX nastaveni hlasitosti pro volajícího
*0819XX nastaveni hlasitosti pro volaného

XX je hodnota od 01-99 a platí, že:
50 je normální hlasitost
01 je nejnižší hlasitost
99 je nejvyšší hlasitost

příklady:

*081899*300100 -- maximální hlasitost pro volajícího
*081901800123456 -- minimální hlasitost pro volaného - volající se nemění

oba prefixy lze kombinovat:
*081899*081901*300100 -- maximalni hlasitost pro volajiciho, minimalni pro volaneho


uprava dialplanu v grandstremu (pouze jestli chci pouzit upravu VOLUME pro volaneho i volajiciho a jeste chce volat na *)

{ x+ | *x+ | *x+*x+ | *x+*x+*x+ }
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6351
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: vlastní nastavení hlasitosti příchozího hovoru

Příspěvekod Kabek » pát 21. lis 2014 17:56:05

Osobně si myslím, že to není zrovna dobré řešení. Vysvětlím proč.

Platí nějaká doporučení, normy, předpisy - říkejme tomu jakkoliv, ale tím je daná úroveň signálu jak na začátku, tak i na konci - směr odchozí a příchozí. Případná zesílení by si měl nastavovat sám uživatel na svém koncovém, což zdůrazňuji - koncovém, zařízení. Nebudu to rozepisovat dopodrobna. Ano, lze v tomto konkrétním případě oponovat, že si to volí každý dle svého uvážení. Jenže ne každý je alespoň malinko znalý problému a snadno si nastaví odchozí směr tak, že na konci volaný ať dělá co dělá, bude to mít dost hlasité. To nemluvím o problému s ozvěnou...
Je nutné zachovat srovnatelné podmínky pro vedení hovorové komunikace a to mezi všemi účastníky paketové sítě, tak i, a to především, mezi účastníky paketové i ostatních připojených sítí.

Tímto řešením bude tato zásada dost narušena. Těžko mohu posoudit, jak se k tomu postaví ČTÚ v případě něčí stížnosti...
Kabek
 
Příspěvky: 516
Registrován: čtv 03. led 2013 20:44:30

Re: vlastní nastavení hlasitosti příchozího hovoru

Příspěvekod xsouku04 » pát 21. lis 2014 18:03:13

Kabek píše: Případná zesílení by si měl nastavovat sám uživatel na svém koncovém, což zdůrazňuji - koncovém, zařízení.

Naprosto souhlasím. Tohle je dobré jen pro případ, že vše ostatní selže, správnou hlasitost nelze již lépe nastavit na koncovém telefonu. Bohužel někteří výrobci telefonů mohou být natolik tupí, že jiná možnost nezbývá a i takovéto "nedokonalé" zesílení/zeslabení může jinak nepoužitelný telefon udělat použitelnějším. A tohle by mělo sloužit právě a jen pro tento případ. Tedy pro každého, než tohle začnete používat, zkuste si nejdříve vyhrát s nastavením Vašeho telefonu nebo ATA adaptéru.
Zesílení/zeslabení u nás je užitečné jen v naprosto výjimečných případech a běžný člověk by se s tím neměl setkat.

Jinak na tom, přidat možnost si korigovat vady a nedokonalosti některých konkrétních telefonů, nevidím nic špatného.
Případ může být též ten, že někdo např. nedoslýchá a potřebuje hlasitost vyšší než ostatní ...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6351
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: vlastní nastavení hlasitosti příchozího hovoru

Příspěvekod luky » pát 21. lis 2014 18:52:58

Kabek píše:OPřípadná zesílení by si měl nastavovat sám uživatel na svém koncovém, což zdůrazňuji - koncovém, zařízení. Nebudu to rozepisovat dopodrobna. Ano, lze v tomto konkrétním případě oponovat, že si to volí každý dle svého uvážení. Jenže ne každý je alespoň malinko znalý problému a snadno si nastaví odchozí směr tak, že na konci volaný ať dělá co dělá, bude to mít dost hlasité. ....... Těžko mohu posoudit, jak se k tomu postaví ČTÚ v případě něčí stížnosti...


Kdo nezažil, nepochopí. Zesílení je velice dobré. Díky.
Je milion koncových zařízení, kde si člověk nic nezesílí. Nastaví hlasitost na max a pořád je to málo. A pak tam těžko vykouzlíte ozvěnu z ticha. A na Androidu musíte provést root, abyste více vybudil sluchátko. Bohužel díra, která byla v Androidu 2.2 a 2.3, a kterou využíval exploit Volume+ už byla zaplátována. Dnes ani u drahých Samsung Galaxy XXXXX nemáte jistotu, že tam nebude vadná šarže sluchátka. Měl jsem dříve několik Nokii a ty časem ztrácely hlasitost, venku v rušné dopravě bylo špatně slyšet probíhající hovor - musel jsem je vyhodit.

(A pokud si nahluchlý koncový účastník zesílí na koncovém zařízení (telefonu) sluchátko až do přebuzení, tak potom co? Bude ozvěna?)

Zesílení "signálu" na VOIP je skvělá věc, člověk si nemusí rvát telefon do ucha jak šílenec a mít pocit, že už mu bylo 80 let. Hlavně když telefonujete mimo tichou místnost. To nemluvím o kodecích g729 apod., kde se to komplikuje ještě horší kvalitou komprese. Plus poruchy na síti 3g aj. Na svém telefonu Xperia mám nastavenu hlasitost na max., gsm hovor ujde, ale nativní klient je tišší.

Kdyby bylo možné prefixem nastavit hlasitost natrvalo, bylo by to super.
luky
 
Příspěvky: 632
Registrován: sob 24. bře 2012 21:56:12

Re: vlastní nastavení hlasitosti příchozího hovoru

Příspěvekod Zedna » pát 21. lis 2014 19:16:29

luky píše:Kdyby bylo možné prefixem nastavit hlasitost natrvalo, bylo by to super.


Presne.
Kdyby slo v nastaveni uctu (linky) zapnout trvale zesileni prichozich/odchozich na danou zvysenou uroven, tak bych to urcite take vyuzil.
Nejake dialplany, to je jen pro par VOIP "hackeru" (z pohledu bezneho laika) a tedy pro naprostou vetsinu lidi k nicemu (podle meho nazoru).
Uživatelský avatar
Zedna
 
Příspěvky: 720
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: vlastní nastavení hlasitosti příchozího hovoru

Příspěvekod luky » pát 21. lis 2014 20:36:35

xsouku04 píše:XX je hodnota od 01-99 a platí, že:
50 je normální hlasitost
01 je nejnižší hlasitost
99 je nejvyšší hlasitost


ono už zesílení 55 je docela dost, vyšší už může být na Androidu přebuzené. Skoro bych řekl, že by se právě tady hodilo nelineární (logaritmické) nastavení. Zkreslení taky závisí na vlastní aplikaci a použitém kodeku

Každopádně díky.
luky
 
Příspěvky: 632
Registrován: sob 24. bře 2012 21:56:12

Re: vlastní nastavení hlasitosti příchozího hovoru

Příspěvekod Kabek » pát 21. lis 2014 21:13:09

Co takhle, aby Odorik nastavil úroveň směrem ke svým uživatelům na maximum, jež povoluje, budu tomu říkat, útlumový plán. Nebo jinak, aby využil povoleného tolerančního pásma, je-li vůbec takové.Tím by se vyřešila úroveň signálu pro hovory jak příchozí, tak i odchozí. (nezaměňujme odchozí a příchozí kanál) Předpokládám, že směrem "do sítě", k ostatním provozovatelům, je to přesně, jak má být. Tam bych se obával posílat více, neboť to může oprávněně vyvolat stížnosti u protějšků.

Ještě poznámka k tomu echu. Samozřejmě, že je lhostejno, kde se to zesílí. Důležité je, že se to "vrací". Na "čtyřdrátu" nebo v datovém prostředí (kanál tam/zpět) se echo netvoří. Vždy je to problém vidlice, resp. koncového zařízení, kde se vytvoří akustická cesta zpět nebo elektrická. Stačí mít hlasité sluchátko a dát telefon kousek od ucha... K tomu ještě musí být dostatečné zpoždění, což u paketového přenosu je zpravidla vždy. Se zpožděním moc nenaděláme, ale s hlasitostí ano.

Pokud ovšem má někdo telefon, kde se to nedá v rámci nastavení korigovat, pak to je problém.... Vůbec ty dnešní "placky" z Číny jsou, co se týče hlasitosti, dost mizerné. Jeden můj známý si kvůli hlasitosti pořídil telefon, který má hlasitý výstup a má po problému.
Naposledy upravil Kabek dne ned 23. lis 2014 0:25:23, celkově upraveno 2
Kabek
 
Příspěvky: 516
Registrován: čtv 03. led 2013 20:44:30

Re: vlastní nastavení hlasitosti příchozího hovoru

Příspěvekod sudetak » sob 22. lis 2014 20:06:58

Můžete prosím někdo ověřit funkčnost prefixu, možná něco dělám špatně,
ale při jeho zadání se mě vždy ozve obsazovací tón. Dík
sudetak
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon 17. zář 2012 11:57:10

Re: vlastní nastavení hlasitosti příchozího hovoru

Příspěvekod Kabek » ned 23. lis 2014 0:02:34

Myslím, že by měl někdo od Odoriku podrobně vysvětlit funkci: *0818XX nastaveni hlasitosti pro volajícího *0819XX nastaveni hlasitosti pro volaného. Jedná-li se o prefix, pak se to předřazuje před volané číslo a je-li tomu tak, pak tímto lze nastavovat pouze hlasitost konkrétních odchozích hovorů a to směrem ke mně - k volajícímu a směrem ode mne - k volanému. Hlasitost u příchozích hovorů (k volajícímu i k volanému) pak nelze ovlivnit. Na to dialplán nemá vliv....
Hlasitost u odchozího hovoru si někdo zesílí, ale vzápětí přijme příchozí hovor, kde to bude normální hlasitost a bude mít o to větší pocit, že to je špatně slyšet...

Opět se vrátím k mému předešlému příspěvku. Hlasitost by se měla řešit individuálně na konci v koncovém zařízení, kdy to nastavení bude funkční pro oba směry volání - odchozí i příchozí hovory. Možná zde napíši hloupé přirovnání, ale... Slábne-li mi zrak, pak také nepožaduji např. po ČT, aby mi "posílali jasnější obraz", ale nastavuji si to na svém konci - v TV přijímači. Jsou-li parametry "na doraz", pak hold koupím jinou TV...

Nemějte mi to někteří za zlé, že to zde takto popisuji (jsem také již ve věku, kdy jak sluch tak i jiné smysly slábnou), ale mám s tím již nějaké zkušenosti...

Dokonce si myslím, že název "vlastní nastavení hlasitosti příchozího hovoru" je zavádějící. Nemělo by se to např. jmenovat "vlastní nastavení hlasitosti v kanálech /tam a zpět/ u odchozích hovorů"??? Co na to Odorik?!

Dodatek:

Když to bude funkční v "paralelním zvonění", což by mohlo, pak to bude řešit vlastně trvale nastavení hlasitosti pro veškeré příchozí hovory. Opravdu by to chtělo podrobně a srozumitelně vysvětlit...
Naposledy upravil Kabek dne ned 23. lis 2014 1:12:12, celkově upraveno 1
Kabek
 
Příspěvky: 516
Registrován: čtv 03. led 2013 20:44:30

Re: vlastní nastavení hlasitosti příchozího hovoru

Příspěvekod helmut.niederman » ned 23. lis 2014 0:54:41

xsouku04 píše:Jsou připravené nové prefixy na zeslabení a zesílení hovoru.

*0818XX nastaveni hlasitosti pro volajícího
*0819XX nastaveni hlasitosti pro volaného

XX je hodnota od 01-99 a platí, že:
50 je normální hlasitost
01 je nejnižší hlasitost
99 je nejvyšší hlasitost

příklady:

*081899*300100 -- maximální hlasitost pro volajícího
*081901800123456 -- minimální hlasitost pro volaného - volající se nemění

oba prefixy lze kombinovat:
*081899*081901*300100 -- maximalni hlasitost pro volajiciho, minimalni pro volaneho


uprava dialplanu v grandstremu (pouze jestli chci pouzit upravu VOLUME pro volaneho i volajiciho a jeste chce volat na *)

{ x+ | *x+ | *x+*x+ | *x+*x+*x+ }


A to se zadává v paralelením zvonění u dané SIP linky ?
Uživatelský avatar
helmut.niederman
 
Příspěvky: 844
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

PředchozíDalší

Zpět na odorik.cz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků