roaming
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: čtv 12. úno 2015 8:33:28
roaming
Po aktivaci SIM bych rada take aktivovala roaming, protoze se dlouhodobe pohybuji v zahranici. Na svuj dotaz, kde a jak si muzu roaming aktivovat, jsem dostala nasledujici odpoved
aktivovat si to můžete sám na internetu.
Pokud ale nemáte podepsaný dodatek ke smlouvě, lze mít aktivní jen
příchozí hovory, příchozí SMS a data.
Jaky dodatek? Zadnou smlouvu jsem nepodepsala (aspon ne fyzicky), cela aktivace a prevedeni cisla se vyresily online. V soucasne dobe nemuzu nejen ja posilat sms a volat ze zahranici, ale nedovola se mi nikdo ani z Ceska.
Muze mi tedy nekdo poradit JAK a KDE si muzu roaming aktivovat?
Kdyz uz nekdo odpovida na dotaz, pak by mel podat opravdove informace a ne polovicni odpoved, ktera vyvola jen dalsi radu emailu. Dekuji. Lucie
aktivovat si to můžete sám na internetu.
Pokud ale nemáte podepsaný dodatek ke smlouvě, lze mít aktivní jen
příchozí hovory, příchozí SMS a data.
Jaky dodatek? Zadnou smlouvu jsem nepodepsala (aspon ne fyzicky), cela aktivace a prevedeni cisla se vyresily online. V soucasne dobe nemuzu nejen ja posilat sms a volat ze zahranici, ale nedovola se mi nikdo ani z Ceska.
Muze mi tedy nekdo poradit JAK a KDE si muzu roaming aktivovat?
Kdyz uz nekdo odpovida na dotaz, pak by mel podat opravdove informace a ne polovicni odpoved, ktera vyvola jen dalsi radu emailu. Dekuji. Lucie
Re: roaming
Dobrý den,
roaming se nastavuje v uživatelském rozhraní na stejném místě, kde jste si aktivovala SIM kartu. Nejrychleji se tam dostanete, když v menu "linky" kliknete na své mobilní číslo.
Informace o roamingu a dodatku ke smlouvě jsou zde: http://www.odorik.cz/w/cenik_doplnkovyc ... _-_roaming
roaming se nastavuje v uživatelském rozhraní na stejném místě, kde jste si aktivovala SIM kartu. Nejrychleji se tam dostanete, když v menu "linky" kliknete na své mobilní číslo.
Informace o roamingu a dodatku ke smlouvě jsou zde: http://www.odorik.cz/w/cenik_doplnkovyc ... _-_roaming
-
- Příspěvky: 44
- Registrován: ned 20. led 2013 18:11:03
Re: roaming
Dobrý den, teď jsem dohledal Váš dotaz a dovolte prosím podotknout, že odpověď od p.Soukupa byla přesná je tam i odkaz na informace, citují:
''Dobrý den,
> aktivovat si to můžete sám na internetu.
> Pokud ale nemáte podepsaný dodatek ke smlouvě, lze mít aktivní jen
> příchozí hovory, příchozí SMS a data.
> Ceník a více informací je
> zde:http://www.odorik.cz/w/cenik_doplnkovyc ... _-_roaming''
s pozdravem
> Petr Soukup, jednatel miniTEL s.r.o. provozující Odorik.cz
> Je-li to možné, pro dotazy použijte fórum http://forum.odorik.cz
''Dobrý den,
> aktivovat si to můžete sám na internetu.
> Pokud ale nemáte podepsaný dodatek ke smlouvě, lze mít aktivní jen
> příchozí hovory, příchozí SMS a data.
> Ceník a více informací je
> zde:http://www.odorik.cz/w/cenik_doplnkovyc ... _-_roaming''
s pozdravem
> Petr Soukup, jednatel miniTEL s.r.o. provozující Odorik.cz
> Je-li to možné, pro dotazy použijte fórum http://forum.odorik.cz
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: čtv 12. úno 2015 8:33:28
Re: roaming
Dekuji,
dodatek smlouvy necham overit a poslu. Co bude nasledovat? Prozatim aktivaci roamingu ztracim moznost odchozich SMS a hovoru. Pri obdrzeni smlouvy se mi automaticky odchozi SMS a hovory povoli, nebo musim sama nastaveni zmenit? Date mi vedet, az smlouvu obdrzite?
Dekuji
dodatek smlouvy necham overit a poslu. Co bude nasledovat? Prozatim aktivaci roamingu ztracim moznost odchozich SMS a hovoru. Pri obdrzeni smlouvy se mi automaticky odchozi SMS a hovory povoli, nebo musim sama nastaveni zmenit? Date mi vedet, az smlouvu obdrzite?
Dekuji
-
- Příspěvky: 44
- Registrován: ned 20. led 2013 18:11:03
Re: roaming
Jakmile dodatek se zpracuje, obdržíte upozornění na email pro aktivace roamingu. Stačí ho aktivovat v samoobsluze.
Můžete roaming aktivovat po přihlášení níže v odkazu
https://www.odorik.cz/ucet/nastaveni_vo ... nu=vlastni
Můžete roaming aktivovat po přihlášení níže v odkazu
https://www.odorik.cz/ucet/nastaveni_vo ... nu=vlastni
Re: roaming
Jak dlouho trvá zpracování dodatku než mohu roaming plně používat?
odorik_brno píše:Jakmile dodatek se zpracuje, obdržíte upozornění na email pro aktivace roamingu. Stačí ho aktivovat v samoobsluze.
Můžete roaming aktivovat po přihlášení níže v odkazu
https://www.odorik.cz/ucet/nastaveni_vo ... nu=vlastni
Re: roaming
Tak do třech pracovních dní od doby, co ho obdržíme. Po zpracování dostanete e-mail a roaming si už potom aktivujete podle svého uvážení v uživatelském rozhraní.Milhaus píše:Jak dlouho trvá zpracování dodatku než mohu roaming plně používat?
-
- Příspěvky: 1012
- Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28
Re: roaming
Použiji toto vlákno k obecnému dotazu o "roamingu ".
Včera jsem testoval TescoMobile a schválně jsem ho nechal zaroamovat do sítě Play. Pak přišla uvítací SMS zpráva, a pak se signál díky mému přesunu po městě ztratil do nenávratna. Tak jsem SIM kartu vytáhnul ze druhého slotu na telefonu Nokia 206 Dual. A pak jsem zkoušel z Odoriku prozvonit číslo TescoMobile. Zajímavé zjištění bylo, že ve sluchátku se místo klasické O2 hlásky " Volaný účastník je nedostupný " ozvala polština, nebo-li hláska operátora Play včetně anglické hlásky. A tak jsem zkoušel jak dlouho ta polsko-anglická hláska vydrží, pak už jsem SIM kartu do telefonu nedával a schoval jsem si ji do krabičky od paměťové karty. Dneska jsem kolem poledne v práci prozváněl to číslo TescoMobile a byl jsem překvapený, že místo té polské hlásky se ozvalo už tradiční O2 hláska " volaný účastník je nedostupný ", ale přitom od té doby co jsem SIM kartu vytáhnul ze slotu telefonu už do něj nedával a pořád ta SIM karta je v krabičce od paměťové karty. Proto se ptám povolanějších a roamingu znalejších, jak je možné, že se během dne vypnula ta hláska polského operátora o nedostupnosti a vrátila se ta původní ? Já jsem si myslel, že když se SIM karta nepříhlásí do sítě ke které byl předtím přihlášena ( BTS ), že to tam zůstane dokud se nepřihlásí k BTS. Ale ono se to vrátilo na tu původní ? Čím to je ?
Včera jsem testoval TescoMobile a schválně jsem ho nechal zaroamovat do sítě Play. Pak přišla uvítací SMS zpráva, a pak se signál díky mému přesunu po městě ztratil do nenávratna. Tak jsem SIM kartu vytáhnul ze druhého slotu na telefonu Nokia 206 Dual. A pak jsem zkoušel z Odoriku prozvonit číslo TescoMobile. Zajímavé zjištění bylo, že ve sluchátku se místo klasické O2 hlásky " Volaný účastník je nedostupný " ozvala polština, nebo-li hláska operátora Play včetně anglické hlásky. A tak jsem zkoušel jak dlouho ta polsko-anglická hláska vydrží, pak už jsem SIM kartu do telefonu nedával a schoval jsem si ji do krabičky od paměťové karty. Dneska jsem kolem poledne v práci prozváněl to číslo TescoMobile a byl jsem překvapený, že místo té polské hlásky se ozvalo už tradiční O2 hláska " volaný účastník je nedostupný ", ale přitom od té doby co jsem SIM kartu vytáhnul ze slotu telefonu už do něj nedával a pořád ta SIM karta je v krabičce od paměťové karty. Proto se ptám povolanějších a roamingu znalejších, jak je možné, že se během dne vypnula ta hláska polského operátora o nedostupnosti a vrátila se ta původní ? Já jsem si myslel, že když se SIM karta nepříhlásí do sítě ke které byl předtím přihlášena ( BTS ), že to tam zůstane dokud se nepřihlásí k BTS. Ale ono se to vrátilo na tu původní ? Čím to je ?
Re: roaming
Nějaké informace, jak to funguje, se dají vyčíst z Wikipedie: http://en.wikipedia.org/wiki/Network_sw ... _subsystem
Konkrétně implementované procedury u VLR:
Konkrétně implementované procedury u VLR:
To purge the subscriber record if a subscriber becomes inactive whilst in the area of a VLR. The VLR deletes the subscriber's data after a fixed time period of inactivity and informs the HLR (e.g., when the phone has been switched off and left off or when the subscriber has moved to an area with no coverage for a long time).
Re: roaming
Jan píše Largon a wiki - klasické "location update" v mobilní síti má nějakou platnost. Po tu dobu síť aktivně hledá telefon v dané "location area" = příchozí hovor vysílají všechny BTS a čekají na odezvu telefonu (proto to občas chvíli trvá). Po vypršení platnosti telefon žádnou area přiřazenou nemá = hovor téměř ihned končí hláškou "volaný účastník není dostupný" a nejdřív se musí do sítě aktivně sám přihlásit (za hodinu či za rok).
Pokud je ona "area" v jiné zemi, budou hlášky odpovídat jejímu jazyku = generuje je navštívený operátor
Pokud je ona "area" v jiné zemi, budou hlášky odpovídat jejímu jazyku = generuje je navštívený operátor