Gigaset A510 IP

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8137
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Gigaset A510 IP

Příspěvek od xsouku04 »

Tatinek2 píše:Posledních pár dní se mi stává, že telefon volaného jen prozvoní a hovor se ukončí. Podaří se jen pár hovorů. Většinou to na pevnou jde a na mobil to zlobí. Ale není to pravidlo.
Můj typ je, že problém způsobuje ztracený paket u SIP signalizace. Podezříval bych váš NAT/router. Zkuste vypnout jestli je tam něco jako firewall a též bych doporučil
používat nestandartní SIP porty abychom tak mohl vyloučit SIP ALG.
Jak to provést je na posledním obrázku dole na stránce.
http://www.odorik.cz/w/siemensip
Lukáš Vítek

Re: Gigaset A510 IP

Příspěvek od Lukáš Vítek »

Dobrý den, stalo se mi zřejmě přesně to co jsem zde vyčetl ve foru, nechal jsem si u Odoriku nakonfigurovat A510 IP, téměř po prvním použití jsem zmáčkl aktualizaci firmware a nepočkal asi dost dlouho, nyní nemohu propojit telefon a základnu, nepomůže ani znovu přihlásit sluchátko. Máte nějaký návod jak v tomto případu postupovat? Nevím ani jak základnu resetovat, mám telefon sotva 2 dny:

Zde je vaše sdělení, myslim že to odpovídá mému případu...
Dodavatel telefonů Gigaset nás požádal o propagaci následujícího návodu pro případný upgrade firmware:
Rád bych Vás touto cestou poprosil o pomoc s následujícím problémem.
Poslední dobou se stále více a více stává, že k nám do servisu přijde IP Gigaset, který má závadu „nejde spárovat sluchátko a základna, děje se tak po aktualizaci FW“ nebo podobný popis závady. Problém je v tom, že po aktualizaci se HS od BS samovolně odhlásí a s telefonem se nesmí nikterak manipulovat, pokud se tohle dodrží HS se pak samovolně k BS přihlásí. Tento proces může trvat i několik minut!!! Většinou uživatelé nevydrží a začnou provádět registraci sami a to je veliký problém, kdy pak už z 90% nedokáží spárovat sluchátko k základně!

Prosím o rozšíření mezi své prodejce a dealery následující informaci:
Upozornění pro uživatele IP Gigaset produktů
Lukáš Vítek

Re: Gigaset A510 IP

Příspěvek od Lukáš Vítek »

Ještě bych chtěl doplnit, že tlačítko na základně stále svítí. Zkoušel jsem jí dostat do továrního nastavení pomocí návodu(odpojit, stisknou a držet po zapnutí 10s, jak jak to je napsané), ale nepovedlo se. Základna svítí a na telefonu bliká nápis "Základna".
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8137
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Gigaset A510 IP

Příspěvek od xsouku04 »

Položil jsem dotaz na dodavatele ten ale bude muset dotaz asi přeposlat dále. Jakmile odpoví tak to sem dám. Je ale možné že někdo důležitý pro odpověď má dnes dovolenou.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8137
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Gigaset A510 IP

Příspěvek od xsouku04 »

Tohle je jejich celá odpověď co jsem dnes dostal:

Je nutno proceduru dodržet - nenarušovat aktualizaci firmwaru základny. V případě vybití sluchátka během aktualizace může dojít problém, stejně tak při problému v síti - to také nelze vyloučit. Pokud nastane problém nutno udělat systém reset základny a poté znovu registrovat sluchátko a provést novou aktualizaci FW, pokud nepomůže nutné zaslat do servisu.
Uživatelský avatar
Eshop
Příspěvky: 31
Registrován: pon 20. úno 2012 13:50:51

Re: Gigaset A510 IP

Příspěvek od Eshop »

Aktualizace firmware
Pokud ho chcete aktualizovat sami, je to možné pomocí webového rozhraní, nebo v menu sluchátka.
Někdy začne na sluchátku blikat červená obálka, která vás po stisknutí upozorní na možnost stažení nového firmware.
Klidně můžete zvolit NE, protože nový firmware Vám žádné zlepšení nepřinese. Jen při zadávání sip hesla se heslo bude krýt hvězdičkami.

Pokud přesto budete chtít nový firmware stáhnout:

Ať už použilete kteroukoli z těchto možností PO STISKNUTÍ ANO nebo OK už nesmíte nijak manipulovat se sluchátkem, ani se základnou po dobu 15 minut.
Během těchto 15 minut nesmíte dát sluchátko ani do nabíječky.
Jak už bylo ve foru zmíněno, sluchátko musí být dostatečně nabité.

Jak postupovat, pokud dojde k předčasnému přerušení aktualizace.

Nejdříve je potřeba zjistit, v jakém stavu je základna a sluchátko.
1.)Sluchátko je přihlášeno k základně.K základně se nelze připojit pomocí prohlížeče po zadání IP adresy.
2.)Na sluchátku bliká nápis základna.K základně se lze připojit pomocí prohlížeče po zadání IP adresy.
3.)Na sluchátku bliká nápis základna.K zálkadně se nelze připojit pomocí prohlížeče po zadání IP adresy.

Pokud u Vás nastala varianta 3, nejspíš došlo k nevratnému poškození základny a bude třeba předat zařízení k reklamaci.
Servis Vám dodá novou základnu, nebo komplet celý přístroj, proto předávejte zařízení vždy kompletní včetně všech kabelů a příslušenství.

Pokud u Vás nastala varianta 2.Přihlaste se k základně z webového prohlížeče pomocí IP adresy, heslo: 0000
Stiskněte settings -management- Fitmware Update.
Zde máte 3 možnosti
Nejdříve zkuste stisknout Former Version - (vrátí původní firmware, vaše nastavení sip se nezmění).
Pokud nenaskočí žádná chybová hláška, stačí počkat 15 minut a základna bude v pořádku. Pokud se sluchátko samo nepřihlásí, přihlaste ho ručně.(na sluchátku stiskněte menu-nastavení-přihlášení-přihlásit sluchátko,poté na cca 10 vteřin přidržte modré tlačítko základny, dokud se sluchátko nepřihlásí.

Pokud tlačítko Former Version nefunguje, stisknete Update Firmware Pokud nenaskočí žádná chybová hláška, stačí počkat 15 minut a základna bude v pořádku. Pokud se sluchátko samo nepřihlásí, přihlaste ho ručně.(na sluchátku stiskněte menu-nastavení-přihlášení-přihlásit sluchátko,poté na cca 10 vteřin přidržte modré tlačítko základny, dokud se sluchátko nepřihlásí.
Pokud ani to nepomůže, stiskněte Delivery Version (tovární nastavení,bude třeba znovu nastavit telefon na váš ůčet)
a pokračujte stejně jako v předchozích variantách. Sluchátko budete muset určitě přihlásit ručně.

Pokud u Vás nastala varianta 1. Na sluchátku stiskněte menu-nastavení-system-tovární nastavení základny.Pin jsou 4 nuly 0000

Závěrem.
Přestože siemens o techto chybách ví, nic pro nápravu nedělá a mám důvěryhodnou informaci přímo ze siemensu, že mají asi peněz dost, tak mění základny kus za kus pokud jsou již neopravitelné. Přitom by stačilo, aby neposílali NUCENĚ výzvu ke stažení firmware po které začne blikat červené obálka, která dráždí oko a téměř kazdý ji s důvěrou zmáčkne.
Přitom by šlo tak jako u grandstreamu dát firmware pod jiný odkaz a ať si ho stáhne kdo chce.

Pokud pominu tuto fatální chybu, jde o moc dobrý telefon, který je jednoduchý, má 6 účtů,češtinu, výdrž baterie až 5 hodin hovoru a veliký dosah.
Naposledy upravil(a) Eshop dne pát 16. lis 2012 15:51:09, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Eshop
Příspěvky: 31
Registrován: pon 20. úno 2012 13:50:51

Re: Gigaset A510 IP

Příspěvek od Eshop »

K vyřízené reklamaci jsme obdrželi i vyjádření Siemensu k novému firmwaru, kde se omlouvá za způsobené potíže,nový firmware způsobuje nestabilitu a na nápravě pracují.Za to jim sice dík, ale zdá se že je ště není problém vyřešen.
Může se stát, že se základna cca. po dvaceti vteřinách neustále restartuje.

Pro ty co jsou rychlí,hraví a mají pevné nervy bych měl návod.
Do dvaceti vteřin proveďte níže uvedenou variantu 2, čimž vrátíte původní verzi firmwaru.

Pokud u Vás nastala varianta 2.Přihlaste se k základně z webového prohlížeče pomocí IP adresy, heslo: 0000
Stiskněte settings -management- Firmware Update.
Zde máte 3 možnosti
Nejdříve zkuste stisknout Former Version - (vrátí původní firmware, vaše nastavení sip se nezmění).
Pokud nenaskočí žádná chybová hláška, stačí počkat 15 minut a základna bude v pořádku. Pokud se sluchátko samo nepřihlásí, přihlaste ho ručně.(na sluchátku stiskněte menu-nastavení-přihlášení-přihlásit sluchátko,poté na cca 10 vteřin přidržte modré tlačítko základny, dokud se sluchátko nepřihlásí.

Pokud to nejde stihnout nebo se s tím nechcete zlobit, pošlete nám kompletní sestavu telefonu včetně příslušenství k reklamaci na adresu:

Odorik.cz 1. patro
Poštovská 8d
602 00 Brno
xtonda
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Gigaset A510 IP

Příspěvek od xtonda »

Která verze je dobrá a která problematická, dnes jsem to koupil a mám tam 42.073 (420730000000 / V42.00) a nabízí to update, je nějaká novější bezpečná verze?
Z jakého důvodu je v návodu zde http://www.odorik.cz/w/siemens_gigaset_a510ip na obrázcích 1 a 3 doporučeno měnit defaultní porty?
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2570
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Gigaset A510 IP

Příspěvek od Pitomec »

Hned nahoře v tom odkazu je to psáno.
Novým FW nic nepokazíš.
Obrázek
xtonda
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Gigaset A510 IP

Příspěvek od xtonda »

Dík, jak sou někde obrázky, tak nečtu text. :-) Předpokládám, že Internet connection sharing ve Windows XP, které používám jako domácí server a NAT, SIP ALG neobsahuje. Eshop v příspěvku nad mým dotazem píše nový firmware způsobuje nestabilitu a na nápravě pracují, tak se zajímám jak to vypadá. Obvykle neváhám aktualizovat, ale pokud je popsán takovýto problém, tak váhám.
Odpovědět