WebSocket - volání, video a vše kolem...

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...

Re: WebSocket - volání, video a vše kolem...

Příspěvekod RadimK » čtv 23. úno 2017 18:54:41

xsouku04 píše:Spousta lidí ale nehodlá podstupovat registraci, jen aby poté zjistila, že zrovna na jejich počítači to vůbec nefunguje. Zvláště když už umí používat Skype, který jim vlastně vyhovuje. Veřejné číslo ani volání do PSTN či další možnosti nepotřebují nebo alespoň mají v první fázi takový pocit. To jsou věci, o kterých nikdo nepochybuje, že to funguje, ale v prvním stádiu nechápou, k čemu by to mohlo být dobré. Co se týče webphonu, tam je jasné, že to nefunguje úplně s každý prohlížečem za všech okolností, tedy je co testovat. Spíše by mne překvapilo, kdybych někam kliknul a rovnou někoho viděl a slyšel bez toho, abych musel něco nastavovat/registrovat se. To by byl ten správný lavinovitý mediální jéé efekt, který by to stálo za to využít.
Co se týče regulace, tak naštěstí ještě nikdo to, že se někdo s někým může vidět a slyšet na webu, se regulovat nesnaží. To dělají jen Saudové a možné jiné totality.


Jako v zásadě asi máte pravdu, ale my jsme na tohle(anonymní přístup) ve struktuře cloudu moc nemysleli, s vyjímkou video místnosti. Což možná bude chyba, uvidíme.
A jinak máte pravdu např. pod IE a Safari WS vůbec nejede. Pod IE ani nikdy nepojede. Se Safari snad Apple něco udělá.
A sdílenou plochu podporujeme pouze pod Firefoxem, zatím.
Zase to máte vyváženo tím, že nic neinstalujete. Ono to je věc názoru, ale něco na těch anonymous bude.
RadimK
 
Příspěvky: 70
Registrován: pát 27. pro 2013 18:29:30

Re: WebSocket - volání, video a vše kolem...

Příspěvekod helmut.niederman » čtv 23. úno 2017 20:29:00

xsouku04 píše:Co se týče regulace, tak naštěstí ještě nikdo to, že se někdo s někým může vidět a slyšet na webu, se regulovat nesnaží. To dělají jen Saudové a možné jiné totality.


V rámci boje proti terorismu, to bude i u nás. A vzpomeňte si na má slova dávám tomu 2 roky a začnou zavádět restrikce a regulace VOIP služeb. Navíc je tu pořád snaha někoho z MPo zpoplatnit Wi-Fi, takže je to otázka dvou let, kdy to bude plošně zavedeno v EU.
Uživatelský avatar
helmut.niederman
 
Příspěvky: 844
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: WebSocket - volání, video a vše kolem...

Příspěvekod RadimK » čtv 23. úno 2017 22:44:00

tomnx1 píše:Jestli Vám to funguje, dorozumí se s Vámi i externí video SIP klienti(osobně trochu pochybuji), máte na to napojený billing, cdr a k tomu ještě hovory umíte nahrávat, případně monitorovat a běhá Vám to z/do pstn, včetně dtfm, případně podpory

Jo Vy asi máte namysli např. LinPhone napojený na Odorik a spojená s naší WS GW? Hmmm tak to zatím nepůjde, protože video, sdílené volání přes WS máme pouze pro naše vnitřní linky.
Jako na veřejný čísla by to teoreticky taky šlo provádět WS video hovory, ale tady se dostáváme k tomu, že na veřejné číslo lze namapovat různé typy diagramů viz. https://napoveda.phonelix.cz/doku.php?i ... e:dialplan
A asi není technicky možné to rozumně ošetřit anebo jsme to ještě neřešili.

Ale smysl tohle má, chápu, že někdo je napojený přes Ip klienta, třeba CSip k Odoriku a nutně potřebuje provést video hovor, tak se napojí do našeho cloudu, ale nechce se registrovat, protože tuhle funkci využije 2x za rok a chce prostě teď hned volat, třeba z chytré TV z hotelu v zahraničí. To dává hlavu a patu.
RadimK
 
Příspěvky: 70
Registrován: pát 27. pro 2013 18:29:30

Re: WebSocket - volání, video a vše kolem...

Příspěvekod xsouku04 » pát 24. úno 2017 12:51:14

Hrozná škoda je, že je málo slušných softwarových SIP klientů s dobrou podporou videohovorů.

Pro Windows jsem testoval MicroSIP, který snad funguje OK (ve virtuálu má hrozně zpomalené video, ale to je, předpokládám, jen problém přístupu ke grafické kartě). CSIPsimple pod androidem se nám rozchodit nepodařilo. Tedy nevím o ničem použitelným pod androidem.
K LinPhone měl několik nechutných bugů, co jsem byl nucen řešit, a proto k němu nemám moc důvěru (ale někomu fungují dobře).
Jitsi je pro BFU moc přesložitělé a pod Linuxem moc nefunguje.

Je to škoda, protože občas se může hodit udělat videohovor. A mělo by pak smysl prodávat i videotelefony, videokamery s podporou SIP a podobně. Pokud byste chtěl vidět, co se někde děje, prostě byste zavolal na videokameru a případně mohl i otevřít dveře... Ale není moc čím. Zde by mohl onen vidoe telefon na webu být velkým přínosem.

Jinak naprosto převládající způsob použití videohovorů je ala skype. Tedy nabídnout nějakou službu jako skype jako první lákadlo by mohlo přitáhnout masy postupně učit a lákat na další služby jako volání do PSTN, vlastní číslo, IVR a podobně.
Otázka, jestli je žádoucí přitáhnout masy. Ale když nic jiného tak jen pro odladění by se to mohlo hodit. Dělat ale masám podporu je těžké. A většina lidí nechce za služby typu Skype vůbec nic platit.

Co se týče nějakého testovacího prostředí pro web telefon, bylo by možné přidělovat dočasná čísla na jedno použití. Prostě by na to byl speciální pool čísel. Samozřejmě neveřejných tedy bez regulace ČTÚ.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6353
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: WebSocket - volání, video a vše kolem...

Příspěvekod tomnx1 » sob 25. úno 2017 20:00:29

Takže video hovor s externím klientem funguje jako klasický SIP hovor a Vaše proxy si to přeloží, to asi ano, to teoreticky může fungovat.

Jinak video hovory zdarma i se sdílením plochy fungují vcelku obstojně i u Google a jeho Hangout. Sice se musí instalovat jakýsi plugin, který dělá kdo ví co, ale funguje to i pod Linuxem, což je třeba problém SKYPE.
Uznávám, pokud video hovory umíte nahrát, v rámci koučingu se i na probíhaící hovor z GSM připojit(u nás ve firmě se to občas praktikuje) a každý hovor tarifikujete je to něco čím můžete oslovit lidi a proč místo Google začít používat Vás, pokud video hovory nebudou zpoplatněny a je snaha se dostat do širšího povědomí. Se zpoplatněním video hovorů i přes možností nahrávání, statistik to nikam nedotáhnete.
Mě třeba vadí, že u nás se lidi až moc vykecávají na Hangout, víc než by měli a statistika o délce hovoru, kterou si uložím do excelu by se určitě hodíla.
tomnx1
 
Příspěvky: 8
Registrován: pát 17. úno 2017 22:08:57

Re: WebSocket - volání, video a vše kolem...

Příspěvekod RadimK » pon 27. úno 2017 18:33:05

xsouku04 píše:Hrozná škoda je, že je málo slušných softwarových SIP klientů s dobrou podporou videohovorů.

Pro Windows jsem testoval MicroSIP, který snad funguje OK (ve virtuálu má hrozně spomalené video ale to je předpokládám jen problém přístupu ke grafické kartě). CSIPsimple pod androidem se nám rozchodit nepodařilo. Tedy nevím o ničem použitelným pod androidem.
K LinPhone měl několik nechutných bugů co jsem byl nucen řešit a proto k němu nemám moc důvěru (ale někomu fungují dobře).
Jitsi je pro BFU moc přesložitělé a pod Linuxem moc nefunguje.

Je to škoda, protože občas se může hodit udělat videohovor. A mělo by pak smysl prodávat i videotelefony, videokamery s podporuou SIP a podobně. Pokud by jste chtěl vidět co se někde děje, prostě by jste zavolal na videokameru a případně mohl i otevřít dveře ... Ale není moc čím. Zde by mohl onen vidoe telefon na webu být velkým přínosem.

Jinak naprosto převládající způsob použití videohovorů je ala skype. Tedy nabídnout nějakou službu jako skype jako první lákadlo by mohlo přitáhnout masy postupně učit a lákat na další služby jako volání do PSTN, vlastní číslo, IVR a podobně.
Otázka jestli je žádoucí přitáhnout masy. Ale když nic jiného tak jen pro odladění by se to mohlo hodit. Dělat ale masám podporu je těžké. A většina lidí nechce za služby typu Skype vůbec nic platit.


Co se týče těch externích klientů, je tam několik předpokladů který se nejprve musí splnit. MUSÍ umět REINVITE (zpravidla umí), musí podporovat video tagy v SDP a musí podporovat kodek VP8. A ono odladit každého klienta není úplně triviální záležitost, ale ve většině případů to lze, pokud splnuji vyse uvedene.
MicroSIP nevim jak dobře funguje, nikdy jsme jej nezkoušeli. Možná, ale změníme názor a zkusíme. Určitě nám to funguje s Jitsi. Je to pro BFU sice složitý klient, ale docela kvalitní a funguje nám to, viz. screen a video call Jitsi pod Woknama a WebPhone na MacBook.

jitsi.jpg
jitsi.jpg (347.93 KiB) Zobrazeno 868 krát


Myslite treba z androidu si zavolat video hovorem na NTB ke kteremu je pripojena kamera nekde venku a provest automaticke zvednuti hovoru ? Auto zvednuti pod WebPhone nikdy nepujde, protoze Vy musite zvednout hovor a zaroven potvrdit, souhlas s povolenim pouziti audia a videa.

Ano na WebPhone na MacBook viz. screen lze mit IVR a dalsi spousty sluzeb, ktere Vam SKYPE ani Hangout nenabidnou. To je asi duvod proc by to lide mohli zacit pouzivat. Uvidime :-)
RadimK
 
Příspěvky: 70
Registrován: pát 27. pro 2013 18:29:30

Re: WebSocket - volání, video a vše kolem...

Příspěvekod osmdesát » úte 28. úno 2017 14:49:45

Napadá mě něco na způsob webové telefonní budky. I když samozřejmě ne tak docela, do webového prohlížeče nelze vhazovat mince. Jak platit za hovory? Nabít si kredit? To s sebou nese opět nutnost registrace uživatelského účtu. Platbu kartou po proběhlém hovoru? Účastník by musel nejdřív zadat číslo karty, započít hovor, na obrazovce by viděl aktuální útratu. Po skončení hovoru by platba byla z karty vyinkasována. Ale je tam riziko nedostatečného zůstatku na kartě, její blokace.
Ale nabití kreditu pomocí karty, bankovní brány, paypalu v součinnosti s co nejjednodušší registrací a obsluhou uživatelského účtu by mohlo fungovat.
Službě by jistě pomohly zajímavé ceny.
osmdesát
 
Příspěvky: 157
Registrován: úte 19. srp 2014 14:24:46

Re: WebSocket - volání, video a vše kolem...

Příspěvekod mobilemanic » úte 28. úno 2017 21:04:18

osmdesát: rezervace karetní transakce - takže jako u pumpy všude v civilizovaném světě (kromě čr :D). Tedy zarezervuji kartou 50 Kč, volám, skončím hovor-provolám 20 Kč, systém z 50 Kč rezervace vyfakturuje jen 20 Kč. Hotovo :) Rezervace jde dokonce uvolňovat ihned, takže není problém ihned po skončení hovoru těch 30 Kč reálně hned vrátit člověku k dispozici.
mobilemanic
 
Příspěvky: 430
Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15

Re: WebSocket - volání, video a vše kolem...

Příspěvekod RadimK » stř 01. bře 2017 16:01:16

osmdesát píše:Napadá mě něco na způsob webové telefonní budky. I když samozřejmě ne tak docela, do webového prohlížeče nelze vhazovat mince. Jak platit za hovory? Nabít si kredit? To s sebou nese opět nutnost registrace uživatelského účtu. Platbu kartou po proběhlém hovoru? Účastník by musel nejdřív zadat číslo karty, započít hovor, na obrazovce by viděl aktuální útratu. Po skončení hovoru by platba byla z karty vyinkasována. Ale je tam riziko nedostatečného zůstatku na kartě, její blokace.
Ale nabití kreditu pomocí karty, bankovní brány, paypalu v součinnosti s co nejjednodušší registrací a obsluhou uživatelského účtu by mohlo fungovat.
Službě by jistě pomohly zajímavé ceny.


Myšlenka je taková, že Vy budete....třeba v zahraničí.....a třeba u sebe budete mít pouze tablet nebo MacBook anebo třeba jenom v hotelu chytrou televizi, která podporuje WS.
Spustíte webový prohlížeč, zalogujete se do cloudu PHONElix a voláte, v budoucnu i píšete(XMPP). Buď WebPhone(jakákoli platforma) vs WebPhone/Jitsi/LinPhone/phonelix android a casem snad i ZOIPER a MicroSIP včetně podpory videa. Voláte, včetně videa a hovory Vás budou stát nulu, tj. voláte neomezeně dlouho a zdarma. Stejně tak můžete sdílet i plochu, tedy spíš přijímat plochu třeba kolegy z firmy, nepředpokládám, že někoho zajímá obsah, plocha Pc, kdesi ve světě v hotelu. A k čemu tady potřebujete kredit? Třeba k tomu, když hovory budete chtít nahrávat - diskový prostor v cloudu něco stojí. To samé platí s nahráváním videa. Nevím proč cokoli dalšího bychom měli zpoplatňovat.

Hlavní myšlenka, smysl této technolgie je přeci ten, že nepotřebujete žádný mobil, nepotřebujete SIMku, stači Vám jakýkoliv "železo" které podporuje WS technologii a které je připojeno k NETu, samozřejmě s rozumnými latencemi. A na toto železo, podporující tuto technologii se Vám dovolájí i účastníci z GSM, VoIP. A vlastně člověk z GSM nemusí vědět, že nehovoří přímo s GSM 603xxxxxx, vlastně to je jedno, však ono to teoreticky může zvonit i v tom hotelu na TV a zárove%n i na MacBooku u bazénu.

Pokud budete mít dobitý kredit můžete volat z WebPhone do PSTN kdekoli a kamkoli na světe a představovat se z WebPhone třeba Vaším GSM číslem, skrytě anebo jakýmkoliv jiným GSM číslem, které jste si pomocí SMS requestu ověřili, ale to již potřebujete mít v systému kredit. Stejně tak i Vám se z PSTN na WebPhone dovolají(jako kdyby volali po ČR na VoIP) a na to opět potřebujete být přihlášený a registrovaný v cloudu.
Udělat to tak, že se nemusíte vůbec registrovat je problém, fakt docela problém. Tohle budeme řešit na úrovni video místnosti, kde si správce místnosti(opět nutnost být registrován v cloudu) pozve kámoše do video room. A těm kámošům přjdou pozvánky do mailu. Tak tady ano, ty lidi se po kliknutí na mail anonymně přihlásí do portálu. Tohle půjde, ale už ty lidi nemohou volat s nikým jiným než co je ve video místnosti a celkový počet bude max. 6 kousků.

A o tom, že tato technologie nefunguje pod Internet Explorer a bohužel zatím ani pod iPad, Safari už jsem asi psal.
RadimK
 
Příspěvky: 70
Registrován: pát 27. pro 2013 18:29:30

Re: WebSocket - volání, video a vše kolem...

Příspěvekod osmdesát » sob 04. bře 2017 15:01:54

RadimK píše:
osmdesát píše:Napadá mě něco na způsob webové telefonní budky. I když samozřejmě ne tak docela, do webového prohlížeče nelze vhazovat mince. Jak platit za hovory? Nabít si kredit? To s sebou nese opět nutnost registrace uživatelského účtu. Platbu kartou po proběhlém hovoru? Účastník by musel nejdřív zadat číslo karty, započít hovor, na obrazovce by viděl aktuální útratu. Po skončení hovoru by platba byla z karty vyinkasována. Ale je tam riziko nedostatečného zůstatku na kartě, její blokace.
Ale nabití kreditu pomocí karty, bankovní brány, paypalu v součinnosti s co nejjednodušší registrací a obsluhou uživatelského účtu by mohlo fungovat.
Službě by jistě pomohly zajímavé ceny.


Myšlenka je taková, že Vy budete....třeba v zahraničí.....a třeba u sebe budete mít pouze tablet nebo MacBook anebo třeba jenom v hotelu chytrou televizi, která podporuje WS.
Spustíte webový prohlížeč, zalogujete se do cloudu PHONElix a voláte, v budoucnu i píšete(XMPP). Buď WebPhone(jakákoli platforma) vs WebPhone/Jitsi/LinPhone/phonelix android a casem snad i ZOIPER a MicroSIP včetně podpory videa. Voláte, včetně videa a hovory Vás budou stát nulu, tj. voláte neomezeně dlouho a zdarma. Stejně tak můžete sdílet i plochu, tedy spíš přijímat plochu třeba kolegy z firmy, nepředpokládám, že někoho zajímá obsah, plocha Pc, kdesi ve světě v hotelu. A k čemu tady potřebujete kredit? Třeba k tomu, když hovory budete chtít nahrávat - diskový prostor v cloudu něco stojí. To samé platí s nahráváním videa. Nevím proč cokoli dalšího bychom měli zpoplatňovat.

Hlavní myšlenka, smysl této technolgie je přeci ten, že nepotřebujete žádný mobil, nepotřebujete SIMku, stači Vám jakýkoliv "železo" které podporuje WS technologii a které je připojeno k NETu, samozřejmě s rozumnými latencemi. A na toto železo, podporující tuto technologii se Vám dovolájí i účastníci z GSM, VoIP. A vlastně člověk z GSM nemusí vědět, že nehovoří přímo s GSM 603xxxxxx, vlastně to je jedno, však ono to teoreticky může zvonit i v tom hotelu na TV a zárove%n i na MacBooku u bazénu.

Pokud budete mít dobitý kredit můžete volat z WebPhone do PSTN kdekoli a kamkoli na světe a představovat se z WebPhone třeba Vaším GSM číslem, skrytě anebo jakýmkoliv jiným GSM číslem, které jste si pomocí SMS requestu ověřili, ale to již potřebujete mít v systému kredit. Stejně tak i Vám se z PSTN na WebPhone dovolají(jako kdyby volali po ČR na VoIP) a na to opět potřebujete být přihlášený a registrovaný v cloudu.
Udělat to tak, že se nemusíte vůbec registrovat je problém, fakt docela problém. Tohle budeme řešit na úrovni video místnosti, kde si správce místnosti(opět nutnost být registrován v cloudu) pozve kámoše do video room. A těm kámošům přjdou pozvánky do mailu. Tak tady ano, ty lidi se po kliknutí na mail anonymně přihlásí do portálu. Tohle půjde, ale už ty lidi nemohou volat s nikým jiným než co je ve video místnosti a celkový počet bude max. 6 kousků.

A o tom, že tato technologie nefunguje pod Internet Explorer a bohužel zatím ani pod iPad, Safari už jsem asi psal.


Ano, to jsem pochopil. Já jen přidal další možnost využití, která mě napadla - anonymní bezregistrační internetová telefonní budka. Prostě něco pro okamžité použití. To, co zmínil Mobilmanic (rezervace platby), by mohlo být řešení problému, nad kterým jsem se pozastavil.

Vaše řešení je určitě zajímavé a své zákazníky si najde, je to ale vše otázkou marketingu - propagace. Pak také, jak píšete, prohlížečové podpory streamovacích technologií. Ale to je otázka času a pokud na to v době, kdy podpora bude spolehlivá, budete již připraveni, budete mít tržní výhodu.
Bohužel lidé jsou naprosto neinformovaní a znají jen Skype (díky svého času masivní propagaci). Ano, skype byl svého času průlomová záležitost a dokázal nasytit potřebu trhu, to už je ale pasé, je třeba přijít s něčím novým. A pokud máte rozpracované řešení, můžete snadno do něj zakomponovat i tu telefonní budku. Oslovíte tak i další typ zákazníka, který hledá jednoduchou jednorázovou službu. Když se k tomu přidá taková nostalgická omáčka (telefonní budky bývaly kulturním fenoménem), může to zaujmout.
osmdesát
 
Příspěvky: 157
Registrován: úte 19. srp 2014 14:24:46

PředchozíDalší

Zpět na odorik.cz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků