UPC má rychlost jen jako marketing ale v reálu nic.
Testováno na speedtest.net
1 test Port Vila Telecom Vanuatu Limited
2 test Heilongjian China Unicom
3 test Caracas Telefonica, Movistar
4 test Tamuning Docomo Pacific
5 test Dunedin Two Degrees New Zealand Ltd
Testováno na přípojce: UPC 200 Mb/s
O2 50 Mb/s.
O2 vždy překonalo rychlost připojení na vzdálenější servery oproti UPC viz názvy serverů výše.
Jinak EU konektivitu má mnohem lepší zase UPC.
A jaké rychlosti jste naměřil?
Já jsem nyní na O2, vybral si tam server v Caracasu - Telefonica, Movistar Venezuela a naměřil ping 169 ms Download 24.01 Mbps Upload 4.14 Mbps a to jsem v Jilemnici, v malinkém městečku pod Krkonošemi. Jo ale testoval jsem přes Wifi, tedy omezení downloadu bylo asi to moje wifi.
Když měří rychlost po ČR, naměřím úplně to stejné, jen samozřejmě lepší ping.
Já nijak rychlý přístup do zahraničí nepotřebuji. Já bojuji spíše s nekvalitou ve formě dlouhé a nepravidelné odezvy (pingu). V centru Břeclavi má T-mobile LTE ping 100-120 ms a místní kabelovka nej.cz má na tomtéž místě pint 30 - 60 ms a občas má odezvu takovou, že se ani nedá telefonovat, odezva až 500ms. Žádný kontakt na techniky, a když se technik na žádost za několik hodin zavolá, už je to v "normálu" 30-80 ms (většinou kolem 30). V Břeclavi nabízí i O2 maximálně 20 Mbit, jako by to tam bylo zakleté, jejich ústředna prý více neumí. A jestli mají lepší ping než 30 ms bez zhoršených období, to si asi musí nějak otestovat sám. Oni nebudou vědět, co to je.
Zahraniční konektivita je relativně drahá a to i v serverovně na optice. Řeší se to tak, že se 1 Gbit portu do NIXu dává jen 10,30, 50 nebo 100mbit do zahraničí. Nebo se též měří přenesená data.
Pokud někdo nabízí Gbit neomezených přenosů (a o zahraničí nic nepíše), smrdí to reklamštinou.
U domácností se sází hodně na to, že běžný člověk toho moc nepřenese, protože 300 Mbit konektivitu do zahraničí za 800 Kč/měsíc bez omezení přenesených dat velkoobchodně koupit nelze.
Také jsem setkal s tím, že jsme několikrát neměli ideální zahraniční konektivitu v našem housingu u Master internet, ale vždy se problém týkal jen konkrétních ip adres spíše než celého světa. Stačilo to nahlásit a krátce poté bylo po problému. Zjevně stačilo někde změnit nějakou routovací tabulku. Ovšem přimět něco takového opravit někoho jako O2 nebo UPC z pozice obyčejného koncového zákazníka může být velmi náročné.