Stránka 1 z 1

Potíž s telefonní ústřednou

Napsal: stř 28. čer 2017 19:27:47
od jakduch
Dobrý den,
už chvilku pracuji s Asteriskem a FusionPBX ústřednami. Nedávno mi přišla nová zakázka, spočívající v zadání, která napíšu raději až na konec souboru.
Potíž je taková, že můj oblíbenější Asterisk fungoval u mě doma (jsem technik ISP na páteřní síti, odezva na google 3ms a otevřené všechny síťové porty), fungoval i v Plzni v kavárně, při předvedení zástupci objednavatele, fungoval na UPC síti v Jihlavě, fungoval na UPC síti na Brno-Středu ale u kocového zákazníka na Brno-Bohunicích ústředbna nefungovala pořád se stejným nastavením ani za nic. Tak jsem přešel na FusionPBX, ten se zaregistroval na odorik dobře, volání oběma směry pracuje a zvládl udělat všechno podle zadání.
K problému:
Problém FusionPBX verze ústředny (se kterým jsem se setkal zase jen u koncového zákazníka) je takový, že při zavolání na ústřednu se někdy řekne hláškay z Odoriku (pánský hlas) že volané číslo není v tuto chvíli dostupné. Potíž je v tom, že i během té chvíle, kdy bylo číslo nedostupné, jsem viděl na ústředně i brán odoriku, že ústředna byla k SIP účtu zaregistrovaná.
Nabízím finanční odměnu tomu, kdo mi s tou ústřednou pomůže. Je jedno, jestli na Asterisku nabo Fusionu, jen už je potřeba aby fungovala

Kontaktovat mě můžete na jakduch@seznam.cz nebo po 12. hodině na tel. 722 625 395.

Funkce ústeředny:
Jsou na ni zapojeny dva telefony, které by měly vyzvánět na všechny příchozí hovory současně.
Při zavolání na ústřednu by měl hovor vyzvánět 30s, říct hlášku, že "Aktuálně se Vám nemůžeme věnovat, zaviolejte prosím později" a vyzvánět dál. Telefony musí vyzvánět celou dobu
Pro každý den v týdnu je zároveň potřeba podmínka, která hláškou sdělí, že zákazník volá mimo pracovní dobu. Další podmínka ještě oznamuje volání v Sobotu a v Neděli a státní svátek a po přehrání hlášky zavěsí.

Re: Potíž s telefonní ústřednou

Napsal: stř 28. čer 2017 20:48:04
od kovik
Dobry den,
podle meho nazoru pro toto zadani zadnou ustrednu nepotrebujete a muzete to udelat primo u nas.
Presmerujete si verejne cislo na obe linky a date tam hudbu namisto zvoneni, ktera bude obsahovat tu hlasku po 30s. A jeste ty hlasky s casove podminenym smerovanim.

Jinak poslete id hovoru, kdy byla linka zaregistrovana a pritom nezvonila.
Proverim, co a jestli ona ústředna něco odpověděla.

Re: Potíž s telefonní ústřednou

Napsal: úte 04. črc 2017 13:59:14
od jakduch
Dobrý den,
omlouvám se za prodlevu, nyní už se řešení problému mohu věnovat s rychlou reakcí.
Jedná se o linku 733155, připojené je na ni jedno zařízení, přímo ústředna, která by měla přijmout každý hovor, což se nestává (např. hlášku z ústředny neslyšelo dnes 11 hovorů), ID hovorů např 215108180
215100604
Samozřejmě, jedná se o jednodušší potřeby, které by mohla vyřešit i administrace odoriku, ale FreeSWITCH znám již delší dobu a s nadstavbou pro GUI je ovládání podstatně jednodušší, než odorik.
Našel jsem po dlouhém proklikávání odoriku pouze stránku s číselnými prefixy, to neexistuje grafické nastavení potřebných funkcí?
Děkuji za odpověď.

Re: Potíž s telefonní ústřednou

Napsal: úte 04. črc 2017 16:42:42
od kovik
Dobry den,
hovor cislo 215108180 prosel v poradku:
215108180
215108180
1499178153.png (46.54 KiB) Zobrazeno 5811 x
hovor cislo 215100604 nedostal odpoved:
215100604
215100604
1499177609.png (15.84 KiB) Zobrazeno 5811 x
Ustredna se tvari,ze je na verejne IP adrese tak problem s uzavrenim natu by nemel nastat je tomu tak?

Mate na mysli toto: http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla

O grafickem wizardu uvazujeme.

Re: Potíž s telefonní ústřednou

Napsal: stř 05. črc 2017 15:57:03
od jakduch
Ústředna je v lokální síti ISP UPC, kvůli natu jsem už zapnul keep alive odorik>ústředna a zkrátil dobu registrace na 120s, aby se nat mezitím uzavírat nestíhal.

Re: Potíž s telefonní ústřednou

Napsal: stř 05. črc 2017 17:36:47
od kovik
Nastavte spise keep alive z ustredny na odorik nebo snizte dobu registrace na 60, pak uz by to mohlo byt v poradku.

Re: Potíž s telefonní ústřednou

Napsal: stř 12. črc 2017 5:26:51
od jakduch
Problém s nedostupností přestal, už několik dní jsem tu hlášku neslyšel.
Teď se však objevil jiný problém, a sice že některé příchozí hovory končí v neznámu. Bez zjevné příčiny, zkoušel jsem např. zjišťovat operátory volajících, ale ani tam žádná shoda není. Na připojenou ústřednu jsem nastavil ring back tón podobný běžnému pípání při čekání na přijmutí hovoru, abych lépe mohl rozlišit, kdy se dovolám, a kdy ne. Situace je teď taková, že pokud slyším "svůj" tón, vyzvánějí i všechna připojená zařízení. Pokud ale svůj tón neslyším a je tam běžný tón, o hovoru ústředna vůbec neví.
Úspěšný hovor byl třeba: 215900667
Neúspěšné byly např.: 215896025 ; 215856830 ; 215865823
Bylo by možné zjistit, kde tyto hovory "mizí"? tj. čím je způsobené, který hovr je a který není úspěšný?
Děkuji za pomoc při řešení problému.

Re: Potíž s telefonní ústřednou

Napsal: stř 12. črc 2017 11:21:05
od kovik
Dobry den,
vsechny uvedene hovory jsou v poradku poslany na Vasi ustednu port 5080, ktera standartne komunikovala. Nektere hovory byly navic poslany na nejake dalsi zarizeni port kolem 61000.
Z naseho pohledu je cesta az po Vasi IP v poradku.