Stránka 1 z 1

Zduplované odchádzajúce hovory

Napsal: čtv 20. črc 2017 11:14:34
od aiwan
Pekný deň prajem,

pri odchádzajúcich hovoroch sa pravidelne (vždy) opakuje nasledujúci scenár:

Vytočím číslo -> v sluchátku telefónu z ktorého volám začne dvojito zvoniť -> volaný na druhej strane po pár sekundách zvonenia hovor ukončí (nezdvihne) -> po pár sekundách ticha začne v mojom sluchátku opäť dvojito zvoniť a protistrane hlási opäť prichádzajúci hovor, ktorý však už nebol z mojej strany iniciovaný.

ID iniciovaného hovoru: 217071493
ID opakovaného (zdvojeného) hovoru: 217071549

raz sa dokonca stalo, že ako CLIP číslo bolo uvedené iné, nie moje: ID 217068837
Taktiež sa stalo, že hovor u mňa nepretržite zvonil a u protistrany po pár sekundách zvonenie prestalo a o chvíľu znovu začalo (bez zásahu).
K vyššie uvedeným hovorom bol použitý Odorik.exe softvér.

Druhý problém, ktorý sa vie vyskytovať je, že keď mám hovory z mobilu presmerované na Odorik, niekedy mi namiesto čísla volajúceho na Odoriku zobrazuje moje mobilné číslo z ktorého bol hovor presmerovaný. To sa deje (ne)pravidelne, resp. vždy prí volaní z jedného konkrétneho čísla (prípadne možno operátora Orange). ID hovoru (je to poprepájané, tak posielam všetky 4 ID ktoré sú k jednému alebo dvom hovorom, teraz neviem zistiť) : 216773426, 216773428, 216773430, 216773432.

Vďaka za analýzu.

Re: Zduplované odchádzajúce hovory

Napsal: čtv 20. črc 2017 14:54:15
od xsouku04
První problém by měl být opravený. Slovenský operátor v případě odmítnutého hovoru vrací BUSY - obsazeno.
A jelikož jsme se v minulosti setkali s občasným falešným obsazeno v české síti Vodafone (měli tam nějaký bug - snad už si to po více jak roce opravili) tak jsme i přes obsazeno zkoušeli hovor spojit jinudy.


Co se týče posledního problému s tím, že místo čísla volajícího nevidíte přesměrované číslo, předpokládám, že chyba není u nás. Napíši Vám mail s tím, co přesně k nám přišlo z viptel.sk (SIP hlavičky, jestli tam najdete původní číslo volajícího.)
Problém tedy, předpokládám, půjde zopakovat, pokud se přihlásíte VoIP telefonem i přímo na viptel.sk, kde máte slovenské číslo.

Co se týče toho prostředního hovoru, kdy se volajícímu objevilo něco úplně jiného, to ještě zkusím prozkoumat s kolegou příští týden. Pro mne si zde značím jen id hovorů.217068778,217068784,217068837.
Vypadá to, jako by předchozí neúspěšné směrování hovorů nějak pokazilo číslo volajícího (na neplatnou hodnotu) pro další směry.

Re: Zduplované odchádzajúce hovory

Napsal: čtv 20. črc 2017 15:54:29
od aiwan
Áno, prvý problém je odstránený. Zvoní to síce dvojmo, ale po odmietnutí hovoru sa ukončí prvý a po sekunde aj druhý, takže ok.
Ten druhý problém neviem momentálne overiť. Viptel totiž pre základný program nezobrazuje zoznam prichádzajúcich hovorov ale len odchádzajúcich a to problémové Orange číslo nie je moje...Teoreticky to môže viaznuť ešte aj u 4ky, kam som si nedávno preniesol mobilné číslo.

Teraz som si všimol ešte jednu vec - Keď mi zvoní hovor na Odorik.exe a zároveň na analógovom telefóne a ja ho cez Odorik.exe odmietnem, tak na analógu stále zvoní a dá sa aj zdvihnúť a spojiť. V zásade mi to ani nevadí a nevidím v tom problém, len je zaujímavé, že na jednom zariadení hovor odmietnem a na inom stále zvoní :).

Re: Zduplované odchádzajúce hovory

Napsal: čtv 20. črc 2017 16:19:22
od aiwan
Môžte prosím ešte overiť tento hovor?

ID 217149957

Po vytočení čísla ostane ticho a po cca minúte obsadzovací tón. Na toto číslo sa neviem ani opakovane dovolať.

Ďakujem

Re: Zduplované odchádzajúce hovory

Napsal: pát 21. črc 2017 10:39:13
od xsouku04
aiwan píše:Môžte prosím ešte overiť tento hovor?

ID 217149957

Po vytočení čísla ostane ticho a po cca minúte obsadzovací tón. Na toto číslo sa neviem ani opakovane dovolať.

Ďakujem
Podivnost nevznikla u nás, ale choval se takto divně náš dodavatel. Předpokládám, že chyba není u něj, ale podivnost "vyrobil" sám mobilní operátor.
To je nejlepší ověřit tím, že zkusím na číslo zavolat (nebo jej alespoň prozvonit) odjinud. Třeba přímo z mobilu.

Pokud by se to chovalo ve stejnou dobu jinak, tak že z mobilu se to chová korektněji, byla by důkaz pro našeho poskytovatele, že problém je jen na jeho trase.
Pravděpodobně je ale problém s tím volaným číslem.