Zduplované odchádzajúce hovory

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...

Zduplované odchádzajúce hovory

Příspěvekod aiwan » čtv 20. črc 2017 11:14:34

Pekný deň prajem,

pri odchádzajúcich hovoroch sa pravidelne (vždy) opakuje nasledujúci scenár:

Vytočím číslo -> v sluchátku telefónu z ktorého volám začne dvojito zvoniť -> volaný na druhej strane po pár sekundách zvonenia hovor ukončí (nezdvihne) -> po pár sekundách ticha začne v mojom sluchátku opäť dvojito zvoniť a protistrane hlási opäť prichádzajúci hovor, ktorý však už nebol z mojej strany iniciovaný.

ID iniciovaného hovoru: 217071493
ID opakovaného (zdvojeného) hovoru: 217071549

raz sa dokonca stalo, že ako CLIP číslo bolo uvedené iné, nie moje: ID 217068837
Taktiež sa stalo, že hovor u mňa nepretržite zvonil a u protistrany po pár sekundách zvonenie prestalo a o chvíľu znovu začalo (bez zásahu).
K vyššie uvedeným hovorom bol použitý Odorik.exe softvér.

Druhý problém, ktorý sa vie vyskytovať je, že keď mám hovory z mobilu presmerované na Odorik, niekedy mi namiesto čísla volajúceho na Odoriku zobrazuje moje mobilné číslo z ktorého bol hovor presmerovaný. To sa deje (ne)pravidelne, resp. vždy prí volaní z jedného konkrétneho čísla (prípadne možno operátora Orange). ID hovoru (je to poprepájané, tak posielam všetky 4 ID ktoré sú k jednému alebo dvom hovorom, teraz neviem zistiť) : 216773426, 216773428, 216773430, 216773432.

Vďaka za analýzu.
aiwan
 
Příspěvky: 82
Registrován: pát 12. črc 2013 0:16:11

Re: Zduplované odchádzajúce hovory

Příspěvekod xsouku04 » čtv 20. črc 2017 14:54:15

První problém by měl být opravený. Slovenský operátor v případě odmítnutého hovoru vrací BUSY - obsazeno.
A jelikož jsme se v minulosti setkali s občasným falešným obsazeno v české síti Vodafone (měli tam nějaký bug - snad už si to po více jak roce opravili) tak jsme i přes obsazeno zkoušeli hovor spojit jinudy.


Co se týče posledního problému s tím, že místo čísla volajícího nevidíte přesměrované číslo, předpokládám, že chyba není u nás. Napíši Vám mail s tím, co přesně k nám přišlo z viptel.sk (SIP hlavičky, jestli tam najdete původní číslo volajícího.)
Problém tedy, předpokládám, půjde zopakovat, pokud se přihlásíte VoIP telefonem i přímo na viptel.sk, kde máte slovenské číslo.

Co se týče toho prostředního hovoru, kdy se volajícímu objevilo něco úplně jiného, to ještě zkusím prozkoumat s kolegou příští týden. Pro mne si zde značím jen id hovorů.217068778,217068784,217068837.
Vypadá to, jako by předchozí neúspěšné směrování hovorů nějak pokazilo číslo volajícího (na neplatnou hodnotu) pro další směry.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6273
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Zduplované odchádzajúce hovory

Příspěvekod aiwan » čtv 20. črc 2017 15:54:29

Áno, prvý problém je odstránený. Zvoní to síce dvojmo, ale po odmietnutí hovoru sa ukončí prvý a po sekunde aj druhý, takže ok.
Ten druhý problém neviem momentálne overiť. Viptel totiž pre základný program nezobrazuje zoznam prichádzajúcich hovorov ale len odchádzajúcich a to problémové Orange číslo nie je moje...Teoreticky to môže viaznuť ešte aj u 4ky, kam som si nedávno preniesol mobilné číslo.

Teraz som si všimol ešte jednu vec - Keď mi zvoní hovor na Odorik.exe a zároveň na analógovom telefóne a ja ho cez Odorik.exe odmietnem, tak na analógu stále zvoní a dá sa aj zdvihnúť a spojiť. V zásade mi to ani nevadí a nevidím v tom problém, len je zaujímavé, že na jednom zariadení hovor odmietnem a na inom stále zvoní :).
aiwan
 
Příspěvky: 82
Registrován: pát 12. črc 2013 0:16:11

Re: Zduplované odchádzajúce hovory

Příspěvekod aiwan » čtv 20. črc 2017 16:19:22

Môžte prosím ešte overiť tento hovor?

ID 217149957

Po vytočení čísla ostane ticho a po cca minúte obsadzovací tón. Na toto číslo sa neviem ani opakovane dovolať.

Ďakujem
aiwan
 
Příspěvky: 82
Registrován: pát 12. črc 2013 0:16:11

Re: Zduplované odchádzajúce hovory

Příspěvekod xsouku04 » pát 21. črc 2017 10:39:13

aiwan píše:Môžte prosím ešte overiť tento hovor?

ID 217149957

Po vytočení čísla ostane ticho a po cca minúte obsadzovací tón. Na toto číslo sa neviem ani opakovane dovolať.

Ďakujem


Podivnost nevznikla u nás, ale choval se takto divně náš dodavatel. Předpokládám, že chyba není u něj, ale podivnost "vyrobil" sám mobilní operátor.
To je nejlepší ověřit tím, že zkusím na číslo zavolat (nebo jej alespoň prozvonit) odjinud. Třeba přímo z mobilu.

Pokud by se to chovalo ve stejnou dobu jinak, tak že z mobilu se to chová korektněji, byla by důkaz pro našeho poskytovatele, že problém je jen na jeho trase.
Pravděpodobně je ale problém s tím volaným číslem.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6273
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno


Zpět na odorik.cz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků