Automatické doplňování kreditu

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
TomKov
Příspěvky: 25
Registrován: úte 26. kvě 2015 22:31:25

Automatické doplňování kreditu

Příspěvek od TomKov »

Dobrý den, mám problém s automatickým doplňováním kreditu. Skutečnost, že se kredit doplňuje až po začátku měsíce, je nepraktická, protože se kredit doplňuje až po odepsání poplatků za měsíční balíčky, takže stejně musím před koncem měsíce ručně kontrolovat, zda mám na balíčky dost kreditu. Smysluplnější by bylo, kdyby se měsíční balíčky účtovaly až po automatckém doplňování kreditu.
Jinak služba funguje perfektně.
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvek od Kabek »

A co takhle navýšit kredit o částku na ty balíčky?! Je-li kredit nízký, tak odečtení ceny za balíčky až po doplnění nic neřeší - budete mít pak "málo peněz" na hovorné..... Pěkný den!
Uživatelský avatar
misa
Příspěvky: 268
Registrován: sob 06. říj 2012 19:48:12
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvek od misa »

Dobrý den,
doporučuji zvýšit si částku, na kterou se inkasem kredit dorovnává, ať máte nějakou rezervu. Také doporučuji nastavit si mailové upozornění na pokles kreditu pod určtiou Vámi stanovenou hranici (nastavuje se v nastavení účtu, kde to vyberete v liště), pokud byste náhodou měl větší spotřebu než obvykle, aby Vám kredit nedošel. Balíčky až po provedení inkasa opravdu strhávat nelze. Bylo by administrativně náročné a hlavně bychom se nevyhli tomu, že bychom museli platby za balíček od zákazníků vymáhat. Nastavené inkaso ještě neznamená, že se opravdu ze strany zákazníka provede.
Hafi
Příspěvky: 97
Registrován: stř 01. črc 2015 10:13:50

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvek od Hafi »

Už jsem na to narazil, že to není úplně šikovné, neb to musím příležitostně hlídat a nebo udržovat zbytečně vysoký kredit. Ale dle mě by to řešil opačný postup - prostě požadavky na inkaso odesílat okolo třeba 5 pracovních dní před koncem měsíce? To mi administrativně přijde ekvivalentní současnému stavu a pokud by na to nebyl kredit, tak by se balíček samozřejmě neaktivoval. Alternativně - nevím, jak moc je odesílání požadavků na inkaso automatizované - by to šlo v rozhraní nastavit - ať už z výběrem jedné z několika (dvou) možností, nebo prostě nastavení data, kdy chci, aby to bylo každý měsíc odesláno.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvek od xsouku04 »

Hafi píše:Už jsem na to narazil, že to není úplně šikovné, neb to musím příležitostně hlídat a nebo udržovat zbytečně vysoký kredit. Ale dle mě by to řešil opačný postup - prostě požadavky na inkaso odesílat okolo třeba 5 pracovních dní před koncem měsíce? To mi administrativně přijde ekvivalentní současnému stavu a pokud by na to nebyl kredit, tak by se balíček samozřejmě neaktivoval. Alternativně - nevím, jak moc je odesílání požadavků na inkaso automatizované - by to šlo v rozhraní nastavit - ať už z výběrem jedné z několika (dvou) možností, nebo prostě nastavení data, kdy chci, aby to bylo každý měsíc odesláno.
Posílat požadavky na inkaso pět pracovní dní před koncem měsíce by asi fakt bylo lepší vzhledem k aktivaci datových balíčku začátkem měsíce. Jen bych měl trochu strach z toho, že když to přesununeme, část požadavků selže, protože to bude vlastně dvakrát v jeden měsíc.
Poloautomatické je to tak, že to musíme vygenerovat a nahrát do webového rozhraní fio banky. Ta to pak validuje a někdy vrátí, že některý účet je neplatný už při zadávání. Musíme jej odstranit a znovu. A pak čekat kontaktovat lidi, jejichž požadavky byly odmítnuty.
Hafi
Příspěvky: 97
Registrován: stř 01. črc 2015 10:13:50

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvek od Hafi »

Jako úplně nejlepší by bylo, aby ta kontrola nastaveného minima kreditu probíhala denně a jakmile bych se dostal pod limit, hned by se odeslalo inkaso. Protože tím by při rozumně nastaveném limitu odpadly všechny nevýhody předplacených karet. Nicméně to vidím, že vzhledem k pracnosti s přípravou není reálné, doufal jsem, že to je více automatizované.

Vzhledem k možnostem nastavení inkasa v různných bankách a tomu, že část jich ani neodešlete, protože nepřekročí minimální částku, by se většina plateb asi dala během tak 3 měsíců překonvertovat na konec měsíce. Ale ačkoli já to vnímám jako jednoznačně plus pro zákazníky, tak rozumím, že určitě podstatná část lidí by takovouto změnu bez souhlasu považovala za nefér sáhnutí do jejich peněz. Tedy z tohoto pohledu by jediná možnost byla umožnit klientům zvolit ze dvou možností začátek/konec měsíce, což je pro vás zjevně více práce. Otázka je o kolik a jakou marži máte z balíčků, které jsou nastavené, ale neprodáte je, protože klient nemá dostatek kreditu.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvek od Pitomec »

To je fakt takovej problém mít na účtu adekvátní výši kreditu? Běžnýmu userovi stačí cca pětistovka (která ho nezabije) a pro firmu zase pár tisícovek taky nic neznamená (když mají takovou spotřebu při volání).
Obrázek
Hafi
Příspěvky: 97
Registrován: stř 01. črc 2015 10:13:50

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvek od Hafi »

Běžný user to prostě nechce řešit. Mám Odorika, bo mi vyhovuje (mj.) nabídka služeb a jejich ceny. Osobně bych byl radši, kdyby nešlo o předplacenku, tedy jsem nemusel řešit výši kreditu a Odorik si každý měsíc stáhnul, co chce. Beru na vědomí, že jsou lidi, kteří by nezaplatili, a Odorik může výhodné ceny mít mj. právě z důvodu, že nemá nedobytné pohledávky u klientů. A v podstatě nezávisle na tom, na jak vysokou částku to budu dobíjet (stačí pár hovorů ze zahraničí, SMS jízdenky, apod.), tak hrozí, že mi kredit nějak dojde, dokup balíčků těsně před dobitím inkasa to jen zhoršuje. Samozřejmě dostatečně vysokou částkou udržovanou v kreditu tomu s velkou pravděpodobností předejdu, ale co vzpomínám na mladší léta, tak prostě člověk neměl pětikilo, které by dobrovolně nechal hnít u operátora.

Co mi napadá jako řešení: automatický email odeslaný kolem pár dní před koncem měsíce (aby byl ještě čas to řešit např. převodem), že s aktuální výší kreditu se po začátku nového měsíce a aktivaci aktuálně vybraných balíčků, dostanu buď pod někde nastavený limit (třeba definovaný v "upozornění při nízkém kreditu"), nebo dokonce nebudou ty balíčky aktivovány. Když se to spočítá vůči aktuální výši kreditu je to OK, když tam zahrnete na základě vašich dat průměrnou denní spotřebu do konce měsíce, tak ještě lépe.

Alternativně - ale to už je programátorsky více práce a nejsem si jistý užitečností, tedy kolik klientů by to využilo: dokážu si představit, že uživatel chce každý měsíc svůj datový balíček (bo jinak jsou data drahá...ale obdobně to bude s VPN balíčkem) a je z toho ochoten se vzdát třeba několika hovorů/SMS ke konci měsíce, pokud by pak neměl kredit na balíček...ale je obtížné to live hlídat. Pak by mohla pro něj být výhodné mít možnost, že peníze na balíček by se zablokovaly již během předchozího měsíce buď třeba 10. v měsící po připsání inkas, nebo kdykoli později, jakmile by se na účtu objevilo dostatek kreditu. Samozřejmě by uživatel stále mohl objednávku balíčku na další měsíc zrušit/změnit, což by mu alokované peníze vrátilo...ale nehrozilo by, že ty peníze provolá, když nechce.
Ferdiš
Příspěvky: 3
Registrován: stř 28. bře 2018 10:01:07

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvek od Ferdiš »

tak prostě člověk neměl pětikilo, které by dobrovolně nechal hnít u operátora
Podle mě to hnití není, v průběhu doby je jedno zda pošlu 500 dopředu anebo pošlu 500 po vyúčtování, tedy pokud stále spotřebu zhruba těch 500. Rozdíl je jenom v tom prvním měsíci, kdy pošlu 500 a ještě nic nečerpám, protože pak už posílám pravidelně 500 a tak nikde nic nehnije.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvek od Pitomec »

U každé předplacenky peníze "hnijí" u operátora. Rozdíl je pouze v tom, že Odorik umožňuje automatické dobíjení, což je de facto rarita na trhu. A u paušálů ta situace není o moc odlišná, sám jsem měl u Vodafone spoustu let blokovaných 1000Kč jako jistinu na volání a při roamingu to bylo dokonce 5000Kč. I přesto, že platební morálka byla díky inkasu z účtu 100%.
Obrázek
Odpovědět