Automatické doplňování kreditu

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvekod TomKov » pát 24. srp 2018 9:40:24

Kabek píše:A co takhle navýšit kredit o částku na ty balíčky?! Je-li kredit nízký, tak odečtení ceny za balíčky až po doplnění nic neřeší - budete mít pak "málo peněz" na hovorné..... Pěkný den!

Děkuji za dobrou radu, ale ta je poněkud mimo mísu.
Pro ilustraci - mám obrat u Odoriku kolem 1000 Kč měsíčně (hodně variabilní, zhruba 10 čísel, a ne, nejsem firma, mám holt velkou rodinu), datové balíčky k tomu budou činit něco kolem 500 Kč, možná i víc.
Pokud mi v průběhu měsíce mimořádně klesne kredit tuším pod 10 Kč (jak o tom píšete Vy, že bude "málo peněz na hovorné"), tak je mi při odchozím hovoru oznámeno, že mi kredit stačí již jen na tolik a tolik minut, ergo si kredit dobiji okamžitě , což trvá max. 10 minut, a vše je OK.
Pokud ovšem před dobíjením balíčku je kredit nižší, než oněch 5 stovek (dejme tomu 499 Kč), tak mě nikdo nijak nevaruje a prostě balíčky se nezaplatí.

Samozřejmě cestou by bylo, udržovat kredit tak vysoký, aby k tomu nedošlo, čili nechat tam trvale ležet nadbytečnou reservu dejme tomu o tisícovku vyšší. Pak ale vůbec nepotřebuji funkci dobíjení kreditu, prostě nechám stále na kreditu ležet tučnou reservu. Anebo permanentně explicitně kontrolovat kredit. Což ale tuším není smysl věci. A mě jde o smysluplnost konceptu, ne o to, jestli někam pošlu tisícovku nebo ne.

Zatím jediný konstruktivní návrh tady přišel od pana Soukupa, ovšem chápu, že je tu risiko onoho dvojího inkasa v měsíci. Jako obvykle je to zvažování pro a proti.
TomKov
 
Příspěvky: 25
Registrován: úte 26. kvě 2015 22:31:25

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvekod TomKov » pát 24. srp 2018 9:44:41

Pitomec píše:To je fakt takovej problém mít na účtu adekvátní výši kreditu? Běžnýmu userovi stačí cca pětistovka (která ho nezabije) a pro firmu zase pár tisícovek taky nic neznamená (když mají takovou spotřebu při volání).

Samozřejmě, že není. Pak by se dalo ale taky argumentovat tím, že automatické navyšování kreditu není zapotřebí. Stačí prostě prsknout na začátku měsíce automaticky 2 klacky do kreditu a here we go.
TomKov
 
Příspěvky: 25
Registrován: úte 26. kvě 2015 22:31:25

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvekod TomKov » pát 24. srp 2018 9:52:29

Pitomec píše:U každé předplacenky peníze "hnijí" u operátora. Rozdíl je pouze v tom, že Odorik umožňuje automatické dobíjení, což je de facto rarita na trhu. A u paušálů ta situace není o moc odlišná, sám jsem měl u Vodafone spoustu let blokovaných 1000Kč jako jistinu na volání a při roamingu to bylo dokonce 5000Kč. I přesto, že platební morálka byla díky inkasu z účtu 100%.

Rarita na trhu? Možná. Anžto pracuju jako hlavní IT architekt jistého zahraničního mobilního operátora, tak vím, že je to tady standard - a taky to, že se kredit automaticky doplňuje právě před strháváním balíčků. Proto jsem si drze dovolil napsat tento příspěvek.
Ctím Vaši zkušenost, ale žel ji nesdílím. Byl jsem taky kdysi v minulosti po léta u VF CZ a u T-CZ (happily enough už je to pár let zpátky), a nikdy mi nikdo nic neblokoval, přestože jsem měl dost slušný měsíční obrat i roaming. Takže nemohu posuzovat.
TomKov
 
Příspěvky: 25
Registrován: úte 26. kvě 2015 22:31:25

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvekod Hafi » pát 24. srp 2018 10:39:35

TomKov píše:
Pitomec píše:u Vodafone spoustu let blokovaných 1000Kč jako jistinu na volání a při roamingu to bylo dokonce 5000Kč.

Ctím Vaši zkušenost, ale žel ji nesdílím. Byl jsem taky kdysi v minulosti po léta u VF CZ a u T-CZ (happily enough už je to pár let zpátky), a nikdy mi nikdo nic neblokoval, přestože jsem měl dost slušný měsíční obrat i roaming.

Tak to fungovalo ještě v dávných dobách Oskara. Myslím, že v době, kdy z toho byl VF, už podobné vtipy operátoři nezkoušeli, možná úplně na začátku. Pamatuju konkrétní zkušenost z jara 2004, kdy se ty zálohy ještě vyžadovaly. A taky tehdy býval ještě roamingový ceník odlišný pro každou zemi a operáotra v dané zemi, tedy člověk měl vytištěno a přepínal operátora dle toho, jestli chtěl volat nebo psát SMS. Pak to bylo "v zájmu zákazníků" sjednoceno, což tehdy znamenalo, že se mírně zlevnily roamingové služby v Maďarsku (kde to tehdy bylo extrémně drahé) a zdražily všude jinde. To teda nesouviselo s tématem, jen jsem zavzpomínal :-)

Ale i za Oskara stačilo po nějakém období včasného placení (tahám z paměti půl roku, o roamingu možná rok) zažádat a zálohu vrátili (resp. dle tehdejšího nastavení byla záloha nutná, ale za splnění daných podmínek ji za mě uhradil sám Oskar).
Ferdiš píše:
tak prostě člověk neměl pětikilo, které by dobrovolně nechal hnít u operátora

Rozdíl je jenom v tom prvním měsíci, kdy pošlu 500

To je ovšem přesně ta 500, která tam pak nafurt hnije. A když budu mít výrazně fluktuující měsíční spotřebu, tak tam budu muset mít část převyšující nějaký horní odhad spotřeby, tj. třeba 1000 ačkoli běžně se vejdu do 200.
TomKov má pravdu, že tohle je nedomyšlené, problém je, že to tak kdysi bylo nastaveno (možná vůbec nebyly balíčky, možná to nikoho nenapadlo), a změna je obtížně proveditelná, protože nejde udělat bez souhlasu zákazníků (a možná přenastavení inkasa) a pak je otázka, jestli to více lidí potěší nebo naštve. Alternativně jde samozřejmě udělat to jako dobrovolnou volbu, chtít inkasa dvakrát měsíčně dle toho jak si daný zákazník vybere, ale to zas přidělá práci komusi v Odoriku a je otázka, jestli přínosy (=marže z více prodaných balíčků, spokojenější asi tři zákazníci ;-) ) jsou vyšší než náklady (=práce navíc, menší marže z dat čerpaných mimo balíček).
Hafi
 
Příspěvky: 42
Registrován: stř 01. črc 2015 10:13:50

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvekod Pitomec » pát 24. srp 2018 12:44:27

TomKov píše:
Pitomec píše:To je fakt takovej problém mít na účtu adekvátní výši kreditu? Běžnýmu userovi stačí cca pětistovka (která ho nezabije) a pro firmu zase pár tisícovek taky nic neznamená (když mají takovou spotřebu při volání).

Samozřejmě, že není. Pak by se dalo ale taky argumentovat tím, že automatické navyšování kreditu není zapotřebí. Stačí prostě prsknout na začátku měsíce automaticky 2 klacky do kreditu a here we go.

Omyl, protože automatické dorovnání kreditu znamená, že tam bude po proběhnuvším inkasu vždy stejná částka bez ohledu na výši spotřeby. Což u ručního předplácení takto nelze.

Jinak mám ale za to, že automatické inkaso není povinné, tj. komu nevyhovuje, tak si může v klidu dobíjet sám libovolnou částku kdykoliv potřebuje (klidně tedy i den před aktivací nového balíčku).
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 1948
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvekod Hafi » pát 24. srp 2018 14:23:08

Máte pravdu, s tím, že ale inkaso má právě tu velkou výhodu ve variabilní výši, proto se to tu řeší, jak zajistit výhody inkasa a při tom dostatek kreditu ke konci měsíce. Nicméně a hlavně (a to mi docvaklo až teď, asi jsem si přesednul :-) ) to nemusí být jediný způsob pravidelného (tj. bezúdržbového) dobíjení kreditu. Není to úplně super user friendly a možná to ne každému poslouží, ale pokud mám dlouhodobě stále zhruba stejné (především stejně drahé) balíčky, tak není problém si nastavit trvalý příkaz na fixní částku v hodnotě balíčků (případně vyšší o nějaký dolní odhad měsíční útraty) na nějaké vhodné datum koncem měsíce. A inkaso se případně provede začátkem měsíce po zaúčtování balíčků v hodnotě té variabilní části spotřeby.
Hafi
 
Příspěvky: 42
Registrován: stř 01. črc 2015 10:13:50

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvekod mobilemanic » pát 24. srp 2018 20:46:30

Měsíční spotřeba je 1000 Kč, balíčky na 1. den v měsíci přibližně 500, dobiji tedy v inkasu na 2000 a ještě mohu ten měsíc provolat až o 500 kč více než obvykle a kredit prvního nedojde... Problém vyřešen, nevím kde hledáte vědu, prostě tam budete mít rezervu, no...
mobilemanic
 
Příspěvky: 474
Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvekod Hafi » pon 27. srp 2018 9:10:13

1) rozumím, že jsou tací, kteří tam nechtějí/nemohou mít dlouhodobě uloženou pětistovku navíc
2) rozumím, že jsou tací, kteří mají balíčky za 200, běžnou další spotřebu 100-200, ale občas až 2000 (typicky cesty do zahraničí...kdy je zvláště komplikované hlídat kredit a nějak ho alternativně dobít). A v druhém případě bych musel dobíjet v inkasu na 2200, což je 5-7 násobek běžné měsíční úhrady. Sorry jako, to nechci.
Hafi
 
Příspěvky: 42
Registrován: stř 01. črc 2015 10:13:50

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvekod Pitomec » pon 27. srp 2018 10:42:44

A u jiného operátora s předplacenkou by se to řešilo jak? Samozřejmě nijak, akorát ručním dobitím kreditu do požadované výše. Je to prostě prepaid služba a je potřeba brát všechny plusy a mínusy s tím spojené.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 1948
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Automatické doplňování kreditu

Příspěvekod Hafi » pon 27. srp 2018 15:55:45

A který jiný operátor má třeba funkční zákaznické fórum? A proto jsme u Odorika, kde se zaprvé snaží pro zákazníky dělat co nejlepší služby, zadruhé se zákazníky komunikují o tom, co by se jim hodilo. A proto tu vzniknul tento návrh, který dle mě dává velmi dobrý smysl a kdyby přišel v momentě, kdy Odorik začal nabízet platby inkasem, tak by nejspíš byl akceptován bez výhrad. Jen prostě není jednoduché (či možné) ho realizovat prostým překlopením ze současného stavu.
Hafi
 
Příspěvky: 42
Registrován: stř 01. črc 2015 10:13:50

PředchozíDalší

Zpět na odorik.cz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků