Stránka 1 z 1

Odchozí hovory fungují, příchozí ne...

Napsal: čtv 25. říj 2018 18:45:33
od Vl.K
Mám vlastní nomadické číslo Odorika, aplikace software Zoiper 2.6.39 na OS Android (smartfon Huawei model ALE-L21), problém však mám následující: Jakmile volající z ČR i ze zahraničí volá na moje nomadické číslo Odorika: Polský T-Mobile vydává hlášku, že nelze spojit, český T-Mobile vydá hlášku "dané číslo neexistuje", i když předtím jsem uskutečnil odchodzí hovor - přičemž příjemci hovoru se normálně na displeji mobilu zobrazilo moje nomadické číslo Odorika a hovor byl kvalitní, ať v ČR ať při volání na polský mobil. Mám nějaký renonc v nastavení (ať Zoiperu a/neb účtu Odorika?)

Re: Odchozí hovory fungují, příchozí ne...

Napsal: pát 26. říj 2018 10:33:35
od xsouku04
zkuste v programu Zoiper v podmenu Connectivity zapnout možnost "Wifi keep alive" a "Run in background". Tyto volby mohou mít negativní vliv na výdrž baterie, proto je možné, že jsou vypnuty.

Pokud to již máte nastaveno a stále to zlobí, nezbývá, než zkusit jiný program. Nemám ale zkušenost, který je v tomto ohledu nejlepší. Nebo si nomadické číslo paralelně nasměrovat na Vaše mobilní polské číslo, ale myslet na to, že doplácíte drobnou částku za přesměrování. (vhodné spíše pro kratší hovory).

Díval jsem se, že pěkně vypadá program od Grandstreamu, ale netestoval jsem jej v tomto ohledu.

Že číslo neexistuje, by to říkat nemělo nikdy. Číslo existuje, jen může být nedostupné. Možná to přečte obě hlášky. Tedy nejdříve, že je číslo nedostupné, a teprve poté, že neexistuje. To by mělo jít opravit. Je onen hovor s hláškou o neexistenci vidět v historii hovorů? Napište sem prosím id hovoru. http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu

Re: Odchozí hovory fungují, příchozí ne...

Napsal: pát 26. říj 2018 13:51:45
od marvel
Zoiper používám už delší dobu a není s tím absolutně žádný problém. Volba "Keep Alive Wifi" nemusí být zaplá, potom se WiFi režim řídí systémovým nastavením (dnes už se wifi nevypíná). "Run In Background" je potřeba mít zaplé pro příjem hovorů. Je ale potřeba u aplikace Zoiper vypnout "Optimalizace výdrže baterie", tj. přepnout na neoptimalizováno, aby android aplikaci neuspával a mohl přijímat hovory. Toto se dělá někde v systémovém nastavení dle výrobce, každý si to menu nastavení nějak upravuje. Také se mi osvědčilo používat protokol TCP namísto UDP a port 443.

Re: Odchozí hovory fungují, příchozí ne...

Napsal: pát 26. říj 2018 14:22:50
od xsouku04
marvel píše:Zoiper používám už delší dobu a není s tím absolutně žádný problém. Volba "Keep Alive Wifi" nemusí být zaplá, potom se WiFi režim řídí systémovým nastavením (dnes už se wifi nevypíná). "Run In Background" je potřeba mít zaplé pro příjem hovorů. Je ale potřeba u aplikace Zoiper vypnout "Optimalizace výdrže baterie", tj. přepnout na neoptimalizováno, aby android aplikaci neuspával a mohl přijímat hovory. Toto se dělá někde v systémovém nastavení dle výrobce, každý si to menu nastavení nějak upravuje. Také se mi osvědčilo používat protokol TCP namísto UDP a port 443.
Díky za rady. Včera jsem si jeden Zoiper nastavoval a nikde jsem tam neviděl na výběr protokol, jestli udp nebo TCP, ale používal se TCP. To, jestli se používá UDP nebo TCP, je vidět u nás na webu, jak jsou vypsána registrovaná zařízení. Je tedy možné, že Android Zoiper udp vůbec neumožňuje, což je dobře.

Re: Odchozí hovory fungují, příchozí ne...

Napsal: sob 27. říj 2018 16:16:32
od marvel
xsouku04 píše:Díky za rady. Včera jsem si jeden Zoiper nastavoval a nikde jsem tam neviděl na výběr protokol, jestli udp nebo TCP ale používal se TCP. To jestli se používá UDP nebo TCP je vidět u nás na webu jak jsou vypsána registrovaná zařízení. Je tedy možné že Android Zoiper udp vůbec neumožňuje, což je dobře.
V nastavení konkrétního účtu je volba "Network Settings" a v ní "Transport Type" s možnosti UDP / TCP / TLS. Zde se dá nastavit i TLS a potom Zoiper i dobře komunikuje šifrovaně - TLS/SRTP (úspěšně otestováno vůči odoriku).