Odchozí hovory fungují, příchozí ne...

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
Vl.K
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 25. říj 2018 18:34:08

Odchozí hovory fungují, příchozí ne...

Příspěvek od Vl.K »

Mám vlastní nomadické číslo Odorika, aplikace software Zoiper 2.6.39 na OS Android (smartfon Huawei model ALE-L21), problém však mám následující: Jakmile volající z ČR i ze zahraničí volá na moje nomadické číslo Odorika: Polský T-Mobile vydává hlášku, že nelze spojit, český T-Mobile vydá hlášku "dané číslo neexistuje", i když předtím jsem uskutečnil odchodzí hovor - přičemž příjemci hovoru se normálně na displeji mobilu zobrazilo moje nomadické číslo Odorika a hovor byl kvalitní, ať v ČR ať při volání na polský mobil. Mám nějaký renonc v nastavení (ať Zoiperu a/neb účtu Odorika?)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odchozí hovory fungují, příchozí ne...

Příspěvek od xsouku04 »

zkuste v programu Zoiper v podmenu Connectivity zapnout možnost "Wifi keep alive" a "Run in background". Tyto volby mohou mít negativní vliv na výdrž baterie, proto je možné, že jsou vypnuty.

Pokud to již máte nastaveno a stále to zlobí, nezbývá, než zkusit jiný program. Nemám ale zkušenost, který je v tomto ohledu nejlepší. Nebo si nomadické číslo paralelně nasměrovat na Vaše mobilní polské číslo, ale myslet na to, že doplácíte drobnou částku za přesměrování. (vhodné spíše pro kratší hovory).

Díval jsem se, že pěkně vypadá program od Grandstreamu, ale netestoval jsem jej v tomto ohledu.

Že číslo neexistuje, by to říkat nemělo nikdy. Číslo existuje, jen může být nedostupné. Možná to přečte obě hlášky. Tedy nejdříve, že je číslo nedostupné, a teprve poté, že neexistuje. To by mělo jít opravit. Je onen hovor s hláškou o neexistenci vidět v historii hovorů? Napište sem prosím id hovoru. http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu
marvel
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 30. črc 2015 2:53:27

Re: Odchozí hovory fungují, příchozí ne...

Příspěvek od marvel »

Zoiper používám už delší dobu a není s tím absolutně žádný problém. Volba "Keep Alive Wifi" nemusí být zaplá, potom se WiFi režim řídí systémovým nastavením (dnes už se wifi nevypíná). "Run In Background" je potřeba mít zaplé pro příjem hovorů. Je ale potřeba u aplikace Zoiper vypnout "Optimalizace výdrže baterie", tj. přepnout na neoptimalizováno, aby android aplikaci neuspával a mohl přijímat hovory. Toto se dělá někde v systémovém nastavení dle výrobce, každý si to menu nastavení nějak upravuje. Také se mi osvědčilo používat protokol TCP namísto UDP a port 443.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odchozí hovory fungují, příchozí ne...

Příspěvek od xsouku04 »

marvel píše:Zoiper používám už delší dobu a není s tím absolutně žádný problém. Volba "Keep Alive Wifi" nemusí být zaplá, potom se WiFi režim řídí systémovým nastavením (dnes už se wifi nevypíná). "Run In Background" je potřeba mít zaplé pro příjem hovorů. Je ale potřeba u aplikace Zoiper vypnout "Optimalizace výdrže baterie", tj. přepnout na neoptimalizováno, aby android aplikaci neuspával a mohl přijímat hovory. Toto se dělá někde v systémovém nastavení dle výrobce, každý si to menu nastavení nějak upravuje. Také se mi osvědčilo používat protokol TCP namísto UDP a port 443.
Díky za rady. Včera jsem si jeden Zoiper nastavoval a nikde jsem tam neviděl na výběr protokol, jestli udp nebo TCP, ale používal se TCP. To, jestli se používá UDP nebo TCP, je vidět u nás na webu, jak jsou vypsána registrovaná zařízení. Je tedy možné, že Android Zoiper udp vůbec neumožňuje, což je dobře.
marvel
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 30. črc 2015 2:53:27

Re: Odchozí hovory fungují, příchozí ne...

Příspěvek od marvel »

xsouku04 píše:Díky za rady. Včera jsem si jeden Zoiper nastavoval a nikde jsem tam neviděl na výběr protokol, jestli udp nebo TCP ale používal se TCP. To jestli se používá UDP nebo TCP je vidět u nás na webu jak jsou vypsána registrovaná zařízení. Je tedy možné že Android Zoiper udp vůbec neumožňuje, což je dobře.
V nastavení konkrétního účtu je volba "Network Settings" a v ní "Transport Type" s možnosti UDP / TCP / TLS. Zde se dá nastavit i TLS a potom Zoiper i dobře komunikuje šifrovaně - TLS/SRTP (úspěšně otestováno vůči odoriku).
Odpovědět