Zákazníci budou mít navrch před operátory!

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...

Re: Zákazníci budou mít navrch před operátory!

Příspěvekod xsouku04 » ned 15. zář 2019 11:43:38

Pitomec píše:"rozumná regulace" je oxymóron :-) A krizové situace, jako třeba ty záplavy, neřešme. To musí samozřejmě stát přistoupit k mimořádným prostředkům.


No myslím, že to může existovat, ale je to velmi vzácné a poměrně obtížně dosažitelné. V každém případě by se mělo jakoukoli regulací včetně zákazů a příkazů naprosto šetřit jen na naprosto nezbytné případy a velmi detailně rozmýšlet, co všechno to způsobí. Ona totiž každá regulace někomu pomůže a někomu ublíží a často pak úředníci/politici dostanou dojem, že je třeba regulovat ještě více, aby obrousili hrany negativních vlivů, co tím způsobili, a tak se do toho postupně zamotávají a nakonec udělají více škody než užitku. Nehledě na to, že je to všechno hrozně administrativně náročné a to samo o sobě způsobí obrovské škody, které ale nikdo nepočítá.
Např. tím, jak stát reguloval telekomunikace přidělováním kmitočtů, způsobil, že zde není dostatečně konkurenční prostředí. A nezbývá než přidat nějakou regulaci, aby to alespoň částečně nahradil. Ale než přímo nařizovat ceny, je lepší to dělat pomocí technických prostředků jako donutit majitele frekvencí do svých sítí pustit konkurenci nějakým transparentním způsobem. Tedy např. aby virtuál mohl snadným způsobem změnit svého domovského operátora.

Např. Wifi neregulovat a tak mohlo vzniknout obrovské množství lokálních poskytovatelů internetu. I když si vznikají situace, že se někdy ruší navzájem, stále je to menší škoda, než kdyby do toho více mluvil stát.

Podobně neuvěřitelné mi přijde, jak rozvláčně ale přitom nejednoznačně a nekonkrétně jsou napsané v podstatě všechny zákony. A přitom je to velmi obtížně číst a pochopit. Opět často platí, že krátkozraký zákonodárce chtěl zabránit něčemu špatnému, ale tím, že to pořádně nedomyslel, způsobil další negativní věci a všem to řádně zkomplikoval. A opět se do toho začíná zamotávat, něco opraví, něco popře a něco zůstane nejasné navěky věků, případně bude záviset vždy na konkrétní náladě soudce, což je to nejhorší, co vlastně mohl udělat.
A celým tímto se živí ohromné množství lidí, a proto mám někdy pocit, že je to nejen hloupost a arogance, ale často i něčí záměr. Ten, kdo zákon píše, jej píše tak, aby bez jeho poznámek, co tím vlastně přesně myslel, byl nepochopitelný.

Krásně je to vidět třeba na ústavě - co může a nemůže prezident a dokdy to musí udělat. Obecně se má za to, že Zeman zneužívá ústavu. Já v tom ale vidím spíše krásný případ špatného zákona. Spíše se přikláním k tomu, že Zeman je v právu, protože kdyby byl prezident opravdu automat na podpisy, mělo by to být v ústavě jasně napsáno, ideálně včetně lhůt a co se pak stane. Pokud to tam není, ale přitom to tak bylo myšleno, je to ostuda těch, co to psali a schválili, a nejde to automaticky vyvozovat. Nebo snad šlo o to, aby byla ústava o pár slov nebo vět kratší?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6937
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Zákazníci budou mít navrch před operátory!

Příspěvekod Pitomec » ned 15. zář 2019 12:25:24

Není možné všechno napsat do Ústavy a zákonů i s variantami co by kdyby. U Úřadu prezidenta se předpokládalo, že tam nebude nějaký senilní křupan, který se bude snažit jenom trapně zviditelňovat, ale zodpovědná hlava státu, která si je vědoma, že celý úřad je víc symbolický, než výkonný. Ostatně vše fungovalo do doby, než tady vznikla jakási nesmyslná přímá volba a lid se projevil jako naprostý hlupák (kterému navíc vynechává paměť).
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 2020
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Zákazníci budou mít navrch před operátory!

Příspěvekod xsouku04 » ned 15. zář 2019 13:18:41

Pitomec píše:Není možné všechno napsat do Ústavy a zákonů i s variantami co by kdyby. U Úřadu prezidenta se předpokládalo, že tam nebude nějaký senilní křupan, který se bude snažit jenom trapně zviditelňovat, ale zodpovědná hlava státu, která si je vědoma, že celý úřad je víc symbolický, než výkonný. Ostatně vše fungovalo do doby, než tady vznikla jakási nesmyslná přímá volba a lid se projevil jako naprostý hlupák (kterému navíc vynechává paměť).


Ano, do zákonů nelze napsat opravdu vše, vždy je třeba něco vyvozovat. Ale to, co tam je napsáno a jakým způsobem je to napsáno, je žalostné. To, že prezident bude někdy v budoucnu dělat kroky na hraně, bylo rozumné očekávat. Že s tím autoři nepočítali, je jejich hloupost a arogance. A nebo to opravdu zamýšleli tak, že prezident nemá povinnost někoho jmenovat, jen to zapomněli jednoznačně zmínit. Zjevně si tím také ulehčovali práci, protože by při ošetřování podobných věcí mohl nastat problém se schvalováním zákona. To bývá zjevně častá motivace, proč psát zákony nejednoznačně. Chyba je, že zákony se právě těm hraničním oblastem vyhýbají, místo aby právě tyto hraniční sporné oblasti popsali nejlépe a tím vytyčili, co se může a co ne. Ve skutečnosti se ukazuje, že zákonodárci právě na tyto hraniční oblasti zapomněli a musí se to vymýšlet dodatečně ti, co se ten zákon snaží použít.
Ostatně některé podobné hraniční kroky udělal i Klaus a Havel jako prezident a ten byl zvolen parlamentem. Jen se tolik nemedializovalo, že je to na hraně. Je o tom napsáno na více místech třeba zde. https://www.ceska-justice.cz/blog/prezi ... -ministra/ Zákon je vždy špatně napsán, pokud neexistuje jeho jednoznačný odborný výklad. A danou věc při rozumném úsilí bylo možné předem promyslet a ošetřit. Tedy bylo to něco, co se dalo rozumně předpokládat, že se někdy stane.

Bohužel je to podobně ze všemi zákony. Kolikrát je to až tak absurdní, že to co je tam napsáno nejde dodržet. A pak se vymýšlí jak to udělat, aby se nemusela přiznat chyba a zákon opravit, ale přitom se nadělalo co nejméně škody. Jsem toho názoru, že by se podobným chybám měla věnovat pozornost, dělat se zákonům recenze a vracet zákony z důvodu přílišné nejednoznačnosti a chybovosti. A pokud se tam stejně nějaká nejednoznačnost dostane, měli by ze zákona lidé, co mají danou chybu na svědomí, povinnost to uznat a veřejně se omluvit a zákon v nějakém zrychleném řízení upřesnit. Všichni nějakým způsobem ručí za svoji práci, jen ti lidé najatí na psaní zákonů nikoli? Ona i taková mediální štvanice by docela pomohla. Ale místo toho se novináři snaží najít nějakou špínu na v některých věcech senilního starce Zemana, prorotože jej nemají rádi a on nemá rád je. Jak ubohé.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6937
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Zákazníci budou mít navrch před operátory!

Příspěvekod Jan Telefonista » pon 07. říj 2019 15:08:16

xsouku04 píše:To bývá zjevně častá motivace, proč psát zákony nejednoznačně.

Ó, jak já s Vámi souhlasím ve všech bodech. Kromě tohoto jednoho. Já myslím, že pravý záměr psát nejednoznačné zákony je ten, aby si lidi nikdy nebyli jisti, aby i při nejlepší snaze dělat to správně žili ve strachu, že je může moc penalizovat, zavřít,šikanovat, zničit. S bojícími se daleko lépe manipuluje a nevyskakujou si. Navíc je to dost zaměstná, takže pak nemají tolik času se starat o ty nahoře. "V totalitním systému mají občané strach z mocných. V demokratickém systému má vláda a mocní obavu a strach z občanů."
Jan Telefonista
 
Příspěvky: 74
Registrován: čtv 24. led 2013 9:35:10

Předchozí

Zpět na odorik.cz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků