Test existence tel. cisla
Test existence tel. cisla
Lze nejak bezplatne overit existenci nejakeho tel. cisla? Zadavaji nam lide do poptavkovych formularu cisla a obcas se spletou ci preklepnou a my je pak nemuzeme kontaktovat zpet. Napadlo me nasimulovat behem overovani formularovych dat zacatek negociace SIP hovoru na dane cislo a pokud do urcite faze neprijde z druhe strany hlaska o neexistenci cisla, tak ho brat jako overene. Ale neznam SIP protokol dostatecne abych dokazal posoudit zda je to nejak efektivne mozne. Mate s tim nekdo zkusenosti?
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8157
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Test existence tel. cisla
Zdarma o ničem spolehlivém nevím. By to chtělo nějakou umělou inteligenci, která by poznala, co to říká za hlášku nebo jestli to zvoní a podobně. Tedy není to triviální.
Jinak lze testovat délku čísla a příděly čísel u ČTÚ, a tím vyřadit čísla z neexistujících rozsahů. Tedy pokud někdo udělá chybu v prvních dvou číslicích, má nějakou malou šanci, že to lze poznat.
Např. čísla, co začínají 6, mohou být jen 601, 602- 609 600 neexistuje, stejně tak nic dalšího.
Jinak lze testovat délku čísla a příděly čísel u ČTÚ, a tím vyřadit čísla z neexistujících rozsahů. Tedy pokud někdo udělá chybu v prvních dvou číslicích, má nějakou malou šanci, že to lze poznat.
Např. čísla, co začínají 6, mohou být jen 601, 602- 609 600 neexistuje, stejně tak nic dalšího.
Re: Test existence tel. cisla
Asi jsem mel napsat "idealne bezplatne", protoze nejake drobne bychom za to mozna i byli ochotni zaplatit. Zalezi samozrejme kolik...
Re: Test existence tel. cisla
Dobry den,
dle meho nazoru by to slo,SIP spojuje hovor:
INVITE >
< TRYING
< RINGING nebo CHYBA.
Tak kdyz by prislo RINGING' tak hovor ukoncit a cislo by melo existovat,nevyhoda je, ze by se volanemu ukazal zmeskany hovor.
A 'CHYBA' by se musela rozlisovat jestli je nedostupny nebo obsazeny nebo neexistuje atp.
Komplikaci jeste je, ze nez prijde `CHYBA` tak se tam operatori vykecavaji v nekolika jazycich a kazdej jinak a jinak dlouho.
dle meho nazoru by to slo,SIP spojuje hovor:
INVITE >
< TRYING
< RINGING nebo CHYBA.
Tak kdyz by prislo RINGING' tak hovor ukoncit a cislo by melo existovat,nevyhoda je, ze by se volanemu ukazal zmeskany hovor.
A 'CHYBA' by se musela rozlisovat jestli je nedostupny nebo obsazeny nebo neexistuje atp.
Komplikaci jeste je, ze nez prijde `CHYBA` tak se tam operatori vykecavaji v nekolika jazycich a kazdej jinak a jinak dlouho.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8157
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Test existence tel. cisla
Ringing není úplně spolehlivé, navíc to u nás zadržíme, takže by jej musel zákazník rozpoznat sám.kovik píše:Dobry den,
dle meho nazoru by to slo,SIP spojuje hovor:
INVITE >
< TRYING
< RINGING nebo CHYBA.
Tak kdyz by prislo RINGING' tak hovor ukoncit a cislo by melo existovat,nevyhoda je, ze by se volanemu ukazal zmeskany hovor.
A 'CHYBA' by se musela rozlisovat jestli je nedostupny nebo obsazeny nebo neexistuje atp.
Komplikaci jeste je, ze nez prijde `CHYBA` tak se tam operatori vykecavaji v nekolika jazycich a kazdej jinak a jinak dlouho.
Pokud je ale hovor vypnut, ringing nedostane a číslo může být OK.
Ideální by bylo mít nějakou umělou inteligenci, která by rozpoznala, co se s hovorem děje, a dovedla rozpoznat obvyklé hlášky nebo chybové kódy. Položil jsem dotaz člověku, co to umí, uvidíme, co odpoví.
Re: Test existence tel. cisla
Pre mobilné čísla by išlo použiť o2 portál na overenie operátora: https://www.o2.cz/osobni/overte-si-operatora Chce to ale napísať si robota, ktorý ten web prečíta a ešte obíde aj tú google captcha, čo tam je.
Re: Test existence tel. cisla
Přišel jsem s myšlenkou simulace začátku vyjednávání hovoru SIP na konkrétní číslo při kontrole dat formuláře. Pokud na druhou stranu hovoru SIP nedorazilo více hlasů, vezměte jej jako ověřené. Protokol SIP však neví dost, aby posoudil, zda je to možné. Máte s tím zkušenosti?
Re: Test existence tel. cisla
Opensource a umí to češtinu. Nešlo by to použít?xsouku04 píše: Ideální by bylo mít nějakou umělou inteligenci, která by rozpoznala, co se s hovorem děje, a dovedla rozpoznat obvyklé hlášky nebo chybové kódy.
https://github.com/openai/whisper