Telidoo

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...

Telidoo

Příspěvekod guard » čtv 06. úno 2020 10:34:14

https://www.mobilmania.cz/clanky/telido ... fault.aspx

Zajímavé je, že to funguje i bez datového připojení. Nechystá něco podobné i Odorik?
guard
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát 08. bře 2013 17:23:48

Re: Telidoo

Příspěvekod Pitomec » čtv 06. úno 2020 13:32:56

Volání mezi čísly Odorik je za 0,59 Kč za minutu s tarifikací 1+1, takže proč by měl zdražovat na úroveň Telidoo na 0,79 Kč za minutu s tarifikací 60+1? :P

Jinak bych ale tu službu viděl tak na principu zpětného volání, kdy si Telidoo ke svým nákladům přihodí pár drobných a zprostředkuje hovory (napovídá tomu i prodleva při spojení hovoru min. 3 sekundy).
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 2115
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Telidoo

Příspěvekod xsouku04 » čtv 06. úno 2020 18:52:54

guard píše:https://www.mobilmania.cz/clanky/telidoo-znamena-levne-volani-a-sms-a-neni-to-operator-je-to-aplikace/sc-3-a-1347398/default.aspx

Zajímavé je, že to funguje i bez datového připojení. Nechystá něco podobné i Odorik?


Jakým způsobem to funguje bez dat? Přenáší se nějaké informace už během vyzvánění - tedy callback prozvoněním s tím, že se něco přenese během zvonění? A nebo se na stáhnou všechny vaše přátele v kontaktech k sobě a každému kontaktu přiřadí jiné prozváněcí číslo? To by pak znamenalo, že bez dat je možné volat jen čísla, co máte v kontaktech a je potřeba mít dostatečný kredit na prozvonění.
U Odoriku vidíte ve výpisu i všechna odchozí prozvonění, protože aplikace se jistě bude snažit schovat z historie hovorů.
Jinak slyšel jsem, že to umí i běžný VoIP, který se používá i při hovorech mezi členy. Ten je zdarma? Nebo za to také účtují? Nebo to ještě nenasadili?

Trochu problém vidím v tom, že na dlouhé hovory je stejně lepší volat přes VoIP (v síti úplně zdarma). A na krátké hovory je úspora, zvláště při účtování 60+1, zanedbatelná. Předpokládám, že aplikace také bude dosahovat nižší spolehlivost než běžný hovor, a pokud Google výrazně něco změní, může se stát, že aplikace se bude muset hodně omezit (jako u verze pro iOS) nebo skončit. Aplikace prý totiž úplně předělá vytáčecí aplikaci, aby skryla to, že se nevolá normálně ale callbackem. Otázka také je, jak dobře to bude fungovat s různými dvousimkovými telefony.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7171
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Telidoo

Příspěvekod mymartin » pát 07. úno 2020 1:19:22

Mám několik poznatků.

Aplikaci jsem vyzkoušel a zjistil jsem když vytočím číslo
a aplikaci v prodlevě na přepojení odinstaluji obdržím hovor z čísla 800111006
a když ústředna nezjistí DTMF volbu tak nedochází k propojení a ve sluchátku je ticho.
"z důvodu chybějící aplikace která generuje DTMF volbu dle vytočeného čísla".

V tichém hovoru jsem se pokusil vytočit jiné číslo než volané manuálně pomocí klávesnice.
Došlo k přepojení na jiné než jsem inicializoval.
Zkoušeno v offline režimu.

Telefonní číslo 800111006 dle ČTÚ je přiděleno společnosti miniTEL s.r.o *1.

Chápu to správně že někdo využívá technické řešeni od firmy miniTEL s.r.o "Odorik.cz" pro předprodej služeb
nebo Odorik testuje novou službu?

Že by někdo testoval na nečisto jak tuto službu přijmou zákazníci?

Jedná se o další projekt typu Phonelix atd pod infrastrukturou miniTEL s.r.o?

Mám pocit že tato služba funguje pomoci API od Odoriku.

Aplikace iniciuje hovor aplikace hovor tiše příjme a tiše vytočí číslo na které bude voláno "DTMF".

Z tohoto důvodu trvá přepojení hovoru tak dlouho.
Tato služba se tváří jako Callback zabalený do marketingově propracované aplikace
něco podobného jako Roaming killer*2
kde se jednalo o obyčejnou GOIP bránu a mobilní aplikaci s reklamou na Kickstarteru :D


Tarifikace 60+1 je asi z důvodu pokrytí nákladů na přepojení hovoru,
aktuálně se hovor začne účtovat až volaná strana hovor příjme.
Udělal jsem několik hovoru které nebyly spojeny a kredit nebyl odečten za tento hovor
a zvonění jsem nechal dost dlouho běžet.
Telidoo platí terminační poplatky už od první vteřiny kdy se ozve vyzváněcí tón.


Je to jen můj subjektivní názor, v případě že jsem něco popletl budu rád za opravu. :D


*1 https://www.ctu.cz/vyhledavaci-databaze ... 5Bdate%5D=

*2 https://www.kickstarter.com/projects/27 ... ing-killer
mymartin
 
Příspěvky: 112
Registrován: čtv 11. úno 2016 23:36:45

Re: Telidoo

Příspěvekod xsouku04 » pát 07. úno 2020 1:47:04

mymartin píše:Mám několik poznatků.

Díky za rozbor. Tak je to opravdu obyčejný callback zabalený tak, aby to nikdo nepoznal. Aplikace tak dovede skrýt příchozí hovor z toho čísla a maže i záznamy v historii hovorů - nebo možná zobrazuje historii hovorů podle toho, jak uzná za vhodné. Prostě celá ta aplikace na vytáčení čísel se vám vymění za jinou, co dovede celý callback skrýt. Nejsem si ale jist, co se pak stane, když to pak začne nějak blbnout, ale asi bude nějaký způsob, jak volat napřímo. Když jsme připravovali naši aplikaci na callback, nebylo možné jednoduchým způsobem přenést DTMF u příchozího hovoru. Prostě google na to nedal API a nechtěl k tomu hovoru ani nijak pustit. Od té doby buď google tohle omezení zrušil, nebo to nějako obelstili. Je také otázka, jaká reálná hodnota je v tom callback takto maskovat. Např. pokud jste v 2. nebo 3. zóně roamingu, může být dobré vědět, jak přesně to vlastně funguje. Nebo je aplikace až tak chytrá, že to sama pozná a spojení odmítne?
Dříve nejspíše opravdu používali naše API na spojování hovorů, ale nyní už to mají u sebe.
Pokud by ještě jednou klesly propojovací poplatky, je možné, že zpětné volání nabude znovu na popularitě. Dnešní mladí ale moc nevolají, potřebují spíše data. A pro starší testovat nějaké nové cool aplikace zas tolik není. Uvidíme, jestli na to začne nějak reagovat potencionální uživatelé. Možná někdo nazná, že je to hrozně cool, a všichni se po něm začnou opičit.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7171
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Telidoo

Příspěvekod 5uch » pát 07. úno 2020 2:01:33

mymartin píše:Mám několik poznatků.
...
Je to jen můj subjektivní názor, v případě že jsem něco popletl budu rád za opravu. :D


Díky za průzkum. Také jsem si říkal, jak to dělají... Jako nejpravděpodobnější se mi zdá callback, chytře zamaskovaný do aplikace. A váš experiment to potvrzuje. Ještě mne napadla teoretická možnost, že se přesměrovává nějaké volání zdarma (800 xxx xxx), nebo odesílá "povelová" SMS na bránu zdarma. To první ale to by asi vyšlo dráž a bylo by to vidět ve výpisu historie volání od operátora. To druhé netuším, jestli je realizovatelné. SMS zdarma pro systémové účely má (pokud vím) jen operátor, vše ostatní musí jít standardní cestou a tedy za peníze a viditelně ve výpisu... a pochybuji, že by nějaký operátor spustil spolupráci s Telidoo a povolil mu SMS zdarma.

Je možné, že ke sdělení volaného čísla (poté, co volající obdrží callback) je použita nějaká jiná modulace než DTFM. Koneckonců, stačí, když tomu porozumí jejich ústředna, není třeba používat standardní protokol.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
5uch
 
Příspěvky: 299
Registrován: stř 21. lis 2012 5:01:18

Re: Telidoo

Příspěvekod xsouku04 » pát 07. úno 2020 2:14:17

5uch píše:Je možné, že ke sdělení volaného čísla (poté, co volající obdrží callback) je použita nějaká jiná modulace než DTFM. Koneckonců, stačí, když tomu porozumí jejich ústředna, není třeba používat standardní protokol.

Ano, ale probém androidu byl, že google nikoho nechtěl pustit, aby nějak mohl zasahovat do zvuku příchozího hovoru. A přitom by to mělo docla použití jako vytvářet záznamní, hlasová menu, umělou inteligenci a podobně. Je možné, že google změnil názor.
Mymartin píše, že je to obyčejné DTMF, protože to fungovalo, i když jiné volané číslo místo aplikace zadal ručně. DTMF je vhodnější, protože má podporu po celé trase, bez ohledu na to, jak se komprimuje zvuk. Ale jistě by šlo vymyslet i něco jiného než DTMF. Ideální by byl datový hovor jako vytáčená linka, jesli to ale dneska ještě vůbec jde.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7171
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Telidoo

Příspěvekod 5uch » pát 07. úno 2020 2:19:47

...ještě by bylo zajímavé zjistit, jak se předávají SMS v offline režimu... jestli se také "napískají" do callbacku.

Ale to řešení od Telidoo se mi jako nápad moc líbí. (Relativně) jednoduché a fakt vtipné.
Škoda, že s tím nepřišli dřív. Jak píše pan Soukup - mladým už o volání a SMS moc nejde (jdou po datech), starší si na situaci na TELCO trhu zvykli a moc to neřeší, navíc většina "hloupých" telefonů v provozu je v jejich rukou. ;-) A na hloupých telefonech Android aplikace Telidoo jaksi nejde použít.

Osobně přeji Telidoo vše nejlepší, snad to ustojí obchodně i technicky (a operátoři jim nebudou házet klacky pod nohy v podobě blokování prozváněcích čísel). Přesto ale zůstávám u Odorika... kombinace Odorik + Odepiš se mi jeví jako výhodnější. 8-)
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
5uch
 
Příspěvky: 299
Registrován: stř 21. lis 2012 5:01:18

Re: Telidoo

Příspěvekod 5uch » pát 07. úno 2020 2:52:34

xsouku04 píše:Mymartin píše, že je to obyčejné DTMF, protože to fungovalo i když jiné volané číslo místo aplikace zadal ručně.


Nevím, jestli jsem Mymartinovi porozuměl správně... já to pochopil tak, že z klávesnice vytočil do zpětného hovoru nějaké číslo, ale že se mu spojilo něco jiného.

xsouku04 píše:DTMF je vhodnější, protože má podporu po celé trase, bez ohledu na to jak se komprimuje zvuk.


Bezpochyby je DTMF pro vytáčení první volba a cesta nejmenšího odporu. Ještě nejspíš museli řešit přenášení znaků ze SMS v offline režimu, což by přes znaky podporované DTMF šlo také, byť za cenu většího počtu tónu na jedno písmeno.

xsouku04 píše:Ale jistě by šlo vymyslet i něco jiného než DTMF. Ideální by byl datový hovor jako vytáčená linka, jesli to ale dneska ještě vůbec jde.


V dávných dobách se někdo z mých spolužáků chlubil, jak si přes telefon s jednoduchým "udělátkem" předávali data a programy malých osobních počítačů typy ZX Spectrum a Commodore "zapískaná" na modulátory pro záznam na magnetofon. To byly časy... (1 hovor = 1 Kčs). Pak jim to ale někdo z SPT Telecom zatrhl, že prý data po telefonu posílat nesmějí.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
5uch
 
Příspěvky: 299
Registrován: stř 21. lis 2012 5:01:18

Re: Telidoo

Příspěvekod xsouku04 » pát 07. úno 2020 9:30:02

5uch píše:Nevím, jestli jsem Mymartinovi porozuměl správně... já to pochopil tak, že z klávesnice vytočil do zpětného hovoru nějaké číslo, ale že se mu spojilo něco jiného.

Spojilo se mu na jiné číslo, než si objednal v té původní aplikaci. Tedy spojilo se mu to na to číslo, které vyťukal pomocí DTMF. Tak jsem to pochopil já.

I kdyby přenos SMS zprávy trval půl minuty běžného příchozího hovoru iniciovaného prozvoněním, stále je to podstatně menší náklad než SMS poslat běžným způsobem. Zvláště, pokud má ten, komu se posílá zpráva, také tu aplikaci a data. Myslím, že lze přenést až 4 DTMF tóny za vteřinu, speciální modifikací možná výrazně více. Přenášení dat v běžném hovoru může být negativně ovlivněno komprimací těchto hovorů v mobilní síti. Tedy možnosti mohou být o dost horší, než co zvládla komunistická pevná linka.

Otázka pro nějaké odborníky na android. Má aplikace nyní plný přístup ke zvuku a DTMF u příchozích hovorů? To by otvíralo spoustu nových možností, kdy by napřímo na mobilu mohlo být hlasové menu, nebo v případě potřeby i přesměrování na VoIP pomocí wifi. Každý mobil by se pak mohl stát i GSM bránou jen pomocí jedné aplikace. Předpokládám ale, že se google z nějakého důvodu rozhodl, že tohle nedovolí. Možná existuje ale způsob, jak to obejít? V každém případě by to měl umět rootnutý telefon s androidem, i když to jistě nebude jednoduché, protože si musíte bez API udělat vše sami od základu. Podobně google nemá rád, když by nějaká aplikace chtěla nahrávat hovory. Různě to vývojářům komplikuje, ale aplikace na to existují, i když mohou mít různá omezení.
Kdo má neomezené volání, mohl by hovory nahrávat pomocí konfernce a třeba odorika. Prostě k normálnímu hovoru se do konference udělá ještě druhý na server, který celou konferenci nahraje. To google dovolí. Tedy za předpokladu, že nezměnil názor. Jak moc dobře použitelné to je, ale netuším. Prostě být dobrý vývojář na androidu a dělat neotřelé aplikace znamená neustále zkoumat, co vám google dovolí a co má nejméně zabagované a snažit se jeho omezení nějak obcházet, případně odhadovat, jaký nápad dostane do budoucna a co nejspíš zakáže, protože je vám už nyní jasné, že je to nebezpečné, jen googlu to dojde se zpožděním. Integrovaný SIP klient v androidu má cca deset let starý bug, že během zvonění se nepřenáší zvuk, takže se nedozvíte, že volaný má třeba vypnutý telefon. V androidu také všechno hodně rychle zastarává. Než google vyladí staré chyby, které se kolikrát ani nesnaží opravit, už má další dvě verze se zbrusu novými chybami. Ale je to jednička na trhu a tak všichni musí programovat hlavně pro něj a tvářit se, jak vše skvělé.

On Google také může kdykoli změnit pravidla a pokud se nepřizpůsobíte, může vám dodatečně odstranit aplikaci z google play a pak se tváří, jako by nikdy neexistovala včetně veškeré historie. Pokud má vaše aplikace počet stažení jen v tisících, přijde jen nesmyslná automatizovaná odpověd, která žádost o výjimku zavrhne. Google prostě nyní bohužel přebírá dřívější aroganci Microsoftu. Tak skončil např. CSIPsimple nebo Odorik callback.

iOS je ještě více restriktivní, ale vypadá, že na rozdíl od Google to mají lépe promyšlené a jsou lépe předvídatelní a myslím, že se pro ně i lépe programuje. Omezení má své výhody v podobě lepší bezpečnosti a třeba toho, že se všechny aplikace chovají podobně a předvídatelně, což je výhoda pro uživatele. Např. lepší výdrž baterie, pokud jste jen na příjmu, protože aplikace mají přesně dané, co smí na pozadí provádět, kdy spát a jak se probudit.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7171
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Další

Zpět na odorik.cz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků