Callback - blacklistovaná čísla

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...

Callback - blacklistovaná čísla

Příspěvekod raduz » pon 22. úno 2021 16:22:46

Chci se zeptat ohledně callbacku (u mě vyvolaného z Android aplikace verze 2, ale na tom asi nezáleží): Je nějaký důvod, proč volá pokaždé z jiného čísla? Důvod je zřejmě zmíněný v jiném vlákně (viewtopic.php?f=7&t=4017), že když mám CLIP nastavený stejné jako volané mobilní číslo, tak to někteří operátoři blokovali.
Nicméně nastavá problém, že čísla z kterých ten callback volá mě na mobil jsou vesměs na blacklistu služby "můžu to zvednout" (u mě naposled 910121291, 910127110, 910129811). Asi to jsou obecná čísla z kterých se volá, když někdo nemá koupené číslo, což zneužívají markeťáci. Nicméně u callbacku to volání pak mnohým lidem zařízne rovnou ta aplikace. A jelikož jde pokaždé o jiné číslo, nelze nastavavit. Řešením by asi bylo buď
- volat z veřejného čísla dané linky (je-li nastaveno), nebo
- volat ze systémového čísla, ale vždy jen jednoho, aby šla v aplikaci nastavit výjimka, nebo
- callback iniciovat z čísel, které nepoužívá nikdo na telemarketing :-)
raduz
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř 31. črc 2013 10:23:49

Re: Callback - blacklistovaná čísla

Příspěvekod xsouku04 » pon 22. úno 2021 16:40:11

Volat z veřejného čísla linky (je-li nastaveno) mi přijde jako nejlogičtější. Prosím jaká je vaše linka, abych se mohl podívat, co se přesně dělo, a rovnou to u vás vyzkoušet?

Ta čísla měníme kvůli tomu, že když jsme používali jen jedno, občas takové hovory nějaký zahraniční operátor blokoval. Je ale pravda, že do ČR bychom to dělat nemuseli. V ČR s tím nikdy problém nebyl.

Pokud vím, tak všechna callcentra mají svá vlastní čísla a neschovávají se za naše obecná. Je samozřejmě možné, že to někdy někdo porušil (možná i nechtěně), ale je také možné, že lidé používající "můžu to zvednout" jsou poněkud paranoidní a mají tendenci blokovat všechno "podezřelé". Občas se nám stane, že si někdo stěžuje, že je obtěžován z divného čísla, a když se zeptám, jestli to zkusili vzít a zeptat se, co ten dotyčný chce, tak prý ne. :)

Aha, tak to vypadá, že tam opravdu někdo pustil nějaké nesmysly. By stačilo nahlásit nějaký konkrétní hovor a já bych po nich požadoval, ať si ničí svoje vlastní číslo. Myslím, že je to spíše omylem, protože callcentra jako odchozí číslo většinou chtějí něco nenápadného, nejlépe obyčejné mobilní číslo, jinak jim to lidi moc neberou. Tedy nejspíše mají svoji vlastní ústřednu, která špatně předává číslo volajícího, a proto se objeví číslo od Odorik.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7269
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Callback - blacklistovaná čísla

Příspěvekod raduz » pon 22. úno 2021 22:21:01

No já to testoval na lince 697720. Podotýkám ale, že na ní je nastaven vlastní CLIP mobilního čísla, které není u Odoriku.

Když koukám na ta hlášení výše uvedených konkrétních čísel (je to vidět i na webu muzutozvednout.cz), tak tam sice mají negativní hlášení typu "zvednul jsem a mluvilo to anglicky", ale jsou tam zároveň hlášené vyloženě i reklamní telefonáty. Obecně si na tu jejich databázi v zásadě nemůžu stěžovat. Tohle je opravdu první případ kdy s tím je nějaký problém a to proto, že z těch čísel jdou jak callbacky, tak reklamy-viz ty komentáře/hlášení uživatelů. Třeba naše účetní která má svoje číslo i na webu má denně zablokovaných klidně 5 reklamních telefonátů, to už je neúměrný počet. Proto jí jen pípají zablokovaná volání.

Čili když vyvolám callback, tak na mobil mi volalo číslo, které hned zablokovala aplikace Můžu to zvednout. V takové situaci asi jediné řešení je vypnout automatické blokování, ale pak samozřejmě s tím opruzem, že s každou reklamou už to člověk řeší, musí vzít telefon do ruky a manuálně položit.

EDIT: Já nepochybuji o tom, že velcí hráči mají vlastní ústředny. Oni už teď využívají co koukám kolikrát co největších rozsahů čísel právě kvůli blacklistům. Rychle obvolat z jednoho čísla, jakmile je na blacklistu, vložit si sám pár pozitivních hodnocení aby se prodloužila jeho "životnost" a jakmile už si stěžuje moc lidí a číslo má negativní reputaci, hned přepnout na další číslo. Bloky čísel nejsou neomezené. Takže tohle tipuji spíš na nějakého menšího hráče bez vlastní ústředny. Někdo zjistil že se tu mění čísla, což je pro telefonní spam ideální :D IMHO tyhle databáze budou postupně čím dál více "zasekané" a budou muset stejně jako u IP blacklistů mít nějakou expiraci. Protože zdědit nějaký blok čísel po někom takovém, člověk se pak moc nedovolá.
raduz
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř 31. črc 2013 10:23:49


Zpět na odorik.cz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků