email2voice

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...

email2voice

Příspěvekod iv0 » čtv 05. srp 2021 9:00:30

Pěkný den,

zajímalo by mě, jestli bychom si u Vás mohli koupit sloužbu, kdy po příchodu emailu na dohodnutou emailovou adresu na vaší doméně by váš systém inicioval (z čísla v našem vlastnictví) telefonický hovor (preferované) nebo odeslal SMS (taky použitelné).

Služba má fungovat jako upozornění našich techniků na důležité incidenty u našeho zákazníka, jednalo by se o jednotky telefonátů týdně.

Email by měl nějaké "heslo" jako předmět zprávy, podle hesla by se vytočilo konkrétní číslo (nebo by se na toto číslo odeslala SMS). Text zprávy by měl být specifický pro každé "heslo". Potřebovali bychom cca 40 kombinací heslo - telefonní číslo.

Když by dorazil email bez správného hesla, nic by se nestalo.

Příjemce by musel volání resp. SMS nějakým způsobem potvrdit (tónovou volbou, zavoláním, odpovědí na SMS apod. - co je nejsnáze dostupné), když by to neudělal, systém by volal v nějakých intervalech opakovaně (třeba po 5 minutách).

Děkuji, Ivo Žlábek
iv0
 
Příspěvky: 9
Registrován: pát 01. bře 2013 5:28:59

Re: email2voice

Příspěvekod alfi » čtv 05. srp 2021 9:35:56

SMS jde poslat přes Odorik API, hovor asi taky (jen nevím, jestli vygenerovat i nějaký zvuk?). Jinak místo placených SMS bych to rovnou nastavil na Android notifikace, za které se většinou neplatí, viz např. https://pushover.net/. I když, pokud si na telefonu nastaví emailového klienta, notifikaci dostanou úplně stejnou..? A jestli to musí výrazněji zvonit, potom vybrat správné vyzvánění pro příchozí email? :-)
alfi
 
Příspěvky: 514
Registrován: čtv 03. led 2013 16:31:10

Re: email2voice

Příspěvekod iv0 » čtv 05. srp 2021 10:30:18

Díky za rychlou odpověď. Náš tiketovací systém je trochu zastaralý a nedokážeme z něj generovat volání na vaše API. Je možné ten trigger udělat pomocí emailu jak jsem popisoval?
iv0
 
Příspěvky: 9
Registrován: pát 01. bře 2013 5:28:59

Re: email2voice

Příspěvekod xsouku04 » čtv 05. srp 2021 10:59:34

Udělat si skript, který čte příchozí emaily a reaguje na ně, je poměrně jednoduché. Zpracovaný email pak je možné přesunout do jiné složky. Skript by mohl vyvolat hovor a dokonce i zpracovat potvrzení volaného o tom, že hovor přijal a potvrdil třeba zmáčknutím 1. https://www.odorik.cz/w/ivr:vzdalene_rizeni_pres_web
Zpětné volání lze objednat přes api a to právě tak, aby druhá větev hovoru šla právě do toho vzdáleného řízení přes web.

A kde byste sbírali informace o tom, kdo všechno potvrdil příjem. To mohlo by to být formou odpovědi na ten email?

Sami, když je nějaký výpadek či podezření na Odorik.cz, si necháváme posílat SMS a to třeba i opakovaně. Problém je ale u nás v tom, že většina zjištění jsou plané poplachy, které nemají zásadní nebo kritický vliv, pokud to není úplně chyba jen testu.

Jinak podobné služby s mnohem více možnostmi nabízí třeba https://www.vocalls.cz/ , který prý také využívá k volání odorik.cz. Je ale otázka, jestli to není zbytečně mocný a možná i drahý kanón na vrabce, když by na to stačil malý vlastní skript.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7400
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno


Zpět na odorik.cz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků