Bohužel problém s tím, aby se ukázalo, že linka není přihlášena, má standard SIP, který byl ve více ohledech špatně navržen. Stav telefon nepřihlášen prostě vůbec neumí.
Lze ale nastavit sledování stavu, ale pak je to prostě jiná funkce tlačítka. Jaký máte telefon? Pak vidíte, jestli je dotyčný online či nikoli, ale zase nepoznáte, jestli má obsazeno nebo mu něco vyzvání.
Tedy jediné řešení je u důležitých klapek mít pro jednu klapku dvě tlačítka. Jedna sleduje stav přihlášen/nepřihlášen a druhá volno-obsazeno-zvoní. Pro ostatní návod na BLF je zde.
http://www.odorik.cz/w/blf:blfPokud jsou příchozí hovory po nějaké době nedostupné, je to tím, že na telefonu není zapnuté keep alive.
Keep alive lze zapnout i u nás na ústředně, ale protože je vždy lepší, když keep alive provádí telefon, defaultně je to vypnuto. Tohle chování je jiné od většiny jiných operátorů.
Pokud by totiž keep alive pakety posílala ústředna a vypadl by internet třeba na 3 minuty, telefon bude nedostupný až celou hodinu do další přeregistrace. Pokud ale pakety posílá telefon, nedostupnost je jen do dalšího keep alive paketu. Připadně telefon může poznat, že je něco špatně podle toho, že nedostane na svék keep alive odpověď, a přeregistraci může provést sám dříve. To může být např. v případě restartu routeru, nebo když mu operátor vymění ip adresu.
V každém případě doporučujeme nastavit i záložní číslo, a/nebo email, na který máme hlásit změnu počtu zaregistrovaných telefonů.