Sipdroid - není slyšet, špatná kvalita u protistrany

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...

Sipdroid - není slyšet, špatná kvalita u protistrany

Příspěvekod tomicak » stř 21. bře 2012 1:29:33

Dlouho jsem nepoužíval aplikaci sipdroid, teď jsem ji znovu spustil, přihlásila se, vše se zdá jako obvykle, ale je tu jeden háček. Ve sluchátku vůbec nic neslyšim. Hovor probíhá, ale není nic slyšet, ani šumění, nic. Zkoušel jsem měnit kodeky a ruzně se hrabat v nastavení, i odinstalovat aplikaci a znovu nainstalovat, ale beze změny. Při použití jinýho voip providera to jede. Nevíte někdo čím to?

Dál bych se chtěl zeptat jestli se nějak nedá řešit špatná kvalita zvuku u protistrany. Vyzkoušel jsem Mizudroid, Media5-fone, Fring, uTalk, uDial, CsipSimple, Bria, 3CXPhone, dříve tedy i sipdroid. Dnes jsem si poprvý vyzkoušel, jak to vlastně zní když někomu volám - přes 3G Vodafonu (měl jsem k dispozici další telefon). Ve všech těchhle případech je to opravdu hodně mizerná kvalita. Nezáleží moc na zvolenym kodeku, GSM víc šumí, duní a míň koktá, PCMA víc koktá a míň šumí. V každym případě je to ale prakticky nepožitelný. Zajímavý pro mě je, že v případě použití kodeku PCMA - ve všech těchle aplikacích - já slyšim protistranu krásně (pokud zrovna vodafone nemá ty svoje koktavý výpadky). Nevíte někdo čim to může bejt, jak to případně řešit? Je to opravdu telefonem - Wildfire jeho softwarem? Jinak Nimbuzz se použít dá, tam je kvalita lepší, Skype používat nemůžu, Wilda ho nezvládá. Díky za odpověď a rady.
tomicak
 
Příspěvky: 33
Registrován: pon 01. srp 2011 12:25:08

Re: Sipdroid - není slyšet, špatná kvalita u protistrany

Příspěvekod Kristovec » stř 21. bře 2012 5:01:00

Jestli mohu ríci svuj názor - vyplatí se investovat do Nokie E52 a dát do ní jak Fringa tak SIP nastavení,
a poslech bude cistounky.Android to neumí nebo nemuze nabidnout,pan Soukup to zminoval,ze Nokie
pouzivaji cistici filtry i pri VoIP hovorech.Ja jsem to s Androidem vzdal,mám Samsung Galaxy i9000 s 2.1
a jedu uz jen pres tu E52
Kristovec
 
Příspěvky: 1385
Registrován: ned 07. srp 2011 18:03:28

Re: Sipdroid - není slyšet, špatná kvalita u protistrany

Příspěvekod Tatinek2 » stř 21. bře 2012 13:23:31

Koupil jsem si Samsung Galaxy mini GT-5570i verze software 2.3.6. Kvalita hovorů dobrá. Používám aplikaci Média5 fone. Nemůžu si stěžovat. Nemám problém.
Samsung Galaxy mini GT - 5570i
Na 90% volám přes Odorik
Tatinek2
 
Příspěvky: 85
Registrován: úte 12. črc 2011 7:39:10

Re: Sipdroid - není slyšet, špatná kvalita u protistrany

Příspěvekod prcek » pát 23. bře 2012 17:21:59

tomicak píše:Dlouho jsem nepoužíval aplikaci sipdroid, teď jsem ji znovu spustil, přihlásila se, vše se zdá jako obvykle, ale je tu jeden háček. Ve sluchátku vůbec nic neslyšim. Hovor probíhá, ale není nic slyšet, ani šumění, nic. Zkoušel jsem měnit kodeky a ruzně se hrabat v nastavení, i odinstalovat aplikaci a znovu nainstalovat, ale beze změny. Při použití jinýho voip providera to jede. Nevíte někdo čím to?


Musím potvrdit - sipdroid proste nejede! Se stejnym nastavenim pres voocall to jede bez problemu.
prcek
 

Re: Sipdroid - není slyšet, špatná kvalita u protistrany

Příspěvekod tomicak » sob 24. bře 2012 17:33:40

Přesně tak i já :D Voocall mi jede, ale odorik neni slyšet. A jak je to s kvalitou zvuku u protistrany při použítí sipdroid a třeba voocall? Je to dobrý - kvalita, případně na jakym telefonu? díky za odpověď. Musim zjistit jakej si mám případně příště koupit telefon.
tomicak
 
Příspěvky: 33
Registrován: pon 01. srp 2011 12:25:08

Re: Sipdroid - není slyšet, špatná kvalita u protistrany

Příspěvekod xsouku04 » sob 24. bře 2012 21:02:25

tomicak píše:Přesně tak i já :D Voocall mi jede, ale odorik neni slyšet. A jak je to s kvalitou zvuku u protistrany při použítí sipdroid a třeba voocall? Je to dobrý - kvalita, případně na jakym telefonu? díky za odpověď. Musim zjistit jakej si mám případně příště koupit telefon.


Rozdíl mezi námi a většinou konkurence v ČR je v tom, že my používáme sip proxy. Možnost sip proxy je výhoda protokolu SIP, vykoupená zbytečnou složitostí.
Ostatní mají jen obvykle jeden či více asterisků na které přihlašují své zákazníky. Tedy žádný proxy, jen koncové SIP zařízení, což je v jejich případě asterisk.
Některé telefony (např. WELL) nebo NATy mají ale problém s tím, pokud RTP (tedy hovor samotný) přijde z jiné ip adresy než signalizace. Projevuje se to tím, že není slyšet. V tom případě si stačí na infolince požádat o zapnutí RTP proxy a je po problému.

SIP proxy je aplikace, která má obvykle vlastní ip adresu i stroj. Stará se jen o signalizaci hovorů. Samotný tok hovoru, neboli RTP již přes něj nejde, leda že by byla zapnuta zvláštní volba a tou je RTP proxy.
Tohle oddělení má výhody v tom, že máme lépe pod kontrolou sip signalizaci a celá věc je lépa škálovatelná. Tedy třeba 50 000 přihlášených uživatelů je stále OK.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7168
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Sipdroid - není slyšet, špatná kvalita u protistrany

Příspěvekod Pitomec » stř 28. bře 2012 11:09:49

Nenapíše si Odorik svoji aplikaci pro Android? :-)
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 2115
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Sipdroid - není slyšet, špatná kvalita u protistrany

Příspěvekod xsouku04 » stř 28. bře 2012 14:04:04

Nechystáme se k tomu. Co je ale možné pomoci vyladit nějakou opensource aplikaci. Ale zatím to není na pořadu.
Hlavní problém platformy android a apple je ten, že nedovolí použití kvalitních zvukových filtrů, které se jinak používají pro běžné hovory. Musí se to bastlit sofwarově a je s tím potíž. Takže telefon je na tom stejně špatně jako počítač, jen má mnohem méně výkonný procesor :)
Dále je problém v tom, že se doladí jeden model, jsou na trhu tři další a zase nové bugy. Výrobci jako by byli posedlí každý měsíc produkovat nové modely, místo aby si vyladili staré nedokonalosti převážně v softwaru.
Je to boj s větrnými mlýny a nemáme chuť s tím zápasit. Navíc nemůžeme dělat všechno.
Co se týče základních funkcí telefonu - tedy telefonování. Je na tom nokia lépe. Nokia dovolí použít zabudované zvukové filtry, jen opruzuje nějakými nesmyslnými licencemi. (z pohledu programátora) Nepochopil jsem co to má za význam.
Vypadá to tak, že aby i dnes měli všichni práci, dochází k tomu že se vše komplikuje více než je nutné.

Pokud už tedy vyvíjet nějakou aplikaci pro android tak raději ne SIP, ale nějaký protokol alá fring. Za část nespolehlivosti může totiž překomplikovaný SIP a jeho podivné používání portů.
Pokud tyto řádky čte nějaký vývojář, může nás zkusit kontaktovat pro spolupráci.

Aby mohla být existovat opravdu dobrá aplikace pro android jsou zásadní tři věci.

Mít dobré a nenáročné zvukové filtry, které vychytají ozvěnu a jiné nekvality (např. vhodně upraví hlasitost, vychytají šum a pod.).
Může být dobrý nápad se též zbavit protokolu SIP.
Zásadní je aby bylo používání pohodlné a jednoduché.

Obě tyto věci splňuje Skype. A díky tomu má obrovskou tržní hodnotu. (ještě má navíc další dobrou věc a to volání peer to peer a video - není to ale tak zásadní jak by se mohlo zdát) Aby investor dostal svoje peníze zpět, má drahé volání.

Všiměte si, že SIP klientů je pro android je obrovské množství. Nicméně nikdo nepochopil co je opravdu důležité a žádný tedy není opravdu dokonalý.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7168
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Sipdroid - není slyšet, špatná kvalita u protistrany

Příspěvekod Pitomec » čtv 29. bře 2012 13:13:51

tomicak píše:Dlouho jsem nepoužíval aplikaci sipdroid, teď jsem ji znovu spustil, přihlásila se, vše se zdá jako obvykle, ale je tu jeden háček. Ve sluchátku vůbec nic neslyšim. Hovor probíhá, ale není nic slyšet, ani šumění, nic. Zkoušel jsem měnit kodeky a ruzně se hrabat v nastavení, i odinstalovat aplikaci a znovu nainstalovat, ale beze změny. Při použití jinýho voip providera to jede. Nevíte někdo čím to?

Dál bych se chtěl zeptat jestli se nějak nedá řešit špatná kvalita zvuku u protistrany. Vyzkoušel jsem Mizudroid, Media5-fone, Fring, uTalk, uDial, CsipSimple, Bria, 3CXPhone, dříve tedy i sipdroid. Dnes jsem si poprvý vyzkoušel, jak to vlastně zní když někomu volám - přes 3G Vodafonu (měl jsem k dispozici další telefon). Ve všech těchhle případech je to opravdu hodně mizerná kvalita. Nezáleží moc na zvolenym kodeku, GSM víc šumí, duní a míň koktá, PCMA víc koktá a míň šumí. V každym případě je to ale prakticky nepožitelný. Zajímavý pro mě je, že v případě použití kodeku PCMA - ve všech těchle aplikacích - já slyšim protistranu krásně (pokud zrovna vodafone nemá ty svoje koktavý výpadky). Nevíte někdo čim to může bejt, jak to případně řešit? Je to opravdu telefonem - Wildfire jeho softwarem? Jinak Nimbuzz se použít dá, tam je kvalita lepší, Skype používat nemůžu, Wilda ho nezvládá. Díky za odpověď a rady.

Sipdroid 2.5 beta jsem dneska zkoušel pro volání Odorik<>Odorik a Odorik>pevná O2 (jak bezplatná linka 800123456, tak i běžný číslo), připojení přes 3G od Vodafone. V obou případech proběhl hovor bezproblémů (pouze cca první sekunda od spojení je se zadrháváním). Stejný výsledek i s 802.cz, což mám jako druhý účet v Sipdroidu (to jenom pro úplnost).
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 2115
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Sipdroid - není slyšet, špatná kvalita u protistrany

Příspěvekod rondry » ned 20. zář 2020 17:46:06

Dobrý den, pokusím se po letech navázat na tohle vlákno. Řeším stejný problém. S klientem SIPdroid mohu navázat hovor, ale není žádný zvuk ani v jednom směru. Chová se to takhle ale jen při spojení přes 3G. Při spojení přes WiFi to funguje normálně. Nastala za těch 8 let nějaká změna, nebo stále platí, že řešením je pouze zapnutí SIP proxy pro hovory? Mohu si ji někde zapnout sám nebo jen přes infolinku?
rondry
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned 20. zář 2020 17:04:23


Zpět na odorik.cz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků