Přenos telefonního čísla
Přenos telefonního čísla
Zdravíčko. Chci se zeptat. Rád bych přenesl 1 telefonní číslo k Odoriku. Ale teď přišla od operátora nová smlouva, kdy stávající smlouvu prodloužil. Výpovědní dobu má 3 měsíce.
Jak se v tomto případě postupuje ? Stačí normálně vyplnit formulář, který se dá stáhnout ze stránek Odoriku, poslat ho k vám a vy se o všechno postaráte ? Jak dlouho pak bude trvat portace čísla ? Je to od firmy Live Telecom.
Díky za info
Jak se v tomto případě postupuje ? Stačí normálně vyplnit formulář, který se dá stáhnout ze stránek Odoriku, poslat ho k vám a vy se o všechno postaráte ? Jak dlouho pak bude trvat portace čísla ? Je to od firmy Live Telecom.
Díky za info
Re: Přenos telefonního čísla
Od operátora může přijít co chce, ale pokud novou smlouvu nepodepíšeš, tak nebude ani platná.
- megacruiser
- Administrátor
- Příspěvky: 246
- Registrován: stř 13. říj 2010 15:09:09
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přenos telefonního čísla
Zdravím Vás,
ve Vašem případě je to trochu složitější. Telefonní linku (číslo) máte předpokládám od O2. Další smluvní vztah však máte s Live Telecom. Portací se zruší vztah s O2 a číslo se přenese k nám. Vztah s LiveTelecom musíte ukončit zvlášť na základě smluvy, kterou s nimi máte. Pokud byste pouze přeportoval číslo, musel byste za služby Live Telecomu dále platit.
Pokud máte 3 měsíční výpovědní lhůtu, doporučuji smlouvu ihned vypovědět. Pokud byla smlouva s Live Telecom sjednaná na dobu určitou (např. rok), novou smlouvu již nepodepisujte a její platnost neprodlužujte. Nevím ale jak přesně smlouva mezi Vámi a LiveTelecom zní, možná tem bude napsáno, že se smlouva prodlužuje automaticky.
Pokud bude nutné dodržet 3 měsíční výpovědní lhůtu, můžeme portaci naplánovat přesně na den, kdy tato výpovědní lhůta bude končit.
ve Vašem případě je to trochu složitější. Telefonní linku (číslo) máte předpokládám od O2. Další smluvní vztah však máte s Live Telecom. Portací se zruší vztah s O2 a číslo se přenese k nám. Vztah s LiveTelecom musíte ukončit zvlášť na základě smluvy, kterou s nimi máte. Pokud byste pouze přeportoval číslo, musel byste za služby Live Telecomu dále platit.
Pokud máte 3 měsíční výpovědní lhůtu, doporučuji smlouvu ihned vypovědět. Pokud byla smlouva s Live Telecom sjednaná na dobu určitou (např. rok), novou smlouvu již nepodepisujte a její platnost neprodlužujte. Nevím ale jak přesně smlouva mezi Vámi a LiveTelecom zní, možná tem bude napsáno, že se smlouva prodlužuje automaticky.
Pokud bude nutné dodržet 3 měsíční výpovědní lhůtu, můžeme portaci naplánovat přesně na den, kdy tato výpovědní lhůta bude končit.
Re: Přenos telefonního čísla
Ne, je to tak, že na základě hlasového souhlasu ze dne 21.3.2012 nám Live Telecom zřídil novou službu na stávající telefonní čísla. Zřejmě to náš ředitel špatně v telefonu pochopil (ví, že přecházíme na VoIP) a smlouvu po telefonu potvrdil. Včera přišlo od Live Telecom potvrzení o uzavření smlouvy. Smlouvu přímo s O2 jsem neviděl, ale využíváme 2 tel. čísla a máme smlouvu na ISDN s O2. Přenést ale chceme jen 1 číslo, druhé chceme nechat zaniknout, protože je v podstatě zbytečné.megacruiser píše:Zdravím Vás,
ve Vašem případě je to trochu složitější. Telefonní linku (číslo) máte předpokládám od O2. Další smluvní vztah však máte s Live Telecom. Portací se zruší vztah s O2 a číslo se přenese k nám. Vztah s LiveTelecom musíte ukončit zvlášť na základě smluvy, kterou s nimi máte. Pokud byste pouze přeportoval číslo, musel byste za služby Live Telecomu dále platit.
Pokud máte 3 měsíční výpovědní lhůtu, doporučuji smlouvu ihned vypovědět. Pokud byla smlouva s Live Telecom sjednaná na dobu určitou (např. rok), novou smlouvu již nepodepisujte a její platnost neprodlužujte. Nevím ale jak přesně smlouva mezi Vámi a LiveTelecom zní, možná tem bude napsáno, že se smlouva prodlužuje automaticky.
Pokud bude nutné dodržet 3 měsíční výpovědní lhůtu, můžeme portaci naplánovat přesně na den, kdy tato výpovědní lhůta bude končit.
Nevíte náhodou, zda-li se dá od takové smlouvy ještě odstoupit bez té výpovědní lhůty ? U fyzických osob je na to 14 dní, ale od data uzavření nebo od data zaslání potvrzení o uzavření smlouvy ? A váže se toto i na právnické osoby ?
Takže radíte vypovědět smlouvu s Live Telecom, vám potom odeslat formulář na portaci čísla od O2 a vy nám ho k po skončení smlouvy s Live Telecom přenesete ?
Díky mockrát za rady. Portaci čísla jsem zatím neprováděl, tak moc nevím.
Re: Přenos telefonního čísla
Tak to bude nejspíš smůla, protože Smlouva elektronických komunikací se dá uzavřít i přes telefon a je normálně platná. Navíc u právnických a podnikajících fyzických osob se Smlouva obvykle uzavírá dle Obchodního zákoníku a tudíž nelze uplatnit 14 denní lhůtu na odstoupení bez udání důvodu.
Navíc pokud už začal Live Telecom plnit službu se souhlasem odběratele, tak padá i ta 14 denní lhůta k odstoupení, která by se dala event. použít.
Navíc pokud už začal Live Telecom plnit službu se souhlasem odběratele, tak padá i ta 14 denní lhůta k odstoupení, která by se dala event. použít.
Re: Přenos telefonního čísla
Jo jo, bohužel to tak je. Už jsem si to na netu taky našel. No, co se dá dělat. Aspoň se ředitel naučí, že takhle se smlouvy neuzavírají.Pitomec píše:Tak to bude nejspíš smůla, protože Smlouva elektronických komunikací se dá uzavřít i přes telefon a je normálně platná. Navíc u právnických a podnikajících fyzických osob se Smlouva obvykle uzavírá dle Obchodního zákoníku a tudíž nelze uplatnit 14 denní lhůtu na odstoupení bez udání důvodu.
Navíc pokud už začal Live Telecom plnit službu se souhlasem odběratele, tak padá i ta 14 denní lhůta k odstoupení, která by se dala event. použít.
- megacruiser
- Administrátor
- Příspěvky: 246
- Registrován: stř 13. říj 2010 15:09:09
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přenos telefonního čísla
Zdravím Vás,
nejsem právník, ale popravdě se mi toto uzavírání smluv přes telefon zdá poměrně pochybné. Pokud se uzavírá zmlouva, musí s ní být obě strany seznámeny a já si moc nedovedu představit, že ji celou někdo přečetl Vašemu panu řediteli do telefonu.
Pečlivě prostudujte, k čemu se ve smlouvě zavazujete, zda např. není uzavřena na nějakou minimální dobu po kterou ji nelze vypovědět, nebo je vypovězení zpoplatněno vysokým penále.
Momentálně bude asi nejlepší smlouvu vypovědět doporučeným dopisem k nějakému datu a k tomuto datu i naplánovat portaci čísla. Pokud se jedná o ISDN linku, bude asi nutné ji nechat převést na dvě HTS, O2 by to mělo provést na žádost klienta zdarma. ISDN lze totíž přenést jen komplet všechna čísla. Pokud chcete, pošlete mi na email kment(zavinac)odorik.cz ta dvě čísla a já ověřím, zda bude možné portovat jen jedno.
nejsem právník, ale popravdě se mi toto uzavírání smluv přes telefon zdá poměrně pochybné. Pokud se uzavírá zmlouva, musí s ní být obě strany seznámeny a já si moc nedovedu představit, že ji celou někdo přečetl Vašemu panu řediteli do telefonu.
Pečlivě prostudujte, k čemu se ve smlouvě zavazujete, zda např. není uzavřena na nějakou minimální dobu po kterou ji nelze vypovědět, nebo je vypovězení zpoplatněno vysokým penále.
Momentálně bude asi nejlepší smlouvu vypovědět doporučeným dopisem k nějakému datu a k tomuto datu i naplánovat portaci čísla. Pokud se jedná o ISDN linku, bude asi nutné ji nechat převést na dvě HTS, O2 by to mělo provést na žádost klienta zdarma. ISDN lze totíž přenést jen komplet všechna čísla. Pokud chcete, pošlete mi na email kment(zavinac)odorik.cz ta dvě čísla a já ověřím, zda bude možné portovat jen jedno.
Re: Přenos telefonního čísla
Uzavírání smluv přes telefon je naprosto běžná věc, např. si zavolám na klientskou linku Vodafone, objednám službu (neboli uzavřu smlouvu), pošlou mně kartu a můžu volat. Ostatně ZOK by to měl upravovat a defacto obdobě funguje i Odorik, kde taky žádnou smlouvu fyzicky nepodepisuju a neposílám poskytovateli.
Re: Přenos telefonního čísla
Přesně tak, drtivá většina smluv může být uzavřena ústně. Jen u menšiny smluv (nemovitosti, pracovní smlouva, licence atd.) je vyžadována písemná forma. Zvláštním případem jsou smlouvy "uzavřené na dálku", kde zpravidla není snadné zkontrolovat si plnění, respektive všechny náležitosti smlouvy. Proto se tam postupně vytvořily různé ochranné mechanismy, zejména možnost od takových smluv v nějaké rozumné době po jejich uzavření odstoupit.Pitomec píše:Uzavírání smluv přes telefon je naprosto běžná věc.....
Re: Přenos telefonního čísla
Je-li číslo, o jehož přenos má jít, pro danou ISDN jako hlavní (což poznáte podle toho, že je takto uvedeno na faktuře), stačí u O2 zažádat o zřízení HTS přeměnou z ISDN a zbylá MSN dnem přeměny (dělají to obvykle do týdne po podání žádosti) zaniknou. Je-li ale číslo, které se má přenášet, jen MSN přiřazené pod ISDN, může s tím být docela problém a asi by se to muselo řešit rovněž přeměnou ISDN na HTS a zřízením druhé HTS s využitím možnosti zvolit si její číslo (kterým by bylo to požadované k přenosu) - může to ale stát nějaké peníze navíc, neboť číslo na přání je u O2 placená služba.megacruiser píše:Pokud se jedná o ISDN linku, bude asi nutné ji nechat převést na dvě HTS, O2 by to mělo provést na žádost klienta zdarma.