Zpetne volani - callback

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Zpetne volani - callback

Příspěvek od ViR »

Šetřílek píše:Callback nepoužívám, ale obrátila se na mne s žádostí o vyzkoušení dcera, která má SIM od O2 - a já také. Když mně volala, tak v telefonu slyšela, že volané číslo neexistuje. Mám vtabletu od T-Mobila datovou kartu, a na ni callbak v pohodě fungoval. Takže je to zřejmě o tom, že ze simky O2 mohu volat, ale ne do vlastní sítě. :lol:
Simky od O2 klidně volat mohou. Ale je u nich problém s CallBackem prozvoněním. O2 pravděpodobně úmyslně příslušná čísla ( +42123388988X) blokuje (případně nepřenáší CLI).

Jde to obejít tím, že si pořídíte jakékoli české číslo (či čísla) mimo síť O2, z nichž je s jistotou přenášeno původní CLI, které na to slovenské "prozváněcí" přesměrujete.

Příklad použití - všechna čísla jsou vymyšlená

Nastavíte
Číslo z kterého prozvoníte: = Číslo z kterého chcete volat: => +420602123123
Číslo na které prozvoníte: => +421233889888
Číslo na které chcete spojit: => +420720123231

"Pomocné" číslo u operátora IPVOX => +420554149999

1. Účastník se SIM O2 s číslem +420602123123 zavolá na číslo IPVOXu +420554149999, kde bude (v rozhraní IPVOXu!) nastaveno přesměrování na +421233889888, nechá zazvonit a zavěsí.
2. Systém zavolá zpět na váš mobil a propojí jeden hovor mezi ústřednou a číslem +420602123123
3. Systém zavolá a propojí druhý hovor mezi ústřednou a číslem +420720123231

A to je vše, přátelé :-D
Kukin
Příspěvky: 34
Registrován: stř 01. kvě 2013 21:17:46
Bydliště: Brno / Blanensko

Re: Zpetne volani - callback

Příspěvek od Kukin »

Zdravím,uvažuju nad něčím, jako je Odorik, budu používat:
callback 80%
volání z telefonu přes Skype nebo aplikaci na WiFi 10%
Volání z PC přes Skype nebo Odorik.exe 10%
Postupně si Odorika možná pořídí celá rodina (6 lidí s O2 předplacenkama)

Měl bych pět otázek:
1) Mám Sony Ericson WT19i , Android 2.3.4. Budu využívat callback s následnou tónovou volbou (často). Umí Vaše nová aplikace po přijetí zpětného volání "vyťukat" tónovou volbu za mě nebo musím otrocky sám?
Samozřejmě myslím bez internetového přenosu (jsem často "v terénu" bez netu). V androidu holt nejde zkopírované číslo vložit ze "schránky" během hovoru jako tónovou volbu (zkoušel jsem). Takže by musela přijít na řadu tužka a papír na opisování čísel - trochu středověk...
PS: Vím, že je 9 přímých rychlých kontaktů a 99 nepřímých, ale to je málo, já mám v seznamu 400 čísel...

2) Mám O2 kredit a nerad bych přecházel. Prý jsou problémy s blokováním prozvánění ústředny, na stránkách máte, že callback z O2 nejde... To by byla velká škoda, v podstatě by pro mě neměl Odorik cenu.
Nicméně jsem zkoušel prozvonit +421233889879 a vyzvání to. Taky jsem zkoušel ...880 až 888 a volané číslo nedostupné (nemám zatím účet). Myslíte, že by to teda v mém případě šlo? A že když to pude u zbytku rodiny, tak by nebyl problém?

3)Nikde jsem nenašel přesnou tarifikaci hovorů při callbacu. Příklad:
Volám callback pomocí prozvonění. Ústředna mi volá zpět, já to zvednu - čas 0. Vyberu volaného, vyzvánění, volaný to nebere, já to pokládám v čase 60 s. Otázka:
Bude mě tento hovor stát 1 Kč (ústředna ->já) nebo 2 Kč (ústředna ->já + ústředna-> volaný) i když hovor s volaným neproběhl?
Stejný příklad při volání z androida nebo Skype nebo odorik.exe z internetu na mobil ČR: Volaný to nebere, budu něco platit?
Např. jakýsi vů.kól by měl mít účtování rozdělené na půl, takže viz callback příklad by byl 1Kč.

4)Volám callbackem nebo z android aplikace nebo skype /odorik.exe třeba na nějakou zákaznickou linku. Bude mi u všech fungovat tónová volba?

5)Volám z androida aplikace přes WiFi a někdo jiný mi volá na můj mobil přímo. Umí android aplikace poslat obsazovací tón / odmítnout hovor, nebo je to možné aspoň ručně?
Předem díky za odpovědi na moje všetečné otázky! Dost jsem toho tady prohledal, ale tyhle věci jsem nenašel a jsou pro mě celkem důležité.
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Zpetne volani - callback

Příspěvek od Zedna »

Kukin píše:Zdravím,uvažuju nad něčím, jako je Odorik, budu používat:
callback 80%
...
4)Volám callbackem nebo z android aplikace nebo skype /odorik.exe třeba na nějakou zákaznickou linku. Bude mi u všech fungovat tónová volba?
1) Az bude Odorik jako virtual (do leta), tak budou ceny pravdepodobne velmi podobne cenam soucasneho callbacku, takze bude jednodussi zavolat naprimo.

4) Jak jsem dnes psal ve vlakne "Namety a pripominky", tak z Odorik.exe mi na CitiPhone zakaznicke lince nefungovalo DTMF (tonova volba), musel jsem pouzit jiny softwarovy SIP telefon X-Lite (take pres Odorik), kde to fungovalo bez problemu.
Uživatelský avatar
srsen
Příspěvky: 59
Registrován: čtv 11. říj 2012 16:15:59

Re: Zpetne volani - callback

Příspěvek od srsen »

Kukin píše: 1) Ten nízkej počet callbackových čísel už kritizuju dlouho. Co je ale největší problém - všichni ostatní podobní operátoři používají pro calback třeba 1000 českých čísel dostupných odevšad a jedinej odorik se asi bojí pokuty a tak jich má jen 10 a ještě z O2 asi nefunkčních (nemám O2). Chtělo by to někde zjistit jestli je teda ten prozváněcí calback s CZ čísly legální nebo ne a jestli je, prostě tam taky hodit tak 1000 čísel. Takhle nic nikdo neví a odorik kvůli tomu asi zbytečně přichází o zákazníky kteří se přesunou raději k "drzejší" konkurenci. 10 calbackových čísel je prostě nanic když má někdo sto kontaktů a opisovat číslo volanýho z papíru, no sory, ale to asi ne. Data si taky pořizovat nechcik dyž se dá u konkurence objednat hovor i bez nich.

3) Tarifikace u callbacku je jen za spojení - takže kdž budete minutu někoho prozvánět a už budete mít zvednutý svůj hovor, zaplatíte 1 Kč. Já jsem si to naprogramoval proto opačně - prozvoním číslo, prvně ústředna volá volanýmu (nic to nestojí, žádný hovor neprobíhá) a až teprve jestli se dovolá tak ústředna volá mě.
Jo a nemyskím si, že ceny volání z mobilu až bude odorik virtuál budou nějak super - viděljjsem na jiných fórech jaký ceny operátoři virtuálům dávaj, z toho se prostě žádná supernabídka vykouzlit nedá, leda by tvrdě prodělávali. Podle mě bude callback pořád nejlevnější volání z mobilu.
Kukin
Příspěvky: 34
Registrován: stř 01. kvě 2013 21:17:46
Bydliště: Brno / Blanensko

Re: Zpetne volani - callback

Příspěvek od Kukin »

Sršeň: Díky za odpovědi. Sice se ta citace nějak pomíchala, bo já jsem tohle nepsal, ale tak rozumíme si ;)
Ten nižší počet rychlých předvoleb bych ještě nějak přežil, ale pokud se na callback nedovolám vůbec, to už ne!
Naopak vítám možnost DTMF u callbacku pro jakékoliv číslo! Stane se, že su v terénu, dostanu kontakt a mám tam volat. Nemám čas a prostředky si to nahrávat do seznamu na netu.
Sondoval jsem tuto možnost u vů-kólu a tam to vůbec nejde! A jejich argument na jejich fóru - Prej uživatel není natolik zdatný, aby DTMF číslo ručně vyťukal a mohlo by dojít k nedorozuměním... Takže uživatel (já) jsem podle nich blb...

K tomu DTMF: Pročetl jsem celou diskuzi a vypadá to, že to ani s Androidem nejde bez dat. Viz Zedna tady: http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f= ... 7&start=29
3)Tak to je supr tarifikace. S tim obrácením pořadí - aby pak nebyl volaný zmaten, ale asi už je srozuměn...

Zedna, Sršeň: Odorik virtuál bych zatím nechtěl. Rozepíšu proč:
Mám svoje O2 číslo přes 10 let. Všichni moji známí s tím nějak kalkulují a nějak toho využívají.

a) Ponechat si číslo (pokud to pude) a přejít pod virtuála - moji známí a rodina s O2 najednou budou mít dražší volání na mě, budou poslouchat hlášku typu "Voláte do sítě jiného operátora", a hlavně (co sám nemám rád), nebude sedět moje předvolba s novým operátorem a nepůjde posílat sms.cz zprávy...

b) Dostat jiné číslo sim od virtuála: Upozornit všechny ze seznamu, včetně vážených, "důležitých" a zaneprázdněných osob - na mobily sms (půlka z nich stejně zrovna nebude mít čas a změnu zapomenou, druhá půlka si uloží duplicitně a bude mě nahánět i na starém č.), ale např. obvolávat pevné linky teda nehodlám.

c) Telefon na 2 sim, omezený výběr, starat se o 2 účty, vše 2x. Prodat s velkou ztrátou můj rok starý telefon s Androidem a koupit cosi jiného na 2 sim...

c)Občas dřevorubčím v lese (mobil jako bezpečnostní prvek), brigádně jezdím na žních, takže políčka, doliny, dědiny, kde lišky dávají dobrou noc, takže O2 síť, myslím, kvalitativně vede. Z toho důvodu bych nerad měnil síť jako takovou, zatím však není jasné, pod jakou sítí by Odorik virtual fungoval...

Jinak Odoriku fandím, moc se mi líbí jejich technická a průhledná řešení, sám jsem technik... Taky nesnáším slova typu "Výhodný balíček", "Akční nabídka", "Při dobití nad... X % navíc" a podobné oblbovací srajdy.
Škoda toho callbacku...
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Zpetne volani - callback

Příspěvek od Zedna »

Kukin píše:Zedna, Sršeň: Odorik virtuál bych zatím nechtěl. Rozepíšu proč:
Mám svoje O2 číslo přes 10 let. Všichni moji známí s tím nějak kalkulují a nějak toho využívají.

a) Ponechat si číslo (pokud to pude) a přejít pod virtuála - moji známí a rodina s O2 najednou budou mít dražší volání na mě, budou poslouchat hlášku typu "Voláte do sítě jiného operátora", a hlavně (co sám nemám rád), nebude sedět moje předvolba s novým operátorem a nepůjde posílat sms.cz zprávy...
Ta hlaska "Voláte do sítě jiného operátora" se pry da vypnout v tom online nastaveni uctu/samoobsluhy (slysel jsem to o Vodafone samoobsluze).
Takze kdo ma napriklad predplacenku se stejnou cenou hovoru do vsech siti, muze si tu hlasku vypnout, protoze pro nej nema vyznam.
Potom kdyz bude volat nekomu s prenesenym cislem, tak uz ho to nebude otravovat.
xtonda
Příspěvky: 769
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Zpetne volani - callback

Příspěvek od xtonda »

Kukin píše:Zedna, Sršeň: Odorik virtuál bych zatím nechtěl. Rozepíšu proč:
Mám svoje O2 číslo přes 10 let. Všichni moji známí s tím nějak kalkulují a nějak toho využívají.
Tak přejdi k Bleskmobilu, při volání z O2 se to chová jako O2, takže tví blízcí o svá zvýhodnění nepřijdou. Cena přímého volání z blesku není o tolik vyšší aby se nedalo méně frekventovaná čísla volat přímo a na ta frekventovaná ti předvolby vystačí.
paty07
Příspěvky: 217
Registrován: úte 27. lis 2012 17:55:22

Re: Zpetne volani - callback

Příspěvek od paty07 »

Kukin píše:Sršeň: Díky za odpovědi. Sice se ta citace nějak pomíchala, bo já jsem tohle nepsal, ale tak rozumíme si ;)
Ten nižší počet rychlých předvoleb bych ještě nějak přežil, ale pokud se na callback nedovolám vůbec, to už ne!
Naopak vítám možnost DTMF u callbacku pro jakékoliv číslo! Stane se, že su v terénu, dostanu kontakt a mám tam volat. Nemám čas a prostředky si to nahrávat do seznamu na netu.
Sondoval jsem tuto možnost u vů-kólu a tam to vůbec nejde! A jejich argument na jejich fóru - Prej uživatel není natolik zdatný, aby DTMF číslo ručně vyťukal a mohlo by dojít k nedorozuměním... Takže uživatel (já) jsem podle nich blb...

K tomu DTMF: Pročetl jsem celou diskuzi a vypadá to, že to ani s Androidem nejde bez dat. Viz Zedna tady: http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f= ... 7&start=29
3)Tak to je supr tarifikace. S tim obrácením pořadí - aby pak nebyl volaný zmaten, ale asi už je srozuměn...

Zedna, Sršeň: Odorik virtuál bych zatím nechtěl. Rozepíšu proč:
Mám svoje O2 číslo přes 10 let. Všichni moji známí s tím nějak kalkulují a nějak toho využívají.

a) Ponechat si číslo (pokud to pude) a přejít pod virtuála - moji známí a rodina s O2 najednou budou mít dražší volání na mě, budou poslouchat hlášku typu "Voláte do sítě jiného operátora", a hlavně (co sám nemám rád), nebude sedět moje předvolba s novým operátorem a nepůjde posílat sms.cz zprávy...

b) Dostat jiné číslo sim od virtuála: Upozornit všechny ze seznamu, včetně vážených, "důležitých" a zaneprázdněných osob - na mobily sms (půlka z nich stejně zrovna nebude mít čas a změnu zapomenou, druhá půlka si uloží duplicitně a bude mě nahánět i na starém č.), ale např. obvolávat pevné linky teda nehodlám.

c) Telefon na 2 sim, omezený výběr, starat se o 2 účty, vše 2x. Prodat s velkou ztrátou můj rok starý telefon s Androidem a koupit cosi jiného na 2 sim...

c)Občas dřevorubčím v lese (mobil jako bezpečnostní prvek), brigádně jezdím na žních, takže políčka, doliny, dědiny, kde lišky dávají dobrou noc, takže O2 síť, myslím, kvalitativně vede. Z toho důvodu bych nerad měnil síť jako takovou, zatím však není jasné, pod jakou sítí by Odorik virtual fungoval...

Jinak Odoriku fandím, moc se mi líbí jejich technická a průhledná řešení, sám jsem technik... Taky nesnáším slova typu "Výhodný balíček", "Akční nabídka", "Při dobití nad... X % navíc" a podobné oblbovací srajdy.
Škoda toho callbacku...
Callback se dá ošéfovat pomocí dvou linek, kdy jedna je smerovana na pristupove cislo, tusim *822neco.
S tím vašim O2 to není tak jednoduché. Pokud bude Odorik virtuálem v síti O2, tak by se pro vas nic nezmenilo, asi by to bylo stejne jako s Bleskem. Vyhl by ses i hláškám o změně sítě.
Kukin
Příspěvky: 34
Registrován: stř 01. kvě 2013 21:17:46
Bydliště: Brno / Blanensko

Re: Zpetne volani - callback

Příspěvek od Kukin »

xtonda:
No, přejít od Telefoniky k Telefonice, tím bych si moc nepomohl. Navíc bytostně nesnáším bulvární plátky 8-)
Ceny nic extra a tarifikace 60+1 samozřejmě.

Tak jsem si prošel Bleskmobil stránky, no to je typická kyslíkovská prasárna, jenom najít platnost kreditu a minimální výši dobití (6 měs/250 Kč) mi trvalo asi 20 minut, to jsem prošel celý jejich pdf ceník, tam to samozřejmě nebylo, bylo to až kdesi v otázkách a odpovědích...
A tak je to se vším. A kolikrát jsou "informace, o kterých nevíš, že je chceš znát", ale jsou pro tebe důležité... a kyslíci je jednoduše neuvedou, proklikej se sám kam chceš.... To fakt ne

Mluvíš o předvolbách, předpokládám Odorických callbackových. Není tady určitá pravděpodobnost, že dvojka Kyslík a Blesk bude blokovat předvolby spolu? Nebo je prokazatelně (zatím!) Blesk neblokuje? (nezjišťoval jsem). Pak bych na tom byl s možností callbacku obdobně, jako jsem teď...
Kukin
Příspěvky: 34
Registrován: stř 01. kvě 2013 21:17:46
Bydliště: Brno / Blanensko

Re: Zpetne volani - callback

Příspěvek od Kukin »

Paty07:
Pomocí další linky by to šlo, ale předpokládám by se jednalo o pouze prozvonění, ale nemožnost rychlé předvolby prozvoněním (pokud by těch linek "bran" nebylo 10 nebo 100, ale pouze jedna). Jak jinak bych předal informaci, koho chci vytáčet, aniž by došlo ke spojení hovoru.
Pokud bude Odorik virtuálem v síti O2, tak by se pro vas nic nezmenilo, asi by to bylo stejne jako s Bleskem. Vyhl by ses i hláškám o změně sítě.
To by nebylo vůbec špatné, musíme počkat, jak se to vyvine. Např. pokrytí Vodou sítě je tady v okolí bída s nouzí, to raději ne.
srsen píše:1) Ten nízkej počet callbackových čísel už kritizuju dlouho. Co je ale největší problém - všichni ostatní podobní operátoři používají pro calback třeba 1000 českých čísel dostupných odevšad a jedinej odorik se asi bojí pokuty a tak jich má jen 10 a ještě z O2 asi nefunkčních (nemám O2). Chtělo by to někde zjistit jestli je teda ten prozváněcí calback s CZ čísly legální nebo ne a jestli je, prostě tam taky hodit tak 1000 čísel. Takhle nic nikdo neví a odorik kvůli tomu asi zbytečně přichází o zákazníky kteří se přesunou raději k "drzejší" konkurenci. 10 calbackových čísel je prostě nanic když má někdo sto kontaktů a opisovat číslo volanýho z papíru, no sory, ale to asi ne. Data si taky pořizovat nechcik dyž se dá u konkurence objednat hovor i bez nich.
Tak jsem troch sondoval ze široka a ve 21. století neexistuje komplexní callback, jak bych si ho představoval...
Když vynechám blbou tarifikaci a šalamounsky napsané vyzvánění zdarma, které stejně zaplatíš u klikniavolej,
když vynechám eri, kde máš sice 1000 čísel na prozvonění, ale kredit dobíjíš po 300, platí 6 měs (pro mě na hranici)
tak mi zbyde vůkól, na jehož 100 předvoleb se aspoň dovolám, ale neumí DTMF (celého čísla), takže v terénu nanic,

pak mi zbyde jako jediný, který umí DTMF, Odorik, ale nedovolám se ani na jednu z 10 předvoleb. Kdyby aspoň ten můj Android s aplikací uměl "zazpívat" DTMF do zpětného volání, s číslem ze seznamu telefonu, byl bych za vodou. I když by to odřízlo možnost vyzvánět prvně volanému ("nezvedač") a pak mě, což jde z předvolby u Odorika nastavit :idea: Opět jako jedinému...
No nic, to chce čas.
srsen píše:Jo a nemyskím si, že ceny volání z mobilu až bude odorik virtuál budou nějak super .... ..... Podle mě bude callback pořád nejlevnější volání z mobilu.
Mám stejný názor.
Odpovědět