Dobrý den,
je prosím možné autentizovat uživatele čistě na základě čísla volaného nebo toto nikdy nebude 100% a je třeba použít druhy stupeň ověření?
Pokud ne v některých konkrétních případech, bylo by tyto případy identifikovat, tz. rozdělit hovory na 100% ověřené a ty druhé s mírou nejistoty? Jak velkou potom kterou část odhadujete?
Přemýšlím o službě, kde by uživatelé měli registrované své číslo a již by neexistoval další stupeň ověření. Všichni uživatelé by byli v ČR a měli české číslo. Krádež identity by znamenala fyzický přístup k telefonu.
Otázka je zatím teoretická, nejde mi o to, jestli to Odorik aktuálně nabízí.
Děkuji
Autentizace pomocí čísla
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8165
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autentizace pomocí čísla
autentizovat za jakým účelem? Volání?
Autentizovat spíše na základě čísla volajícího, ne volaného? Protože volat Vám může kdokoli.
Autentizovat spíše na základě čísla volajícího, ne volaného? Protože volat Vám může kdokoli.
Re: Autentizace pomocí čísla
Představte si službu internetového bankovnictví. Voláte, operátor by podle čísla volajícího ihned věděl o koho jde a již vás nechal pracovat s účtem.xsouku04 píše:autentizovat za jakým účelem? Volání?
Autentizovat spíše na základě čísla volajícího, ne volaného? Protože volat Vám může kdokoli.
Re: Autentizace pomocí čísla
to beru.. kolegové v práci nebo kamarádi na pivě nebo rodičové doma si nechají chvíli ležet telefon bez dozoru, tak je hned oberu o všechno, co na tom účtě mají.
já fakt nevím, jestli to chcete i vy a jestli si takhle "zabezpečenou" službu někdo pořídí
podle mě číslu můžete věřit jen tehdy, pokud je vygenerováno z ústředny pod vaší kontrolou - ústředná "zná" svá čísla, a případné hovory zvenku s vlastním číslem odmítá. podobně je to i s maily nebo SMS = zvenku si kdokoliv může cokoliv vymyslet.
já fakt nevím, jestli to chcete i vy a jestli si takhle "zabezpečenou" službu někdo pořídí
podle mě číslu můžete věřit jen tehdy, pokud je vygenerováno z ústředny pod vaší kontrolou - ústředná "zná" svá čísla, a případné hovory zvenku s vlastním číslem odmítá. podobně je to i s maily nebo SMS = zvenku si kdokoliv může cokoliv vymyslet.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8165
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autentizace pomocí čísla
To nejde, číslo lze podvrhnout. Lze to brát tedy jen jako podpůrnou informaci o tom, kdo asi volá, ale spoléhat na to nelze.
Re: Autentizace pomocí čísla
Děkuji moc za informaci.xsouku04 píše:To nejde, číslo lze podvrhnout. Lze to brát tedy jen jako podpůrnou informaci o tom, kdo asi volá, ale spoléhat na to nelze.